2018-06-12, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
På 1 då: jag har uppfattat det som en uppgift som hållits förr sann i tråden men mig veterligen har inte polis bekräftat. Dokumentären och de uppgifter som kommer från både PW och polis pekar ut en annan pilot, en man boende i mstad, som åkte taxi tillsammans med HA aktuell kväll och som gick in på stadt med henne. Det gjorde inte BW.
Är det styrkt att han INTE gjorde det? På tal om trådsanningar.
Citera
2018-06-12, 11:44
Medlem
Kaminen6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ja, du... Det klientelet som PR verkar ha umgåtts med, och även tillhört, har ibland en enastående förmåga att ställa sig i positiv dager. Ofta kan de vara enastående charmörer samtidigt som de ”går bakom ryggen” även på sina närmaste. Många av dem kan de sociala koderna oh kan ”läsa av” hur de ska föra sig eller agera i olika situationer.

Att ex. gömma illigala substanser hos en f.d. svärmor är nog inget som bekommer dem. Ju mer de pratar, desto större är ”chansen” att de ses som en ”fin kille” även om han ”hamnat lite snett” i livet.

Jag håller fortfarande på att luska i ämnet. Nån gång kommer jag skriva ut det i tråden. När det blir vet jag dock inte.

Sedan funderar jag på tiden - radio-dokumentären - den stora tillströmningen av nya användare på kort tid - och tiden för PR:s tragiska bortgång.

Intressant vad du luskar i om detta.
Om PR ska vara inblandad, och sen hans "tragiska" bortgång.
Nu vet jag inte vad som orsakade den, det har väl spekulerats lite olika, eller?
Det känns inte bra att skriva om en person som inte lever. Men om om PR skulle
vara inlandad, eller vara GM.
Så då måste det väl komma fram ändå för det är för Helenas
anhörigas skull som det behövs... att de får veta.
Citera
2018-06-12, 13:45
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaminen6
Intressant vad du luskar i om detta.
Om PR ska vara inblandad, och sen hans "tragiska" bortgång.
Nu vet jag inte vad som orsakade den, det har väl spekulerats lite olika, eller?
Det känns inte bra att skriva om en person som inte lever. Men om om PR skulle
vara inlandad, eller vara GM.
Så då måste det väl komma fram ändå för det är för Helenas
anhörigas skull som det behövs... att de får veta.

Det kanske lät mer dramatiskt/spännande än vad det egentligen är. Jag har ingen anknytning till Mariestad, känner egentligen inte någon Mariestadsbo förutom två personer som jag träffat genom jobbet.

Jag får helt enkelt bilda mig en uppfattning om det som framkommer i tråden. Men i och med att tråden är gigantisk och samma saker upprepas om och om igen så är det i stort sett omöjligt.
Senast redigerad av Pajosv 2018-06-12 kl. 13:53.
Citera
2018-06-12, 17:57
Medlem
Citat:
Det kanske lät mer dramatiskt/spännande än vad det egentligen är. Jag har ingen anknytning till Mariestad, känner egentligen inte någon Mariestadsbo förutom två personer som jag träffat genom jobbet.

Jag får helt enkelt bilda mig en uppfattning om det som framkommer i tråden. Men i och med att tråden är gigantisk och samma saker upprepas om och om igen så är det i stort sett omöjligt.

KM är inblandad - eftersom han varit på förhör. Så när han talar om sanningen är vi nog nära sanningen - vilken eller vilka som gjort detta - fattar inte varför han håller tyst. Någon som vet om han flyttat - som någon påstod här.
Citera
2018-06-12, 17:59
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
KM är inblandad - eftersom han varit på förhör. Så när han talar om sanningen är vi nog nära sanningen - vilken eller vilka som gjort detta - fattar inte varför han håller tyst. Någon som vet om han flyttat - som någon påstod här.

Vet du med säkerhet att KM är inblandad? Och han bor väl kvar i Mariestad?

https://www.ratsit.se/sok/person?fnamn=Klas&enamn=Malmgren&gata=&postnr=&ort =&kn=Mariestad&pnr=&tfn=&m=1&k=1&r=1&er=1&b=1&eb=1 &amin=&amax=&fon=1&typ=2&page=1
Senast redigerad av Pajosv 2018-06-12 kl. 18:02.
Citera
2018-06-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Är det styrkt att han INTE gjorde det? På tal om trådsanningar.

Hans förehavanden under kvällen är styrkta såvitt jag kan bedöma (efter de uppgifter jag fått) men allt går ju att ifrågasätta, självklart. Pilot ska dock bo i mstad och inte vara nämnd i tråden innan KM dyker upp. Det tror jag på, andra kan välja att tro annat.
Citera
2018-06-12, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Förlåt, givetvis 15 år sedan. Förhållandet var relativt hemligt, personen är förhörd. Och hans redogörelse för den aktuella kvällen är inte korrekt. Mer kan jag inte säga.
Han hade god kännedom om vart hon bodde och hur hon företog sig. Vilka ev. vägar hon valde för att ta sig till bostaden.

Min tro/scenario ser ut följande.
Dom hade träffats den aktuella kvällen, efter Stadt. Där hade en dispyt uppstått. Hon beger sig hem, han samt en kompis som medverkade beger sig i sin amerikanska bil mot hennes bostad. Där inväntar han henne i skogen och återigen uppstår ordväxling. Hon blir på plats bragd om livet. Alla ev. spår som ringar samt tillhörigheter lämnas kvar. Han får hjälp av sin kompis/kollega att forsla bort kroppen. Därefter är det ingen som vet, förutom två alt. tre personer i dag. Samtliga är fortfarande i livet.

