2018-06-14, 01:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har arbetat med människor inom psykiatri,omsorg och kommun och däribland problemungar, ja.
Och just för att du tänker som du gör, att "alla kan räddas" så måste detta jobb förtärt dig totalt, tyvärr. Ändå så fortsätter du att prata som du gör om Madsen och andra psykopater. Det är inte nyttigt för dig. Tänk nu på vad jag sagt, tror att du fattar att det ligger något i det. Jag är varken åsiktspolis eller elak. Folk som känner mig tycker att jag är typ "snällast i världen". MEN, de vet också att jag alltid är genomärlig och inte rädd för att säga vad jag tycker, inför någon. Klarar inte heller av att se människor behandlas som skit på jobbet t.ex. Då reagerar jag, när de själva inte vågar eller orkar. Fattar du? Ärlighet, rättvisa, att våga och ett gott hjärta är mycket viktiga ting.

Och, jag har inga problem med att diskutera med folk som har andra åsikter än jag MEN när det gäller faktaförvanskning eller förvrängning av vad jag själv skrivit om Madsen t.ex, då låter jag den personen förstå vad jag tycker om detta och ibland så råkar det vara du.
Jag försöker alltid utgå från bekräftad fakta och sanning när jag diskuterar, tycker mycket illa om när någon förvränger det jag skrivit. ibland skriver jag om egna hypoteser och om vad jag tror och då överbetonar jag oftast att det just är något jag tror, inte vet. Men, i fall som det här så utgår min "tro" på sånt jag känner till sen förr, t.ex sexualsadisters beteende som jag lärde mig mycket av genom att noga hänga med i utredningen av mordet på Lisa Holm och sen vill man veta mer och då söker man vidare efter kunskaper som är resultatet av forskningsarbeten, fallstudier, vetenskap. Så, det är liksom inte tagit ur luften.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-06-14 kl. 01:41.
Citera
2018-06-14, 01:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Skitsamma vad han sagt, gulleponken var ju i alla fall ÄRLIG. Eller?
Märkligt nog sa han inte ett enda ord om sina andra barn i intervjuerna. Han konstaterade bara att sista frun stack med barnen. Att det var mediauppbådet hon inte stod ut med.
Hon stack liksom inte nästgårds med barnen utan till Australien där han inte får sätta sin fot mer.

Jag undrar om det kommer fram mer när domen är spikad. Det finns trots allt fragment där PM inte framstår lika gullig som hans älskarinnor säger. Denna uppger att det är flera som vänt honom ryggen redan innan mordet verkar det som.
Citat:
“He enjoyed talking about it, so we all knew that he was promiscuous, but we all thought it was in a respectful way,” the artist says. “He was a sadist. He would call himself a sadist.”

"According to the artist who worked alongside Madsen, the attention went to his head.

Very few people I know were still talking to Peter. I had my last conversation with him 18 months ago, and I told him I didn’t want to have anything to do with him,” the artist says. “He was getting increasingly megalomaniacal. He was just too much.”
https://www.theguardian.com/global/2018/jan/07/copenhagen-killing-peter-madsen-kim-wall-murder-submarine
Senast redigerad av develi 2018-06-14 kl. 02:01.
Citera
2018-06-14, 02:04
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, du..
Det är skillnad på referensramar.
För min del är orden så äckliga att detta med ärlighet faller bort fullständigt. Och om så hans fru jagat honom med sopkvast när hon fann honom i sängen med en annan är det inte i parité med vad han gjorde med henne.
Han är helt störd och de facto försöker han mörda henne redan innan han får sina sk. visioner från sin döda son.
Det finns aldrig en godtagbar ursäkt till att en fysiskt starkare karl slår en kvinna eller ett barn. Börjar man snacka ungefär så här: "hon var kanske jobbig, hon kanske provocerade" osv, då tänker man ju precis som GM själv + alla män som ser kvinnor som en lägre stående varelse. Huvvaligen!! Medeltiden.

