2018-06-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om du nu håller med mig, då undrar jag varför du inte tror att skriken kan komma från LW. Vill du redogöra lite mer detaljerat varför det skulle vara orimligt?
Precis. Låter helkorkat. Ett högt och ljudligt kvinnoskrik i aktuellt område,aktuell tid. En tid när dom flesta gått och lagt sig.
Citera
2018-06-14, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valderama
Och HD fortsätter cacha... Idag i Sköllersta för korvinköp. Det ger oss väl två scenarion
1. Fortsätter livet som vanligt eftersom hon är oskyldig
2. Fortsätter livet som vanligt eftersom hon är inblandad och spelar oskyldig

Tiden får utvisa vilket alternativ som är rätt i den här helgarderingen.

En kompis skrek o skrek En orm sen ringlade den till då skrek kompisen ännu mer Att man skriker när man blir rädd och jagad och på väg att bli attackerad och naturligtvis under attack tills man blir så skadad att man inte klarar skrika

Förövrigt tror jag H. D är inblandad alt skyddar brott
Senast redigerad av Radarfwd 2018-06-14 kl. 19:47. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-14, 19:59
Medlem
Lt.Columbos avatar
Klart som fan att det var LW som skrek om skriken har med mordet att göra. En kvinnlig medhjälpare/vittne till mordet skulle inte skrika "dödsskrik" av att bevittna detta. Hon skulle väl snarare vråla "sluta" eller hålla käften
Citera
2018-06-14, 20:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag förstår det som att Engodtanke menar att skriken inte kom från LW eftersom att en som blir attackerad inte skriker alls. Vilket är lite märkligt då det räcker med att läsa de flesta fupar rörande mord då någon blivit attackerad. Där kryllar det av grannar som vittnar om skrik i samband med en sådan attack.

Jo, EnGodTanke tror inte på skriken.

Och självklart, ett dåd utesluter inte ett annat på andra sidan vägen.
Men inte bara det att inringaren ringer efter den sista kända kontakten som LW hade, utan inget som vi läst om har hänt som skulle kunna vara dessa skrik. Då borde det kanske framkommit i pressen igår (säskilt i NA som är lokal) som också har haft kontakt med polisen. Om man förstår skrikvittnet, ska det ju inte ha varit ett vanligt skrik. Pressen får sina uppgifter ofta från någon kontakt inom polisen. Möjligt att polisen inte skulle kommenterat det.

Även om vi inte har någon exakt tid på när LW var ut ur huset, kan man kanske anta att det inte var mitt i natten när hon höll på att slå in paketen inför morgondagen. Så tidpunkten kan stämma med vittnets tidsangivelse.

Tänker att offer reagerar olika, men vid kraftig smärta tror jag att de flesta skriker om de inte är medvetslösa eller får munnen tilltäppt.

Vi får väl höra vilka skador LW har så småningom.
Googlade på åklagaren häromdagen. Hittade inte mycket men några fall. I alla de fallen hävdade hon att hon inte ville kommentera, utan att det var förundersökningssekretess. Kanske vi får vänta ända till FUP kommer ut. Om det blir ett åtal vill säga.
Citera
2018-06-14, 20:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
...eller så skriker hon varje gång mördaren måttar ett ursinnigt slag med en sten mot hennes
ansikte. Sedan avslutas slagen och skriken tystnar för alltid genom att L:s baneman stryper
henne.

OBS, endast en teori.

Om man tittar på bilden över fyndplatsen ligger det ett lager av grövre "grus" om man nu ska kalla det grus. Mer som krossad småsten.
Om gm använt något av dessa, egentligen alltför små för att vara lämpliga för ändamålet, men ändå farligt hårda om du slår upprepade gånger mot någons huvud.
Och strypning kan helt klart ingått i det hela vid ett eller flera tillfällen. Kanske till sist för att avsluta det hela.

https://images.mmcloud.se/api/v1/images/d59be7fb-1c9a-462b-b72a-14f082a89b65/1200.jpg
Citera
2018-06-14, 20:17
Medlem
Citat:
...eller så skriker hon varje gång mördaren måttar ett ursinnigt slag med en sten mot hennes
ansikte. Sedan avslutas slagen och skriken tystnar för alltid genom att L:s baneman stryper
henne.

OBS, endast en teori.

Fundering

Kan GM:s bil vara mordvapnet? LW kan blivit jagad en kortare sträcka efter tagit sig ur bilen och då kunnat skrika innan hon skadats till döds av bilen. GM kan hunnit tvättat bilen så bevis försvunnit.

