2018-06-14, 14:35
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Varför tänker du på hennes skor?

Tror någon har gett svaret på den tanken, men hade hon inte skor på fötterna, så kan det antyda att hon dödats hemma och släpats ut eller flytt barfota.
Citera
2018-06-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Enligt en ingress i NA (låst artikel) som jag tidigare länkade till står en minut...
Vore intressant vad som sto i den artikeln.

Det går ju helt på tvärs mot va skrikvittnet har sagt.
Kan det va ett annat vittne som har hört skriken, eller är det
polisen som vill tona ner skriken lite eftersom dom inte åkte på larmet.
Citera
2018-06-14, 14:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Jag har nu läst alla kvarvarande inlägg av dalaan och blir mer och mer förbryllad.
Att det fattas inlägg är jag helt säker på för att jag minns att de första handlade om skrik.

Att sos alarm fick ta emot en anmälan som de vidarebefordrade råder det inga tvivel om men hur kan dalaan hävda det hen gör i citatet ovan?

Så minns inte jag det.
Jag vet att när jag läste det första inlägget om skriket började att kolla bakåt i tråden vilka inlägg postaren hade gjort. Tyckte då att jag förstod mer de första inläggen som jag först undrade lite över.
Men jag kan absolut minnas fel, det kan vara en efterhandskonstruktion.
Citera
2018-06-14, 14:42
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Vad det gäller "skrikvittnet" dalaan, har jag för mig att denne ordentligt beskrev skriken som dödsskrik i tre korta inlägg. När jag kollade tidigare så hade skrivaren gjort 31 inlägg, nästa gång såg jag att det var 28 inlägg.
Konstigt. Kanske minns fel.
Citera
2018-06-14, 14:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Om SD är mördaren så borde han fått tyst på LW mycket fortare.
Vältränad och beslutsam, borde inte ta upp emot fem minuter,
det passar bättre in på HD tycker jag.
Uppgifterna om så långdraget skrikande leder ju tankarna lite åt ett sexualbrott.
Citera
2018-06-14, 14:46
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Uppgifterna om så långdraget skrikande leder ju tankarna lite åt ett sexualbrott.
Skrikandet varade mellan 23.30 och 23.35 och kom i korta utbrott med tystnad emellan som jag minns uppgifterna i här i tråden (någonstans).
Citera
2018-06-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vad det gäller "skrikvittnet" dalaan, har jag för mig att denne ordentligt beskrev skriken som dödsskrik i tre korta inlägg. När jag kollade tidigare så hade skrivaren gjort 31 inlägg, nästa gång såg jag att det var 28 inlägg.
Konstigt. Kanske minns fel.

Jag delar din minnesbild.
Citera
2018-06-14, 14:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det kan nog stämma, dom är ju inte livsstilskriminella så att båda skulle kunna
hålla truten är kanske inte så troligt.
Just så, inte i Krister Petterson klass precis.
Citera
2018-06-14, 15:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Om vi utgår från att uppgifterna är riktiga så avled nog LW vid 23:30 bakom bullerplanket. Men möjligheten finns ju också att hon dog t.ex. i sin bostad tidigare under kvällen.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Anser du att vittnesuppgifterna rörande skriket är vilseledande utifrån när larmet kom in till sos eller vad? Tiden för larmet stämmer ju in på tidsspannet då LW misstänks ska ha mördats. Kan inte i min vildaste fantasi ens tolka det larmsamtalet som vilseledande. Samtalet sker runt den tid då polis tror att LW mördats, och det är rätt geografiskt.
Citera
2018-06-14, 15:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Så kan det vara, eller så har man kunnat avgränsa tiden genom tidpunkter för det som personerna gjorde då.
Minns inte nu men tittade inte vittnet på tv, eller något. Den andra sov? Då kan polisen gå igenom avsnittet med personen föra att få en bättre tidpunkt. Så jämka med vad personerna gjort innan larmsamtalet.

Som någon skrivit tidigare, det kan kännas som fem minuter, men kanske var kortare tid.
Men från fem till enbart en minut?
Nä?
Citera
2018-06-14, 15:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det tänker jag att vi skulle ha hört om vid det här laget?
De har ju gjort en obduktion och det preliminära utlåtaandet är iaf klart. Man har ju iaf kommit ut med att man vet ungefär hur hon dog (något åt det hållet).
Citera
2018-06-14, 15:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Samtalet sker runt den tid då polis tror att LW mördats, och det är rätt geografiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det tänker jag att vi skulle ha hört om vid det här laget?
De har ju gjort en obduktion och det preliminära utlåtaandet är iaf klart. Man har ju iaf kommit ut med att man vet ungefär hur hon dog (något åt det hållet).
Har polisen sagt någonting överhuvudtaget om när, var och hur man tror att LW dog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in