2018-06-14, 09:55
Medlem
Enorms avatar
Fler "borde" ha hört skriket! Mycket förbryllande att ingen på Rättarevägen har noterat skriket!? Bullerplankets placering gentemot husen talar för att det borde ha väckt hela gatan. Avstånd: ca 50-100m. (Baserat på erfarenhet av liknande händelse med den skillnaden att jag fick tag i GM innan denne högg BO nr:2) Det råder ingen tvekan för den som hört nå´t liknande att det handlar om liv o död, men framför allt SEKUNDER. Har man dåligt samvete för att inte ha ringt in? Avståndet i detta fall var ca 100-150m! En avgörande fråga gällande saknad mob, borde den "droppats" utmed flyktväg. Har man säkerställt flyktväg? Förutsatt inte fordon använts verkar den mest logiska flyktväg 200m N/NO utmed bullerplanket (kl 1) då befinner man sig i skogen mellan Hjärsta o Vivalla. Endast 150m i samma riktning från FP går det en väg till hö över E 4:an där vittet bor, totalt 350-400m.
Citera
2018-06-14, 09:58
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valderama
Varje dag...
Du som har tillgång till SDs konto. Kan du se om han skriver några inlägg? Loggar han in ensam eller tillsammans med någon?

Tycker hela situationen med SD och HD är så märklig! Antingen vet HD vad som hänt men låtsas som inget hänt. Eller så är hon övertygad om hans oskuld och litar blint på honom. Oavsett så är det något som skaver vad gäller dessa två enligt mig.
Citera
2018-06-14, 10:15
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Du som har tillgång till SDs konto. Kan du se om han skriver några inlägg? Loggar han in ensam eller tillsammans med någon?

Tycker hela situationen med SD och HD är så märklig! Antingen vet HD vad som hänt men låtsas som inget hänt. Eller så är hon övertygad om hans oskuld och litar blint på honom. Oavsett så är det något som skaver vad gäller dessa två enligt mig.

HD behöver nog tänka till oavsett. En ständigt otrogen egoist har man knappast någon tillit till och fallet med LW kommer väl för alltid finnas kvar hur det än går. När ljuger han och inte?
Det lär födas många frågor kring detta och hon bör passa sig för att dingla i linor, vandra vid stup, simma i djupa vatten, utforska grottgångar mm., speciellt om hon vet något och med honom.
Vänskapsband kan ändras över år och då är hållhakar inte att önska.
Citera
2018-06-14, 10:23
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Fler "borde" ha hört skriket! Mycket förbryllande att ingen på Rättarevägen har noterat skriket!? Bullerplankets placering gentemot husen talar för att det borde ha väckt hela gatan. Avstånd: ca 50-100m. (Baserat på erfarenhet av liknande händelse med den skillnaden att jag fick tag i GM innan denne högg BO nr:2) Det råder ingen tvekan för den som hört nå´t liknande att det handlar om liv o död, men framför allt SEKUNDER. Har man dåligt samvete för att inte ha ringt in? Avståndet i detta fall var ca 100-150m! En avgörande fråga gällande saknad mob, borde den "droppats" utmed flyktväg. Har man säkerställt flyktväg? Förutsatt inte fordon använts verkar den mest logiska flyktväg 200m N/NO utmed bullerplanket (kl 1) då befinner man sig i skogen mellan Hjärsta o Vivalla. Endast 150m i samma riktning från FP går det en väg till hö över E 4:an där vittet bor, totalt 350-400m.

Finns ju inget som säger att fler inte hört, men kanske inte av samma styrka. Kan vara så att de flesta haft stängda fönster, men.. Polisen har nog försäkrat sig om fler hört skrik denna natt. Tänk på att det verkar som skriken har varit på andra sidan bullerplanket från Rättarevägen sett och ljudvågorna har studsat över motorvägen och hörts tydligast där.

http://www.bullerskydd.com/modeller/reflekterande-bullerskydd-22002044
Citera
2018-06-14, 10:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Enligt AB så kom det bara ett larmsamtal om skrik i natten klockan 23.47.18 den 14 maj.
Tycker det låter lite konstigt faktiskt. Att larmaren sen skriver om det på flashback gör mig lite fundersam.
Var det verkligen ett skrik eller bara ett larm om ett skrik som aldrig ägt rum?
Citera
2018-06-14, 10:39
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Enligt AB så kom det bara ett larmsamtal om skrik i natten klockan 23.47.18 den 14 maj.
Tycker det låter lite konstigt faktiskt. Att larmaren sen skriver om det på flashback gör mig lite fundersam.
Var det verkligen ett skrik eller bara ett larm om ett skrik som aldrig ägt rum?

