Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-14, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu är ordet "konstruktiv" lite underligt i det här sammanhanget, men om vi talar om entreprenörer som startar företag kan definitivt inte vem som helst göra samma sak. Vi har stor nytta av entreprenörer, vare sig de är födda i Sverige eller invandrare.
Har vi det? 20000 pizzerior för inte Sverige en millimeter längre bort från ett U-land. Det är inget mervärde som produceras. Uppätet, borta. Några kusiner får jobb där svart eller vitt. Det är allt. Produktionspersonal på Scania producerar ett helt annat mervärde, framförallt genom att kapital flödar IN i landet och inte som Pizzabagaren för UT dem till hemlandet, vitt eller svart, troligen det senare.

Högkvalificerade processer och arbeten ger mervärde, det var det som byggde vårt välstånd på 1900-talet. På 1800-talet arbetade folk ÄNNU hårdare, men det gav inget kapitalflöde. Bryta stenåkrar, gräva diken. Bönderna litade inte på banker och la sina silverdaler i en skattkista istället för på banken. Det var omöjligt att låna pengar. Hela ekonomin var en stor stagflation. Först när staten gav frikostiga lån till infrastruktur, järnvägar, vägar, hamnar, massafabriker mm drog Sverige igång. Invandrarna står för en U-landsekonomi som drar ner Sverige i det hålet igen. Enda anledningen att Sverige inte är ett U-land är att vi hela tiden har en effektivisering. Hur effektiviserar man slipning av ett golv? en Pizza? En städfirma? En hemhjälp? Endast genom lägre pris, vilket innebär lägre löner, vilket ger U-landet.

Förstår du skillnaden?
Citera
2018-06-14, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Öhö - så "forskare" är innovativa alltså? Säg mig har du en aning om hur mega av de aktiva fiskarna i Sverige som är invandrare? Jag skulle tippa att just "forskaryrket" är en av de yrken som har störst överrepresentation av invandrare.
Jaja - hoppas inte AfS delar dessa stolliga åsikter - det räcker såväl med fixeringen vid platt skatt.
Tyvärr är det nog så att AfS inte blir det politiska alternativ som skulle behövts.
De fåtal forskare/läkare som är knutna till ex våra sjukhus eller är på privata medicinteknikbolag eller utvecklingsavdelningar på bilföretag mm är som invandrargrupp försvinnande få. De var högutbildade forskare redan innan de kom till Sverige alternativt gått utbildning i USA. Tror du det är DOM AfS tycker ska packa väskan?
Angående platt skatt så har vi redan det för i princip alla utom de med allra minst inkomst, och de som även betalar statlig inkomstskatt. Rika har i realiteten plattskatt, Svensson likaså. Om du läser vårt partiprogram så står följande om förslaget till platt skatt:

"...För att inte bestraffa de som idag betalar väldigt låg skatt på grund av jobbskatteavdrag och grundavdrag, vill vi att den platta skatten ska börja gälla på inkomster över en viss summa som alltså är fri från skatt. Storleken på grundavdraget ska alltså vara lika för samtliga inkomsttagare...."
Citera
2018-06-14, 09:37
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Öhö - så "forskare" är innovativa alltså? Säg mig har du en aning om hur mega av de aktiva fiskarna i Sverige som är invandrare? Jag skulle tippa att just "forskaryrket" är en av de yrken som har störst överrepresentation av invandrare.
Jaja - hoppas inte AfS delar dessa stolliga åsikter - det räcker såväl med fixeringen vid platt skatt.
Tyvärr är det nog så att AfSinte blir det politiska allternativ som skulle behövts.

Om du tänker på typ en Iransk professor i religionshistoria eller annan humaniora. Så visst är universiteten fulla av den typen men de kom inte hit som invandrare i flyktingvågen utan sökte sig en mer välavlönad akademisk tjänst utanför sitt eget hemland. Inom det tekniska forskningen är de inte lika många och där är de som kommer från västvärlden betydligt mer dominerande än från "tredje världen"!

