Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 01:18
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det blir dock lite konstigt, i tråden om SD pratas det om SD's politik, i tråden om M pratas det om M's politik, i tråden om MP pratas det om MP's politik. Och så vidare. Men i tråden om AfS pratas det... inte om AfS politik?
Kanske är det bara med dig användare på Flashback inte vill diskutera AfS politik. Jag vet inte. Men det kan vara en förklaring då du verkar vara rätt så envis och en gnutta subversiv (även om jag tror att det inte så är fallet) vad gällande de frågor du ställer, hur du tolkar svaren du får och att du, ärligt talat nästan lite godtroget, tror att bara för att en anonym användare på Flashback har en bestämd uppfattning om AfS politik genast uppfattar det som att det partiets officiella ställningstagande.

Så för att reda ut alla missförstånd råder jag dig att rikta dig direkt till partiet. Här är mejl-adressen du kan nå dem på: info@alternativforsverige.se
Senast redigerad av Tjyvas 2018-06-16 kl. 01:22.
Citera
2018-06-16, 01:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Kanske är det bara med dig användare på Flashback inte vill diskutera AfS politik. Jag vet inte. Men det kan vara en förklaring då du verkar vara rätt så envis och en gnutta subversiv (även om jag tror att det inte så är fallet) vad gällande de frågor du ställer, hur du tolkar svaren du får och att du, ärligt talat nästan lite godtroget, tror att bara för att en anonym användare på Flashback har en bestämd uppfattning om AfS politik genast uppfattar det som att det partiets officiella ställningstagande.

Hehe, användarna verkar mer än villiga att diskutera allehanda frågor (mest motfrågor om SD, eller rena påhopp om ålder eller liknande). Så det är inte så framgångsrikt att försöka smita undan en enkel JA/NEJ-fråga med psykoanalytiska påhopp som det ovan

Om du är sugen på att svara (krävs 2 eller 3 tangenttryckningar) så har du frågan här:

SD vill naturligtvis inte rakt av utvisa någon som är helt assimilerad och sköter sig 100% och anammar svenska värderingar och kultur. Även om denna är mörkhyad. Vill AfS det?

Alternativen är <JA> eller <NEJ>
Citera
2018-06-16, 01:25
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nu skrev jag explicit etnisk. Det kan du aldrig bli. Folk som ens behöver ha en debatt om etnicitet känns väldigt märkliga. För de flesta på jorden är det hur självklart som helst. Men där marxismen sveper in kommer dessa sidodebatter i kölvattnet.
AFS säger att man kan bli kulturell kines, du skriver jäkligt märkligt...kanske kan Björns Söder ifylla åt dig?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1kbBnW/skarp-kritik-mot-soder-efter-utspel
är han och Åkesson överens?
Citera
2018-06-16, 01:27
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Hehe, användarna verkar mer än villiga att diskutera allehanda frågor (mest motfrågor om SD, eller rena påhopp om ålder eller liknande). Så det är inte så framgångsrikt att försöka smita undan en enkel JA/NEJ-fråga med psykoanalytiska påhopp som det ovan

Om du är sugen på att svara (krävs 2 eller 3 tangenttryckningar) så har du frågan här:

SD vill naturligtvis inte rakt av utvisa någon som är helt assimilerad och sköter sig 100% och anammar svenska värderingar och kultur. Även om denna är mörkhyad. Vill AfS det?

Du skriver
Citat:
Vill AfS det?
som en direkt fråga till mig, en simpel användare på Flashback utan något som helst mandat att företräda AfS. Är inte frågan missriktad? Är det inte lämpligare att du mejlar dina frågor till info@alternativforsverige.se?
Citera
2018-06-16, 01:31
Medlem
Citat:
Du skriver

som en direkt fråga till mig, en simpel användare på Flashback utan något som helst mandat att företräda AfS. Är inte frågan missriktad? Är det inte lämpligare att du mejlar dina frågor till info@alternativforsverige.se?

Tja, Flashback är ju ett diskussionsforum där man diskuterar (och argumenterar för/mot) olika partiers politik. Denna tråd om AfS ligger till och med i ett delforum som heter "Partier och partipolitik".

Men jag ser nu att ni vill stänga tråden, då inget svar kan ges.
Citera
2018-06-16, 01:35
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Tja, Flashback är ju ett diskussionsforum där man diskuterar (och argumenterar för/mot) olika partiers politik. Denna tråd om AfS ligger till och med i ett delforum som heter "Partier och partipolitik".

Men jag ser nu att ni vill stänga tråden, då inget svar kan ges.
Nej, problemet ligger nog i hur du ställer din fråga.

Citat:
Vill AfS det?