Blir lite egendomligt när LW hittas bakom planket från området skriken kom ifrån, tycker du inte det?
Det finns en illustrerad bild hur bullerplank fungerar i länken nedan:

Man måste ansöka om bygglov för att bygga bullerplank för att oljud kan förstärkas för boende på andra sidan gatan. Vad som gäller för absorberande plank vet jag inte, men detta verkar vara reflekterande.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2018-06-14 kl. 10:42.
Citera
2018-06-14, 10:49
Medlem
Citat:
Fågelvägen till vittnets hus beskrivs i tråden som runt 100 m (över motorvägen), tvivlar inte på att hen hört skrik vid tidpunkten. Hen skrev i tråden när det blev känt att Lena saknades (dagen därpå). Vet inte på vilken våning hen bor på men kan tänka mig någon/några våningar upp. Att dom på andra sidan planket (mot Lenas hus) kanske inte har fönster öppna eftersom vad jag förstått är enplanshus (jag skulle inte ha fönstren öppna isf). Dessutom är bullerplanket uppsatt för att få bort ljud mot området där Lena bodde så ljuden hördes inte lika bra åt det hållet...
Citera
2018-06-14, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime

Det enda som visas av intresse är datum för senaste inloggning, alltså inte när på dygnet. SD har inte loggat något sedan 10 maj men HD reggade några cachar i helgen. Oklart vilka som var med.
Citera
2018-06-14, 10:56
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Finns ju inget som säger att fler inte hört, men kanske inte av samma styrka. Kan vara så att de flesta haft stängda fönster, men.. Polisen har nog försäkrat sig om fler hört skrik denna natt. Tänk på att det verkar som skriken har varit på andra sidan bullerplanket från Rättarevägen sett och ljudvågorna har studsat över motorvägen och hörts tydligast där.

Jag har studerat området mycket noggrant från ovan (har tagit hänsyn till alla faktorer) FP vid BULLERPLANKET är avgränsat så boende på Fågelbärsg, Färdemannsg är ursäktade. Boende på Rättarevägen skyddas INTE av planket. Dessutom är avståndet endast 50-100m!? Har befunnit mig i liknande situation(er). Därav min "envishet".
Citera
2018-06-14, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
HD behöver nog tänka till oavsett. En ständigt otrogen egoist har man knappast någon tillit till och fallet med LW kommer väl för alltid finnas kvar hur det än går. När ljuger han och inte?
Det lär födas många frågor kring detta och hon bör passa sig för att dingla i linor, vandra vid stup, simma i djupa vatten, utforska grottgångar mm., speciellt om hon vet något och med honom.
Vänskapsband kan ändras över år och då är hållhakar inte att önska.

Ja även om HD inte vet men misstänker någonting, finns ju risken att SD arrangerar en "olycka" för att förhindra att hon säger det hon vet.
Särskilt nu är väl kritiskt när han som misstänkt mördare är på fri fot. TR har ett tungt ansvar ...
Citera
2018-06-14, 11:05
Medlem
Citat:
Jag har studerat området mycket noggrant från ovan (har tagit hänsyn till alla faktorer) FP vid BULLERPLANKET är avgränsat så boende på Fågelbärsg, Färdemannsg är ursäktade. Boende på Rättarevägen skyddas INTE av planket. Dessutom är avståndet endast 50-100m!? Har befunnit mig i liknande situation(er). Därav min "envishet".
Har Du kollat (från ovan) hur långt det är till huset på andra sidan motorvägen (där jag tror det är större chans att dom går och lägger sig med öppna fönster)?
Citera
2018-06-14, 11:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vi får väl hoppas att uppgifterna är korrekta, eftersom de ger polisen information om både tiden och platsen för brottet:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-06-14 kl. 11:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in