2018-06-15, 20:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Värmdö och Lappland är svenskt territorium, till skillnade från ockuperad palestinsk mark, men det är väl lika bra att du åter visar att du ser Västbanken som del av Israel. Det är ju så sionismen egentligen ser ut även om somliga som Memestar låtsas något annat.

Lappland är Svenskt territorium ja efter en brutal kolonisering med bl.a. tvångssteriliseringar av samerna, något som pågick långt efter att dina påstådda krigsförbrytelser skedde i Israel.
Citera
2018-06-15, 20:45
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Det gör inte Ball till terrorist. Anser du alla som är involverade i vapentillverkning är legitima mål att mörda efter eget godtycke? Sharon som ledde en grupp som massakrerade civila är inte terrorist, men en person som tillverkar vad som kanske inte ens var tänkt som ett vapen är det. (Det är oklart om projekt Babylon verklige handlade om ett vapen eller om Ball övertygat Saddam att han kunde använda det för att skicka upp en satellit).

Som jag säger är du terroristkramare.

Men att spränga civila hus är inte riktat mot civila??? Palestinierna vill ha tillbaka det land de fördrevs från av sionisterna. Dina försök att skrämmas med islamofobi fungerar inte på mig, även om jag inser att det är en taktik väl vald för genomsnittsläsaren av flashback.
Kalla mig vad du vill, jag bryr mig mer om människoliv än om byggnader.

Hamas mål är kalifat, Islamiska jihads mål är kalifat, vilka grupper tror du dessa terrorister tillhör? Kalle Anka-partiet?
Som sagt, det är du som är islamofoben. Du blandar ihop islamister & jihadister med vanliga muslimer. Och sedan kommer du med 70 års gamla sagor om "land" och "fördrivelse"... Vem är det som försöker rättfärdiga terrorism egentligen?
Citera
2018-06-15, 21:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Lappland är Svenskt territorium ja efter en brutal kolonisering med bl.a. tvångssteriliseringar av samerna, något som pågick långt efter att dina påstådda krigsförbrytelser skedde i Israel.
Den utredning som gjordes om tvångssteriliseringar i Sverige hittade inga tecken på att samer drabbats. Har du bevis för motsatsen, eller är det bara din vanliga smutskastning av Sverige? du verkar rätt desperat att flytta bort diskussionen från Israel och dess etniska rensning och brutala ockupationspolitik.
Citera
2018-06-15, 21:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Kalla mig vad du vill, jag bryr mig mer om människoliv än om byggnader.
Men du bryr dig uppenbarligen inte så mycket om människor att du bryr dig om att man gör dem hemlösa. IRA kallades för terrorister när de sprängde byggnader i London, trots att de varnade i förväg så folk skulle hinna ut. Hela Lavonaffären där Israel sprängde brittiska och amerikanska byggnader i en "false flag" operation var baserad på att dessa länder skulle tro det var arabisk terrorism. Det är bara när du vill försvara Israel det plötsligt inte är det.

Sen väntar jag fortfarande på dina bevis mot Bull, men det lär jag väl få fortsätta med. Mordet på honom bevisar att han var skyldig, typ.
Citat:
Hamas mål är kalifat, Islamiska jihads mål är kalifat, vilka grupper tror du dessa terrorister tillhör? Kalle Anka-partiet? Som sagt, det är du som är islamofoben. Du blandar ihop islamister & jihadister med vanliga muslimer.
Inga av dessa grupper fanns ens när Israel bildades eller när de ockuperade Västbanken, och sen bör du inte likställa palestinierna som grupp med dessa partier. Det är du som gör sammanblandningen och din vana trogen ägnar du dig sen åt projektion.
Citat:
Och sedan kommer du med 70 års gamla sagor om "land" och "fördrivelse"... Vem är det som försöker rättfärdiga terrorism egentligen?
Återigen försöker du dig på din historierevisionism. Fattar du inte att den inte fungerar utanför gruppen av sionister?
Citera
2018-06-15, 21:36
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Men du bryr dig uppenbarligen inte så mycket om människor att du bryr dig om att man gör dem hemlösa. IRA kallades för terrorister när de sprängde byggnader i London, trots att de varnade i förväg så folk skulle hinna ut. Hela Lavonaffären där Israel sprängde brittiska och amerikanska byggnader i en "false flag" operation var baserad på att dessa länder skulle tro det var arabisk terrorism. Det är bara när du vill försvara Israel det plötsligt inte är det.

Sen väntar jag fortfarande på dina bevis mot Bull, men det lär jag väl få fortsätta med. Mordet på honom bevisar att han var skyldig, typ.

