2018-06-16, 16:27
Medlem
Om man i första hand är ute efter sex. Hur kan man tänka där, jag vill naturligtvis vara tydlig och inte såra någon. Jag tycker det svåra är att om det är alldeles för uppenbart så uppfattas man som needy förstås. Någon som har tips på när och hur man ska tillkännage det?

Jag läste någonstans att för att ordna one night stands så funkar det oftast bäst att stämma träff samma dag som man började skriva till varandra, i princip. Hur tänker ni där? Hur ser skillnaden ut om man leter efter "den rätta?"

Dela gärna med er lite av hur ni brukar gå tillväga för det lite mer flyktiga träffarna genom tinder!
Citera
2018-06-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharfritid
Men en turkisk kille med världens snyggaste och passande kläder skulle jag inte kalla ”turk” som i ”turkkiosk”.
Det skulle inte jag heller. Jag skulle kalla honom för den där turken du vet med grym outfit.
Han skulle bli omnämnd för sina snygga kläder. Medan Ashton kommer alltid bli omnämnd som han den där vrålcharmige killen.
Citera
2018-06-16, 16:32
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandmanii
Om man i första hand är ute efter sex. Hur kan man tänka där, jag vill naturligtvis vara tydlig och inte såra någon. Jag tycker det svåra är att om det är alldeles för uppenbart så uppfattas man som needy förstås. Någon som har tips på när och hur man ska tillkännage det?

Jag läste någonstans att för att ordna one night stands så funkar det oftast bäst att stämma träff samma dag som man började skriva till varandra, i princip. Hur tänker ni där? Hur ser skillnaden ut om man leter efter "den rätta?"

Dela gärna med er lite av hur ni brukar gå tillväga för det lite mer flyktiga träffarna genom tinder!

Föreslå hemmaträff så fattar hon vinken. Kort och gott.
Citera
2018-06-16, 16:35
Medlem
Citat:

Jag är aldrig ute efter endast sex utan jag letar alltid efter min fru om jag tittar in på såna där ställen. Men likförbannat har det hänt att jag trillat dit och knullat. Men det är inget jag kan veta innan, hur fan ska man det?

Finns nog ingen som skulle säga nej till att vandra vidare med en helt fantastisk tjej. Och ingen som heller skulle avböja om samma tjej vill göra ett undantag och skoja lite i bingen.
Citera
2018-06-16, 16:38
Medlem
Citat:

Skriv att du är öppen för att hitta något seriöst i bion. Gör inte oseriösa grejer.
Citera
2018-06-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Som om jag sagt att inte stil spelar roll.

Du måste ju ställa rätt sak mot varandra.

Ta Ashton Kutcher (ja, alltid ett bra ex), ta på honom alldagliga kläder. Ställ honom bredvid valfri turk med världens snyggaste och mest passande kläder. AK vinner alla dagar i veckan.

Okej, så Formault konstaterade att stil var en viktig faktor för honom när han dömde vilka tjejer han skulle träffa. Du säger därefter att han resonerar "som en turk", som tror sig kunna bli mer attraktiv för kvinnor ifall han lägger lite tid och pengar på att klä sig bättre.

Jag svarar med att konstatera att den där turken nog har helt rätt och att det kommer att göra turken mer attraktiv och göra honom mer lyckosam med kvinnor.
Men du svarar med att vi plötsligt måste ställa turken bredvid en världskändis som han ändå inte har någon chans mot (och troligen heller aldrig kommer behöva direkt konkurrera emot)?

Förstår inte alls resonemanget, vad har det för relevans?
Med den inställningen behöver man då alltså inte göra någonting alls för att förbättra sig själv därför att det kommer alltid att finnas någon därute som har det enklare med brudar än vad du någonsin kan få?

Varför styrketräna och löpa ifall dina blodfetter och din kropp ändå aldrig kommer bli lika bra som en atlets? Varför gå till jobbet ifall du ändå aldrig kommer se lika mycket pengar som Trump?

Nej, poängen är att man bör försöka göra det bästa från förutsättningarna man har och ser till att man maximerar både sitt yttre, sin stil, cash, karisma osv.
Citera
2018-06-16, 16:49
Medlem
Jag ska gå med till hösten. Jag har er att tacka för massa tips, man lär sig av de som fatta grejen och även av de som inte gjort det.

En väldigt genomtänkt bio. Jag har redan skrivit den, jag tittar på den ibland för att se om jag kommer på nåt nytt. Den ska vara knivskarp. Skön, man ska kunna skönja att den som skrivit den inte är helt bakom flötet, lite mjuk touch av humor, glimten, kanske en svag underton av liiiite sex(ta det rätt nu, kanske en snygg vinkling på att man ändå är ganska hungrig)

Bra bilder. Tack vare Bruno så har jag fattat att man ska ta massa bilder. Även om jag har jävligt bra nu så är ju det han säger väldigt logiskt. Urvalet blir ju mycket bättre.

Jag ska uppdatera er hur man gör sen på den där jävla appen
Citera
2018-06-16, 17:07
Medlem
Citat:
Jag tycker man kan skönja att du inte är, eller har varit, speciellt snygg själv. Du resonerar som en turk (inte utlänning utan typ turkar specifikt) med ny Armani-kostym som tror att ju snyggare hans kläder är desto mer lyfter det honom.

