2018-06-15, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Vi har inte varit starka nog, så är det. Vi kanske kan komma att bli starkare framöver? Vi har ju alla den rebelliska andan inom oss, och det nya skitet blir såsmåningom gammal skit som alla tröttnat på. Hopp är ju närmast biologiskt inprogrammerad mekanism, har vi någonsin något val annat än att hoppas?
Jag tror att de gamla idealen inte höll emot manipulation för att de lade för mycket fokus på rigida yttre strukturer och tog för lite hänsyn till individen som ju har en rebellisk anda. Respekt för varandra är mer hållbart än respekt för auktoriteter. Ja jag tror vi kommer bli starkare, jag är hoppfull.
2018-06-15, 17:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Byråkratin blir ju uppenbart, varför skulle en kvinna vilja arbeta heltid? Inte ens jag vill arbeta heltid och jag är singelman, ifall jag gifter mig fattar jag att jag behöver arbeta heltid för alltid; inga fler resor och pröva leva i Kanada, Latinamerika, osv; inga mer "prövar studera ett år med det, ett annat år med det här".

Alla studier visar att mannen betalar mycket mer till familjeekonomin än kvinnan i Sverige.

Mannen är även den som måste anpassa mest i att ändra sin vanliga livsstil, en singelman hemarbetar tex 1 timme i snitt medan än singelkvinna hemarbetar 2 timmar i snitt. När mannen och kvinnan bor ihop så hemarbetar båda runt 2 timmar i snitt (kvinnan arbetar 10 minuter mer än när hon är singel och mannen 1 hel timme mer).

Hela ens liv går ju egentligen åt helvete, därför alla män vill ha särbo-relationer. Såg att alfa-Persbrandt tex hade särborelation trots att han hade barn med kvinnan - något de flesta män nog skulle se som ett familjeliv man kan tåla, för svenska kvinnor är ju ganska ofta en pain in the ass att leva med.

Någon måste ansvara för att betala lånen till villan då man absolut inte vill bo i billiga mångkulturshålor. Kvinnor söker sig till män som tjänar mer än de själva ofta av medvetna eller undermedvetna mekanismer som söker en arbetsbi som ser till att bygga hennes bo.

Det som femnister försöker påpeka vara en orättvisa kan lika enkelt sägas vara en orättvisa åt andra hållet, att arbeta är sällan roligt, speciellt när ens hårda arbete inte respekteras. Ifall skilsmässa och sönderslitna familjer är ödet till all denna självuppoffring så tycks det att det verkligen inte är värt att offra sig inför familjealtaret. Det är inte som om män kommer få en oerhörd bebislust när de blir 30, 40 eller ens 50. Denna biologiska driv till barn existerar ju nästan bara hos kvinnor. Därmed att män har övertaget i förhandlingen, något som många svenska män har glömt i tron att de "måste göra rätt för sig".

Gemensamt si, gemensamt så, ansvar, timmar hit och timmar dit. Milimeterrättvisan är del av allt det gråa och byråkratiska med att få familj i Sverige. Skilsmässa är uppenbar destination för sådan tänk då båda partner alltid kommer känna att just de bär den tunga lasten.

Skit nu i vem som får orättvis fördelning av familjeansvaret (som om någon är kappabel att vara objektiv domare för att mätta), jag har fortfarande inte sett någon uttrycka egenvärdet i att ha familj, speciellt i ett land som ändå söker byta bort sin befolkning. Jag kan ju säga dig med all säkerhet att inga män skaffar familj för att bebisar är så gulliga och det är så trevligt att lägga upp bilder på familjelycka genom sociala medier.

"Du har fortfarande inte svarat varför varesig män eller kvinnor överhuvudtaget ska offra sig för familjeliv.

Jag har inte förespråkat familjeliv någonstans i mina inlägg vad jag kan se. Jag är inte av någon egentlig åsikt i det fallet och det finns inte några direkta argument heller till varför man ska ha ett familjeliv, från någons sida. Vissa människor vill det, helt enkelt. Varför? Ja det vet inte jag. Trygghet kanske? Sällskap? Föra vidare sina gener? Och att föra vidare sina gener är det inte bara kvinnor som vill.

Jag har uppfattningen om att många män vill ha barn. Så baserat på min livserfarenhet kan jag inte se det du skriver i verkliga livet, kanske hos de något yngre människorna, d.v.s de som är i 20-25 års åldern nu isåfall, men de är inga jag umgås med så det vet inte jag. Själv är jag strax över 30, och i min ålder verkar många både bilda familj och de som inte gör det verkar vilja ha det. Absolut inte män mindre än kvinnor.

Varför jag började orda om detta är för att det här i detta forum nämligen uttryckts otaliga gånger att det är kvinnors fel att kärnfamiljen inte prioriteras längre. Enligt dig är det snarare män då som inte vill befinna sig i en familjesituation.
2018-06-15, 17:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Varför jag började orda om detta är för att det här i detta forum nämligen uttryckts otaliga gånger att det är kvinnors fel att kärnfamiljen inte prioriteras längre. Enligt dig är det snarare män då som inte vill befinna sig i en familjesituation.

Att lägga skuld på stora grupper av människor är jag inte så intresserad av, hela samhällsutvecklingen gör familjen att kännas passe och individuella kvinnor står inte för samhällsutvecklingen lika lite som "kvinnor i grupp". Först blev familjen banal och töntigt (typ sen 60-tal till tidig 80-tal) och därmed blev familjeliv något som yngre män nu ser som ett sätt för honom att förlora all respekt från övriga samhället, därmed att familjen helt förlorat sin status bland yngre män.

Att män inte vill befinna sig i familjesituation är ganska uppenbart, har du inte sett den kraftigt ökande antalet singlar i alla åldrar? Har du hört tongångar i tex män i playerkulturen och vad man säger om män som stadgar sig? Vilka typer av bevis söker du som skulle få dig att övertygas över att familjen är döende som institution i Sverige?

Hur ofta hör du någon man klaga på att "hon vågar inte stadga sig", "Hon är rädd för att binda sig", "Hon vill bo själv" och så vidare?

Att kvinnan vill närma sig mannen och få honom att "slå sig ner" är någon slags evig sanning, och jag skulle verkligen höja på ögonbrynen ifall jag någonsin skulle höra motsatt förhållande.
2018-06-15, 17:50
Medlem
Under tjugo tycker jag det är förståeligt men att en 20+ mamma hoppar i säng en och annan helg tycker jag är omoget och vidrigt.
2018-06-15, 17:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Att lägga skuld på stora grupper av människor är jag inte så intresserad av, hela samhällsutvecklingen gör familjen att kännas passe och individuella kvinnor står inte för samhällsutvecklingen lika lite som "kvinnor i grupp". Först blev familjen banal och töntigt (typ sen 60-tal till tidig 80-tal) och därmed blev familjeliv något som yngre män nu ser som ett sätt för honom att förlora all respekt från övriga samhället, därmed att familjen helt förlorat sin status bland yngre män.

Att män inte vill befinna sig i familjesituation är ganska uppenbart, har du inte sett den kraftigt ökande antalet singlar i alla åldrar? Har du hört tongångar i tex män i playerkulturen och vad man säger om män som stadgar sig? Vilka typer av bevis söker du som skulle få dig att övertygas över att familjen är döende som institution i Sverige?

Hur ofta hör du någon man klaga på att "hon vågar inte stadga sig", "Hon är rädd för att binda sig", "Hon vill bo själv" och så vidare?

Att kvinnan vill närma sig mannen och få honom att "slå sig ner" är någon slags evig sanning, och jag skulle verkligen höja på ögonbrynen ifall jag någonsin skulle höra motsatt förhållande.

Förstod du inte vad jag sa? Jag behöver inga bevis. Jag bryr mig inte om ifall familjen är utdöende i svenska samhället. Jag har inga problem med att se mening med livet genom att finnas till och kunna spendera dagarna hur man vill, med vem man vill, och arbeta med det man vill. Jag ser inte heller barn som ett absolut måste i livet. Så du behöver inte övertyga mig. Skulle jag träffa på rätt man för mig, som jag verkligen vill ha i mitt liv varje dag, då skulle jag nog tycka att det vore trist om inte han ville leva med mig naturligtvis. Men hittills tycker jag inte att jag träffat på män som varit så pass bra för mig att jag känt att "jag måste ha familj, nuuuuu".

Så, som sagt, vi är inga motpoler i detta. Om inte unga män vill skaffa familj, då gör de inte det och så är det inte mer med det. Vill kvinnor ha barn kan de skaffa det på egen hand, så inte ens där har vi ett problem längre. Fria liv åt folket!
2018-06-15, 18:10
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Jag dricker inte alkohol. Det verkar inte särskilt seriöst att inte ens förstå att alkohol påverkar människors beteenden, det är typiskt missbruksbeteende för att det är sant.
Seriöst? Är det halmdockor du ska sitta och knåpa ihop så kan du gott hålla dig till lekrummet på ditt lokala dagis. För att vara en person som inte dricker alkohol så framstår du annars som jävligt onykter.
2018-06-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Seriöst? Är det halmdockor du ska sitta och knåpa ihop så kan du gott hålla dig till lekrummet på ditt lokala dagis. För att vara en person som inte dricker alkohol så framstår du annars som jävligt onykter.
"Skylla på" antyder att det bara är bortförklaringar. Visst, jag tror inte egentligen att du inte överhuvudtaget inser att alkohol påverkar människors beteenden, det var ju inte en seriös kommentar utan mer tänkt att förnedra mig utgår jag ifrån.
2018-06-15, 19:30
Medlem
Citat:

Sista styckena, visst händer det. Har själv råkat ut för det med min fd. som inte var nöjd med att han inte fick träffa min familj, vänner och han ville att vi skulle flytta ihop men det ville inte jag.

Jag tycker det är rimligt att man inte vill ha ett förhållande. Ett förhållande kräver uppoffringar och då gäller det att hitta någon som är så pass bra att denne är värd det, och sådana växer inte på träd i Sverige.
Menar varför skulle jag välja att få mindre sex, mer att städa och behöva lägga tid på att massera för en medelmåtta?
2018-06-15, 23:06
Medlem
sherms avatar
Citat:
"Skylla på" antyder att det bara är bortförklaringar. Visst, jag tror inte egentligen att du inte överhuvudtaget inser att alkohol påverkar människors beteenden, det var ju inte en seriös kommentar utan mer tänkt att förnedra mig utgår jag ifrån.
Att du ens kunde inbilla att jag diskuterade din person

Ja, alkohol påverkar människors beteende. Och? Man är likt förbannat fortfarande ansvarig för sina handlingar när man dricker.
2018-06-15, 23:28
Medlem
Citat:
Du har antagligen bjudit tjejer på alkohol och sen äcklats av dom för att du fick ligga med dem så jag förstår om du föredrar att tänka att de är slampor med dålig självkontroll än att alkoholen har något med saken att göra.

Man är ansvarig för sitt beteende även om man druckit.
2018-06-15, 23:30
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Ni vet vad jag menar. En tjej som vill ligga har inga större problem med det och det flesta svenska tjejer har 20+ sexpartner innan de fyller tjugo. Jag personligen har mycket mer respekt för de horor som förstår att ta betalt för att bli knullade. Diskutera.

Edit: detta har definitivt med jämställdhet att göra, troligen också feminism det är det vi ska diskutera. Eller närmare bestämt sexualliberaliseringens baksida

Vad fan är problemet egentligen?
Följ lagen och håll käft.
2018-06-16, 03:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Vad fan är problemet egentligen?
Följ lagen och håll käft.
Läs tråden. Lagen är dålig och skall inte och efterlevs inte.
Där! problem solved.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in