Inga av dessa grupper fanns ens när Israel bildades eller när de ockuperade Västbanken, och sen bör du inte likställa palestinierna som grupp med dessa partier. Det är du som gör sammanblandningen och din vana trogen ägnar du dig sen åt projektion.

Återigen försöker du dig på din historierevisionism. Fattar du inte att den inte fungerar utanför gruppen av sionister?
Sluta tjata om den där jävla Gerald Bull, han tillverkade vapen åt terrorister och blev dödad för det - enligt dina egna källor. Ge dig!

Sprängde IRA byggnader i syfte att förhindra brittiska terrordåd?

Vad är det du inte förstår? PLO blev för fredliga med åren, så de radikala muslimerna startade Hamas & Islamiska jihad istället. Men vad har det ens med ockupationen av Västbanken att göra? Den kontrollerades ju av Jordanien som anföll Israel under Sexdagarskriget.
Citera
2018-06-16, 08:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Sluta tjata om den där jävla Gerald Bull, han tillverkade vapen åt terrorister och blev dödad för det - enligt dina egna källor. Ge dig!
Bull tillverkade vapen åt en diktator. Om det räcker för att bli mördad måste din dödslista vara milslång. Bara titta på var Saddam fick sina vapen ifrån. Att du talar om "terrorister" är som jag redan konstaterat att för dig är "terrorist" och "islamist" bara slagord utan reell innebörd.
Citat:
Sprängde IRA byggnader i syfte att förhindra brittiska terrordåd?
Nej, för att få slut på vad de såg som brittisk ockupation av Nordirland, men nu trodde jag det var metoderna vi diskuterade. Att använda sig av terrorism för att hindra terrorism är dessutom absurt.
Citat:
Vad är det du inte förstår? PLO blev för fredliga med åren, så de radikala muslimerna startade Hamas & Islamiska jihad istället.
Det jag förstår är att du gärna vill smeta benämningen "islamist" på alla palestinier som argument för att förtrycka och döda dem.
Citat:
Men vad har det ens med ockupationen av Västbanken att göra? Den kontrollerades ju av Jordanien som anföll Israel under Sexdagarskriget.
Det var ISRAEL som angrep Egypten i sexdagarskriget, och Israel hade också angripit Jordanien tidigare t ex i attacken mot Samu.
Citera
2018-06-16, 12:13
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det var ISRAEL som angrep Egypten i sexdagarskriget, och Israel hade också angripit Jordanien tidigare t ex i attacken mot Samu.

Kan du sluta med där någon jävla gång och växa upp och fatta hur det är i krig. Det första fredsavtalet mellan Israel och Egypten skrevs 1979. Det första mellan Israel och Jordanien skrevs 1994. Innan avtalen hade Israel befunnit sig i krigstillstånd med bägge länderna sen Jordan och Egypten förklarade krig mot Israel. Detsamma kan sägas om Syrien, det spelar ingen roll att Syrien inte brukar bomba Israel så mycket längre även om det förekommer, de har inte skrivit något fredsavtal vilket ger Israel casus belli att bomba sönder varenda jävla kvadratmeter de känner för.
Citera
2018-06-16, 12:39
Avstängd
Citat:
Kan du sluta med där någon jävla gång och växa upp och fatta hur det är i krig.
Kan inte du och Memestar snacka ihop er eller i alla fall börja debattera direkt med varandra när ni är oense? Det blir så irriterande för mig att vara mellanhand när ni är oense om Västbanken tillhör Israel eller inte, om kriget 1967 började 1967 som Memstar hävdade när han skulle få det till att Jordanien angrep Israel eller om det som du hävdar började redan 1948. (I så fall med att de sionistiska invandrarna ensidig utropade en stat mot den infödda befolkningens vilja).
Citera
2018-06-16, 12:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Kan inte du och Memestar snacka ihop er eller i alla fall börja debattera direkt med varandra när ni är oense? Det blir så irriterande för mig att vara mellanhand när ni är oense om Västbanken tillhör Israel eller inte, om kriget 1967 började 1967 som Memstar hävdade när han skulle få det till att Jordanien angrep Israel eller om det som du hävdar började redan 1948. (I så fall med att de sionistiska invandrarna ensidig utropade en stat mot den infödda befolkningens vilja).

