Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-15, 12:08
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
om jag är utomeuropeisk invandrare och får svenskt medborgarskap efter 10 år.. är
år jag inte öppen svensk då enligt afs?, öppen svenskhet är väl ett bra begrepp för.... att om jag härifrån begår ett våldsbrott så har jag förverkat mitt medborgarskap och öppna svenskhet

Kulturellt svensk, ja.

Så här uttrycker sig partiledaren Gustav Kasselstrand om välanpassade arbetande invandrade individer som inte har något problem att leva i harmoni med andra svenskar:

”Kasselstrand vänder sig emot att man inte ens erkänner svenskarnas existens. Han tycker man ska vara öppen med att det finns etniska svenskar men att man självklart kan bli kulturell svensk och leva i harmoni med det svenska samhället. ”
Citera
2018-06-15, 12:09
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vill sänka skatter kraftigt och minska välfärden i motsvarande grad.
Det är inte bra för din trovärdighet när du ideligen blir påkommen med att ljuga.

Citat:
AfS har en ekonomiskt mer nyliberal hållning med kraftigt sänkta skatter och nedmonterad välfärd, tänk "MUF på 80-talet".

Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Nej, vi förespråkar ingen nedmontering av välfärden. Vi vill till exempel ytterligare förbättra välfärden där tandvård faller under samma högkostnadsskydd som övrig sjukvård. Vi får råd med både skattesänkningar och satsningar på försvar och välfärd när vi lämnat EU, repatrierat hundratusentals, lagt ner onödig myndigheter och skrotat New Public Management (en nyliberal myndighetsdoktrin som inget annat parti vill avskaffa).

(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Citera
2018-06-15, 12:13
Medlem
AfS har fortsatt fokus på islam i sina kampanjer. Nu går de ut med det här budskapet:

Citat:
Alternativ för Sverige
‏@AfS_riks
för 1 timme sedan

Nu larmas det igen om islamiseringen av Sverige. Koranskolor i #Borlänge avslöjas med att vända muslimska barn mot det svenska samhället:
”Jag lyssnar inte på dig för du är vit”
”Du är inte muslim, varför ska jag lyssna på dig?”

Vi säger NEJ till koranskolor!

Det här hade kunnat utformas med större fingertoppskänsla. Jag tycker att man måste se det i ett större sammanhang. Är ett problem att det finns koranskolor, att det vimlar av slöjkärringar på svenska gator, att det pratas arabiska i var och vartannat gathörn? Definitivt. Det är ett otrevligt och äckligt fenomen. Än värre vore det om en massa bruna människor gick all-in för att bli "svenskar", slängde slöjorna, engagerade sig i den lokala hembygdsföreningen, helt slutade prata arabiska, konverterade till kristendomen etc. Så länge de här ökenmänniskorna finns i Sverige (och de bör skickas hem så snart det bara är möjligt) så ska vi inte uppmuntra dem till att bli svenskar eller medverka till någon som helst integration. Tvärtom. Det är bra om muslimska barn vänder sig mot det svenska samhället. Det är bra med segregation. Det är bra med polarisering. Det är bra att ställa grupp mot grupp. Det är bra att sätta Vi mot Dem.
Citera
2018-06-15, 12:30
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Detta är också min uppfattning. Jag har försökt sälja in återvandring under SD:s hela riksdagstid och har interagerat med flera högt uppsatta SD:are här på Flashback i frågan - inklusive Paula Bieler när hon under eget namn postade här.

Att man NU tar in återvandring är visserligen välkommet, men känns som en reaktion på AfS lansering med återvandringen som centralt koncept. Vilket bara visar vilken otrolig nytta en SD-konkurrent skulle göra i riksdagen, eller på väg in i riksdagen.

Med avseende på konflikterna i tråden, så är det mycket viktigt att aktivister inser att det är minst lika viktigt att INTE lägga ut texten med personliga åsikter om etnicitet eller vilka som hör hemma i partiet. Att säga rätt saker är toppen - men viktigare ändå är att inte säga fel.

