Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Självklart kan det vara LW, kanske t.o.m troligt.
Men jag har sett min beskärda del av omhändertaganden i familjer där det blivit bråka. Långt ifrån alla, men relativt frekvent så står kvinnan en bit ifrån och verkligen gallskriker. Både när mannen har ett övertag/misshandlar någon eller blir gripen/misshandlad.
Detta tillsammans med att jag tror inte att en kvinna, skadad och under attack kan skrika speciellt högt eller länge.
När man dessutom väger in att hon lämnar hemmet mer eller mindre plötsligt med öppen/olåst dörr. Detta får jag inte logiskt ihop varken SD eller HD.
Speciellt inte 150m bort, bakom plank.
(Skulle det vara för en snabbis, så skulle inte hon inte avsluta chattandet så och inte lämnat dörren olåst/öppen).
Då resultaten från analyserna borde vara klara när dom har DNA att jämföra, så tror jag att dom hittat okänd DNA på LW.
Hm. Kanske till och med troligt att det är hennes skrik säger du. Hur går det ihop med att du inte tror att en kvinna, skadad och under attack kan skrika speciellt högt? Försöker hänga med i dina tankebanor här.
1) Du tänker att LW, precis innan hon skrek, hastigt och lustigt förvandlades till en man, för att vid sin död senare återgå till att vara en kvinna.
2) Du tänker att vittnesuppgiften om skrik inte är från LW, utan från en annan person. Dock inte en kvinna. För kvinnor kan inte skrika på det sättet.
3) Du tänker att det är ett vanligt skrik som LW gör. Inte ett skrik under attack. Funderingar från denna punkt 3 är: Hon skriker då antingen strax innan hon blir attackerad och mördad, eller skriker hon efter. Ett så kallat "efterdöden-skrik". Något som är välkänt att många obducenter dagligen får uppleva. Den döda kvinnan skriker då inte helt sällan ut könsord likt en onkel kånkel-text. Oftast i samband när obducenten drar ner dragkedjan på liksäcken för att påbörja sin undersökning. Det verbala innehållet kan vara i stil som: "Börja böga, börja knarka, pilla rövhål på ett homo! Men drar för helvete inte ner dragkedjan! Ditt CP-Sven." (obs, inte direktcitat. Påhittat.)