2018-06-17, 12:15
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vill minnas att någon skrev i tråden för en tid sedan ungefär: "det finns mer" eller något i den stilen. Detta var en hänsyftning till misshandeln. Sen om det var en spekulation eller om personen visste något vet jag inte.
Det är det här jag också kommer ihåg. Jag har letat febrilt efter inlägget men utan resultat. Någon som minns vem som postade eller har koll på inlägget ifråga?!
Citera
2018-06-17, 12:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja dom var grannar och hade Lena anmält honom utan anledning, borde dom vara f.d vänner. Verkar finnas mycket att leta efter vad gäller deras gemensamma intresse så dom borde inte ha någon anledning att umgås där. SD behöver inte flytta för den sakens skull bara visa lite ointresse och hålla sig undan!

Dom geocatchade flitigt även om du inte tycker dom hade anledning att göra det
Hon har inte anmält honom utan anledning. Det framgår tydligt för vilken anledning av länkar till utredningen.
Hade du följt tråden noggrant hade du också vetat att dom umgicks flitigt och var vänner efter anmälningen som kom in i Jan, 2017
Visat lite ointresse,, ,,du missar poängen, det var det som INTE fungerade med LW och fick SD tappa fattningen,
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-17 kl. 12:54.
Citera
2018-06-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det var flera som chattade med henne inför Norge. Det kan man dessutom avläsa i deras loggar. Så det har vi hört från flera oberoende källor.

Jag vet inte OM dom haft kontakt nyligen. Fick den indikationen av en som står dom nära (närmare).
Det som är av intresse här är vem hon hade kontakt med vid 23-tiden, att dom hon skulle resa med till Norge hade chattat med henne är troligt... undrar bara om det var mitt i natten. Kan man avläsa det i deras loggar? Tror inte det.. iaf inte att det framkommit någonstans.
Det var Du som skrev det, att dom nyligen hade haft kontakt... och Du verkar ju tro på grannen ang avspärrning av huset och när det var eller inte var...
Citera
2018-06-17, 12:28
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det kan ju ha stått en halvinslaget paket kvar på köksbordet.

Stämmer bra
Citera
2018-06-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det som är av intresse här är vem hon hade kontakt med vid 23-tiden, att dom hon skulle resa med till Norge hade chattat med henne är troligt... undrar bara om det var mitt i natten. Kan man avläsa det i deras loggar? Tror inte det.. iaf inte att det framkommit någonstans.
Det var Du som skrev det, att dom nyligen hade haft kontakt... och Du verkar ju tro på grannen ang avspärrning av huset och när det var eller inte var...
Ang. kontakt: Ja, det är hörsägen dom jag sa. Det betyder inte att det är sanning. Nu menar jag en relationskontakt.
Att dom träffats på bl.a event, FTF-jakt och på tu man hand vet vi.

Åter, vad en säger betyder inte att det är sanningen?! Jag tror på uppgiften, och än mer hur media återrapporterade det.
Citera
2018-06-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Dom geocatchade flitigt även om du inte tycker dom hade anledning att göra det
Hon har inte anmält honom utan anledning. Det framgår tydligt för vilken anledning av länkar till utredningen.
Hade du följt tråden noggrant hade du också vetat att dom umgicks flitigt och var vänner efter anmälningen.
Visat lite ointresse,, ,,du missar poängen, det var det som INTE fungerade med LW och fick SD tappa fattningen,
Nu tror jag att Du missuppfattat mig lite... har svarat på ett inlägg... vad jag menade var att det finns många catcher (eller vad det heter) att leta efter, dom borde efter att GM blivit anmäld kanske letat på separata ställen för att slippa springa på varandra. Det är också det jag ifrågasätter varför dom umgicks efteråt borde vara bådas intresse att hålla sig ifrån varandra. Tycker att om SD kände sig besvärad och anmäld utan orsak inte skulle vara i Lenas närhet.
Citera
2018-06-17, 12:38
Medlem
Citat:
Just det frågar jag mig!
Nått känns fel med dom fakta vi vet!
Att sen polisen inte får bättre träff på sin tekniska undersökning gör att det mer och mer pekar bort från SD.