Tala är silver, tiga är guld. Ledningen bör vara kvicka med att distribuera enkla förhållningsregler kring vad som ska kommuniceras och vad som inte ska kommuniceras. Detta var också något som var otroligt frustrerande med SD: Att det uppenbarligen saknades en organisation att plocka upp goda idéer och strömlinjeforma partiets budskap därefter.

Naturligtvis är det en motreaktion på AfS bildande samt att man har ”Återvandring” som en av sina prioriterade punkter.

Det är därför AfS behövs i riksdagen redan i år. Bara genom att de bildades och med sin nuvarande framgångsrika propaganda på olika sociala medier, så har de ju fungerat som effektiv blåslampa på SD, vilket givit resultat redan nu, innan de ens kommit in i riksdagen.

Tänk er då ett tiotal till retoriker som Kasselstrand, Hahne och Jeff & Co. i vår sömniga riksdag när de kommer in till hösten – vilken behövlig injektion.

Sedan, med avseende på konflikterna i tråden, så är det ingen aktiv patriot som ska behöva utstå rena förolämpningar från en av sina – påstådda – egna partikollegor. Sådant borde inte höra hemma i AfS. Högt i tak- javisst – men lämna mobbing och förolämpningarna därhän och argumentera sansat och sakligt i sakfrågan som vuxna.

Jag hoppas Du är klok nog och röstar in AfS till hösten och inte lägger din röst på SD, de lär nog bli störst parti ändå utan din röst.
Citera
2018-06-15, 12:33
Medlem
Utan att försöka kasta skit eller skapa onödig konflikt ska jag motivera varför jag är 99.99 procent övertygad om att afs inte kommer i närheten av riksdagen detta val.

Utan inbördes rangordning.

1, de svenskar i större utsträckning som vill rösta för en striktare invandringspolitik röstar på sd. Det är vad man känner till som val och känns rimliga.

2, gissningsvis 90 procent av svenskarna har ingen aning om vad afs är eller vem Kasselstrand är.

3, den hårda retoriken är inte intressant idag.
Den stora medelklassen har ännu inte upplevt några större försämringar att tala om i samhället ännu. Därför kommer sd kännas tillräckligt.
För afs behöver fler människor få sin vardag drastiskt försämrad innan de kan tänka sig rösta på afs.

4, att så tydligt idiotförklara folk som röstar på M,S och SD är usel taktik.
Där finns rösterna att vinna och att då idiotförklara partiets väljare är knappast ett framgångsrikt koncept att vinna dess röster.

5, Kasselstrand.
Att vara s.k intellektuell, ung stockholmare med backslick och kostym är raka motsatsen av vad som går hem utanför Stockholm.
I Sthlm är både sd och afs relativt små.
Röster finns att vinna på landsbygd först och främst och där går inte ung stockholmare med backslick hem som dessutom ska karaktiseras som intellektuell.
Där går folkliga företrädare med mer ”bondförnuft” hem.

Allt detta tillsammans gör att jag är säker att afs inte kommer vara i närheten av att komma in i riksdagen.

Vill man argumentera emot så håll till argument och inte personangrepp tack.

Vänligen.
Citera
2018-06-15, 12:42
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Om någon kan göra skäl för en lön eller bedriva ett lönsamt företag har de det intellektuella kapital som krävs för att bidra till Sverige.

Givetvis inte. Alla de bidragsförsörjda främlingarna som har låtsasjobb bidrar inte ett jota till Sverige. Jamals pizzeria med svarta pengar och familjeanställda som bidragsfuskar kommer i de flesta fall inte betyda en nettovinst när det sedan ska plockas ut pension.
Citera
2018-06-15, 12:50
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
De är som en "ung-höger"-variant av SD, med sidbena och solglasögon från 80-talet. Vill sänka skatter kraftigt och minska välfärden i motsvarande grad.

Vad gäller invandringspolitiken så försöker de framstå som tuffare, men jag kan faktiskt inte se någon som helst skillnad mot SD i den praktiska politiken som till exempel återvandring. Men har till skillnad mot SD en luddig syn på etnicitet, och om personer med icke-nordiskt utseende ska vara välkomna att bo i Sverige.