På ett sätt så kan man jämföra psykopatens alla lögner och bortförklaringar med alkoholistens, även fast dessa inte ska jämföras alls, rent psykologiskt. Tänker på psykopatens hundratals lögner och bortförklaringar när det gäller att skylla ifrån sig och ge någon annan skulden(de fega kräken). Tänkte på alkoholistens "100 anledningar till att supa". För psykopaten är det mer "1000000000000000000000000000000000000osv i oändlighet. Anledningar att ljuga och skylla ifrån sig, aldrig ta ansvar.
Så är det alltid, så det blir ett tal så stort att det ej går att skriva (därav alla nollor ovan, som en liknelse)
Senast redigerad av magiciadehex 2018-06-14 kl. 02:12.
Citera
2018-06-14, 02:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Det finns aldrig en godtagbar ursäkt till att en fysiskt starkare karl slår en kvinna eller ett barn. Börjar man snacka ungefär så här: "hon var kanske jobbig, hon kanske provocerade" osv, då tänker man ju precis som GM själv + alla män som ser kvinnor som en lägre stående varelse. Huvvaligen!! Medeltiden.

På ett sätt så kan man jämföra psykopatens alla lögner och bortförklaringar med alkoholistens, även fast dessa inte ska jämföras alls, rent psykologiskt. Tänker på psykopatens hundratals lögner och bortförklaringar när det gäller att skylls ifrån sig och ge någon annan skulden(de fega kräken). Tänkte på alkoholistens "100 anledningar till att supa". För psykopaten är det mer "1000000000000000000000000000000000000osv i oändlighet. Anledningar att ljuga och skylla ifrån sig, aldrig ta ansvar.
Så är det alltid, så det blir ett tal så stort att det ej går att skriva (därav alla nollor ovan, som en liknelse)
Det är just detta psykopater själva gör. Skyller allt på offret.
Hon provocerade, hon var på fel plats när jag var förbannad, hon kan skylla sig själv. Hade hon inte tjatat när jag hade huvudvärk så hade hon levt idag.
Eller en dubbel saltomortal i synapserna och .. så behöver hon dö. Kognitiv förvrängning. Letar anledningar.
Hon har dödat min son, license to kill. Att hon är helt friad via domstol var mindre noga, att hon har extrem sorg och säkert två ton skuld kan man strunta i.
Hon gnatade. Han skulle ju misshandla henne till och med på minnesstunden för sonen och jagade henne bland släktingarna.
Citera
2018-06-14, 03:10
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Det är just detta psykopater själva gör. Skyller allt på offret.
Hon provocerade, hon var på fel plats när jag var förbannad, hon kan skylla sig själv. Hade hon inte tjatat när jag hade huvudvärk så hade hon levt idag.
Eller en dubbel saltomortal i synapserna och .. så behöver hon dö. Kognitiv förvrängning. Letar anledningar.
Hon har dödat min son, license to kill. Att hon är helt friad via domstol var mindre noga, att hon har extrem sorg och säkert två ton skuld kan man strunta i.
Hon gnatade. Han skulle ju misshandla henne till och med på minnesstunden för sonen och jagade henne bland släktingarna.
Det är så himla långsökt att ens försöka tänka sig in i en sån hjärna med den kognitiva förvrängningen. hur kan man ens fortsätta leva, se sig själv i spegeln efter sådant. Gäller såklart även Peter Madsen. Såklart det är offrets fel. varför skulle en rödhårig journalist komma just då och följa med honom ensam i ubåten. PM tänker väl: "hon måste ha fattat vad som var på gång, att utföra detta bestialiska mord, dessa tankar har ju legat som en igel i skallen så länge nu. Allt var ju klart, jag var redo att bli Mördarkaptenen, då får hon fan skylla sig själv att hon följde med. Då kan man lika gärna kalla det för "olyckliga omständigheter" - och då passar det finfint att jag kallar det en olycka." Med ovänlig Hälsning, den trörste raket och ubåtsbyggaren av alla, genom tiderna. kan lika gärna lägga till - den Störste Tänkaren ocg Vetenskapsmannen genom tiderna, den tekniskt effektive, blodtörstige Kapten Sadist-Madsen
Senast redigerad av magiciadehex 2018-06-14 kl. 03:21.
Citera
2018-06-14, 05:41
Medlem
Citat:
Och just för att du tänker som du gör, att "alla kan räddas" så måste detta jobb förtärt dig totalt, tyvärr. Ändå så fortsätter du att prata som du gör om Madsen och andra psykopater. Det är inte nyttigt för dig. Tänk nu på vad jag sagt, tror att du fattar att det ligger något i det. Jag är varken åsiktspolis eller elak. Folk som känner mig tycker att jag är typ "snällast i världen". MEN, de vet också att jag alltid är genomärlig och inte rädd för att säga vad jag tycker, inför någon. Klarar inte heller av att se människor behandlas som skit på jobbet t.ex. Då reagerar jag, när de själva inte vågar eller orkar. Fattar du? Ärlighet, rättvisa, att våga och ett gott hjärta är mycket viktiga ting.