En snygg/söt/vacker tjej kan vara naken. En vacker dag kommer du kanske fatta vad jag menar.

Vad säger Bruno, Anteri, fabula m fl i frågan?

Jesus. Om du tror att råmaterialet är det enda som betyder något så har du noll koll. Stil kan definitivt sänka eller höja en person då det metakommunicerar saker som social och ekonomisk status, intelligens och i viss mån till och med värderingar.

Senast jag diskuterade saken var för två veckor sedan och då sa båda tjejerna att de föredrar ett okej utseende och sjyst stil framför ett snyggt utseende och taskig stil. Det är en no-brainer för vem som helst som förstår att status är en aspekt tjejer beaktar.

Men för all del, ta du på dig de fulaste kläderna du kan hitta till dina Tinder-bilder och se hur likesen bara haglar in.

Du kan ha ganska anonyma kläder på bilderna, visst, det har jag själv, men om du har uppenbart fula kläder så kommer du gå bort för många.

Snygg naken? Tro fan att en tjej kan vara det. Men vi spenderar som bekant större delen av tiden påklädda, och det räcker liksom inte att hon är behaglig att titta på när man ligger.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-16 kl. 17:26.
Citera
2018-06-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Okej, så Formault konstaterade att stil var en viktig faktor för honom när han dömde vilka tjejer han skulle träffa. Du säger därefter att han resonerar "som en turk", som tror sig kunna bli mer attraktiv för kvinnor ifall han lägger lite tid och pengar på att klä sig bättre.

Jag svarar med att konstatera att den där turken nog har helt rätt och att det kommer att göra turken mer attraktiv och göra honom mer lyckosam med kvinnor.
Men du svarar med att vi plötsligt måste ställa turken bredvid en världskändis som han ändå inte har någon chans mot (och troligen heller aldrig kommer behöva direkt konkurrera emot)?

Med den inställningen behöver man då alltså inte göra någonting alls för att förbättra sig själv därför att det kommer alltid att finnas någon därute som har det enklare med brudar än vad du någonsin kan få?

Varför styrketräna och löpa ifall dina blodfetter och din kropp ändå aldrig kommer bli lika bra som en atlets? Varför gå till jobbet ifall du ändå aldrig kommer se lika mycket pengar som Trump?

Nej, poängen är att man bör försöka göra det bästa från förutsättningarna man har och ser till att man maximerar både sitt yttre, sin stil, cash, karisma osv.
Men Bruno, jag har I N T E sagt att inte stil är viktigt,för det är otroligt viktigt. Jag säger bara det att det inte alls är lika viktigt som ett utseende.

Om stil slår utseende, snälla berätta vad Brad Pitt brukar ha på sig?
Senast redigerad av xtroverto 2018-06-16 kl. 17:13.
Citera
2018-06-16, 17:12
Medlem
dunias avatar
Citat:
Hej mina väner. Jag skafadde Tindr i Mondags och jag fick massa sex-tjejer efter mig. Jag är ute efter mer än bara sex. Ska jag knula dem eller ska jag dejta några och tjänna mig farm?
Hahahahshaha tjäna dig fram breee.
Citera
2018-06-16, 17:12
Medlem
Citat:
Jag ska gå med till hösten. Jag har er att tacka för massa tips, man lär sig av de som fatta grejen och även av de som inte gjort det.

En väldigt genomtänkt bio. Jag har redan skrivit den, jag tittar på den ibland för att se om jag kommer på nåt nytt. Den ska vara knivskarp. Skön, man ska kunna skönja att den som skrivit den inte är helt bakom flötet, lite mjuk touch av humor, glimten, kanske en svag underton av liiiite sex(ta det rätt nu, kanske en snygg vinkling på att man ändå är ganska hungrig)

Bra bilder. Tack vare Bruno så har jag fattat att man ska ta massa bilder. Även om jag har jävligt bra nu så är ju det han säger väldigt logiskt. Urvalet blir ju mycket bättre.

Jag ska uppdatera er hur man gör sen på den där jävla appen

Jo, till hösten låter som en bra plan. Fortsätt spendera sommarlovet på Flashback nu och försök samla på dig så mycket information du kan, fixa bilder och studera mina inlägg, så lär du bli Tinderkung i 8:an sen när skolan drar igång.
Senast redigerad av BrunoC 2018-06-16 kl. 17:14.
Citera
2018-06-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC

Han saknar argumentationsanalytisk förmåga, helt enkelt; diskussionen blir därefter.

Jag har aldrig gjort anspråk på några Armani-kostymer (jag drar mer åt det hipstriga håller) eller påstått att stekfula tjejer blir heta i dyra plagg; jag har konstaterat att jag har krav på (förhållandevis) sjyst stil samt på ett snyggt utseende.

Så ja, han ägnar sig inte bara åt en halmdocka utan tillskriver mig rentav åsikter som är diametralt motsatta det jag gett uttryck för.

Ska jag bara ligga med en tjej så kan det funka om hon är snygg men har taskig stil, men det är extremt osannolikt att hon blir min flickvän om hon hennes stil signalerar undermålig IQ, taskiga värderingar och låg status.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-16 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in