Citat:
Ursprungligen postat av
Alana
Jag har fått studiemedel för studier på högskolenivå det här läsåret men jag har bara tagit en bråkdel av de poäng som jag varit registrerad på. Detta då jag varit deprimerad vilket jag också tar antidepressiva för samt har läkarkontakt.
Jag har funderat på att byta utbildning då jag inte heller känner att jag valde rätt väg. Jag funderar därför på om jag skulle kunna prova att be csn om att de gör ett undantag och låter mig få fortsatt studiemedel om jag skickar in läkarintyg och en förklaring.
Låt säga att de skulle gå med på att fortsätta ge mig studiemedel, skulle de veckor då jag varit deprimerad och har läkarintyg för fortfarande räknas som använda veckor med csn? Eller räknas det som sjukskrivning?
Jag har missat att anmäla detta till försäkringskassan under året som gått då jag inte kände till att man skulle anmäla det dit, jag anmälde det först för ett par veckor sedan men utan att skicka in något intyg.
Jag är inte lika optimistisk som frx är och skulle säga att du får det svårt om du inte har sjukanmält dig dagen du blev sjuk.
Själv lärde jag mig den hårda vägen och det hjälpte mig inte ett dugg att jag hade läkarintyg då jag inte sjukanmält mig som man skulle.
Doc hade jag en fysisk åkomma, du verkar ju ha en psykisk så det är väl inte helt jämförbart och det skulle ju kunna finnas en möjlighet att CSN ser gör ett undantag, men skulle inte räkna med det, tyvärr.