Anser du att vittnesuppgifterna rörande skriket är vilseledande utifrån när larmet kom in till sos eller vad? Tiden för larmet stämmer ju in på tidsspannet då LW misstänks ska ha mördats. Kan inte i min vildaste fantasi ens tolka det larmsamtalet som vilseledande. Samtalet sker runt den tid då polis tror att LW mördats, och det är rätt geografiskt.
Håller med.
Hur snabbt ska gm kommit på en så avancerad plan. Direkt efter mordet?
Vet vi tidpunkten för det sista livstecknet? Har sett lite olika, 23-tiden och 23.30 tiden tror jag.
Det innebär att det är kort tid från sista livstecknet till att hon dör.
Inget långdraget snick-snack, långa samtal eller långa promenader.
Snabbt agerande från gm.
Tror inte att det är planerat.
Känns väldigt avancerat att komma på att plantera fejkbevis med skrik- vittnen osv.
Man har nog fullt upp att bara göra sig av med en död kropp, mobil och sen skynda hem, få av sig kläder och slänga in dom i tvättmaskinen, eventuellt göra sig av med ett mordvapen, se till att ingen ser en....
Allt för att verka oskyldig.
Man har nog fullt upp att bara göra sig av med en död kropp, mobil och sen skynda hem, få av sig kläder och slänga in dom i tvättmaskinen, eventuellt göra sig av med ett mordvapen, se till att ingen ser en....
Förmodligen nåt åt det hållet.
För att sen upptäcka att det inte alls behövt stressas utan GM har/getts lång tid (?) att städa, fundera, fingera och trixa med ledtrådar i bästa geocaching stil. Behöver inte vara ett snille för att ställa till det ordentligt för utredarna på så lång tid.
Misstänker GM besökt BP vid mer än ett tillfälle.
Däremot bör GM vara av särskild hård kaliber för att resten av livet handskas med den rabiessmittade råttan som objudet barrikaderat sig djupt in i GM s samvete vid namn..... ,Skuld,
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-14 kl. 16:22.
Har polisen sagt någonting överhuvudtaget om när, var och hur man tror att LW dog?
Ja, det har dom. När de efterlyste henne. Från början som ett människorov som ska ha skett sen kväll eller tidig natt. De har dock inte gått ut med uppgifter hur hon ska ha mördats.
Det kom in ett larm om kvinnoskrik i området kring Hjärsta – samma kväll som Lena Wesström misstänks ha mördats. Men polisen prioriterade inte att åka på ärendet.
– Det är lätt att i efterhand koppla ärendet till en specifik händelse, säger Henrik Dahlström på polisen.
SD och LW kan ha fortsatt haft en sexuell relation, svårt att bryta om de båda tänder på kickar. (Utomhussex i hemlighet, kan säkert vara upphetsande både i tanke och handling...)
Kanhända Har sedan LW sagt/gjort något som försatt SD i panik och frustration? Något som kanske skulle kunna äventyra SD’s försök att vinna tillbaka HD’s förtroende. I paniken och frustrationen händer det som inte får hända...LW’s liv går inte att rädda.
En människa som beskrivs av hans närmaste som en otänkbar mördare, blev det ändå i ett ögonblick då frustration, rädsla, ilska mm. mm. fick honom att begå en handling som tog en annan människas liv...
Skriken:
Är alla överens om att vittnet ringde in på mordnatten nu?
Om det inte är LW eller en medbrottsling som skriker vid FP/MP, vart kommer dom ifrån?
Ni efterlyser fler som borde hört, kan det vara så att polisens dörrknackning gav X antal till vittnen, som inte är FB:are?
Jag tror inte att man kan skrika i den omfattningen under en attack. Ingen klarade det när vi simulerade det. Även om vi antar att LW:s adrenalinpåslag var extremt, så var vår attackerare inte våldsam med full kraft.
Om man tjafsar och det går över till handgripligheter och LW börjar skrika då, alltså inte under en dödlig attack, utan att hen drar henne i håret eller liknande. Det tar inte många sekunder att tysta.
Att både värja sig och skrika är svårt.
Skriken:
Om det inte är LW eller en medbrottsling som skriker vid FP/MP, vart kommer dom ifrån?
Ni efterlyser fler som borde hört, kan det vara så att polisens dörrknackning gav X antal till vittnen, som inte är FB:are?
Jag tror inte att man kan skrika i den omfattningen under en attack. Ingen klarade det när vi simulerade det. Även om vi antar att LW:s adrenalinpåslag var extremt, så var vår attackerare inte våldsam med full kraft.
Om man tjafsar och det går över till handgripligheter och LW börjar skrika då, alltså inte under en dödlig attack, utan att hen drar henne i håret eller liknande. Det tar inte många sekunder att tysta.
Tillägg:
Operatören som var måttligt intresseras, var troligen inte 112 operatören, utan polisens sambandscentral.