Och, jag har inga problem med att diskutera med folk som har andra åsikter än jag MEN när det gäller faktaförvanskning eller förvrängning av vad jag själv skrivit om Madsen t.ex, då låter jag den personen förstå vad jag tycker om detta och ibland så råkar det vara du.
Jag försöker alltid utgå från bekräftad fakta och sanning när jag diskuterar, tycker mycket illa om när någon förvränger det jag skrivit. ibland skriver jag om egna hypoteser och om vad jag tror och då överbetonar jag oftast att det just är något jag tror, inte vet. Men, i fall som det här så utgår min "tro" på sånt jag känner till sen förr, t.ex sexualsadisters beteende som jag lärde mig mycket av genom att noga hänga med i utredningen av mordet på Lisa Holm och sen vill man veta mer och då söker man vidare efter kunskaper som är resultatet av forskningsarbeten, fallstudier, vetenskap. Så, det är liksom inte tagit ur luften.
Men nu bor vi tack och lov inte i USA. Med "psykopatbebisar" och vanvårdade,torterade barn med hemskola utan insyn och 1,8 miljoner barn som försvinner om året. Som dyker upp som en död Jane Doe eller John Doe. Barn som inga myndigheter någonsin haft koll på.
Vi bor i det hyfsat civiliserade lilla landet Sverige. Utan bigotteri och republikaner (än så länge )
Det lilla landet där barnaga är förbjudet enligt lag.

Och vad jag vet sätter vi inte psykopatdiagnos på små barn. Man kan kanske misstänka det tidigt. Men diagnos sätter man tidigast i övre tonåren. Det finns så mycket annat det kan vara nämligen som kan förväxlas med antisocial störning.

Det bästa är både arbetslivserfarenhet samt studier. Men jag tror inte att man enbart kan läsa sig till det.
En psykiatriker har 9 års utbildning. Först till AT-läkare med praktik inom sjukvården. För att kunna skilja på psykisk sjukdom och fysisk sjukdom. En hel del fysiska sjukdomar samt åkommor ger psykiska besvär nämligen. Därför måste en psykiatriker först utbilda sig till allmänläkare.
Sedan vidare utbildning inom psykiatri med praktik. Så psykiatriker är nog inget man kan läsa sig till själv.
Rättspsykiatriker har nog ännu längre utbildning.
Självutbildad rättspsykiatriker sedan 2015? Tänk om du läst fel kurslitteratur? Hare chrisna! Hare trevlig sommar.
EDIT: Det är möjligt att du är "snällast i världen". Jag föredrar vanliga människor. Med fel och tillkortakommande förutom sina förtjänster. Som har lite självinsikt så att de kan be om ursäkt när de klantat till det. Men det är jag det.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-14 kl. 06:23.
Citera
2018-06-14, 05:56
Medlem
T34Panzers avatar
Den 10 augusti, på årsdagen av Kim Walls död, kommer Kim Walls mamma, Ingrid Wall, att prata i radion.
– Det kommer inte göra mindre ont om ett år, därför är det lika bra att göra det nu när det fortfarande är väldigt levande för andra människor. Kanske kan vår historia hjälpa andra, kanske inte i liknande situationer – för det är väl fullkomligt omöjligt, men andra som drabbas av katastrofer av det här slaget. Att det trots allt finns ett liv.”

https://www.expressen.se/kvallsposten/kim-walls-mamma-sommarpratar-i-p1/
Citera
2018-06-14, 10:56
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Det finns aldrig en godtagbar ursäkt till att en fysiskt starkare karl slår en kvinna /.../
Den traditionella misshandelsteknikerna för kvinnor är kasta saker, rivas med naglarna, hälla varma vätskor och piska med tungan...

