Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-20, 21:09
  #1
Medlem
Balkanstuks avatar
Jag letar en billig bil i klassen upp till 20000 kr. Det som stör mig mest i annonser är där ägaren skyller bilens fel å brister på tidsbrist typ, "avgassystemet ligger bredvid bilen men jag har då inte fan tid att skruva dit det". nej!!! du är en inkompetent och/eller latkorv och om du är en så viktig/upptagen kunglighet varför kör du runt i en gammal skitbil då? Överreagerar jag eller?
Citera
2015-11-20, 21:13
  #2
Medlem
Westridges avatar
Brukar just tänka om sådana annonser att det förmodligen är något större värre fel. Vore det så enkelt som de skriver i annonsen så fixa det för fan innan du säljer bilen
Citera
2015-11-20, 21:17
  #3
Medlem
zepofans avatar
Nej, du har rätt. Om det är så förbannat enkelt att fixa så gör det då för fan innan du sätter ut annonsen! Visst, man kan ha tappat intresset för skitbilen, men det bör då tas som ett tecken på att undvika den och se sig om efter något annat. Tidsbrist? Ja, det kan väl inträffa, men då får säljaren också vara beredd att anpassa priset därefter också, han kan knappast räkna med att sälja ett repobjekt för samma pengar som en körklar bil.
Citera
2015-11-20, 21:39
  #4
Medlem
Att folk är för lata för att skriva om vad bilen har för utrustning. Eller att de skriver EJ dragkrok. Jag letar oftast med sökord efter bil MED dragkrok eller annan utrustning och vill då sortera bort de utan... Och använd inga förkortningar som f-hållare. Och skriv 9-5, inte 95 för då försvinner din 9-5 bland övriga Saab...och förblir osålda när folk letar på bilmodell.
Citera
2015-11-20, 21:39
  #5
Medlem
zoombos avatar
Om nåt väsentligt har rasat och priset är satt därefter så ser jag inga problem med att säljaren upplyser om det.

Annat som hör till rubriken:
- Övertäckta nummerskyltar. Vet att detta varit uppe till diskussion i flera trådar tidigare och min ståndpunkt är fortfarande: då är det nåt skumt med bilen, säljaren vill mörka nåt. Big warning.
- Dålig svenska med överdrivet användande av superlativ.
- Medvetet dåliga bilder. Eller inga alls.
- Desperation av olika grader.
- Uppenbara fel som man kan se på bilden som inte säljaren upplyser om i texten.
- "Finns en skada på höger sida"...och sen visar man bara bild på andra sidan.
- Inga fakta alls eller knapphändigt med detta. "Bil säljes". Eller "Volvo till salu".
....finns säker mer..
Citera
2015-11-20, 21:48
  #6
Medlem
Balkanstuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nej, du har rätt. Om det är så förbannat enkelt att fixa så gör det då för fan innan du sätter ut annonsen! Visst, man kan ha tappat intresset för skitbilen, men det bör då tas som ett tecken på att undvika den och se sig om efter något annat. Tidsbrist? Ja, det kan väl inträffa, men då får säljaren också vara beredd att anpassa priset därefter också, han kan knappast räkna med att sälja ett repobjekt för samma pengar som en körklar bil.

Exakt, men det som stör mig något extra är just ordet tidsbrist, signalerar att säljaren är en så mycket
viktigare person än köparen. respektlöst
Citera
2015-11-20, 21:52
  #7
Medlem
Stör mig mest på svartskallar som kallar mig kompis och prutar innan dom ens sett varan jag säljer.
För dom så är ALLTID objektet sålt.
Citera
2015-11-20, 21:53
  #8
Medlem
Balkanstuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Om nåt väsentligt har rasat och priset är satt därefter så ser jag inga problem med att säljaren upplyser om det.

Annat som hör till rubriken:
- Övertäckta nummerskyltar. Vet att detta varit uppe till diskussion i flera trådar tidigare och min ståndpunkt är fortfarande: då är det nåt skumt med bilen, säljaren vill mörka nåt. Big warning.
- Dålig svenska med överdrivet användande av superlativ.
- Medvetet dåliga bilder. Eller inga alls.
- Desperation av olika grader.
- Uppenbara fel som man kan se på bilden som inte säljaren upplyser om i texten.
- "Finns en skada på höger sida"...och sen visar man bara bild på andra sidan.
- Inga fakta alls eller knapphändigt med detta. "Bil säljes". Eller "Volvo till salu".
....finns säker mer..

- "Finns en skada på höger sida"...och sen visar man bara bild på andra sidan, måste väl klassas som förståndshandikapp??
Citera
2015-11-20, 22:09
  #9
Medlem
fimbuls avatar
Ej besiktad, men det ska inte vara något problem.

Nähä, besikta den då så kan vi prata sen!
Citera
2015-11-20, 22:28
  #10
Avstängd
Annonser helt utan bild.


Det borde vara 3års fängelse på det.

Eller minst, olagligt uppträdande spärrad från annonssidan!
Citera
2015-11-20, 22:29
  #11
Medlem
Balkanstuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimbul
Ej besiktad, men det ska inte vara något problem.

Nähä, besikta den då så kan vi prata sen!

det är då man vill ta med mycket hotfull person på provkörning...inte klara besiktning ja skicka dödspatrull på dig va???
Citera
2015-11-20, 22:31
  #12
Medlem
Balkanstuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Annonser helt utan bild.


Det borde vara 3års fängelse på det.

Eller minst, olagligt uppträdande spärrad från annonssidan!

Instämmer...Agda 89 år dock undantagen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback