Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 03:41
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Man sände live ifrån Järvaveckan idag, videoproduktionen har förbättrats avsevärt.

Jag hoppas och tror att Almedalen är startskottet på AfS valrörelse.

Jag har sett detta. Mycket bra tycker jag personligen.

Men AFS måste förstå att publicitet är nyckeln till riksdagsinträdet och då pratar jag inte om nån livevideo från Järvaveckan som några tusen sett utan riktig publicitet som när de höll torgmöten eller när de värvade en ny riksdagsledamot.

Där snackar vi publicitet. Jag hade gärna sett AFS komma in i riksdagen utan mainstream media men tyvärr så når man bara folk som redan tänker rösta på dem genom fria tider, nya tider osv. Tragiskt förvisso men också sant.

Sedan backas de inte upp tillräckligt utav nyheter idag och andra alternativa medier.

Mainstream media kommer vara det enda sättet för AFS att synas och höras runtom i hela landet tyvärr.

Ang Almedalen så kan det mycket väl vara startskottet. Resurserna kommer ju finnas då också ända till valdagen.
Senast redigerad av Tubleros 2018-06-16 kl. 03:44.
Citera
2018-06-16, 03:48
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Men AFS måste förstå att publicitet är nyckeln till riksdagsinträdet och då pratar jag inte om nån livevideo från Järvaveckan som några tusen sett utan riktig publicitet som när de höll torgmöten eller när de värvade en ny riksdagsledamot.

Väldigt vad du var otålig. Hur många gånger ska vi behöva skriva "Almedalen!"

???

PS. Om du på allvar tror att du "förstår" bättre än AfS, skicka då ett mail till dem och förklara.

PPS. Sveriges snabbast växande parti någonsin ägnar sig just nu i första hand åt internt organisationsarbete.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-16 kl. 03:54.
Citera
2018-06-16, 03:59
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Väldigt vad du var otålig. Hur många gånger ska vi behöva skriva "Almedalen!"

???

PS. Om du på allvar tror att du "förstår" bättre än AfS, skicka då ett mail till dem och förklara.

PPS. Sveriges snabbast växande parti någonsin ägnar sig just nu i första hand åt internt organisationsarbete.

Som sagt. Har inte varit inne på tråden i två månader nu. Så du får ursäkta om jag inte är så uppdaterad kring allt som skrivits i tråden.

Men om Almedalen är startskottet så är man ju på rätt väg. Sen vet man ju inte vad som kommer hända under veckan. Men jag tror fortfarande publicitet kommer vara deras viktigaste nyckel oavsett.

Men det antar jag att Kasselstrand och AFS har med i beräkningarna.

Glädjande att höra att de håller på med internt organisationsarbete! Behövs om man inte vill sluta som Ny Demokrati. Är du aktivist förresten? Du verkar ha en del inside info. Jag funderar nämligen på att själv bli aktivist nu när jag är ledig.
Senast redigerad av Tubleros 2018-06-16 kl. 04:05.
Citera
2018-06-16, 04:02
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
AfS kommer inte redovisas ens om de har tio procent i opinionen.

Yougov är hederliga och har redan redovisat. Yougov har man alltid kunnat lita på.

Hos Sentio är "Övriga" = AfS

Sedan kan AfS beställa egna OU precis som Ny Demokrati gjorde.

Så det är det gamla vanliga vi har att falla tillbaka på.
Citera
2018-06-16, 04:04
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Som sagt. Har inte varit inne på tråden i två månader nu. Så du får ursäkta om jag inte är så uppdaterad kring allt som skrivits i tråden.

Men om Almedalen är startskottet så är man ju på rätt väg. Sen vet man ju inte vad som kommer hända under veckan. Men jag tror fortfarande publicitet kommer vara deras viktigaste nyckel oavsett.

Men det antar jag att Kasselstrand och AFS har med i beräkningarna.

Alltså, om du kommer ihåg mig så har jag varit superfrusterad i nästan 3 år över den sena partistarten. Men den 5:e mars satte man igång. Och sedan dess har jag varit mycket imponerad över hur man skött det. Förvänta er fyrverkerier!
Citera
2018-06-16, 04:10
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Alltså, om du kommer ihåg mig så har jag varit superfrusterad i nästan 3 år över den sena partistarten. Men den 5:e mars satte man igång. Och sedan dess har jag varit mycket imponerad över hur man skött det. Förvänta er fyrverkerier!

Låter riktigt roligt! Kommer absolut ihåg dina inlägg! Jag själv har också varit superfrustrerad över den sena starten men nu är vi äntligen igång!

Känns kul att äntligen ha ett vettigt parti som man kan rösta på igen!
Citera
2018-06-16, 04:15
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Glädjande att höra att de håller på med internt organisationsarbete! Behövs om man inte vill sluta som Ny Demokrati. Är du aktivist förresten? Du verkar ha en del inside info. Jag funderar nämligen på att själv bli aktivist nu när jag är ledig.

Aktivismen har inte riktigt kommit igång där jag bor, även om det är ett litet mjukstartsmöte imorgon. Men jag kommer inte kommentera mer här vad jag gör IRL. PM'ade just med en gammal vapendragare som faktiskt slutat skriva här för att IRL-världen krockat för mycket med hans skrivande här ("Worlds collide!" - George Costanza.)

Om jag ska ha ett AfS-aktivistkonto så kommer det bli ett annat. Detta konto är mitt generella armchair-konto. Och det är så du får ta mina analyser, som armchair-analyser, även om jag såklart har viss inside.
Citera
2018-06-16, 04:25
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Känns kul att äntligen ha ett vettigt parti som man kan rösta på igen!

Ja för tusan! Det här är riktiga grejer. SD har alltid varit beiget, först åt ena hållet sen åt andra hållet. AfS är egentligen arvtagare till Ian Wachtmeisters "det nya partiet" från 1998 som han startade tillsammans med författarna bakom "Exit Folkhemssverige". Synd att Ian inte fick leva och se detta.

AfS är också representanten för den gemensamma europeiska etnonationalistiska rörelsen - något som vi ALDRIG någonsin haft förut i (det mycket udda) landet Sverige. En rörelse som jag f.ö. var mycket insyltat i för c:a 10 år sedan. AfS politik kommer förresten härifrån (inte hemmakokt av SDU). Se t.ex. på de nya regeringarna i Italien och Österrike.
Citera
2018-06-16, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Japp ,det gör det, men det hör inte till saken. Till saken hör att AfS skall gå från 0 till 4 procent på 5 månaders tid genom att framstå som ett seriöst invandringskritiskt parti. Då vill det till att man spelar sina kort rätt.

Skit samma har lämna Sd för gott. Hitlerfrisyren Jomshof står i TV och beklagar sig över hur svårt det är att få tag på lokalpolitiker. Sanningen är att Sd slängt ut tusentals under de mandatperioder de suttit.

Dåliga, nej de har kommit i strid med den starkaste falangen som lika ofta kan vara de sämsta politikerna. Jag tror att AFS kommer att ha en mycket tolerantare attityd till sina medlemmar och inte börja jaga dem för att de inte ordagrant citerar chefsideolog Karlsson ( om det vore Sd).

Vill man vara en aktiv del i partiet då går man med i AFS. Är man bara röstjon då spelar det naturligtvis ingen roll. Alla partier gillar röstjon som utan att tänka efter lägger sin röst på ett parti.
Citera
2018-06-16, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Helt fantastiskt att INGEN vågar svara på denna fråga som hänger sedan många sidor:

SD vill naturligtvis inte rakt av utvisa någon som är helt assimilerad och sköter sig 100% och anammar svenska värderingar och kultur. Även om denna är mörkhyad. Vill AfS det?

Svarsalternativen är Ja eller Nej.

Svarar man Ja; Så är man en fullblodsrasist som vill utvisa folk enbart och bara på grund av deras hudfärg och inget annat.

Svarar man Nej; Så innebär det i praktiken att man erkänner exakt samma sorts "öppen svenskhet" som ju SD också gör, och som ni hatar i denna tråd.

Tough selection...
Jag jkan svara åt dig. En ”assimilerad” som INTE är här oå falska grunder, vilket torde vara ytterst få, i praktiken endast en kvotflykting alternativt en arbetsinvandrad. De står inte först på listan, men ändock på en lista. Listan över de personer som ska erbjudas ekonomisk ersättning för att lämna landet. Om de inte vill det så kan de bo kvar i Svedala, ty Sverige ska och måste följa internationell rätt. MEN om personen begår brott så åker denna ut på öronen. Var der svårt?
Citera
2018-06-16, 07:59
Medlem
Allmänt upprop till alla Sverigevännner!

Det är mycket lovvärt att ni intresserar er för Alternativ för Sverige. Men det partiet mest behöver nu är inte diskussioner på flashback utan patrioter som är beredda att hugga i. AfS behöver stärka upp valorganisationen på kretsnivå, AfS behöver fler som delar ut flygblad, som diskuterar med folk på stan, med folk som kan stå vid vallokalerna både vid poströstningen och valet. DET är vad AfS mest behöver just nu. De som av personlig anledning skulle känna sig obekväm att vara offentlig i sin egen stadsdel, får och kan naturligtvis byta till en annan. Alla ni behövs för att göra AfS känt och för att föra ut partiets politik och rädda landet och folket. Så, gå in på hemsidan och anmäl er som aktivister. Ni gör precis så mycket eller lite som ni vill.
Senast redigerad av Byggnet 2018-06-16 kl. 08:13.
Citera
2018-06-16, 09:32
Medlem
wwrs avatar
Vad gör våra "Stureplans-brats med backslick och kostym som 80-tals-MUF:are" efter valet?
Skall man sticka ut huvudet och dra en vild gissning så blir det tröstjobb på globalistföretag i utlandet, som tack för hjälpen. Jag skulle gissa att förtroendet i Sverige kan vara förbrukat bl.a. med tanke på de fåtaliga och märkliga aktiviteter partiet uppvisat.

Just att 4 riksdagsledamöter är medlemmar i partiet tycker jag fortfarande är anmärkningsvärt. Med dem skall väl en viss "bakgrundskontroll" ha skett innan de nådde riksdagsplats?
Senast redigerad av wwr 2018-06-16 kl. 09:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in