Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad gör våra "Stureplans-brats med backslick och kostym som 80-tals-MUF:are" efter valet?
Skall man sticka ut huvudet och dra en vild gissning så blir det tröstjobb på globalistföretag i utlandet, som tack för hjälpen. Jag skulle gissa att förtroendet i Sverige kan vara förbrukat bl.a. med tanke på de fåtaliga och märkliga aktiviteter partiet uppvisat.

Just att 4 riskdagsledamöter är medlemmar i partiet tycker jag fortfarande är anmärkningsvärt. Med dem skall väl en viss "bakgrundskontroll" ha skett innan de nådde riksdagsplats?
Förstår inte vad du pratar om. Vilket förtroende? Från vem? Bakgrundskontroll? Lexbase? AfS är ett modernt parti som till stor del använder sig av altmedia för att nå ut. Naturligtvis räcker inte det hela vägen. Man måsta även träffa och diskutera med sina väljare. Almedalen är en synergi av de båda. Livesändningar flera ggr per dag med torgmöten. Så det kan knappast kallas navelskåderi
Citera
2018-06-16, 09:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Jag jkan svara åt dig. En ”assimilerad” som INTE är här oå falska grunder, vilket torde vara ytterst få, i praktiken endast en kvotflykting alternativt en arbetsinvandrad. De står inte först på listan, men ändock på en lista. Listan över de personer som ska erbjudas ekonomisk ersättning för att lämna landet. Om de inte vill det så kan de bo kvar i Svedala, ty Sverige ska och måste följa internationell rätt. MEN om personen begår brott så åker denna ut på öronen. Var der svårt?

Ja, det är svårt eftersom en annan användare skrev "Den Muhammed som du tycker "sköter sig" vill vi i AfS skicka hem.". Väldigt olika budskap.

Och menar du på riktigt att du tror att det är "ytterst få" icke-nordiska personer som är assimilerade och INTE är här på falska grunder? Är det verkligen sant att du tror det?
Citera
2018-06-16, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, det är svårt eftersom en annan användare skrev "Den Muhammed som du tycker "sköter sig" vill vi i AfS skicka hem.". Väldigt olika budskap.

Och menar du på riktigt att du tror att det är "ytterst få" icke-nordiska personer som är assimilerade och INTE är här på falska grunder? Är det verkligen sant att du tror det?
Ja. Gustav Kasselstrand har också nämnt det med att de måste ha passerat 7-8 länder innan de kan komma till Sveriges gräns. Dublin förordningen.
Citera
2018-06-16, 10:12
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Jag har sett detta. Mycket bra tycker jag personligen.

Men AFS måste förstå att publicitet är nyckeln till riksdagsinträdet och då pratar jag inte om nån livevideo från Järvaveckan som några tusen sett utan riktig publicitet som när de höll torgmöten eller när de värvade en ny riksdagsledamot.

Där snackar vi publicitet. Jag hade gärna sett AFS komma in i riksdagen utan mainstream media men tyvärr så når man bara folk som redan tänker rösta på dem genom fria tider, nya tider osv. Tragiskt förvisso men också sant.

Sedan backas de inte upp tillräckligt utav nyheter idag och andra alternativa medier.

Mainstream media kommer vara det enda sättet för AFS att synas och höras runtom i hela landet tyvärr.

Ang Almedalen så kan det mycket väl vara startskottet. Resurserna kommer ju finnas då också ända till valdagen.
Nyheter Idag (NI) har vi redan avhandlat, bl.a. i länkarna härnedan:
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd

Webbsajten nyheteridag.se drivs genom aktiebolaget Publicism NITEK AB, ett bolag som ägs av juden och homosexuelle Ilan Sadé, partiordförande i MED; så man kan numera utgå från att de är MED:s propagandakanal, även om juden&zigenaren Chang Frick en gång var dess skapare tillsammans med Jakob Bergman, då Chang var aktiv inom SD.
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd

NI stödjer således MED och motarbetar helt klart AfS på en viktig punkt, då de inte vill särredovisa AfS i OU, medans det däremot går bra att särredovisa både F! och PP samt då – naturligtvis – ”deras eget” parti MED. Så jag undviker så gott jag kan överhuvudtaget länka eller göra reklam för den judeägda sajten.

