Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Jag träffar många fler dumbommar än smarta män som får till det.
Du träffar ja, med det som grund kan du inte tala om hur det ligger till generellt. Men det bör du väl fatta
Citera
2018-06-14, 23:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jag träffar många fler dumbommar än smarta män som får till det. Intelligenta män är oftare mindre begåvade gällande det sociala, såsom att ligga på och vara framåt och uppvaktande. Det är helt enkelt mer socialt engagerade som tar för sig. Eller tror du att människor i serviceyrken är smartare än dem inom forskningsområden? Vem är smartast, den som arbetar med matlagning eller den som arbetar med anslyser.?

Återigen är det för att du tillmäter intelligens ett extremt stort värde, när det snarare är intellekt som är attraktivt. Jag vet inte den exakta definitionen, men en intellektuell person kan kombinera sin intelligens med ett socialt samspel, där intelligens syns utåt utan att framstå som den där naturnörden i rutig skjorta och trekvartsshorts. Alltså en smart jävel men med tillräcklig karisma så att folk faktiskt vill lyssna på en.

Det är dags att slänga begreppet intelligens i dejtingsammanhang; det är crap.
Citera
2018-06-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Återigen är det för att du tillmäter intelligens ett extremt stort värde, när det snarare är intellekt som är attraktivt. Jag vet inte den exakta definitionen, men en intellektuell person kan kombinera sin intelligens med ett socialt samspel, där intelligens syns utåt utan att framstå som den där naturnörden i rutig skjorta och trekvartsshorts. Alltså en smart jävel men med tillräcklig karisma så att folk faktiskt vill lyssna på en.

Bra inlägg där, tror du har en poäng.
Citera
2018-06-14, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Du träffar ja, med det som grund kan du inte tala om hur det ligger till generellt. Men det bör du väl fatta
Jag har träffat högutbildade och smartare män också. Självklart så är arkitekten smartare än snickaren generellt, även om det finns smarta snickare.

Påstår du att kontakt med hundratals män genom åren som kvinna inte betyder något för att dra slutsatser eller att jag inte kan se att de dummaste männen har sämre framtidsplaner som önskemål gällande relationer men ändå får till det?

Det är tydligt att de dummaste männen har högst utslag eftersom de räknar i antalet kvinnor och inte kvinnornas förmågor. De drar till sig dummare brudar. Kolla bara på hotell och restaurangvärlden. Där finns de mer obegåvade eller i samhället och även de mest promiskuösa. Påstår du att man inte kan generalisera när det finns tydliga mönster?
Citera
2018-06-14, 23:29
Medlem
Citat:
Jag har träffat högutbildade och smartare män också. Självklart så är arkitekten smartare än snickaren generellt, även om det finns smarta snickare.

Påstår du att kontakt med hundratals män genom åren som kvinna inte betyder något för att dra slutsatser eller att jag inte kan se att de dummaste männen har sämre framtidsplaner som önskemål gällande relationer men ändå får till det?

Det är tydligt att de dummaste männen har högst utslag eftersom de räknar i antalet kvinnor och inte kvinnornas förmågor. De drar till sig dummare brudar. Kolla bara på hotell och restaurangvärlden. Där finns de mer obegåvade eller i samhället och även de mest promiskuösa. Påstår du att man inte kan generalisera när det finns tydliga mönster?
Försök säga det men en eller två meningar, vad är det du försöker få fram?
Citera
2018-06-14, 23:34
Medlem
Citat:

Nej. Jag som kvinna värderar absolut smarta män mest. De har mest att tillföra. En bättre fader med möjligheter att ta hand om barn och få dem högpresterande. Du förstår, som kvinna föredrar jag ett barn som blir läkare än ett som ligger runt och arbetar med att servera käk till fulla människor för att slutligen stadgas med något lowlife.

Investering i någon som är dum innebär kanske dåligt sex några gånger eller någon som struntar i eventuella barn. Gör den inte det är det en större risk att behöva dras med någon som träffar trasiga människor till partners och som då blir en påfrestning för ungarnas väl och ve.

Återigen är det skillnad på att vara gatusmart mot intelligent. En psykopat på halsen är ingen direkt vinst.
Citera
2018-06-14, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Försök säga det men en eller två meningar, vad är det du försöker få fram?
Eller så avslutar vi här och du fortsätter konversera med kvinnor med mindre antal sammanslagningar på orden. Win-win
Citera
2018-06-14, 23:38
Medlem
dunias avatar
Citat:
Jag träffar många fler dumbommar än smarta män som får till det. Intelligenta män är oftare mindre begåvade gällande det sociala, såsom att ligga på och vara framåt och uppvaktande. Det är helt enkelt mer socialt engagerade som tar för sig. Eller tror du att människor i serviceyrken är smartare än dem inom forskningsområden? Vem är smartast, den som arbetar med matlagning eller den som arbetar med anslyser.?
Skolutbildning väger ändå inte mer än barnuppfostran hon fått ifrån sitt hem. Det är hennes mentalitet som kommer uppfostra era framtida barn och då spelar inte hennes doktorsexamen i mikrobiologi ett piss roll om hon inte kan ta hand om ungen och prioritera att barnet har rena kläder framför att supa med väninnorna.
Citera
2018-06-14, 23:42
Medlem
Citat:
Det är långt tillbaka i tråden. Din intelligens kanske kan hitta rätt sökord för att hitta hans inlägg?

