2018-06-14, 13:32
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Att det drar ut på tiden skapar en enorm frustration och osäkerhet, inte minst för SD som är misstänkt.
Jag kan inte svara för följderna för vad som skulle hända om vi råkas, och det gäller nog för fler. Så för allas skull, både SD och alla andra är det oerhört viktigt att polisen fort kommer med information och eller bevis.
Det känns oerhört konstigt att en misstänkt mördare går lös, jag säger det igen, en mycket tungt ansvar vilar på TR.

Går i och för sig ses som att du hotar honom?

Citat:
Du har ju bara en agenda, försvara SD till varje pris. Varför klippte du bort detta från ditt svar?

"Det känns oerhört konstigt att en misstänkt mördare går lös, jag säger det igen, en mycket tungt ansvar vilar på TR."

Faktum kvarstår, SD är en misstänkt mördare och han går lös. Skulle vara bäst för alla om han satt häktad tills han kan åtalas eller avskrivas

varför skulle det vara bäst för alla?

klart jag inte försvarar en som mördat någon, men just nu så är SD "bara" skäligen misstänkt
och då finns risken fortfarande att det är någon annan där ute som har gjort det
men att dem flesta har fastnat på 1 person

och jag dömer ingen innan det är klart att det är just den personen, känns dumt

men eftersom att du tydligen är säker på att det är just han som har gjort det så kanske du borde ta dina bevis till Polisen?
Senast redigerad av Energizer666 2018-06-14 kl. 13:44.
Citera
2018-06-14, 13:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Du har ju bara en agenda, försvara SD till varje pris. Varför klippte du bort detta från ditt svar?

"Det känns oerhört konstigt att en misstänkt mördare går lös, jag säger det igen, en mycket tungt ansvar vilar på TR."

Faktum kvarstår, SD är en misstänkt mördare och han går lös. Skulle vara bäst för alla om han satt häktad tills han kan åtalas eller avskrivas
Alla vilka då?
Sannerligen inte bra för rättssäkerheten.
Citera
2018-06-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Hon har ju historiskt sett anledning att misstro honom. Det är det här jag inte begriper, att hon inte tar avstånd från SD på grund av osäkerhet. Istället väljer hon att att vara honom nära.
Precis, vad visste Lena? Och vad vet HD? Tål att tänkas på.

Om SD är mördaren så borde han fått tyst på LW mycket fortare.
Vältränad och beslutsam, borde inte ta upp emot fem minuter,
det passar bättre in på HD tycker jag.
Citera
2018-06-14, 13:38
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Lena var också vältränad så hon kanske kämpade emot så mycket hon kunde. Om det nu var SD så gick det nog inte utan motstånd.
Citera
2018-06-14, 13:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
De kanske har släppt SD helt nu och gått vidare. Förut skrev tidningarna om att man hade hittat blodiga kläder i hans bostad och bil, men de uppgifterna var tydligen inte bekräftade av polisen. I dag skriver man i stället om teknisk bevisning som verkar ha hittats på fyndplatsen.
– Vi har en hel del tekniska bevis som är inskickade till Nationellt forensisk center. Vi har begärt förtur på materialet, men när vi får svar vet vi inte.

Polisen har hittat spår på bland annat fyndplatsen vid bullerplanket i Nya Hjärsta där Lena Wesströms kropp hittades. Spåren har säkrats av polisens kriminaltekniker och andra medarbetare på polisen.
https://www.na.se/logga-in/mordutredare-bekraftar-att-polisen-vantar-fler-svar-fran-nfc-fallet-ar-langt-ifran-kallt
Har svårt att tro att man skulle ha släppt ut SD om det finns sakliga skäl att tro att han är GM.
Citera
2018-06-14, 13:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Varit inne på HD som GM men det haltar på att utredarna med säkerhet hade genomskådat om SD skyddat henne långt innan oss. HD skulle då blivit manglad och utspelad mot Sd i förhör så till den milda grad.
Ser inte dom skulle klara det.
Citera
2018-06-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Vet ej. Den manliga larmoperatören verkade måttligt intresserad och valde att inte skicka en bil för att undersöka.

Jag har nu läst alla kvarvarande inlägg av dalaan och blir mer och mer förbryllad.
Att det fattas inlägg är jag helt säker på för att jag minns att de första handlade om skrik.

Att sos alarm fick ta emot en anmälan som de vidarebefordrade råder det inga tvivel om men hur kan dalaan hävda det hen gör i citatet ovan?
Citera
2018-06-14, 13:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fantiserar lite i samma riktning. LGH kan vara BP. GM bär LW till FP.
Syftet skulle i så fall vara avledande (uppgifter om fel tid och plats).

