2018-06-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Du missade nog att det var vad jag skrev. Vi alla bojkottar dem nu . Frågan är om de förstår att för varje vecka tappar de tittare och lyssnare i takt med att SD och deras åsikter växer.
Nej jag förstod (men var kanske otydlig i mitt svar), och håller helt med dig. De dumma jävlarna vet inte hur breaking dumma de är. Men de skrattar väl fortfarande hela vägen till banken tyvärr. Men deras framtid är en annan sak.. För de som nu har aspirationer att göra en medie-/artistkarriär är valet inte lika enkelt som för landsförrädarna Schyffert et al. Bröd på bordet går alltid först, vilket gjorde PK till den allomfattande hydra den blev..innan den dog pga av kontakt med verkligheten.
2018-06-14, 22:59
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Kära sverigevänner, trådveteraner och sjupartihaverister.
Detta är egentligen OT men jag har fått lov från modsen (tack!) att lägga en till två post om detta i tråden.

Jag håller i en liten "trådfamiljär" gissningstävling.
Det är idag nära nog ganska exakt tre månader till riksdagsvalet 9e sept. Min tanke var/är att det kunde vara kul att gissa SDs valresultat i riksdagsvalet.
Tråden har ju flertalet gånger visat sig ha fin fingertoppskänsla förr. Har vi det igen? Har vi det när det är tre månader före valet och valrörelsen precis skall starta?

Det går helt enkelt till som så att de som vill vara med PMar mig deras gissning, t.ex 22,7%.
Allas gissningar kommer att hållas hemliga av mig ända fram tills valdagen på eftermiddagen den 9e sept.
Då lägger jag upp allas nicks/gissningar offentligt i tråden.

Vinnaren får hängseldragarrätt och mottaga folkets jubel!

Jag tar emot gissningar i tre dygn från och med denna post. Sen är det stopp.
INGEN diskussion nu om detta alls i tråden. Vänligen respektera det.

Let the games begin!

Sista inlägget om detta från mig innan den 9e sept tillika valdagen.

Nu har ni som ej röstat egentligen bara 15 min på er att PMa mig er gissning. Kommer dock att räkna alla som kommer in innan midnatt i natt.

Hittills är det 29 st som lämnat in en röst.
Kan berätta att medelvärdet på dessa 29 är....28,35%
En gissning sticker ut med att (enligt mig) vara orimligt hög.
Utan den är medelvärdet 27,97%

Allas gissningar hålls nu hos mig och jag kommer lägga upp allt under dagen den 9 sept som en liten aptitretare till festen vi ska ha i tråden under kvällen och natten

Tack för alla varma ord och glada tillrop i era PM för mitt tilltag med denna gissningstävling!

/ Kolgrillen
2018-06-15, 00:01
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det kommer, som jag skrivit tidigare så har inte Samhällskollapsen upphört, den rullar på om än långsammare.
7-klövern eller åtminstone M och S kommer tvingas addresera de extremt höga och stigande kostnaderna för massinvandringen. Bara titta på vad lågräntepolitiken och den låga snittinkomst asylturister har gör med den allmänna pensionen. De har justeras ned kraftigt på bara några år.
Likadant inom alla områden. Näst på tur är kommunerna som kommer sättas under press efter valet.
Kraftiga ekonomiska reformer måste till. Inga bidrag alls till anhöriginvandrare, ingen skola, ingen vård etc.
Asylsökande får bo i baracker och får matkuponger. Krav på arbete och skatteinbetalningar för att börja få del välfärden är ett måste inom några år.
Den typen av åtgärder kommer bli ett måste. Desto längre man väntar desto tuffare måste det bli.

Den allmänna pensionen betalas via arbetsgivaravgifter av de förvärvsarbetande till pensionsfonder och inte via skattsedeln som de skatteskyldiga levererar in i statskassan.
Det är ännu ett slutet system. Tanken är att du ska få pension och förmåner i proportion efter vad du betalt in i arbetsgivaravgifter/egenavgifter.

Säga vad man vill om arbetsgivaravgifter men det är en teknisk skillnad mot skatt som inte är förmånsgrundande. Skattebetalare och förvärvsarbetande är inte synonymer. Kapitalskatt finns t ex och genererar inga förmåner.

Äldreförsörjningsstödet betalas dock via statskassan och av skattebetalarna och påverkar inte den allmänna pensionen. Minns du inte när Persson tömde pensionsfonderna på 90-talet och förde över miljarder till statskassan? Inte omöjligt att sådant kan ske i framtiden dock, men rätt ska vara rätt.