Uppenbarligen har majoriteten av de som skriver i tråden inga större problem med att initiera och behålla kontakt med kvinnor. Att vi sedan är några med höga förhållandekrav eller gillar singellivet innebär inte att vi inte är relativt högpresterande inom dejting, även om just det uttrycket låter helt sjukt.

Verkligen inte. Kombon av att vara vältalig, intellektuell och smart, tillsammans med lite andra mer typiskt attraktiva egenskaper är rätt bra. I alla fall om man dejtar tjejer med något innanför pannbenet.
Antingen länkar du eller är tyst. Det är inte min uppgift att leta mig fram till de poäng du vill göra gällande.

Äsch jag är lågpresterande på sätt och vis. Men ändå... Det är samma män därute år efter år så detsamma gäller dem. Men som ni räknar är jag istället ett underbarn gällande dejting med tanke på alla män som visar intresse. För det handlar inte bara om att någon är intresserad eller pratar eller ses. Isåfall så är det just jag som gör män till "högpresterande" när jag faktiskt är social över nätet.
Citera
2018-06-14, 23:42
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Nej. Jag som kvinna värderar absolut smarta män mest. De har mest att tillföra. En bättre fader med möjligheter att ta hand om barn och få dem högpresterande. Du förstår, som kvinna föredrar jag ett barn som blir läkare än ett som ligger runt och arbetar med att servera käk till fulla människor för att slutligen stadgas med något lowlife.

Investering i någon som är dum innebär kanske dåligt sex några gånger eller någon som struntar i eventuella barn. Gör den inte det är det en större risk att behöva dras med någon som träffar trasiga människor till partners och som då blir en påfrestning för ungarnas väl och ve.

Du fortsätter på inslagen väg; du fortsätter att svara på inlägg där dina svar saknar relevans till det citerade inlägg. Vad fan håller du på med? Är du lik alla andra "intelligenta personer" som totalt saknar läsförståelse och mänskligt samspel? Du förstör tråden med såväl halmdockor, som oförmåga att se bortom din egna situation.

Det finns få egenskaper som kvinnor med visst intellekt föredrar mer än en socialt intellektuell man. Att du sedan hellre föredrar en aspiesmart man är en fullkomlig anomali.

Jag måste återigen understryka hur jävla illa du läser inlägg. Du svarar "Nej", och börjar sedan surra om smarta män. Du fattar inte att smarthet är en del av samlingsegenskapen intellektuell? Du lyckades överhuvudtaget inte läsa in att jag i inlägget ovan sågade begreppet intelligens för att det är för smalt för att gemene dam ska bli våt i trosorna?

Du kanske, måhända, ligger nära mensaIQ, men lyckas man inte kombinera det med andra bildningsegenskaper blir ens intelligens något negativt; man blir en nörd. Och du verkar vara något så ovanligt som en nördtjej.

Med ovänliga hälsningar, din intelligenta tillika intellektuella ickenörd med kvinnlig framgång.
Citera
2018-06-14, 23:46
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Antingen länkar du eller är tyst. Det är inte min uppgift att leta mig fram till de poäng du vill göra gällande.

Äsch jag är lågpresterande på sätt och vis. Men ändå... Det är samma män därute år efter år så detsamma gäller dem. Men som ni räknar är jag istället ett underbarn gällande dejting med tanke på alla män som visar intresse. För det handlar inte bara om att någon är intresserad eller pratar eller ses. Isåfall så är det just jag som gör män till "högpresterande" när jag faktiskt är social över nätet.

Nej. Du sätter knappast spelreglerna när du själv är den ovetandes.

Du har fel. Men du är till synes gammal varför din situation är en annan. Du kan inte jämföra din situation som sliten dam med män som är yngre än dig.

En kvinna kan aldrig var ett underbarn inom dejting. Ni är det biologiskt priviligerade könet som kan få kuk inom en timme och förhållande inom ett dygn.
Citera
2018-06-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Skolutbildning väger ändå inte mer än barnuppfostran hon fått ifrån sitt hem. Det är hennes mentalitet som kommer uppfostra era framtida barn och då spelar inte hennes doktorsexamen i mikrobiologi ett piss roll om hon inte kan ta hand om ungen och prioritera att barnet har rena kläder framför att supa med väninnorna.
Jag är kvinna och jag är bra på barnuppfostran. Riktigt bra faktiskt och dem dummaste jag känt har varit de sämsta av föräldrar. Det är även dem som oftast blir av med sina barn eller får barn som kommer till skada. Nu finns det absolut otroligt många mycket skickliga och dugliga föräldrar som presterar sämre på andra fält liksom det finns dem av de smartaste som inte borde ha barn också. Men jag själv har haft otaliga barn i min omvårdnad sedan mycket låg ålder. Dina sista meningar stämmer bättre på lägre presterande människor. Människor som är högre utbildade och mer intelligenta, skaffar barn senare, mer genomtänkt och är mycket mer måna om att värna sina barns bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in