Fast uppgifterna om tid och plats är ju rätt. Tycker du att det låter som en vettig avledningsmanöver? Det tycker då inte jag. Skulle däremot uppgiftslämnaren ringa sos några timmar senare och uppge att skriken är från andra sidan stan. Ja, då kanske.
Citera
2018-06-14, 13:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Fast uppgifterna om tid och plats är ju rätt. Tycker du att det låter som en vettig avledningsmanöver? Det tycker då inte jag. Skulle däremot uppgiftslämnaren ringa sos några timmar senare och uppge att skriken är från andra sidan stan. Ja, då kanske.
Om vi utgår från att uppgifterna är riktiga så avled nog LW vid 23:30 bakom bullerplanket. Men möjligheten finns ju också att hon dog t.ex. i sin bostad tidigare under kvällen.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-06-14 kl. 14:16.
Citera
2018-06-14, 14:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Begriper inte heller varför HD står vid SD’s sida, för så uppfattar jag det som. Är hon möjligtvis nöjd över att LW, kvinnan som förstörde äktenskapet, är ur vägen? Märkligt beteende

Vet vi hur mycket hon står på SDs sida?
Att de reste tillsammans till USA kanske var det enda rätta vid det tillfället?
SD hade släppts just då, och resan var redan beställd? Var skulle de ta vägen?
Vid den tidpunkten var det kanske inte så solklart för HD att SD skulle kunna vara gärningsmannen.

Vem vill tro det om sin man och sina barns far? Hela din föreställningsvärld och din tillvaro kraschar. Försvaren måste vara höga i den stressiga situationen. Samtidigt behöver du hålla ställningarna för barnens skull.

Om SD är skyldig, har han redan visat några sidor som inte är så behagliga. En av dom är att han kan ljuga och låtsas vara oskyldig. I mitt sinne gör inte vem som helst det.

Också den otrohet som pågått ett tag, de spänningssökande aktiviteterna och de förmodade kränkningar LW utsatts för kan tyda på ett flackt känsloliv som kan tyda på narcissistiska och psykopatiska drag. Detta är bara en spekulation. Det kan vara fel.

Jag har svårt att se att en person utan anledning skulle anmäla någon till polisen för tex den knoggnuggning i en fasthållande grepp och halsen. Inte heller osannolikt att det dessutom hänt flera saker förutom den tidigare anmälan om kränkning som LW drog tillbaka, inte för att hon inte varit utsatt, men för att hon inte ville "förvärra situationen"(eller något åt det hållet om jag minns rätt?).

Med ett sådant beteende med kräkningar mot en person ligger i en persons personlighet. Det kommer att komma fram vid andra situationer, när denna person känner sig pressad eller känner någon tillräckligt bra. Det är inte en sida som bara syns en gång i livet, bara med en person. Det är jag väldigt säker på.

Därför är det inte osannolikt att HD också sett dessa sidor. Under många år. Hon vet vad som kan hända om SD blir pressad. Kanske har hon fått erfara mer än knog -gnuggning hemma. SD och HD har och är gifta och HD är i mycket större beroendeställning till SD än LW. De har barnen ihop. Det viktigaste kittet.

Många kvinnor (finns även män) som lever med personer som misshandlar, hotar och på annat sätt förtrycker en annan person under åratal blir så vana vid detta att de inte märker hur deras eget beteende förändras och anpassas. För att inte förarga, inte råka ut för något. De blir så "vana" vid att leva på det här sättet att de vet inget annat.

SD, om han är skyldig har naturligtvis inte sagt det till HD. Inte vad jag tror en sekund. Han har tvärtom naturligtvis sagt att han självklart inte har med detta att göra. Det förstår hon ju eftersom han blivit släppt? Kanske är han van att ljuga? Om sin otrohet och lite annat? Kanske han också är charmig och vet hennes svagheter som han manipulerar, nu med lätthet efter flera års äktenskap.

Det är vad som kan ha hänt SD.

Citera
2018-06-14, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Varit inne på HD som GM men det haltar på att utredarna med säkerhet hade genomskådat om SD skyddat henne långt innan oss. HD skulle då blivit manglad och utspelad mot Sd i förhör så till den milda grad.
Ser inte dom skulle klara det.

Det kan nog stämma, dom är ju inte livsstilskriminella så att båda skulle kunna
hålla truten är kanske inte så troligt.
Citera
2018-06-14, 14:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Enligt en ingress i NA (låst artikel) som jag tidigare länkade till står en minut...
Vore intressant vad som sto i den artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in