Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-15, 17:58
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Lite klumpigt skrivet av mig, bra att du korrigerade. Jag är väl medveten om att Kasselstrand säger att han vill samarbeta med SD i riksdagen. Dock skickar han och andra AfSare mängder av tweets som mer eller mindre idiotförklarar SD. Likaså har en stor del av kokta grodans episoder behandlat SDs enfald och låga tak. Så pass mycket att det faktiskt låter som att det är personlig bitterhet som ligger bakom. Detta vänder jag mig emot. Kommer dock själv med stor sannolikhet att rösta AfS i september.
AfS är ett konkurrerande parti, inte SD:s fan club. Ska AfS undvika att framhålla sina konkurrensfördelar bara för att det kan såra Sverigedemokraternas känslor? När Åkesson håller tal på den konservativa föreningen Heimdal klarar han inte ens av att svara på de mest basala frågor. Ska AfS inte hugga på det menar du? SD och dess företrädare är ju verkligen pinsamt obildade i de allra flesta fall eftersom alla med den minsta gnutta intelligens, eller självständigt tänkande, har blivit utkörda ur partiet av EXPO-Karlsson.

Se bara här på hur Sjöstedt i Vänsterpartiet uttalar sig om sossarna och Löfven:

Citat:
I sitt öppningstal på partikongressen, som pågår i Karlstad till och med söndag, ägnade han sig framför allt åt att angripa Socialdemokraterna hårt. Jonas Sjöstedt hymlar inte med att han är ute efter missnöjda s-väljares röster.

– Socialdemokraterna har tappat gnistan. När väljarna går in bakom vallokalens gröna skärmar där i september, då ska de känna till vad som skiljer Socialdemokraterna från Vänsterpartiet, sade han i sitt tal.

Han talade om en socialdemokrati som ”glider iväg högerut”. På en pressträff efter talet beskrev han detta som en möjlighet för Vänsterpartiet. Jonas Sjöstedt talade om ”ett nytt politiskt fält”.

– Stefan Löfven beskriver själv Socialdemokraterna som ett mittenparti och är tydlig med att han föredrar samarbete med borgerliga partier. Det går inte att öka jämlikheten med den inriktningen, med partier som vill ha lägre löner och marknadshyror. Vi har ett nytt politiskt landskap där vi är det enda riktiga vänsterpartiet, säger Jonas Sjöstedt.
https://www.dn.se/nyheter/politik/sjostedt-till-frant-angrepp-pa-socialdemokraterna/
Senast redigerad av Tjyvas 2018-06-15 kl. 18:02.
Citera
2018-06-15, 18:00
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Håller med dig i det mesta, men man gör det lite för enkelt om man bara skäller på musselmanerna. De kristna sandfolken vi fått hit är precis lika jävliga. Bara se på Slöddertälje som för 15 år sedan var en fin stad.
15 år sedan fanns det ju ungefär lika mycket kristna sandfolk i Slöddertälje då också. Dessutom är det bara en lögn att kristna sandfolk skulle vara lika jävliga som muslimer. Påstår man det, då förstår man inte hur genuint ondskefulla, genetiskt defekta (för att inte tala om rasblandade), extremt hatiska och allmänt dåliga, muslimer faktiskt är.

Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Att gnälla på thailändare mer än av en ren etnisk aspekt är bara korkat, den gruppen utgör definivt ingen nettokosnad, tvärtom. men med det sagt, så vill vi kanske inte ha 1 miljon till av dem här. Man kan tycka att det räcker med de vi har. Att ta in dessa som bärplockare eller lågkvalificerad arbetskraft är inget vi behöver.
Jag måste erkänna att den här trådens Thaigubbegnäll har varit jävligt underhållande och skrattretande (har verkligen suttit och skrattat för mig själv när jag läst thaitjafset i den här tråden), men de som klagar på SD Thailand osv, gör det inte pga att thailuder som svennegubbarna importerar skulle vara ett stort socioekonomiskt problem, utan snarare, ett rasproblem. Du verkar inte ha förstått vad den diskussionen handlar om heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
SD är en suffle´som pikar nu. När liberalisten Paula Bieler eller näst sämsta lösningen maktfullkomlige Herr Vinge ska driva SD som ett maffia-ägt bolag med lilla frugan så får du se hur många som röstar på SD om 4 år. För du tror väl inte på allvar att Heja Jimmie blir kvar efter Landsdagarna?
Jag tror att det kommer att gå bra för SD. Finns inget som pekar på att det kommer att gå dåligt för SD den närmaste tiden. SD har för varje val som Jimmie Åkesson har deltagit i, dubblat deras väljarsiffror, och får SD 25% i det här valet, då har SD än en gång dubblat deras röstandelar. Och då är det rent statistiskt sannolikt att SD får 51% i nästa val.

Den mer intressanta frågan är inte om det kommer att gå bra eller dåligt för SD, utan snarare, vad har SD för lösningar?

Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det är sant. Men jag tror knappast en betydande majoritet av F!'s väljare inte skulle rösta över huvud taget ifall de inte ställde upp. Och att vissa skulle rösta på SD, jo tjena.
Jaja, poängen har inte sjunkit in än?

Citat:
Jag tror knappast att AfS är oklanderliga och icke-korruptbara. Men i dagsläget är det det bästa vi har
Det beror helt på vad man menar med "bäst". Finns inget som tyder på att AfS är något spektakulärt eller extraordinärt utöver det vanliga (dessutom låter de flesta partiprogram alltid mer eller mindre bra på papperet; de är alla skrivna för att låta bra). Deras partiprogram är dels inte särskilt märkvärdigt och sedan inget som SD eller för den delen andra riksdagspartier inte hade kunnat formulera själva. Att situationen ser ut som den gör idag, beror inte på att AfS har fattat något som alla andra inte har förstått, utan snarare beror det på korruption, byråkrati, internationella avtal, geopolitik, humanism, liberalism, lobbyism osv.

Om du med "det bästa vi har i dagsläget" menar att AfS har större chanser att komma in i riksdagen, så är det en annan femma. Puristerna i tråden anser nog helt klart att NMR rent ideologiskt är mycket bättre än AfS, bara det att NMR inte har någon chans.

Citat:
och skulle de visa sig att AfS går i samma riktning som SD när de blir större då får man rösta på något ytterligare parti som ligger mer åt höger. Redan då har ju dock hela samhällsklimatet och politiken flyttats långt till höger.
Om SD inte fanns, och det var exakt det gänget i AfS som hade vuxit sig stora, då hade AfS varit ett klonparti av nuvarande SD idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Jag instämmer inte i din analys.
Inget fel i min analys

Citat:
Ju större SD blir så desto mer mainstream och PK blir de.
Så är det ju alltid.

Citat:
Det är bara att se till deras väljarbas.
Den består främst av folkhemsnostalgiker, socialdemokrater som vill ha det gamla 50-tals SAP tillbaka samt de Moderater som vill ha Moderata Samlingspartiet tillbaka.

AfS står som utmanaren mot makten och etablissemanget.
Det är en bra poäng faktiskt. Och så är det ju också, i viss utsträckning, att SD anpassar sin retorik till average svennebanan. Och exakt så hade det även varit om Kasselstrand och Hahne ledde SD idag. Hade SD börjat snacka om att gentesta, tvångssterilisera eller etniskt rensa alla icke-svenskar, då hade givetvis alla före detta M- och S-väljare gått tillbaka till M/S/osv. Men däremot, om det verkligen fanns stort folkligt stöd för aggressiv tribalistisk raspolitik, då hade SD kunnat eller åtminstone vågat köra på den retoriken/politiken.

Så anledningen till att SD har blivit "mellanmjölk" beror helt enkelt på att mellanmjölk är SD:s väljarbas i dagsläget. På så sätt är väl SD ganska representativa, om man får säga så. SD:s mellanmjölkpolitik är inte en kompromiss som bygger på att de tycker att AfS:s partiprogram är en total katastrof osv, utan helt enkelt att det inte går, att få svennebanan att rösta på ett parti som kör med värsta hardcore raspolitiken. Någon som Trump t.ex., hade aldrig kunnat bli premiärminister i Sverige om han körde samma retorik här som han gjorde 2015.

Vad får dig att tro att AfS inte hade blivit mer PK och mainstream ifall de började växa?
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-06-15 kl. 18:04.
Citera
2018-06-15, 18:21
Medlem
Repatrieras avatar
Självklart är SD ett konkurrerande parti, men trots detta bör man som seriöst invandringskritiskt parti alltid försöka undvika sandlådenivå när man kritiserar dem. Här menar jag alltså att det finns utrymme för bättring från AfSs sida. Hur vpk kritiserar sossarna är inte relevant i sammanhanget.
Citera
2018-06-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Självklart är SD ett konkurrerande parti, men trots detta bör man som seriöst invandringskritiskt parti alltid försöka undvika sandlådenivå när man kritiserar dem. Här menar jag alltså att det finns utrymme för bättring från AfSs sida. Hur vpk kritiserar sossarna är inte relevant i sammanhanget.

Finns mycket mer att klaga på Sd för.
Citera
2018-06-15, 19:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Live stream från Järvaveckan, videokvaliten är bra mycket bättre nu

https://www.pscp.tv/w/1YqGogNmjDXGv
Här också:

https://twitter.com/AfS_riks/status/1007665149170208770

Mycket bättre kvalitet nu.