Hur snabbt ska gm kommit på en så avancerad plan. Direkt efter mordet?
Vet vi tidpunkten för det sista livstecknet? Har sett lite olika, 23-tiden och 23.30 tiden tror jag.
Det innebär att det är kort tid från sista livstecknet till att hon dör.
Inget långdraget snick-snack, långa samtal eller långa promenader.
Snabbt agerande från gm.
Tror inte att det är planerat.
Känns väldigt avancerat att komma på att plantera fejkbevis med skrik- vittnen osv.
Runt 23.30 har jag för mig är den tid som polisen uppgett är det senaste livstecken, och med skriken runt 23.40 så verkar det ha varit ett snabbt förlopp. Min teori är att hon gått ut för att möta upp GM utanför hemmet. Innan det så tänker jag att hon meddelat någon att hon ska ut en stund. Behöver dock inte vara så att hon nämnt vem hon skulle träffa, eller ens att hon skulle träffa någon. Det meddelandet kan vara det sista livstecknet. Källan om blod inomhus strider dock mot det. Men jag lägger inte så stor vikt vid obekräftade trådsanningar.
Skriken:
Fast om en är i en situation då en vet att detta är på riktigt liv eller död, då gör en säkert allt för att försöka kalla på hjälp. Svårt att simulera
Fast om en är i en situation då en vet att detta är på riktigt liv eller död, då gör en säkert allt för att försöka kalla på hjälp. Svårt att simulera
Be någon ge dig en ordentlig örfil när du skriker.... Börja skrik igen sen...
Smärta tar väldigt mycket kraft. Den kraft du mobiliserar därefter är primärt att skydda dig. Inte att blanda ihop med tonåringars tjafs på stan. Här har vi en pågående dödlig attack.
Jag tror inte det är LW som skriker.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-06-14 kl. 16:27.
Anledning: Not
Vet vi hur mycket hon står på SDs sida?
Att de reste tillsammans till USA kanske var det enda rätta vid det tillfället?
SD hade släppts just då, och resan var redan beställd? Var skulle de ta vägen?
Vid den tidpunkten var det kanske inte så solklart för HD att SD skulle kunna vara gärningsmannen.
Vem vill tro det om sin man och sina barns far? Hela din föreställningsvärld och din tillvaro kraschar. Försvaren måste vara höga i den stressiga situationen. Samtidigt behöver du hålla ställningarna för barnens skull.
Om SD är skyldig, har han redan visat några sidor som inte är så behagliga. En av dom är att han kan ljuga och låtsas vara oskyldig. I mitt sinne gör inte vem som helst det.
Också den otrohet som pågått ett tag, de spänningssökande aktiviteterna och de förmodade kränkningar LW utsatts för kan tyda på ett flackt känsloliv som kan tyda på narcissistiska och psykopatiska drag. Detta är bara en spekulation. Det kan vara fel.
Jag har svårt att se att en person utan anledning skulle anmäla någon till polisen för tex den knoggnuggning i en fasthållande grepp och halsen. Inte heller osannolikt att det dessutom hänt flera saker förutom den tidigare anmälan om kränkning som LW drog tillbaka, inte för att hon inte varit utsatt, men för att hon inte ville "förvärra situationen"(eller något åt det hållet om jag minns rätt?).
Med ett sådant beteende med kräkningar mot en person ligger i en persons personlighet. Det kommer att komma fram vid andra situationer, när denna person känner sig pressad eller känner någon tillräckligt bra. Det är inte en sida som bara syns en gång i livet, bara med en person. Det är jag väldigt säker på.
Därför är det inte osannolikt att HD också sett dessa sidor. Under många år. Hon vet vad som kan hända om SD blir pressad. Kanske har hon fått erfara mer än knog -gnuggning hemma. SD och HD har och är gifta och HD är i mycket större beroendeställning till SD än LW. De har barnen ihop. Det viktigaste kittet.
Många kvinnor (finns även män) som lever med personer som misshandlar, hotar och på annat sätt förtrycker en annan person under åratal blir så vana vid detta att de inte märker hur deras eget beteende förändras och anpassas. För att inte förarga, inte råka ut för något. De blir så "vana" vid att leva på det här sättet att de vet inget annat.
SD, om han är skyldig har naturligtvis inte sagt det till HD. Inte vad jag tror en sekund. Han har tvärtom naturligtvis sagt att han självklart inte har med detta att göra. Det förstår hon ju eftersom han blivit släppt? Kanske är han van att ljuga? Om sin otrohet och lite annat? Kanske han också är charmig och vet hennes svagheter som han manipulerar, nu med lätthet efter flera års äktenskap.
Det är vad som kan ha hänt SD.
Är SD oskyldig behöver det förstås inte alls se ut på det sättet....
Ditt inlägg gjorde det obegripliga lite mer begripligt. Väl skrivet!