Samhällsnytt huvudsakligen ett SD organ, samt Ekeroths baby och stödjer således främst SD-partiet.

Fria Tider, Svegot då med Ingrid & *Conrad (*som ska rösta på AfS) samt neutralare Nya Tider, brukar alltid se till att ge AfS reklamplats via sina positiva artiklar & intervjuer om och med AfS.

MSM tycker jag faktiskt har behandlat AfS förvånansvärt bra hitintills, de få ggr de nämnt AfS, även om SR betecknade AfS som ”främlingsfientlig” i senaste reportaget med Jeff Ahl & Co. i riksdagen.

Men, när Niklas på Bonnierägda Expressen intervjuade Kasselstrand i början då partiet var helt nystartat, så tyckte jag det var bra reklam. Även Metros helsida i början där AfS nästan nådde upp till 2 % i OU, var ju klart positivt. Konkurrenten NMR via sin sajt Nordfront har också bra koll på AfS och skriver om AfS även om det gnälls lite väl onödigt mycket på AfS, där ibland, i synnerhet under deras kommentarsfält…

Apropå valresultat:
– Allt under 1 % i valet ser jag som ett misslyckande.
– Kommer AfS bara över 1 % får de valsedlar utlagda till nästa val 2022. Då är det bara att fortsätta gneta på, tills nästa val, även om det kommer kännas tufft, i synnerhet för partiledningen…
– Får AfS 2.5% ser jag det som en viss framgång, då AfS får partistöd och det blir lättare för den ideellt arbetande partistyrelsen att kunna fortsätta sitt arbete för partiet, samt påverka politiken såsom man hitintills lyckats göra trots att AfS inte ens kommit in i riksdagen ännu.
– 4 % är dock en nödvändighet för att kunna rädda Sverige i tid samt en stor framgång för ett så nystartat part=> I MÅL & STOR SUCCE! En stor vinst för vårt land, om ett sådant stjärnskott som Kasselstrand har röstats in i Sveriges Riksdag.

Avslutningsvis:
Att ni AfS:are inte lärt er ännu att ignorera VitruvianskeMannen. Det är ju inte precis första gången som det nicket spammat ned flera sidor i tråden med frågor h*n redan fått svar på. Tycker ”Tjyvas” gav bra svar till trollet, follow that lead pls., när det börjar likna troll och uppenbara provokationer i, samt spam av, tråden. Just suggesting…
Citera
2018-06-16, 10:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Bra poäng. AfS är otydliga på den här punkten, vilket ger utrymme för olika tolkningar. I partiprogrammet står det:

Även den frivilliga återvandringen är viktig för oss. De personer som redan har svenskt medborgarskap men som längtar efter att återförenas med sitt hemland ska kunna få generös ersättning för att avsäga sig sitt svenska medborgarskap och återvända till sitt hemland. Exempelvis kan det bli aktuellt att personer som lever på bidrag tillåts behålla dessa en tid ifall de lämnar Sverige och förbinder sig att aldrig återvända.

https://alternativforsverige.se/atervandring/

Om personer som inte längtar efter att få flytta tillbaka till det gamla hemlandet och inte lever på bidrag i Sverige också ska erbjudas frivillig återvandring framgår inte.

En assimilerad invandrare, som din fråga gällde, har ju fullt ut anpassat sig till både det svenska samhället och den svenska kulturen. Alltså har personen förmodligen ett jobb, lever inte på bidrag och längtar inte alls efter att lämna Sverige.

Den här typen av otydligheter gör att rasisterna i tråden får vatten på sin kvarn och läser in allt möjligt i partiprogrammet som kanske inte var avsikten. Just därför vore det bra om AfS partiledning gick ut och klargjorde vad man menar med denna och andra otydliga formuleringar.