Bara en officiell representant för AfS kan svara på din fråga så som den är utformad i nuläget. Jag föreslår att du ändrar din frågeställning, eller om du av någon anledning är oförmögen att ändra den, eller tvunget måste ställa just den frågan, så kontaktar du partiet direkt på deras mejl-adress: info@alternativforsverige.se
Citera
2018-06-16, 01:38
Medlem
Citat:
Nej, problemet ligger nog i hur du ställer din fråga.
Bara en officiell representant för AfS kan svara på din fråga så som den är utformad i nuläget. Jag föreslår att du ändrar din frågeställning, eller om du av någon anledning är oförmögen att ändra den, eller tvunget måste ställa just den frågan, så kontaktar du partiet direkt på deras mejl-adress: info@alternativforsverige.se

Jättebra feedback, tackar för den. Jag omformulerar själva frågan:

SD vill naturligtvis inte rakt av utvisa någon som är helt assimilerad och sköter sig 100% och anammar svenska värderingar och kultur. Även om denna är mörkhyad. Vill du som AfS-anhängare i denna tråd det?

Citera
2018-06-16, 01:40
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Jättebra feedback, tackar för den. Jag omformulerar själva frågan:

SD vill naturligtvis inte rakt av utvisa någon som är helt assimilerad och sköter sig 100% och anammar svenska värderingar och kultur. Även om denna är mörkhyad. Vill du som AfS-anhängare i denna tråd det?

Progress!
Citera
2018-06-16, 03:20
Medlem
Tubleross avatar
Har inte besökt tråden på två månader nu och märker till min besvikelse att det enda de verkar lyckats med på dessa två månader är tre torgmöten och diverse klipp när Jeff Ahl debatterar mot olika statsråd. Förvisso krossar han statsråden men vart är publiciteten? Kasselstrands hemmagjorda klipp är för all del bra men når ju knappast ut till den ”breda massan” så att säga.

Vad väntar de på? Jag såg torgmötena på Facebook. Mötena skapade kalabalik och var riktigt bra med mycket nyhetsbevakning. Precis sådan publicitet AFS behöver. Tyvärr har det varit alldeles för lite av den sorten sedan Mikael Janssons övergång. Fram tills dess skötte man korten perfekt tyckte jag.

Kasselstrand kommer behöva ha många ess i rockärmen om de ska lyckas ta sig in i riksdagen redan detta året. Kanske sitter de och håller på alla donationer som folk givit dem och tänker köra 110% varje dag med torgmöten med mera i sommar?

Publicitet i massmedia är tyvärr nyckeln till ett riksdagsinträde. Förstår och lyckas AFS med detta så har vi ett nytt riksdagsparti efter valet!

Den som lever får se.
Senast redigerad av Tubleros 2018-06-16 kl. 03:30.
Citera
2018-06-16, 03:29
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros

Kasselstrand kommer behöva ha många ess i rockärmen om de ska lyckas ta sig in i riksdagen redan detta året. Kanske sitter de och håller på alla donationer som folk givit dem och tänker köra 110% varje dag med torgmöten med mera i sommar?

Den som lever får se.

Man sände live ifrån Järvaveckan idag, videoproduktionen har förbättrats avsevärt.

Jag hoppas och tror att Almedalen är startskottet på AfS valrörelse.
Citera
2018-06-16, 03:34
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Jag är ingen rasnationalist som vill att Sverige ska vara 99% svenskt snarare 85%. Det ända jag vill är att svenskar inte ska bli minoritet i Sverige. Idag så är under 70% av befolkningen Svenskar.

Okej fine, då är våra mål väldigt lika. Och då menar jag att du inte behöver gå särskilt långt med thaifruar och utomeuropeiska adopterade barn, eller med statskontroll av folket (lita bara på vår ledare GK ). Men vår diskussion har likväl belyst de olika linjer man kan tänkas inta (vilket kan hjälpa till i tråden).

Procenten man ska titta på är åldersgruppen 0-15 år. Den får ALDRIG hamna under 80%, och helst ska den vara 85-90%. Det är det jag menar när jag säger att den ska ligga STABILT på 80-90%.

Och visst, OM denna grupp hamnar under 80% menar jag att vi måste ta till med mer drastiska tilltag, men jag kan inte se att det behövs. AfS utstakade linje räcker med mycket god marginal. Vi behöver alltså inte jävlas thaifruar eller utomeuropeiska adopterade barn, vilket skulle var många gånger mer "kladdigt" än de 1.6 miljonerna bedrägeri-flyktingarna. AfS kan alltså fortsätta att stå för ökad frihet för medborgarna, istället för införandet av en storebrorsstat.

Visst är det vackert!
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-16 kl. 04:33.
Citera
2018-06-16, 03:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Den Muhammed som du tycker "sköter sig" vill vi i AfS skicka hem.

Annars är det generella svaret på din fråga "det beror på". Svaren på dina frågor får du om du lyssnar på de utmärkta intervjuerna med Kasselstrand på Radio Bubbla och 24 Frågor. Lyssna på dessa först innan du fortsätter att spamma sönder tråden.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-16 kl. 03:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in