Nu är det ju SD som har en luddig syn på etnicitet. Man kan inte bli kines, oavsett om man bor i Shanghai i 15 år. Ens etnicitet kan aldrig förändras, men sen kanske du kan kalla dig svensk-kines om du mår bättre av det.

När det gäller välfärden så är det enbart med AfS politik som det blir mer över till svenskar och mindre till importerat folk. SD kommer inte skära i bidragen eller repatriera tillräckligt många för att det ska göra någon skillnad.

Sänkta skatter kommer troligtvis gynna Sverige enormt. Sverige ligger på plats 16 när det gäller BNP per capita. Du kan ju gissa hur många av de länder som ligger bättre till som har högre skattetryck än oss.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita
Citera
2018-06-15, 13:00
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
AfS har fortsatt fokus på islam i sina kampanjer. Nu går de ut med det här budskapet:

Det här hade kunnat utformas med större fingertoppskänsla. Jag tycker att man måste se det i ett större sammanhang. Är ett problem att det finns koranskolor, att det vimlar av slöjkärringar på svenska gator, att det pratas arabiska i var och vartannat gathörn? Definitivt. Det är ett otrevligt och äckligt fenomen. Än värre vore det om en massa bruna människor gick all-in för att bli "svenskar", slängde slöjorna, engagerade sig i den lokala hembygdsföreningen, helt slutade prata arabiska, konverterade till kristendomen etc. Så länge de här ökenmänniskorna finns i Sverige (och de bör skickas hem så snart det bara är möjligt) så ska vi inte uppmuntra dem till att bli svenskar eller medverka till någon som helst integration. Tvärtom. Det är bra om muslimska barn vänder sig mot det svenska samhället. Det är bra med segregation. Det är bra med polarisering. Det är bra att ställa grupp mot grupp. Det är bra att sätta Vi mot Dem.

Jag gör vågen. Det är exakt det här tänkandet jag skulle vilja se från fler svenskar. Så länge repatriering inte är möjlig så är det bättre att dessa klanfolk segregerar sig maximalt och beter sig så avvikande som möjligt. Det är naturligtvis även en stor taktisk fördel för vår sida. Jag ryser däremot vid blotta tanken på SDs stalinistanstuckna hot om ”integration och assimilation” av de här öken-och djungelmänniskorna. Brrr.
Citera
2018-06-15, 13:08
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla

1, de svenskar i större utsträckning som vill rösta för en striktare invandringspolitik röstar på sd. Det är vad man känner till som val och känns rimliga.
Men det kan väl aldrig vara fel att det finns alternativ? Du vet, konkurrens är alltid till nytta för konsumenten/väljaren.

Citat:
2, gissningsvis 90 procent av svenskarna har ingen aning om vad afs är eller vem Kasselstrand är.
10 procent är väl inte så dåligt? Att det finns många som ännu har att stifta bekantskap med karismatiske Gustav är väl bara roligt. Tänk vad glatt överraskade de kommer bli när de får se och höra en orädd vältalig ung man som talar med pondus och klarhet.

Citat:
Den stora medelklassen har ännu inte upplevt några större försämringar att tala om i samhället ännu. Därför kommer sd kännas tillräckligt.
För afs behöver fler människor få sin vardag drastiskt försämrad innan de kan tänka sig rösta på afs.
Kanske inte i dag, men med störta sannolikhet i morgon. Då är det givetvis bra att det redan finns ett parti som har färdvägen planlagd och klar.

Citat:
Där finns rösterna att vinna och att då idiotförklara partiets väljare är knappast ett framgångsrikt koncept att vinna dess röster.
Hur har AfS idiotförklarat folk som röstar på M,S och SD? Att kritisera dito partier är inte samma sak som att idiotförklara dess väljare. I så fall så idiotförklarar alla partier väljare varje dag.