Har det framkommit om LW hade påbörjat packning inför sin resa onsdag morgon? Iofs kan hon kunnat packa under tisdagen men min fundering om hon på måndagen ev tänkt backa ur från resan? Det kan då vara orsak till att någon besökte henne sent på kvällen.
Citera
2018-06-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Såhär skriver Systerhax den 26 maj:
”När de tänka semesterplanerna ändrades var det bara att anpassa sig till situationen. Sent på fredagen bestämde vi oss för att ta en tur till Filipstad dagen efter då det skulle släppas nya burkar. I den röda bilen som for i väg på morgonkvisten satt BaSoa51, Herrteamdavidsson och jag. Under dagen loggades några FTFer samt ett antal GeoTourburkar. Väl hemma igen blev det en mysig grillkväll med resten av släkten.”

Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Får inte ihop det. Herrteamdavidsson har jag trott varit SD? Vem är mer med där? Barnen?

SD och HD var på cachningstur med "BaSoa51". Under den profilen döljer sig någon av eller båda HDs föräldrar. Är de också inlurade i den här härvan?
Citera
2018-06-14, 20:48
Medlem
Citat:
Varför är det så konstigt det som dalaan hävdar/skriver? Postaren ringde 112, larmoperatören
frågade vad som hänt, denne berättar att de hört skrik. Larmoperatören (efter att ha frågat
om adress osv) kopplar vidare samtalet till polisen. Dalaan berättar då återigen om skriken
denne och sambon hört, för polisen. Efter hur samtalet sedan fortskred så förstod dalaan att
de EJ skulle rycka ut och kolla upp skriken. I annat fall skulle polisen ha sagt ungefär;
"Okej, vi skickar ut en bil till det området du ringer ifrån/alternativt var skriken kan komma
ifrån, få se om vi hittar något." Typ så.

Jag tycker inte alls det är något underligt med vad dalaan hävdat, se inlägg nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Vet ej. Den manliga larmoperatören verkade måttligt intresserad och valde att inte skicka en bil för att undersöka.

Enligt dalaan så pratade hen enbart med larmoperatören och skriver att det var denne som valde att inte skicka en bil för att undersöka. Att dalaan har blivit kopplad till polisen framgår inte.
Citera
2018-06-14, 20:50
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valderama
SD och HD var på cachningstur med "BaSoa51". Under den profilen döljer sig någon av eller båda HDs föräldrar. Är de också inlurade i den här härvan?

Det verkar som inget kan få de här filurerna ur fattning.
Är de spelberoende eller förinställda duracellkaniner?
Citera
2018-06-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt

Enligt dalaan så pratade hen enbart med larmoperatören och skriver att det var denne som valde att inte skicka en bil för att undersöka. Att dalaan har blivit kopplad till polisen framgår inte.
Inte heller att hen inte blivit det?!
SOS har ju publicerat data att dom vidarebefordrade samtalet till polisens LC?!
Citera
2018-06-14, 20:56
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Fundering

Kan GM:s bil vara mordvapnet? LW kan blivit jagad en kortare sträcka efter tagit sig ur bilen och då kunnat skrika innan hon skadats till döds av bilen. GM kan hunnit tvättat bilen så bevis försvunnit.

Har det framkommit om LW hade påbörjat packning inför sin resa onsdag morgon? Iofs kan hon kunnat packa under tisdagen men min fundering om hon på måndagen ev tänkt backa ur från resan? Det kan då vara orsak till att någon besökte henne sent på kvällen.

Då borde väl rimligtvis vittnet som hörde skriken även hört bilen? Eller GM kanske äger en väldigt tyst elbil.

Nej. Den teorin lägger jag i samma skithög som teorierna om älg och att LW ramlat ner från ett träd
Citera
2018-06-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Klart som fan att det var LW som skrek om skriken har med mordet att göra. En kvinnlig medhjälpare/vittne till mordet skulle inte skrika "dödsskrik" av att bevittna detta. Hon skulle väl snarare vråla "sluta" eller hålla käften
Självklart kan det vara LW, kanske t.o.m troligt.
Men jag har sett min beskärda del av omhändertaganden i familjer där det blivit bråka. Långt ifrån alla, men relativt frekvent så står kvinnan en bit ifrån och verkligen gallskriker. Både när mannen har ett övertag/misshandlar någon eller blir gripen/misshandlad.

Detta tillsammans med att jag tror inte att en kvinna, skadad och under attack kan skrika speciellt högt eller länge.

När man dessutom väger in att hon lämnar hemmet mer eller mindre plötsligt med öppen/olåst dörr. Detta får jag inte logiskt ihop varken SD eller HD.
Speciellt inte 150m bort, bakom plank.
(Skulle det vara för en snabbis, så skulle inte hon inte avsluta chattandet så och inte lämnat dörren olåst/öppen).

Då resultaten från analyserna borde vara klara när dom har DNA att jämföra, så tror jag att dom hittat okänd DNA på LW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in