Bra snack också.
Citera
2018-06-15, 19:25
Medlem
Ajembacks avatar
Många troll, typ Sjuklövern som skriver här?!
Citera
2018-06-15, 19:35
Medlem
baggebo1s avatar
Jag har inte hört Åkessons tal, men jag gillar Kasselstrands direkta sågning:
Citat:
Efter dagens integrationstal av Åkesson står det väl klart för ALLA osäkra sverigedemokrater att Alternativ för Sverige är det enda parti som har en politik för att rädda Sverige. #AfS2018
https://twitter.com/gustavkassel/status/1007675169094144001
Citera
2018-06-15, 19:36
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Du har helt rätt!
Ett riktigt jobb i basindustrin skapar två-tre jobb i servicesektorn runt basindustrin.
Utan arbete i basindustrin inga pengar till de som servar dessa riktiga pengar.

Grekland prövade metoden att anställa alla i offentlig sektor samt låta den vara lönedrivande/ lönesättande utan att ha den värdeskapande basindustrin på plats.
Det gick väl ungefär enbart och bara fullständigt åt helvete med Greklands finanser.
Nåja, vad kan man förvänta sig av ett Sosse/kommuniststyre och dess förmåga att förstå ekonomi?
Ingenting!
Kolla hur bra våra ”röda” kommuner går i Sverige.

Bra inlägg av dig för övrigt i denna tråd.

OnTopic, NU får vi inte kraftsplittra och ”slänga” bort röster på AfS detta val.
SD måste få varenda djävla röst detta år om vi skall överleva i någon form som det Sverige vi älskar.
2022 avser jag rösta på AfS för att jaga arslet av SD, vi har bra många tuffa beslut angående bidragsanalfabeterna att ta.
VaFan, kunde vi lämna ut folk ifrån Baltikum till en säker död i Stalins USSR så kan vi nog mjukt göra oss av med två miljoner bidragsanalfabeter inom en snar framtid.
Det är därför AfS bör få vår röst 2022.

Arma, ARMA djävla Sverige!

Visst har du i grunden rätt men AfS får bara 2% i detta val som skulle tjäna oss Sverigevänliga.
Nu får vi ta steget 2018 därefter 2022.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2018-06-15, 19:46
Medlem
-Mystics avatar
Live igen, Kasslern diskuterar Åkessons tal.

https://www.pscp.tv/w/1yNGaXrVzzEKj
Citera
2018-06-15, 19:46
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Mannen, myten, legenden Erik Berglund nr 50 på AfS-listan, har fått nytt viktigt jobb inom AfS, som han sköter med den äran. (Trots att Berglund ramlade ned i Redbull-grytan när han var liten.).

Vilken skillnad på kvalité - Bra gjort AfS!

Hoppas att de nu också lyder tidigare råd att köra den populära ”Den Kokta Grodan” live under Almedalen, med Erik vid intervju-micken, även där.

Sändes live här:
https://www.pscp.tv/w/1YqGogNmjDXGv
eller
https://www.facebook.com/altforsverige/
eller
https://twitter.com/AfS_riks/status/1007665149170208770

Jimmie Åkessons SD tal, som började kl. 19:00 kan man tydligen se först, i efterhand (dålig service att SD inte har live) här:
https://twitter.com/sdriks/status/1007536946829299715
eller på svtplay:
https://www.svtplay.se/video/18143639/jarvaveckan/jarvaveckan-15-jun-19-00
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-15 kl. 20:18. Anledning: +SvTplay Åkessons tal
Citera
2018-06-15, 19:59
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
15 år sedan fanns det ju ungefär lika mycket kristna sandfolk i Slöddertälje då också. Dessutom är det bara en lögn att kristna sandfolk skulle vara lika jävliga som muslimer. Påstår man det, då förstår man inte hur genuint ondskefulla, genetiskt defekta (för att inte tala om rasblandade), extremt hatiska och allmänt dåliga, muslimer faktiskt är.

-Skitsnack. Jag var ofta i Södertälje som yngre, det var inte i närheten av vad det är idag. Åk dit och titta, eller läs på lite om de kristna svartmuskets kriminalitet där.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag måste erkänna att den här trådens Thaigubbegnäll har varit jävligt underhållande och skrattretande (har verkligen suttit och skrattat för mig själv när jag läst thaitjafset i den här tråden), men de som klagar på SD Thailand osv, gör det inte pga att thailuder som svennegubbarna importerar skulle vara ett stort socioekonomiskt problem, utan snarare, ett rasproblem. Du verkar inte ha förstått vad den diskussionen handlar om heller.

- Exakt. Vilket jag även poängterade. Spelar ingen roll om vi går ekonomiskt plus på vissa främlingar, utan att vi vill ha ett Sverige med högre andel svenskar.
Senast redigerad av Expohunter 2018-06-15 kl. 20:07.
Citera
2018-06-15, 20:00
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Live igen, Kasslern diskuterar Åkessons tal.

https://www.pscp.tv/w/1yNGaXrVzzEKj
Fy fan vad bra han är Kasselstrand! Han är nationalist rakt av. Ni som är oroliga efter thaigubbeinvasionen bör titta och sen slappna av.

Här samma på twitter:

https://twitter.com/AfS_riks/status/1007679978652123136
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in