Robert Crumbs far Charles var tvungen att gå till jobbet med makeup bara för att frun Beatrice misshandlade honom.

Enda samhället där det inte finns minsta rimliga anledning att slå kvinnor är när de håller sig undan i köket.

Inte för att det har någon bäring på Kapten Önskesvimma. Men det du sade är fel oavsett ämne.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2018-06-14 kl. 10:58.
Citera
2018-06-14, 12:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Den traditionella misshandelsteknikerna för kvinnor är kasta saker, rivas med naglarna, hälla varma vätskor och piska med tungan...

Robert Crumbs far Charles var tvungen att gå till jobbet med makeup bara för att frun Beatrice misshandlade honom.

Enda samhället där det inte finns minsta rimliga anledning att slå kvinnor är när de håller sig undan i köket.

Inte för att det har någon bäring på Kapten Önskesvimma. Men det du sade är fel oavsett ämne.
Nej. det har ingen bäring det du skriver, helt korrekt.
Vi pratar om en kvinna som slagits medvetslös av en våldsam seriemördare och som fortsatt haft plan att mörda henne via att beskylla henne för mord på sonen. Hon ammade, det var en tragisk olycka. Hycklaren kunde således ha dödat sin son själv eftersom hon misshandlades under graviditeten.

Att det finns kvinnor som misshandlar likaväl är knappast nån nyhet och oavsett ger det ingen en anledning att slåss. Normalt folk undlåter nämligen våld i hemmet. Fetad mening var nog det mest pantade jag sett.
Senast redigerad av develi 2018-06-14 kl. 12:42.
Citera
2018-06-14, 13:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är så himla långsökt att ens försöka tänka sig in i en sån hjärna med den kognitiva förvrängningen. hur kan man ens fortsätta leva, se sig själv i spegeln efter sådant. Gäller såklart även Peter Madsen. Såklart det är offrets fel. varför skulle en rödhårig journalist komma just då och följa med honom ensam i ubåten. PM tänker väl: "hon måste ha fattat vad som var på gång, att utföra detta bestialiska mord, dessa tankar har ju legat som en igel i skallen så länge nu. Allt var ju klart, jag var redo att bli Mördarkaptenen, då får hon fan skylla sig själv att hon följde med. Då kan man lika gärna kalla det för "olyckliga omständigheter" - och då passar det finfint att jag kallar det en olycka." Med ovänlig Hälsning, den trörste raket och ubåtsbyggaren av alla, genom tiderna. kan lika gärna lägga till - den Störste Tänkaren ocg Vetenskapsmannen genom tiderna, den tekniskt effektive, blodtörstige Kapten Sadist-Madsen
På den fronten verkar sexualbrottslingar och psykopater ha en gemensam nämnare (grav kognitiv förvrängning). Skillnaden är väl att gällande de förra finns det visst hopp, om än lågt, att omprogrammera tänket (rättspsykiatri och KMV) vilket väl kan kopplas till förmåga till ånger och samvete, att försöka träna upp den empatiska förmågan (har ROS-programmets punkter i åtanke).
Har man inget samvete, förmåga till ånger eller empati lär det däremot inte finnas mycket att arbeta med eller vädja till (i kombination med driftstyrd personlighet som ständigt söker omedelbar tillfredsställelse och kickar).
Det är ett extremt snedvridet tänk i form av pinsamt dåliga bortförklaringar. Vissa tycks verkligen tro att offret inviterade, ville ha sex - de verkar ha matat ett felaktig tanke en längre tid för att rättfärdiga sin egen handling, att få leva ut sjuka begär och drifter. Samvetet, vett, etik och moral verkar dimmas ut över tid. Att det kan kopplas till egoism och låga försvarsmekanismer råder ingen tvekan. Parallellt försöker väl personen ägna sig åt att skydda egna personen via förfärligt dåliga bortförklaringar om sin egen skuld i det hela. Påminner mkt om den snedvridna synen på offer och dåraktigt försvar för förövare som vissa andra kan ägna sig åt. Bortförklaringar in absurdum för att försöka förmildra en dåres framfart och perversa handlingar.
Vissa tycks tyvärr obotligt ondskefulla och det går inte att skylla varken omgivning eller uppväxt då det de facto finns en fri vilja och ett ansvarstagande som vuxen. Där träder den yttre lagen in för gränssättning då den inre moraliska tycks saknas alternativt hamnat i skymundan via snedvridet tänk.
Senast redigerad av develi 2018-06-14 kl. 13:51.
Citera
2018-06-16, 22:24
Medlem
Citat:
På den fronten verkar sexualbrottslingar och psykopater ha en gemensam nämnare (grav kognitiv förvrängning). Skillnaden är väl att gällande de förra finns det visst hopp, om än lågt, att omprogrammera tänket (rättspsykiatri och KMV) vilket väl kan kopplas till förmåga till ånger och samvete, att försöka träna upp den empatiska förmågan (har ROS-programmets punkter i åtanke).
Har man inget samvete, förmåga till ånger eller empati lär det däremot inte finnas mycket att arbeta med eller vädja till (i kombination med driftstyrd personlighet som ständigt söker omedelbar tillfredsställelse och kickar).
Det är ett extremt snedvridet tänk i form av pinsamt dåliga bortförklaringar. Vissa tycks verkligen tro att offret inviterade, ville ha sex - de verkar ha matat ett felaktig tanke en längre tid för att rättfärdiga sin egen handling, att få leva ut sjuka begär och drifter. Samvetet, vett, etik och moral verkar dimmas ut över tid. Att det kan kopplas till egoism och låga försvarsmekanismer råder ingen tvekan. Parallellt försöker väl personen ägna sig åt att skydda egna personen via förfärligt dåliga bortförklaringar om sin egen skuld i det hela. Påminner mkt om den snedvridna synen på offer och dåraktigt försvar för förövare som vissa andra kan ägna sig åt. Bortförklaringar in absurdum för att försöka förmildra en dåres framfart och perversa handlingar.
Vissa tycks tyvärr obotligt ondskefulla och det går inte att skylla varken omgivning eller uppväxt då det de facto finns en fri vilja och ett ansvarstagande som vuxen. Där träder den yttre lagen in för gränssättning då den inre moraliska tycks saknas alternativt hamnat i skymundan via snedvridet tänk.