Endast en teori. Inget annat, men jag har god insyn i fallet och med de utredare som handhar fallet. Även om det inte är någon hög prio idag.. Tyvärr.
Antingen så kommer hans samvete kollapsa en dag, och ett erkännade ligger till grund för uppklarande. Eller så kommer fallet få det mycket svårt, om inte person 2 berättar vad han vet om sin vän/kollega.

insåg att jag inte läst de första sidorna i denna tråd på väldigt länge. Men detta måste väl vara TS som åsyftas?
Citera
2018-06-13, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Instämmer, då kommer vi till det som verkar var känsligt åt alla håll och är svårt att tala om, nyfiken på varför........

Vänner mm sökte i närområdet redan på söndag förmidddag framtill eftermiddag tidig kväll då polisen även tog vid. De sökte med hund och fann ena skon. Det var U som talade om vilken väg Helena med säkerhet tog. De hittade skon efter en halvtimme. Efter det fortsatte polis att finkamma området utifrån sko fyndet fram till 23.00 då nästa skift tog vid och fortsatte söket. Detta enligt vad polisen själv hävdat. Men tidigare framgick det att det inte var avspärrat under natten och att polisen inväntade måndagen för fortsatt sök....Luddigt....Det dröjde fram till måndag lunch/em innan resterande återfanns. Hur som helst är det något som felar och viktig info försvinner. De var lika duktiga som vännerna på söndag fm/dag på att inte hitta något.
Trots att U visade den självklara riktningen. Senare är det än mer häpnadsväckande när andra skon legat i närhet och hunden hade vittring av den första och de lyckades missa även det under alla timmar av finkammande och vänner som vandrade runt i området...nära hemmet..
Efter ett första fynd finkammas området i en begränsad area med utgång från det, självklart skulle de funnit även andra skon.

Inte ens GW ifrågasätter.....trodde han skulle nosa upp något här men han kanske inte är så tuff.....ändå......

Det enda GW nämner är att det var en "illa utförd brottsplatsundersökning". Ja, men gjorde man någon överhuvudtaget? man spärrade inte ens av området! Polisen gjorde hela högen av misstag i det viktiga inledningsskedet ... tragiskt! Var man så enfaldigt dum att man trodde att det rörde sig om ett vanligt försvinnande utan att förstå att ett brott låg bakom? Det fanns alla chanser att kunna säkra viktiga spår, bra förhållanden, förmodligen inget regnande under natten som förstört de spår som fanns. Att inte hunden fick vittring på den andra skon är helmystiskt ... den låg inte långt från den första men på andra sidan stigen om jag förstår det rätt. Nu sägs det i veckans brott att det var betydligt mer sly på sidan om stigen 1992 än det var när dom gjorde inslaget, men ändå ska det inte vara något problem för en hund kan man tycka.

GW säger också i TV4 att han "blir störd när dom börjar tjata om dom där skorna" och menar att det är konstaterat att det är Helenas blod. Blodgruppen är väl Helenas så långt är det väl rätt, dock är det inte DNA bestämt. Där har han inte riktigt koll verkar det som.
Citera
2018-06-13, 07:43
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
insåg att jag inte läst de första sidorna i denna tråd på väldigt länge. Men detta måste väl vara TS som åsyftas?

Den här teorin borde vara möjlig att antingen bekräfta eller avfärda direkt. Systrarna stod nära varann och borde känt till om H misstänkte att hon var gravid.
Citera
2018-06-13, 12:55
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Att någon varit på förhör behöver inte betyda att denne är inblandad. Polisen kanske bara ville få något bekräftat, eller utreda något missförstånd.
Citera
2018-06-13, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Hans förehavanden under kvällen är styrkta såvitt jag kan bedöma (efter de uppgifter jag fått) men allt går ju att ifrågasätta, självklart. Pilot ska dock bo i mstad och inte vara nämnd i tråden innan KM dyker upp. Det tror jag på, andra kan välja att tro annat.
Styrkta genom? Jag undrar om du liksom jag någon gång undrat varför pilot ställde upp på intervjun ? Han säger att hans nära inget vet och han vill inte själv ge sig till känna. Vad vill han få ut av intervjun? Det är ett väldigt stort risktagande om man inte vill bli förknippad med detta. Något fick han ut? Jag tror inte han sätter hela sitt liv, psykiska hälsa, på spel för att göra någon en tjänst eller för att vara schysst. Jag tror han fick något i utbyte men vad kan vara värt detta? Vad är han desperat efter? Min tanke är att det i intervjun framkommer en felaktighet som vilseleder men som ändå kan tolkas som fakta. Ex att han bor kvar i Mariestad , dvs Mariestads kommun. Han kanske aldrig är inne i stan nu för tiden. Han kanske inte bor där permanent. Han kanske har bostad dör men arbetar i någon annan stad spenderar ytterst lite tid i Mariestad egentligen. Han bor kvar i Mariestad som alltid, fast i olika tolkning. Det är en spekulation. Något finns i den intervjun hur som helst som jag tror vilseleder. Det är något. Han gjorde det inte gratis. Han delade till sig något, Vad? Varför var det så viktigt att efter alla dessa år gå helt emot tystnad som gett honom så många fördelar?
Citera
2018-06-13, 13:48
Medlem
Citat:
Att någon varit på förhör behöver inte betyda att denne är inblandad. Polisen kanske bara ville få något bekräftat, eller utreda något missförstånd.
En tanke jag har med. Det behöver inte vara samma person som vidare delgivs misstanke för mord. K-las var troligtvis på förhör men mer vet vi inte. Inte ens det är säker men många har denna uppgift från källor. Var det Twiggy gör som skrev att R-önnlund även varit inskickad till förhör? Jag tror det och alla blev jävligt emot Twiggy girl men kanske låg det sanning i det med? Kanske kanske.... Har fler angetts varit misstänkt inskickade under den tiden som jag missat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in