Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Tror inte det var planerat. Då hade GM nog inte tagit risken att begå brottet i ett tätbebyggt villa-/radhusområde. Det känns mer som en situation som spårat ur. Att händelsen inte bevittnades av någon (åtminstone vad vi i dagsläget kan anta) var nog helt och hållet en slump.
(Om GM nu skulle vara så oerhört förberedd att hen tom. tagit med sig pannlampa, varför planerar hen då tidsmässigt in mordet till en tidpunkt då x antal hundägare brukar ta dagens sista rastningstur innan läggdags? Nej, det här verkar inte ha varit planerat).
Jag har haft hundar hela mitt liv och har turen att ha ett perfekt rastningsområde en liten bit bort där vi under 30 års tid mötts ca 15-20 hundägare för hundrastning från 18.45 till 19.45 varje kväll, efter den timmen av lek och bus+rastning går du hem med en helt utmattad hund. Återstår gör en kort kvällskiss. Den går fort, utanför dörren i stort sett.
Att en massa hundrastningar skulle ske 23.30 tvivlar jag starkt på. Särskilt inte på en vardag.
I mitt lilla bostadsområde sover alla vid den tiden. Ofta med sovrummet vända mot den tysta innergården. Här är det så och det är också min erfarenhet av tidigare boenden av sovrumsplacering, varför jag tror det är vanligt.
En del av Byalagsgatan består också av garagelängor, så vitt jag kan se.
Utifrån tidpunkten bör det varit ganska dött i området och tämligen riskfritt att gå den gatan ner obemärkt.
Den som bor sedan länge i området äger den kunskapen. Vilket bekräftas av att ingen vare sig märkt eller hört något. Vad som är känt.
Jag tror inte på slumpen.