Den som vill veta mer om kannibalen och massmördaren Jeffery Dahmer i USA och hans barndom kan se den utmärkta dokumentären om honom på TV4 Fakta (svensk berättarröst)...idag 16/6-2018 gick den i repris kl 22.15.

Varningstecknen om Jeffery var väldigt många redan från början, men både kamrater och vuxna såg honom mest som en knäpp nörd. Till slut blev han en av de värsta mördare detta stora och folkrika land någonsin har upplevt.

Se den.

Den är väldigt talande för hur en så vilsen och vriden själ med helt fel föräldrar,en pojke som aldrig upptäcktes eller tas på allvar kan bli ett sånt monster. Utan att någon i efterhand begriper hur det kunde hända. Som det oftast brukar låta. Vet dock inte om det skulle kunnat hända iSverige, vi har en annan typ av kontroll på våra medmänniskor här, men det skulle ändå inte förvåna mig. Inte heller vet jag om katastrofen skulle ha kunnat undvikas ens här.

Det hela är så absurt att man tappar hakan fullständigt. Har läst en hel del om Jeffery Dahmer, men dokumentären om hans barndom beskiver bakgrunden så att man i.a.f fattar lite....
Senast redigerad av zilvereko 2018-06-16 kl. 22:33.
Citera
2018-06-17, 20:43
Bannlyst
Citat:
Vad var det du inte förstod? Jag skriver att hjärndöda PM tror i sin störda hjärna, dränkt i storhetsvansinne, att han ska få tidsbegränsat.
Fortsättningsvis skrev jag att korkade psykopater inte tror de genomskådas när de anspelar på emotionella strängar. De är så roliga när de verbalt försöker sig på emotioner.
Know the word but not the music.

Han har inte skuggan av en brakskit. Han åker dit på icke tidsbegränsat via det han gjort och sin vedervärdiga RPU.
Det är väl de tårar du lyckas pressa ut isf.

Jag tror väl mera att det är du som inte förstår i din brakskit.

Ett mord. Ingen tidigare kriminalitet. 16 år annars förvaring.

Igen, motivera dig juridiskt ist för känslosamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in