Den ende som syns utåt just nu, både här och på Twitter är Jeff Ahl. Han har klarat ut en del frågor, men hur representativ för partiledningen är han? I ett nystartat parti finns det ju ofta personer som drar åt olika håll. Case in point: miljöpartiets första kaotiska år. På senare tid piratpartiet, som havererade på grund av radikalt olika uppfattningar om vad partiet stod för.
Citera
2018-06-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
"Med för snabbt fram" så menar du att vår retorik är för hård och vårt partiprogram för radikalt? Vad blir vi om vi filar av alla kanter så det blir en mjuk len msm-mediaboll? Jo, Jimmie Åkessons pungkula.

Vi SKA och måste profilera oss. Om vi eventuellt tappar organisk tillväxt i början så är det faktiskt underordnat för när skiten träffar fläkten så stänker det tillbaka på partiet som då har blivit en blek kopia av originalet SD .
VI är vårt eget original! Vi är ensamma om att högst upp på listan så SKALL vi granska samtliga 1.6 miljoner uppehållstillstånd som utfärdats sedan 2000 OCH skall skicka hem dem som har falska papper! Vi ruckar inte en jävla millimeter på det!

VI är inte intresserade av att låta msm-media smeka våra pungkulor. Vi har tiden för oss, folket kommer att vakna och inse att de blivit blåsta av Heja Jimmie och hans kriminella anhang. DÅ står vi kvar som det enda alternativet, obesudlade och minst lika förbannade på etablissemanget som innan.

Med tanke på att ni bildades för, hur många dagar sedan var det nu igen? Så är det helt enkelt inte ett seriöst alternativ. Om folk vill rösta på er så är det ju bra för dom som sagt. Men om man tror att AfS kommer få något inflytande så är man ute och cyklar. (i alla fall inte de första 4-5 valen eller så.)
Citera
2018-06-16, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Vilken tur då att du som omnipotent mästarstrateg finns.

Dina "tips från coachen" har noterats av alla "inavlade". Sen tåls det ju att funderas på varför du vill ge ut dina strategiska tips? Du inte behöver oroa dig för dom om ingen är redo för deras retorik.

Och om de ska anpassa sin retorik och politik till något ej fungerande så finns det ju ingen mening för dom att existera.

Folk var inte redo för SD heller, men här står vi idag.

För att avsluta, så måste ju någon vara först när ny mark ska brytas. Och någon måste ju vara först med att peka på och visa att det finns ett alternativ. Hur ska folk annars veta?

Mvh

Den inavlade

Jag oroar mig inte, jag finner det bara humoristiskt att så många tror att om bara AfS kommer in i riksdagen så kommer de slänga ut alla blattar och negrer från landet. Politik funkar inte så. Utan egen majoritet är man beroende av andra partier.

Många AfS röstare klagar på att SD inte gör något. Men vad ska de göra utan majoritet? Små partier har ingen makt om ingen vill tala med dom

Det kommer bli kul att följa året efter valet och se hur lång tid det tar innan AfS imploderar.
Citera
2018-06-16, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Bra poäng. AfS är otydliga på den här punkten, vilket ger utrymme för olika tolkningar. I partiprogrammet står det:

Även den frivilliga återvandringen är viktig för oss. De personer som redan har svenskt medborgarskap men som längtar efter att återförenas med sitt hemland ska kunna få generös ersättning för att avsäga sig sitt svenska medborgarskap och återvända till sitt hemland. Exempelvis kan det bli aktuellt att personer som lever på bidrag tillåts behålla dessa en tid ifall de lämnar Sverige och förbinder sig att aldrig återvända.

https://alternativforsverige.se/atervandring/

Om personer som inte längtar efter att få flytta tillbaka till det gamla hemlandet och inte lever på bidrag i Sverige också ska erbjudas frivillig återvandring framgår inte.

En assimilerad invandrare, som din fråga gällde, har ju fullt ut anpassat sig till både det svenska samhället och den svenska kulturen. Alltså har personen förmodligen ett jobb, lever inte på bidrag och längtar inte alls efter att lämna Sverige.

