2018-08-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varm.korv
Tycker bilannonser från företag kan vara jobbiga och framför allt intetsägande.
Annonserna består bara av en punktlista på bilens utrustning och nedanför det kommer information om finansiering och lån.
Finns aldrig information om hur just den här specifika bilen är.

Att svara på dessa annonser skriftligt ger oftast inget svar.

Brukar sortera bort företagsannonser av dessa anledningar.

Beskrivningen görs med en mall som innefattar diverse självklarheter. Ej heller säkert att det verkligen stämmer in på den bil som salubjuds.
Citera
2018-08-05, 20:59
Medlem
797507975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varm.korv
Tycker bilannonser från företag kan vara jobbiga och framför allt intetsägande.
Annonserna består bara av en punktlista på bilens utrustning och nedanför det kommer information om finansiering och lån.
Finns aldrig information om hur just den här specifika bilen är.

Att svara på dessa annonser skriftligt ger oftast inget svar.

Brukar sortera bort företagsannonser av dessa anledningar.

Jag håller helt med, ok på större bilfirmor som bara säljer nya och bilar som är Max 3-4 år.
Men en bil som är 5-15 år så vill man veta skick mm
Citera
2018-08-06, 14:16
Medlem
StormaktRods avatar
Det liknar mer en bazar i Kabul än begagnatmarknad nuförtiden. Idiotiska frågor som om man kan frakta bilen 80 mil eller mötas på någon skum rastplats halvvägs, skambud, avbetalningsplaner, betala nästa månad, byten och sista priset kompisar har fått mig att sluta annonsera på Blocket.

Många verkar inte ens läsa annonsen även fast man skriver kort och koncist. Ring inte på biljäveln om du inte har råd.
Senast redigerad av StormaktRod 2018-08-06 kl. 14:26.
Citera
2018-08-07, 20:24
Medlem
Folk som inte kan stava, har du dyslexi, be någon hjälpa dig.

Folk som bara skriver att det är "några fel" istället för att faktiskt skriva vad som är fel.

Folk som anger bilmärket som namn.

Folk som inte tar ordentliga bilder borde nackas.
Senast redigerad av Betongdjungelboken 2018-08-07 kl. 20:27.
Citera
2018-08-07, 20:35
Medlem
luftkonditionerings avatar
Dåliga bilder som ser ut som man tagit med en kamera från 2009, fruktansvärt störande.
Citera
2018-08-07, 20:59
Medlem
Något irriterande med annonser där bilens regnummer inte syns eller är medvetet censurerat av säljaren.
Kan förstå att det finns en orsak men bara besvärligt om man för en gång skull har lite tid att sitta ner ordentligt och slå upp information på möjliga köp.
Citera
2018-08-07, 22:24
Medlem
797507975s avatar
Använder man bilens märke som namn, så heter man förmodligen Bessik, Ali, Taikon eller annat som får ev spekulanter att backa...

Stör mig också på dom som inte kan stava till Original.
Citera
2018-08-19, 11:14
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Att återförsäljare på stora bilfirmor värder inbyten via blocket.

Tittar inte ens på bilen eller frågar om skick/historik.

Var in till en VW handlare nyligen och denne "bedömde" mitt inbyte på 2 minuter efte ren slagning på blocket.

Iof var det så redan för... 7 år sen, men trodde att de var lite mer förnuftiga nu när blocket kanske nått sitt bäst-före datum.

Men jag kanske inte ska förvänta mig mer av en 20 åring som sitter där och glassar...
Citera
2018-08-22, 18:12
Medlem
Folk som inte svarar när man svarar på deras annonser. Jävla irriterande.
Citera
2018-08-23, 08:54
Medlem
Skojtens avatar
När det står ett svenskt namn i annonsen men på bilderna så ser man att det ligger persiska mattor på golvet. Någon som går på den lätte?
Citera
2018-08-24, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojten
När det står ett svenskt namn i annonsen men på bilderna så ser man att det ligger persiska mattor på golvet. Någon som går på den lätte?

Vadå nån som konvertera till islam 😂. Nej innan man lägger ut bilen så tömmer man den på personliga tillhörigheter iallafall när man tar kort

Ja köper bilar på blocket en gång i veckan och stör mig mer på att folk verkligen inte kan överdrivet om bilen de säljer.

Jag frågar oftast om kamrem är bytt och om de finns servicebok. Även om den finns är den inte alltid korrekt ifylld... De stör mig mer än en flygande matta
Citera
2018-08-24, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 797507975
Jag håller helt med, ok på större bilfirmor som bara säljer nya och bilar som är Max 3-4 år.
Men en bil som är 5-15 år så vill man veta skick mm

På min firma är de bilar från 01 upp till - 16 med några undantag jag säljer och brukar skriva ut utförligt om att bilen är testad och godkänd och skriva bruksskick i nästan varje annons vilket innefattar någon buckla eller repor för med en in och utvändig rekond kan en skithög bli fin och lukta gott och ge en vill ha känsla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in