Behöver inte diskutera med någon om när kriget började, det började 1947 när Egypten, Jordanien och ett jävla massa andra arabländer förklarade krig mot Israel. Krig upphör inte förrän fredsavtal sluts, det är ingenting som behöver diskuteras i den här tråden.
Citera
2018-06-16, 13:13
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Kan du sluta med där någon jävla gång och växa upp och fatta hur det är i krig. Det första fredsavtalet mellan Israel och Egypten skrevs 1979. Det första mellan Israel och Jordanien skrevs 1994. Innan avtalen hade Israel befunnit sig i krigstillstånd med bägge länderna sen Jordan och Egypten förklarade krig mot Israel. Detsamma kan sägas om Syrien, det spelar ingen roll att Syrien inte brukar bomba Israel så mycket längre även om det förekommer, de har inte skrivit något fredsavtal vilket ger Israel casus belli att bomba sönder varenda jävla kvadratmeter de känner för.

Israel var benäget att skriva på ett fredsavtal med Egypten efter att den senare visat sig militärt förmögen att utbringa betydande skada på israeliska krigsmakten.

Jarring mission 71 var ett fredsinitativ på uppdrag av FN där ett villkor för fred var att Israel skulle återge de ockuperade territorierna i utbyte mot en normalisering av diplomatiska förbindelser med förknippat fredsavtal med Egypten.

Istället för detta fredsavtal där Sinai lämnades tillbaka så etablerade israel en judisk bosättning bebodd av religiösa extremister efter att ha jämnat byar befolkade med bedouiner marken och fördrivit befolkningen.

Efter okotoberkriget 73 ansåg Israel Egypten vara en motståndare att ha att göra med och var då mer villig till eftergifter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yamit

Citat:
On January 14, 1972, without explicit instructions by the Israeli government,[7] Ariel Sharon ordered the expulsion of the Bedouins of the Rafah Plain, about 18 square miles of land in northeast Sinai, together with the razing of their orchards and the blocking of their water wells.[7] The tribal sheikhs claimed 20,000 people were affected by the expulsion. Israeli army statistics put the number of expelled at 4,950. Those with tents were given a day to remove them. Those in concrete houses were given an extra day to leave, and their homes were reduced to rubble.[8] Bulldozers, following a map design drawn by Sharon, drove down a swathe extending several dozen metres wide where the Bedouins were encamped, and smashed everything in their way.[7] The decision to build Yamit was approved by the Israeli government in September 1973.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-06-16 kl. 13:16.
Citera
2018-06-16, 14:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Israel var benäget att skriva på ett fredsavtal med Egypten efter att den senare visat sig militärt förmögen att utbringa betydande skada på israeliska krigsmakten.

Jarring mission 71 var ett fredsinitativ på uppdrag av FN där ett villkor för fred var att Israel skulle återge de ockuperade territorierna i utbyte mot en normalisering av diplomatiska förbindelser med förknippat fredsavtal med Egypten.

Istället för detta fredsavtal där Sinai lämnades tillbaka så etablerade israel en judisk bosättning bebodd av religiösa extremister efter att ha jämnat byar befolkade med bedouiner marken och fördrivit befolkningen.

Efter okotoberkriget 73 ansåg Israel Egypten vara en motståndare att ha att göra med och var då mer villig till eftergifter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yamit

Vilken fin historierevision. Israels mål med Sinai var alltid att använda det som handelsvara för ett fredsavtal, samma sak med Gaza och Västbanken som först togs bort från förhandlingsbordet när Begin kom till makten. Oavsett hur du vill få till det så förklarade Egypten krig mot Israel, inte tvärtom.
Citera
2018-06-16, 17:02
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Bull tillverkade vapen åt en diktator. Om det räcker för att bli mördad måste din dödslista vara milslång. Bara titta på var Saddam fick sina vapen ifrån. Att du talar om "terrorister" är som jag redan konstaterat att för dig är "terrorist" och "islamist" bara slagord utan reell innebörd.

Nej, för att få slut på vad de såg som brittisk ockupation av Nordirland, men nu trodde jag det var metoderna vi diskuterade. Att använda sig av terrorism för att hindra terrorism är dessutom absurt.

Det jag förstår är att du gärna vill smeta benämningen "islamist" på alla palestinier som argument för att förtrycka och döda dem.

Listan var lång, ja. Samtliga som inte gick att gripa var giltiga mål att döda. Dock så var det ju mer strategiskt att låta de flesta vara.

Det må vara omoraliskt, men inte ens du kan väl förneka att Qibyamassakern var effektiv för att minska terrorismen mot Israel?

Bara de palestinier som faktiskt är islamister, dvs. majoriteten av folket i Gaza och en stor minoritet av folket på Västbanken.
Senast redigerad av Memestar 2018-06-16 kl. 17:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in