Den här typen av otydligheter gör att rasisterna i tråden får vatten på sin kvarn och läser in allt möjligt i partiprogrammet som kanske inte var avsikten. Just därför vore det bra om AfS partiledning gick ut och klargjorde vad man menar med denna och andra otydliga formuleringar.

Den ende som syns utåt just nu, både här och på Twitter är Jeff Ahl. Han har klarat ut en del frågor, men hur representativ för partiledningen är han? I ett nystartat parti finns det ju ofta personer som drar åt olika håll. Case in point: miljöpartiets första kaotiska år. På senare tid piratpartiet, som havererade på grund av radikalt olika uppfattningar om vad partiet stod för.
Se Kasselstrands live-sändningar igår på Twitter eller Facebook kan göra skaer klarare för dig
Citera
2018-06-16, 10:26
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag oroar mig inte, jag finner det bara humoristiskt att så många tror att om bara AfS kommer in i riksdagen så kommer de slänga ut alla blattar och negrer från landet. Politik funkar inte så. Utan egen majoritet är man beroende av andra partier.

Många AfS röstare klagar på att SD inte gör något. Men vad ska de göra utan majoritet? Små partier har ingen makt om ingen vill tala med dom

Det kommer bli kul att följa året efter valet och se hur lång tid det tar innan AfS imploderar.

Herregud ingen tror väl att AfS politik blir en verklighet bara för att de kommer in i riksdagen, man hoppas kunna påverka . T ex Vänstern och MP har ju påverkat enormt mycket trots sin ringa storlek.

Du är tämligen obildad om du tror att småpartier som är en del av en koalition har lite makt.
Citera
2018-06-16, 10:31
Medlem
Citat:

Men lägg av, ingen sympatisör tror att AfS kommer utvisa alla invandrare direkt bara för att de lyckas få 4% och komma in i riksdagen.

Till alla som gnäller på att Afs aldrig kommer få inflytande kan man titta på Miljöpartiet och där ser man hur ett litet parti lyckats få väldigt mycket inflytande. Ingen köper ert trams.
Citera
2018-06-16, 10:36
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:

Skitpartiet MP har jämförelsevis fått och haft alldeles för stor makt "soft power" i riksdagen de senaste åren. Kan de kommer AfS (tillsammans med SD) också kunna påverka, inte minst genom sin retorik och debatterande i riksdagens talarstol så kommer AfS nå ut och väcka folket. Vänta bara, Du kommer nog att få se...
Citera
2018-06-16, 10:43
Medlem
Citat:
Hehe, användarna verkar mer än villiga att diskutera allehanda frågor (mest motfrågor om SD, eller rena påhopp om ålder eller liknande). Så det är inte så framgångsrikt att försöka smita undan en enkel JA/NEJ-fråga med psykoanalytiska påhopp som det ovan

Om du är sugen på att svara (krävs 2 eller 3 tangenttryckningar) så har du frågan här:

SD vill naturligtvis inte rakt av utvisa någon som är helt assimilerad och sköter sig 100% och anammar svenska värderingar och kultur. Även om denna är mörkhyad. Vill AfS det?

Alternativen är <JA> eller <NEJ>

Så... trots fint hus och fin bil och lyxig båt och allt annat du brukar skryta om här i tråden, ackompanjerar du din fredagsungkarlsfylla med att spamma ner tråden med billiga gotcha!-frågor som ska framställa AfS och AfS:are som onda extremister och syftar till att lura in dem i olika, enligt din mening, avslöjande resonemang.

Problemet med den metoden, och den används även av den liberale autisten Regulus och några andra knäppskallar här i tråden, är att den framstår som desperat och haveristisk. Du påminner om matadoren i Tjuren Ferdinand, som river sitt hår, sliter upp skjortan och skriker: "Anfall mig! Stånga mig! Gör någonting! Var den skallmätande nazist jag så gärna vill framställa dig som!"

Mycket komiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in