Vi har ingen susning om vad de tekniska undersökningarna kommer att visa förrän alla prover från NFC kommer in! Det har gått drygt 30 dagar av förundersökningen. Inte mer.

Det som stoppar upp är NFC långa handläggningstider som dessvärre som konsekvens leder till frisläppande.

Men alla bevis är i tryggt förvar oss NFC. Utredningen fortsätter och man har möjlighet att gå igenom alla tips, göra nya förhör, prova andra infallsvinklar mm. Polisen vet vad dom skickat in till NFC och kan arbeta efter dessa. Det är rutinerade och erfarna utredare som är kända skickliga mordutredare.

Jag ser ingen avsomnad utredning. Det finns en skäligen misstänkt.

Jmfr med Martorp.
Citera
2018-06-17, 12:38
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det normala är att kvinnor blir mördade för att de vill lämna en relation och inte för att de är för intresserade/påträngande.

Har det någonsin hänt att en kvinna har blivit mördad för att hon har varit för påträngande?
Ja, tyvärr! Snor-Johan refererar NOG till "Kaninkokerskor" (Baserat på filmen Fatal attraction med Michael Douglas & Glen Close)
Senast redigerad av Enorm 2018-06-17 kl. 12:41.
Citera
2018-06-17, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vill minnas att någon skrev i tråden för en tid sedan ungefär: "det finns mer" eller något i den stilen. Detta var en hänsyftning till misshandeln. Sen om det var en spekulation eller om personen visste något vet jag inte.

Det är ungefär vad jag också har hittat.
Därifrån till å påstå att SD kontinuerligt misshandlade (fortlöpande misshandla) LW är
steget långt tycker jag.
Hon drar sig inte för att anmäla misshandel, det har hon ju visat.

Det skulle dessutom kunna vara en orsak till mordet, hon ryker ihop med någon,
får ett par smällar och "jag ska polisanmäla dig din jävel det här kommer
du inte undan med" en teori.
Citera
2018-06-17, 12:47
Medlem
Citat:
Det var flera som chattade med henne inför Norge. Det kan man dessutom avläsa i deras loggar. Så det har vi hört från flera oberoende källor.

Jag vet inte OM dom haft kontakt nyligen. Fick den indikationen av en som står dom nära (närmare).
Kan man avläsa i deras loggar vilken tid dom hade kontakten (Norgeresenärerna)?
Citera
2018-06-17, 12:48
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Huruvida UW och NW var i bostaden aktuell natt eller morgon kan ju lätt kollas via den kamera som tycks finnas i UWs hem. Om allt loggas. Kameran syns tydligt på sonens senaste instabild. Jag kollade med två personer som bekräftar att det mest troligt är i UWs hem. En utav dessa trodde att det fanns fler kameror.

Kamera/kameror kan alltså finnas. Intressant. Om kamerorna är uppsatta av säkerhetsskäl kopplade till UW:s (hemliga?) arbete undrar jag om polisen har rätt att ta del av vad de registrerat och vad som ev. finns sparat från vissa tidpunkter. Jag rådfrågade en person som definitivt kan mer än mig om kameraövervakning. Denne menade att det inte är omöjligt att ”manipulera” vissa privata övervakningskameror på diverse sätt. Till sin egen fördel t.ex. Nu menar jag inte att UW skulle ha lagt någon energi på att så göra. Han har säkert haft fullt upp med sorgearbetet. Är eventuella kameraupptagningar UW:s alibi?
Citera
2018-06-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det är det här jag också kommer ihåg. Jag har letat febrilt efter inlägget men utan resultat. Någon som minns vem som postade eller har koll på inlägget ifråga?!
Inte helt säker men mitt pensionärsminne säger något åt Sh Holmes - hållet (inte rättstavat...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in