Citat:
5, Kasselstrand.
Att vara s.k intellektuell, ung stockholmare med backslick och kostym är raka motsatsen av vad som går hem utanför Stockholm.
Röster finns att vinna på landsbygd först och främst och där går inte ung stockholmare med backslick hem som dessutom ska karaktiseras som intellektuell.
Gustav är inte stockholmare. Han är från Valdermarsvik som har 2823 innevånare. "Backslick" har han mig veterligen aldrig haft utan ett kortklippt blont hår, ibland kanske lite rufsigt. Vilken politiker (miljöpartister och kommunister borträknade) har inte kostym i dag? Men du menar att han ska ha jeans med gällivarehäng, urtvättad vargtröja, trätofflor och en rinnande snus i överläppen för att vinna landsbygden? Och tala långsamt så alla efterblivna lantisar förstår vad han säger. Jomenvisst.

Citat:
Allt detta tillsammans gör att jag är säker att afs inte kommer vara i närheten av att komma in i riksdagen.

Vänligen.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-06-15 kl. 13:16.
Citera
2018-06-15, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nu är det ju SD som har en luddig syn på etnicitet. Man kan inte bli kines, oavsett om man bor i Shanghai i 15 år. Ens etnicitet kan aldrig förändras, men sen kanske du kan kalla dig svensk-kines om du mår bättre av det.

När det gäller välfärden så är det enbart med AfS politik som det blir mer över till svenskar och mindre till importerat folk. SD kommer inte skära i bidragen eller repatriera tillräckligt många för att det ska göra någon skillnad.

Sänkta skatter kommer troligtvis gynna Sverige enormt. Sverige ligger på plats 16 när det gäller BNP per capita. Du kan ju gissa hur många av de länder som ligger bättre till som har högre skattetryck än oss.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita

Den här frågan är knepig. Ska man tala om sänkta skatter så måste man nog koppla den till något konkret som kostnader till utlänningar. Där har SD redan varit inne, men minskat den retoriken under senare år.

Det skulle krävas att man nöter in bilden av en prislapp om - 74 000 kr i snitt per år under en muslims livstid så hårt att svensken inte kan se en muslim utan att tänka att du är en kostnad och en möjlig besparing. Först då kan man tala om sänkta skatter utan att automatiskt tänka på försämrad välfärd.

Koppla kostnaden till inkomstskatten. Ex. när du jobbat 5 månader av ett år så har du betalt kostnaden för en muslim. Först sen kan resten gå till vägar, skolor, sjukvård mm.

På samma sätt måste varje i riket varande muslim ses som en miljöbelastning som kunde minska om de flyttade hem.

Allt handlar om enkla raka budskap som måste nötas in under så lång tid att de blir självklara.
Senast redigerad av Ottokar 2018-06-15 kl. 13:18.
Citera
2018-06-15, 13:19
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Utan att försöka kasta skit eller skapa onödig konflikt ska jag motivera varför jag är 99.99 procent övertygad om att afs inte kommer i närheten av riksdagen detta val.

Utan inbördes rangordning.

5, Kasselstrand.

Vänligen.

Ifall SD en gång i tiden hade följt dina ”goda råd” så hade de lagt ned partiet långt innan de kom in i Riksdagen.

Ett par reflektioner på det du skriver.

Att stryka folk medhårs som säger och gör idiotiska saker är överskattat. Ibland måste man ruska om människor. Särskilt i detta land där så många försatts i någon slags mental dvala.

Du förstår inte hur människors psykologi ser ut på det undermedvetna planet. Det finns många goda skäl till varför människor i maktställning vårdar sitt yttre och har proper klädsel. Ett av dem är att projicera just makt samt utstråla framgång och auktoritet. Men SD kan ju göra ett socialt experiment och låta partiets företrädare framföra budskapet i foppatofflor och en ölfläckad T-shirt med någon klämkäck text på.
Citera
2018-06-15, 13:30
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE

”SD har inte återvandring som ett av 20 avsnitt i sitt partiprogram. Bensinskatt, Ipred och deltidsarbetslösa går bra att ha med men tydligen inte återvandring. Varför tror du?”