Jag ser nog humanioran inom universitetsvärlden mer som en belastning för samhällsekonomin. Kunskaper som kan vara intressanta i det "lärda samhället", men som inte genererar någon ekonomisk vinst för samhället i stort.

Den akademiska friheten på universiteten är för stor. För mycket utbildning som inte ger samhällsnytta. Vad fan ska vi med Bödvarsson till vi har inga jordbävningar. Behöver vi expertis någon gång frågar vi givetvis islänningarna. Med risk att det spåra ur stoppar jag med det.
Citera
2018-06-14, 09:38
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Om AFS kommer in i värmen efter valet så har vi plötsligt tre block i Riksdagen. Ett rött, ett blått och ett brunt. Är jag ute och cyklar?

Nej, vi har då två, ett vänsterliberalt kulturmarxistiskt och ett mer nationalistisk med tyngdpunkt på öppen svenskhet. AfS, med lite tur kan dock komma att få samma inflytande som MP då de aldrig kompromissar bort svenskarna. Ett SD+AfS block kan därmed ligga närmare AfS än vad som motsvarar deras röster.
Citera
2018-06-14, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Exakt så tycker jag också.
Hittade inte inlägget så jag svarar i ditt istället. Håller med Negro någonting.
Uppenbarligen tog admin slut på Tumidanda och han är numera borta (ett tag), vilket gett en välbehövlig rennässans (ursäkta stavningen) och en friare dialog här.
Citera
2018-06-14, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Om du tänker på typ en Iransk professor i religionshistoria eller annan humaniora. Så visst är universiteten fulla av den typen men de kom inte hit som invandrare i flyktingvågen utan sökte sig en mer välavlönad akademisk tjänst utanför sitt eget hemland. Inom det tekniska forskningen är de inte lika många och där är de som kommer från västvärlden betydligt mer dominerande än från "tredje världen"!

Jag ser nog humanioran inom universitetsvärlden mer som en belastning för samhällsekonomin. Kunskaper som kan vara intressanta i det "lärda samhället", men som inte genererar någon ekonomisk vinst för samhället i stort.

Den akademiska friheten på universiteten är för stor. För mycket utbildning som inte ger samhällsnytta. Vad fan ska vi med Bödvarsson till vi har inga jordbävningar. Behöver vi expertis någon gång frågar vi givetvis islänningarna. Med risk att det spåra ur stoppar jag med det.
Ja, Sverige universitet och högskolor är fullt med onödiga och dåliga utbildningar där folk med tvivelaktiga kunskaper och agendor gömt sig undan. Finlands handelshögskola ligger månvarv före svenska handels, är som att jämföra ungdomsvårdskolan Lundsberg med Sigtuna
Citera
2018-06-14, 09:50
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Om AFS kommer in i värmen efter valet så har vi plötsligt tre block i Riksdagen. Ett rött, ett blått och ett brunt. Är jag ute och cyklar?

Nej du är färgblind! Mörkblått.
Citera
2018-06-14, 10:25
Medlem
StillaHavets avatar
En röst på AfS kan spara svenska folket tio år eftersom små partier alltid har stort inflytande på marginalen. Det kan bli ett läge då SD med hjälp av AfS kan få inflytande, kanske redan 2022, och då kommer AfS ställa ultimatum för att delta. Då kan vi få omfattande återvandring trots att SD inte vill det. Se på MP vilket stort inflytande de haft både på M och S.

En röst på AfS ger oss 10 gånger mer tyngd på marginalen. Ett SD på 22 och AfS på 4 är många, många gånger bättre än ett SD på 26% om man nu inte genuint gillar kvotflyktingar och öppen svenskhet, då ska man så klart rösta på SD.
Citera
2018-06-14, 10:29
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Hittade inte inlägget så jag svarar i ditt istället. Håller med Negro någonting.
Uppenbarligen tog admin slut på Tumidanda och han är numera borta (ett tag), vilket gett en välbehövlig rennässans (ursäkta stavningen) och en friare dialog här.
Tumidanda är avstängd i en vecka för 1:06 Användarnas anonymitet.