Det är andra orsaker till att den allmänna pensionen krymper.

Sorry för OT.
Senast redigerad av Rektangel 2018-06-15 kl. 00:09.
2018-06-15, 00:01
Medlem
8711s avatar
Kanske i tidigaste laget med en tipstävling inför valet redan nu, men alltid kul att se hur den samlade bedömningen står sig.

28% tror jag är lite väl högt personligen. Jag har länge trott på 21-23%, sen har det börjat gå bättre och då har jag ökat till först 23%+ till 25%+ vid ett val idag. Över tid just nu skulle jag gissa på ett valresultat på 23-25% och hoppas att jag blir positivt överraskad.
2018-06-15, 00:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Den allmänna pensionen betalas via arbetsgivaravgifter av de förvärvsarbetande och inte via skattsedeln som de skatteskyldiga levererar in i statskassan.
Det är ännu ett slutet system.Tanken är att du ska få pension och förmåner i proportion efter vad du betalt in i arbetsgivaravgifter/egenavgifter.

Säga vad man vill om arbetsgivaravgifter men det är en teknisk skillnad mot skatt som inte är förmånsgrundande. Skattebetalare och förvärvsarbetande är inte synonymer. Kapitalskatt finns t ex och genererar inga förmåner.

Äldreförsörjningsstödet betalas dock via statskassan och av skattebetalarna. Minns du inte när Persson tömde pensionsfonderna på 90-talet och förde över miljarder till statskassan. Inte omöjligt att sådant kan ske i framtiden dock, men rätt ska vara rätt.

Sorry för OT.
Tyvärr fel, inkomster över 8,07 IBB som belastas med allmän pensionsavgift eller soc.avgifter generellt ger noll tillbaka. De är en skatt som kan användas på vad som helst.

https://www.pensionsmyndigheten.se/forsta-din-pension/om-pensionssystemet/finansiering-av-pensionssystemet
2018-06-15, 00:14
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Tyvärr fel, inkomster över 8,07 IBB som belastas med allmän pensionsavgift eller soc.avgifter generellt ger noll tillbaka. De är en skatt som kan användas på vad som helst.

https://www.pensionsmyndigheten.se/forsta-din-pension/om-pensionssystemet/finansiering-av-pensionssystemet

Det är helt korrekt att det till viss del kan ses som en skatt för ett fåtal. Just därför anförde jag brasklappen att tanken ursprungligen och till huvuddelen fortfarande är att det du betalar in ska korrelera med dina förmåner.
2018-06-15, 00:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det är helt korrekt att det till viss del kan ses som en skatt för ett fåtal. Just därför anförde jag brasklappen att tanken ursprungligen och till huvuddelen fortfarande är att det du betalar in ska korrelera med dina förmåner.
Fast de gör de inte, pensionen styrs dessutom av inkomstindex som sänks pga massinvandringens usla löne och sysselsättningsgrad. Även av antagen föräntning.
Har du en lite högre inkomst så straffbeskattas du utan att få något tillbaka.
2018-06-15, 00:34
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Fast de gör de inte, pensionen styrs dessutom av inkomstindex som sänks pga massinvandringens usla löne och sysselsättningsgrad. Även av antagen föräntning.
Har du en lite högre inkomst så straffbeskattas du utan att få något tillbaka.

Naturligtvis har du rätt även där men vi har ju två stora offentliga kassor AP-fonderna och statskassan.
De finansieras på olika vis och dess medel distribueras på olika sätt.

De löpande inbetalningarna måste över tiden matcha pensionsutbetalningarna av förmånerna med AP-fonderna som buffert.

Det finns en anledning till detta och mycket riktigt så finns det oroande tecken på att politiker på olika sätt försöker nalla från pensionssystemet till statskassan för att försörja det importerade bidragsklientelet som inte lär kvalificera sig för att komma i åtnjutande av systemet,vilket du drar fram.

Vi är inte där....ännu.

Försörjningsstödet betalas av kommunerna. Där har vi "utmaningarna"...
Senast redigerad av Rektangel 2018-06-15 kl. 00:36.
2018-06-15, 00:35
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Kanske i tidigaste laget med en tipstävling inför valet redan nu, men alltid kul att se hur den samlade bedömningen står sig.

28% tror jag är lite väl högt personligen. Jag har länge trott på 21-23%, sen har det börjat gå bättre och då har jag ökat till först 23%+ till 25%+ vid ett val idag. Över tid just nu skulle jag gissa på ett valresultat på 23-25% och hoppas att jag blir positivt överraskad.

