2018-06-15, 11:50
Moderator
Tinuviels avatar
Inlägg flyttade hit:
(FB) Möten med opinionen

// mod
2018-06-15, 12:16
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman

Tror inte heller att YG kommer att höja så mycket som Sentio, runt 25% är min gissning. Inizio och Sifo kommer definitivt inte att komma med några chockerande höjningar, en lagom svensk höjning väntar där. Ipsos vete fasen, 21%? Möjligen

Själv tror jag mer på 25,1%, men i övrigt har du förväntat och sannolikt helt rätt!
Senast redigerad av Mac-Arthur 2018-06-15 kl. 12:19.
2018-06-15, 12:19
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Själv tror jag mer på 25,1%, men i övrigt har du förväntat och sannolikt helt rätt!

Alla som tror på högre siffror än mig hoppas jag får rätt
2018-06-15, 13:43
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Alla som tror på högre siffror än mig hoppas jag får rätt

Hoppas bara att dom inte retuscheras från tråden!
Senast redigerad av Mac-Arthur 2018-06-15 kl. 13:47.
2018-06-15, 13:46
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
28%... jag trodde du menade 28% för S, som de fick hos SCB. Så jag var beredd att svara att 28% för S är verkligen alldeles för högt för S i höst!

Fast du talade ju om SD. Själv vågar jag inte gissa på så höga nivåer som 28% för SD, inte förrän jag har sett att uppgången för SD håller i sig. Just nu har jag heller ingen tydlig uppfattning om hur pass underskattade SD är hos opinionsinstituten. Bara för att SD var kraftigt underskattade hos alla de "svenska" opinionsinstituten inför förra valet, så behöver de ju inte vara det i år.
Matematiskt sätt är det naturligtvis helt omöjligt för SD att fördubblas i varje val framöver. Så någon gång måste den remarkabla fördubblingen vid i princip varje val hittills upphöra. Ju högre andel SD redan har desto svårare blir det, tänker jag. Om ni inte vill känna att jag tar död på trådens höga stämning så rekommenderar jag er att sluta läsa nu. Min nuvarande gissning på valdagen är försiktiga 22.5%.
2018-06-15, 14:09
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Jag är inte alls övertygat om detta.
Då tror jag Löfvens dåliga insats i Agenda bidrar minst lika mycket.
Jag tycker ändå att dessa två tillsammans inte borde generera 4%e ökning på en månad.

Det är många delar som verkar parallellt nu. Du har glömt en av grundstenarna i det trefaldiga raketbränslet - böneutropen.

Nu är det spännande, snart trillar nästa OU-svärm in.

🇸🇪 Sverigefesten 🇸🇪
2018-06-15, 16:30
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Till och med Aftonbladet rapporterar nu om invandrare på järvafältet som tänker rösta sd. Utan fördömanden. De "normaliserar" kan man säga.

https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/oRQ4AR/tommy-vill-fa-fler-att-rosta-pa-sd-i-fororten
2018-06-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Matematiskt sätt är det naturligtvis helt omöjligt för SD att fördubblas i varje val framöver. Så någon gång måste den remarkabla fördubblingen vid i princip varje val hittills upphöra. Ju högre andel SD redan har desto svårare blir det, tänker jag. Om ni inte vill känna att jag tar död på trådens höga stämning så rekommenderar jag er att sluta läsa nu. Min nuvarande gissning på valdagen är försiktiga 22.5%.

Om man räknar med samma felmarginal som förra valet, då skulle SD få runt 30 procentenheter. I juni år 2014 så hade SD ett snitt på 9,4 procentenheter. Nu har inte alla mätningar presenterats, men jag räknar kallt med ett snitt på 22-23 procentenheter. SD skulle mycket väl kunna landa på mellan 30-31,5 procentenheter i riksdagsvalet.
2018-06-15, 16:43
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Till och med Aftonbladet rapporterar nu om invandrare på järvafältet som tänker rösta sd. Utan fördömanden. De "normaliserar" kan man säga.

https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/oRQ4AR/tommy-vill-fa-fler-att-rosta-pa-sd-i-fororten

Killen som intervjuades måste fram i media så mkt det bara går, klockren! Han ska tydligen öppningstala nu på Järvaveckan innan Åkesson äntrar scenen.

En guldkalv mina vänner, en guldkalv!!
2018-06-15, 16:57
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius

Vilken artikel
Tommy och invandrartjejen resonerar klokare än 75% av svenskarna.

Tommy kommer definitivt se till att SD ökar på 5-10% i Järva nu i valet. Grym kille!
2018-06-15, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Killen som intervjuades måste fram i media så mkt det bara går, klockren! Han ska tydligen öppningstala nu på Järvaveckan innan Åkesson äntrar scenen.

En guldkalv mina vänner, en guldkalv!!

Det här kommer nog att höja opinionen för SD innan valet. Jag såg intervjun på Aftonbladet TV och det han säger är helt rätt. Det vara bara journalisten som var helt hjärndöd.

https://www.aftonbladet.se/tv/a/256567
2018-06-15, 17:03
Medlem
ace_secs avatar
GP/Sifo

SD: 18,5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in