För övrigt instämmer även jag i SmokeyNegroni, så gemytligt göteborgska kloka inlägg:
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd

Citerar SmokeyNegroni positiva sammanfattning av AfS i det inlägget:

– AfS är ett helt oideologiskt parti - helt rätt, helt underbart och precis i min smak!

– AfS är också den partipolitiska organisation som i sitt väsen representerar samma mycket breda och varma nationalistiska gemenskap som jag upplever här i Göteborg. Så jävla härligt!

– AfS är inget parti för nördar som vill tjafsa om renlärighet - det är ett parti för de som vill agera och förändra!
Citera
2018-06-14, 10:32
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Hahne på Twitter: Nyanlända invandrare går före i kön och svenska ungdomar blir utan bostad.
1) De ska inte få gå före alla andra i bostadskön.
2) De skulle aldrig ha tillåtits komma hit från första början.
3) De ska genast skickas tillbaka till sina hemländer.
https://twitter.com/William_Hahne/status/1006952112637562882

Samhällskontraktet är brutet och diskrimineringen av svenskarna fortsätter: Svenska ungdomar särbehandlas, får bo kvar hemma och vissa outbildade har svårare att t.o.m. få enklare arbeten då invandrare prioriteras; detta då vissa ftg tydligen anser att arbetsmoralen är högre hos nysvenskar än våra morgontrötta 90-talister.
http://www.friatider.se/f-retagets-skryt-vi-anst-ller-inte-unga-svenska-m-n

Företaget Stagas vd Sven Lundgren säger: …”att arbetsmoralen är högre hos nysvenskar.
– Allra helst anställer vi nysvenskar, oavsett kön.
Sven Lundgren säger att det är antingen eller med 90-talisterna. Antingen har de jobbat på golvet och blir så småningom chefer, eller så är arbetsmoralen väldigt låg.
– Vi undviker framförallt unga, svenska män. Kvinnor har, generellt sett, högre arbetsmoral, säger Sven Lundgren.

Utöver ovannämnda särbehandling beträffande chanserna för svenska ungdomar att erhålla både bostad och arbete, så beräknas de framtida kostnaderna för asylinvandringen bara under år 2015 att uppgå till svindlande 600 miljarder skattekronor – lågt räknat, för alla oss utsugna, lurade skattebetalare. Det skriver ekonomen och forskaren Jan Tullberg. Siffran motsvarar Sveriges nuvarande årliga försvarsbudget gånger 14.
http://www.friatider.se/tullberg-asylkaoset-2015-kostar-sverige-600-miljarder-skattekronor

Notera:
"Fördelningen av utrikesfödda män i den "brottsaktiva åldern" 15-44 år. Behöver det tilläggas att antalet utrikesfödda män och antalet begångna brott fullständigt har skenat mellan 1970 och 2017?"
https://pbs.twimg.com/media/DfmHzUyXkAI-I2D.jpg:large
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-14 kl. 11:09. Anledning: statistik: brottsaktiva åldern" 15-44 år
Citera
2018-06-14, 10:37
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Nej, vi har då två, ett vänsterliberalt kulturmarxistiskt och ett mer nationalistisk med tyngdpunkt på öppen svenskhet. AfS, med lite tur kan dock komma att få samma inflytande som MP då de aldrig kompromissar bort svenskarna. Ett SD+AfS block kan därmed ligga närmare AfS än vad som motsvarar deras röster.

Hur du väljer att rubricera nationalistblocket är nog egalt. Betydelsefullt blir journalisternas färgval i Gammelmedia. Jag gissar att de väljer färgen brun som traditionen bjuder. Jag törs sätta en hundring. Ett brunt block kommer dom att säga.
Citera
2018-06-14, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Naturligtvis ska människor som fuskat till sig möjlighet att vistas i Sverige åka hem. Men man måste vara realist.

Det kommer att ta ett antal år att avveckla mångkulturen. Många skruvar i samhället måste justeras. Bidragssystem, pensioner, socialbidrag mm.
Du har rätt i det men tiden rinner ut snabbt. Mindre än 70% är svenskar redan idag den sifran skulle egentligen vara 88% är svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in