”Sverigedemokraterna valde att lyfta fram återvandringsfrågan och framställa den som ’nästa stora fråga’ efter att Mattias Karlsson och hans kompisar fått veta att lanseringen av Alternativ för Sverige var nära och att det nya partiet hade för avsikt att driva återvandringsfrågan som punkt 1. Detta gjorde man enbart för att inte tappa för många sympatisörer till AfS och för att ge sken av att vara ’hårda’. Sedan dess så har SD dock lagt extremt lite tid och energi på att överhuvudtaget prata om återvandring. Det rörde sig alltså om munväder och inget annat.”

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Detta är också min uppfattning. Jag har försökt sälja in återvandring under SD:s hela riksdagstid och har interagerat med flera högt uppsatta SD:are här på Flashback i frågan - inklusive Paula Bieler när hon under eget namn postade här.

Att man NU tar in återvandring är visserligen välkommet, men känns som en reaktion på AfS lansering med återvandringen som centralt koncept. Vilket bara visar vilken otrolig nytta en SD-konkurrent skulle göra i riksdagen, eller på väg in i riksdagen.

Med avseende på konflikterna i tråden, så är det mycket viktigt att aktivister inser att det är minst lika viktigt att INTE lägga ut texten med personliga åsikter om etnicitet eller vilka som hör hemma i partiet. Att säga rätt saker är toppen - men viktigare ändå är att inte säga fel.

Tala är silver, tiga är guld. Ledningen bör vara kvicka med att distribuera enkla förhållningsregler kring vad som ska kommuniceras och vad som inte ska kommuniceras. Detta var också något som var otroligt frustrerande med SD: Att det uppenbarligen saknades en organisation att plocka upp goda idéer och strömlinjeforma partiets budskap därefter.

Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Naturligtvis är det en motreaktion på AfS bildande samt att man har ”Återvandring” som en av sina prioriterade punkter.

Det är därför AfS behövs i riksdagen redan i år. Bara genom att de bildades och med sin nuvarande framgångsrika propaganda på olika sociala medier, så har de ju fungerat som effektiv blåslampa på SD, vilket givit resultat redan nu, innan de ens kommit in i riksdagen.

Tänk er då ett tiotal till retoriker som Kasselstrand, Hahne och Jeff & Co. i vår sömniga riksdag när de kommer in till hösten – vilken behövlig injektion.

Sedan, med avseende på konflikterna i tråden, så är det ingen aktiv patriot som ska behöva utstå rena förolämpningar från en av sina – påstådda – egna partikollegor. Sådant borde inte höra hemma i AfS. Högt i tak- javisst – men lämna mobbing och förolämpningarna därhän och argumentera sansat och sakligt i sakfrågan som vuxna.

Jag hoppas Du är klok nog och röstar in AfS till hösten och inte lägger din röst på SD, de lär nog bli störst parti ändå utan din röst.

Talet om SD och återvandring såg jag först på en Text-TV-sida som snabbt togs bort. Sedan tog väl SD upp det på en "framtidskonferens" eller presskonferens, men verkar senare som sagt ha släppt det. Kanske är det som IPAD-SWE och oyto skriver, att det var en reaktion på AfS som drivit förslaget mer konsekvent.

Själv betraktar jag dock återvandring som orealistisk och möjligen ett förslag som AfS har för att sammankoppla nationalistiska idéer med inhuman, ogenomförbar politik. Dvs AfS är infiltrerat av globalistiska intressen. Bl.a partiets låga aktivitet gör att jag inte anser det arbeta seriöst. Jag skulle rösta SD idag. (Kasselstrands försök till "intellektuell" framtoning är ju helt omöjligt för en politiker, att köra podd etc.)

Enligt SvT sade Jeff Ahl upp sin valbara plats i SD för att gå till AfS. Huruvida detta stämmer vet jag inte. När SD:s valkonferens godkänt valberedningens förslag om 60 namn fanns inte Ahls namn med på listan. Detta skedde innan Ahl bytte parti till AfS. Det vore bra för oss väljare att veta detaljerna kring en riksdagsledamots partibyte.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/sverigedemokraterna-har-svikit-for-manga-valloften
Senast redigerad av wwr 2018-06-15 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in