2018-06-14, 12:23
Medlem
Latvias avatar
Annonser där det bara finns 1 jävla bild och den är dessutom tagen med en potatis så man ser inte ett jävla skit.
Citera
2018-07-05, 23:16
Medlem
Inte min men likadant, en bild borde man lyckas kunna producera 2018?
Citera
2018-07-07, 13:28
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latvia
Annonser där det bara finns 1 jävla bild och den är dessutom tagen med en potatis så man ser inte ett jävla skit.
Har för mig att man får lägga upp sex bilder på Blocket utan extra kostnad, och det tycker jag de som vill sälja faktiskt får fixa. Av de sex så bör i a f en vara invändigt. Om de nu förväntar sig att sälja sin häck så är det inte för mycket begärt att säljaren lägger ner lite tid på bilderna.

Självklart ska bilen vara ren när bilderna tas. Och fotograferingen bör ej ske med en potatis som kamera och avståndet bör ej vara 500 meter.

Det mest patetiska är om man nu påstår sig sälja en speciell bil eller en fläckfri bil men inte ens försöker verifiera det med vettiga bilder.

Annat som stör är ju om bilen säljs av firma men att det visar sig att den står på privatperson.

Eller att telefonnumret inte överensstämmer med ägaren. O.reg.at kontantkort går fet- fort.
Citera
2018-07-07, 13:32
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latvia

Har även sett bilfirmor som tar suddiga bilder som ser ut o vara tagna med en äldre mobilkamera Fattar inte att folk inte tvättar bilen eller åtminstone sköljer av den lite grann innan man fotograferar den.
Citera
2018-07-07, 21:18
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkanstuk
Jag letar en billig bil i klassen upp till 20000 kr. Det som stör mig mest i annonser är där ägaren skyller bilens fel å brister på tidsbrist typ, "avgassystemet ligger bredvid bilen men jag har då inte fan tid att skruva dit det". nej!!! du är en inkompetent och/eller latkorv och om du är en så viktig/upptagen kunglighet varför kör du runt i en gammal skitbil då? Överreagerar jag eller?

Det finns såklart en anledning varför han inte skruvar dit det. Kanske har han skaffat fel avgassystem så att det inte passar på bilen, men vill att köparen ska tro att det passar.

Man köper aldrig en bil som är ofixad.
Citera
2018-07-07, 21:19
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Har även sett bilfirmor som tar suddiga bilder som ser ut o vara tagna med en äldre mobilkamera Fattar inte att folk inte tvättar bilen eller åtminstone sköljer av den lite grann innan man fotograferar den.

Smuts kan dölja repor i klarlack etc. Antagligen därför.
Citera
2018-07-25, 23:35
Medlem
avcs avatar
Ett enda ord: Unik.

Såg precis att det smittat över sig på datorannonserna också: Unik. Fujitsu Siemens Amilo Pa 1510. Windows XP PRO X64. SP 2. SV.

Wow. Så unik.

Edit:
På andra plats hamnar idioterna med "lånad mail", "smsa ej", on-par med "endast avhämtning"-mentaliteten när det kommer till småsaker.
På tredje plats överpriser (stort problem med utbudet i Norrland - man begär marknadspris motsvarande en bil som gått 20.000 mil, när ens egen gått 35-40.000)
Senast redigerad av avc 2018-07-25 kl. 23:42.
Citera
2018-07-27, 07:38
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Ett enda ord: Unik.

är man över 18år och har mer än 5000 att spendera ska man undvika 'unik' 'blickfångare' mm.
Citera
2018-07-27, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Har för mig att man får lägga upp sex bilder på Blocket utan extra kostnad, och det tycker jag de som vill sälja faktiskt får fixa. Av de sex så bör i a f en vara invändigt. Om de nu förväntar sig att sälja sin häck så är det inte för mycket begärt att säljaren lägger ner lite tid på bilderna.

Självklart ska bilen vara ren när bilderna tas. Och fotograferingen bör ej ske med en potatis som kamera och avståndet bör ej vara 500 meter.

Det mest patetiska är om man nu påstår sig sälja en speciell bil eller en fläckfri bil men inte ens försöker verifiera det med vettiga bilder.

Annat som stör är ju om bilen säljs av firma men att det visar sig att den står på privatperson.

Eller att telefonnumret inte överensstämmer med ägaren. O.reg.at kontantkort går fet- fort.
En bild ingår, mot avgift kan ytterligare fem visas, bilfirmor verkar inte ha någon övre gräns, där är det över tjugo bilder ibland. Att sedan lägga ut två eller tre bilder är mest obegripligt, tog filmen slut? Samma kostnad för två som för sex bilder.
Citera
2018-07-27, 13:02
Medlem
Problemet med blocket är ju att de säljare som faktiskt har BRA bilar med en BRA historik och där allt ser BRA ut ska sälja för samma pris som bilhandlare eller ännu mer. PRISET SATT I STEN och INGET PRUT!

Och då går jag hellre till en bilhandlare för att köpa än att behöva ens ha göra med någon privatperson.
Citera
2018-08-02, 00:17
Medlem
797507975s avatar
Bilen står bra där den står.
Ingen panik att bli av med bilen.
Kollar intresset.
Citera
2018-08-05, 17:24
Medlem
Tycker bilannonser från företag kan vara jobbiga och framför allt intetsägande.
Annonserna består bara av en punktlista på bilens utrustning och nedanför det kommer information om finansiering och lån.
Finns aldrig information om hur just den här specifika bilen är.

Att svara på dessa annonser skriftligt ger oftast inget svar.

Brukar sortera bort företagsannonser av dessa anledningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in