Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Jo, det finns det! De var med och planerade systematiska folkmord.
Så då var det andra målstolpar som gällde. För judar är kravet att de skall "deltagit", och inte bara det, för Sharon deltog utan tvivel i massakern i Qibya, han rentav ledde den, utan det skall bevisas att han personligen dödade folk eller beordrade det.
Citat:
Alltså, det var ju faktiskt poängen med operationen om du bara läser på lite. De rev sönder en by på Västbanken (då annekterad av Jordanien) för att få terrordåden mot civila israeler att sluta.
Att spränga byar är terrorism, och det var närmast rutin för Sharon. Det är bara det att för dig är judiskt terrorism alltid berättigad. Att inte kolla om det finns folk i husen man spränger gör det till en massaker, och Sharon ledde denna massaker. På samma sätt var Sharons hjälp vid massakern i Sabra och Shatila ett krigsbrott, vad än era domstolar kommit fram till.
Citat:
Gerald Bull var en aktiv medhjälpare till terrordåd, vilken liknelse försöker du göra?
Vilka terrordåd var Bull "aktiv medhjälpare" till? Är det dina dubbla måttstockar som gäller här nu igen?
Citat:
Vad är alternativet? Att låta terroristerna gå fria?
'
Visst, kalla någon en "terrorist" saknar han omedelbart alla mänskliga rättigheter. Bara slakta på. Du vet mycket väl hur Israel mördat en t o m helt oskyldig Marockan i Norge istället för att få polisen där att gripa honom och nyss diskuterad vi hur Shin Beth på ett bestialiskt sätt mördade redan tillfångatagna palestinier utan att straffas för det. I den där listan över Irguns terrodåd kunde man också läsa hur de mördat tillfångatagna brittiska soldater, och det är en öppen hemlighet att israeliska soldater mördade egyptiska krigsfångar under sexdagarskriget.
Citat:
Vem bryr sig? Vad försöker du bevisa, att Israel har yttrandefrihet? Jo tack, det visste jag redan...
Jag tyckte det var intressant att dagen efter att du beskrivit hurdan frid och fröjd det var i Israel där ingen brydde sig om det var araber eller judar som bodde i en stad kunde man i israelisk press läsa om rasister som demonstrerade mot att släppa in en arab, som i femtiotalets amerikanska söder. Från dig dock inte ett ord av kritik, det är bara ett tecken på "yttrandefrihet".
I det här fallet är det tragedi, när jag däremot tidigare läste om en amerikansk kristen sionist som flyttade ned till "Den heliga staden" och snabbt vart utkörd av judiska extremister fann jag det oerhört roande. Rasism är inte lika kul när man själv är offret.