Hmmmm. Var på en släktmiddag häromdagen Det brukar aldrig talas politik. Denna gången gjordes det. Med var en av de mest politiskt korrekta människor jag träffat personligen. Fullständig feminist/miljöpartist och SD-hatare för 5-10 år sedan. Har märkt en viss nedtoning de senaste åren, men fortfarande PK.

Men igår. Vederbörande lät som den läste ur sverigedemokraternas partiprogram! Helt obegripligt. Och barnen till denne f.d. PK har tidigare knappt velat ta mig i handen, för att de kände till mina åsikter. Nu var det skoj och gamman och jag var bussige farbror Vaftrudner. Surrealistiskt.

När en sådan PK-typ har vänt så är det för mig ett tecken på rörelser i samhället som är mycket större än vi tror. Någon vis person sa för länge sedan att "svenskarna är som ett stim sniglar". Nu i vår-sommar 2018 är kanske just den tidpunkten när stimmet vänder.

Det är omöjligt att förutsäga hur det går i valet i höst. Det är så mycket som rör sig. Är det stimmet som har vänt så kan det mycket väl bli betydligt mer än 25%. Kunde SAP samla 40-50% av snigelstimmet i årtionde efter årtionde, så kan SD samla ännu mer - aldrig har politik betytt så mycket för Sverige som den kommande mandatperioden.
Senast redigerad av Vaftrudner 2018-06-15 kl. 00:43.
2018-06-15, 00:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Naturligtvis har du rätt även där men vi har ju två stora offentliga kassor AP-fonderna och statskassan.
De finansieras på olika vis och dess medel distribueras på olika sätt.

De löpande inbetalningarna måste över tiden matcha pensionsutbetalningarna av förmånerna med AP-fonderna som buffert.

Det finns en anledning till detta och mycket riktigt så finns det oroande tecken på att politiker på olika sätt försöker nalla från pensionssystemet till statskassan för att försörja det importerade bidragsklientelet som inte lär kvalificera sig för att komma i åtnjutande av systemet,vilket du drar fram.

Vi är inte där....ännu.

Försörjningsstödet betalas av kommunerna. Där har vi "utmaningarna"...
Pensionssystemet finansieras enligt pay as you go principen. AP fonderna är bara en buffert, inget som kan finansiera pensionen någon längre tid.

Svenskarna sitter i saxen.
Om 10 år kommer SD 2018 anses lika tuffa som Folkpartiet 2013.

Det kommer bli mycket turbulenta år framöver. En libanesisk utveckling är inte otänkbar.
2018-06-15, 00:44
Bannlyst
Bara sedan i maj så har det skett fyra skjutningar i det område jag rör mig varje dag. Två mord och två mordförsök. Jag har t.o.m. fått besök av dörrknackande poliser som letat efter vittnen. Kan nästan lova att SD kommer gå framåt kraftigt här. Gängbrottsligheten börjar sprida sig till förorter som tidigare varit helt förskonad från den typen av brottslighet.
2018-06-15, 00:45
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Har talat med personer utanför 08 bubblan som med bestämdhet hävdar att i princip alla de talar med snackar SD.
Då pratar vi gamla urstarka sosseorter.

Det kommer bli ett blodbad i höst

Även jag har hört gamla gråsossar öppet tala om att rösta SD. Det är bara importerade "svartsossar"
som röstar S.

Även i betongförorter utanför städerna där S hade egen majoritet har gråsossar en massflykt till SD.
Proppen i ketchupflaskan har brustit totalt.
Det kan röra sig kanske om 5-10 % procentenheter ytterligare av den totala valmanskåren som lämnar S-skeppet.

Sossarnas förstaklasspassagerare lämnar redan Titanic när de kört på SD.

Får mig att tänka på Berlin april 1945.

Citat:
För närvarande pågår ett intensivt arbete i hela regeringskansliet, och på UD i synnerhet, att frigöra ambassadörs- och chefstjänster som kan tjäna som reträttpositioner i större eller mindre omfattning. Om, vilket mycket tyder på, socialdemokraterna kryper ner mot ett valresultat på 20 procent innebär det att även partistödet minskar med motsvarande. Det kommer leda till smärtsamma uppsägningar på såväl Sveavägen 68 som i riksdagskansliet som måste pareras på något sätt.

https://ledarsidorna.se/2018/06/socialdemokraternas-forstaklasspassagerare-lamnar-ud/

Senast redigerad av Rektangel 2018-06-15 kl. 00:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in