2018-06-14, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Ingen. Bryr. Sig.
130 av FNs 193 medlemsländer är fortfarande diktaturer.
Ja...typ några miljarder verkar bry sig. Att döda 129 personer och skada 13.600 ska inte gå förbi obemärkt. Du verkar tro att det var en naturkatastrof som drabbade Gaza, när övriga världen vet att det var kulor från IDF som orsakade skadorna. Din kommentar är bara ett exempel hur Israels legitimitet vittrar sönder och den växande antisemitismen börjar bli befogad. Men visst, fortsätt du i samma spår.....du gör omvärlden en tjänst som visar hur sanna sionister tänker....
Citera
2018-06-14, 14:35
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Ja...typ några miljarder verkar bry sig. Att döda 129 personer och skada 13.600 ska inte gå förbi obemärkt. Du verkar tro att det var en naturkatastrof som drabbade Gaza, när övriga världen vet att det var kulor från IDF som orsakade skadorna. Din kommentar är bara ett exempel hur Israels legitimitet vittrar sönder och den växande antisemitismen börjar bli befogad. Men visst, fortsätt du i samma spår.....du gör omvärlden en tjänst som visar hur sanna sionister tänker....
Arrogans är farlig i personliga relationer, men livsviktig i internationell politik. Utan arrogans blir man överkörd av auktoritära byråkrater som inte ens valdes av sitt egna folk. Du säger några miljarder personer, jag säger några hundra personer.

Om folk blir antisemiter för att Israel skyddar sig från terrorister får de väl skylla sig själva. Inte mitt fel att personer är ointelligenta. Det är upp till var och en att fatta personliga åsikter; jag hoppas att folk fattar bra åsikter, men det är som sagt deras egna val.
Citera
2018-06-14, 14:41
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:

Anti-semitismen är befogad?

Är du så här moraliskt vidrig generellt? Om du anser rasism vara befogat på grund av vad stater som gör anspråk för att representera givna folkgrupper gör så är du en primitiv idiot.

Det internationella samfundet i stor omfattning består av hycklande aktörer. Disproportionellt fokus på Israel kan inte rättfärdigas utan ignorans eller en anti-semitisk övertygelse.
Citera
2018-06-14, 14:45
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666

Är du så här moraliskt vidrig generellt? Om du anser rasism vara befogat på grund av vad stater som gör anspråk för att representera givna folkgrupper gör så är du en primitiv idiot.

Det internationella samfundet i stor omfattning består av hycklande aktörer. Disproportionellt fokus på Israel kan inte rättfärdigas utan ignorans eller en anti-semitisk övertygelse.
StoffSvikaren verkar tro att antisemitismen orsakas av FNs fördömanden av Israels "brott", inte tvärtom.
Citera
2018-06-14, 14:47
Medlem
chimpsky666s avatar
Undrar om Soffsvek skulle ha förståelse för sunnimuslimer som begår terrordåd gentemot iranska och shiamuslimska civila mål i väst om det görs i kontext med en ökad befogad anti-persisk och anti-shiitisk åskådning hos befolkningen?

Fast att giva ovärderligt stöd till Assadregimen, Irakiska regeringen och shiamuslimska dödspatruller när de begår grymma folkrättsförbrytelser går ju inte att härleda till Israel så då är det lugnt. Det viktigaste är att judarna unikt får stås till svars för vad staten som gör anspråk att representera dem gör.
Citera
2018-06-14, 14:48
Medlem
Citat:

Danny Danon, Israels FN representant, sade igår att den aktuella FN-resolutionen är antisemitisk. Om en resolution att skydda civila palestinier är antisemitisk - ja, då kanske jag får klassas som antisemitisk.
Citera
2018-06-14, 14:54
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Danny Danon, Israels FN representant, sade igår att den aktuella FN-resolutionen är antisemitisk. Om en resolution att skydda civila palestinier är antisemitisk - ja, då kanske jag får klassas som antisemitisk.

Fördömandet av israelisk utrikes och inrikespolitik samt statsideologin är i min åsikt rättfärdigad och inte i sig självt anti-semitiskt. Att hävda att kritik mot Israel är synonymt med anti-semitism så som Danon gjort antyder på att alla judar sympatiserar med Israel som en brutal ockupationsmakt.

Trodde du menade att det skulle vara befogat att inneha hat gentemot judar som grupp som någon form av respons på israeliska illdåd. Att kritik mot Israel skulle vara anti-semitiskt är trams så enligt Danons utsago är jag också av antisemitisk övertygelse.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-06-14 kl. 14:56.
Citera
2018-06-14, 14:57
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Fördömandet av israelisk utrikes och inrikespolitik samt statsideologin är i min åsikt rättfärdigad och inte i sig självt anti-semitiskt. Att hävda att kritik mot Israel är synonymt med anti-semitism så som Danon gjort antyder på att alla judar sympatiserar med Israel som en brutal ockupationsmakt.

Trodde du menade att det skulle vara befogat att inneha hat gentemot judar som grupp som någon form av respons på israeliska illdåd.
Du missar poängen igen. Han syftade förmodligen på det faktum att FNs oproportionerliga fokus på Israel är baserat på FNs antisemitism. Minns du inte att vi hade denna diskussionen förut? Vad "alla judar" tycker är irrelevant, endast motivationen för fördömandena är relevant.

Återigen, hur kan en demokrati ha en statsideologi?
Citera
2018-06-14, 16:33
Medlem
Citat:

Trodde du menade att det skulle vara befogat att inneha hat gentemot judar som grupp som någon form av respons på israeliska illdåd. Att kritik mot Israel skulle vara anti-semitiskt är trams så enligt Danons utsago är jag också av antisemitisk övertygelse.
Jag fördömer givetvis alla former av rasism, förföljelse och diskriminering. Min formulering syftar till att begreppet antisemitism börjar bli urvattnat. När staten Israel - som har axlat rollen att ge alla judar en fristad - själv fördöms blir det grumligt att anspela på antisemitism när kritiken är riktat mot staten.
Citera
2018-06-14, 20:00
Medlem
Melange5738s avatar
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/palestinians-threaten-to-fly-5000-fire-kites-into-israel-tomorrow/

Föreslår att Israel skickar in 5000 brandbomber på Gaza så det blir "rättvist" och "proportionellt".
Citera
2018-06-14, 20:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Föreslår att Israel skickar in 5000 brandbomber på Gaza så det blir "rättvist" och "proportionellt".
Med tanke på skillnaden i area borde det i så fall snarare bli 83, och Israel har bombat Gazaremsan mycket hårdare än så.
Citera
2018-06-14, 20:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Med tanke på skillnaden i area borde det i så fall snarare bli 83, och Israel har bombat Gazaremsan mycket hårdare än så.

Jaha, så det är ytan som räknas nu? Borde inte Israel få döda många fler palestinier per ytenhet då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in