Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Och just för att du tänker som du gör, att "alla kan räddas" så måste detta jobb förtärt dig totalt, tyvärr. Ändå så fortsätter du att prata som du gör om Madsen och andra psykopater. Det är inte nyttigt för dig. Tänk nu på vad jag sagt, tror att du fattar att det ligger något i det. Jag är varken åsiktspolis eller elak. Folk som känner mig tycker att jag är typ "snällast i världen". MEN, de vet också att jag alltid är genomärlig och inte rädd för att säga vad jag tycker, inför någon. Klarar inte heller av att se människor behandlas som skit på jobbet t.ex. Då reagerar jag, när de själva inte vågar eller orkar. Fattar du? Ärlighet, rättvisa, att våga och ett gott hjärta är mycket viktiga ting.
Och, jag har inga problem med att diskutera med folk som har andra åsikter än jag MEN när det gäller faktaförvanskning eller förvrängning av vad jag själv skrivit om Madsen t.ex, då låter jag den personen förstå vad jag tycker om detta och ibland så råkar det vara du.
Jag försöker alltid utgå från bekräftad fakta och sanning när jag diskuterar, tycker mycket illa om när någon förvränger det jag skrivit. ibland skriver jag om egna hypoteser och om vad jag tror och då överbetonar jag oftast att det just är något jag tror, inte vet. Men, i fall som det här så utgår min "tro" på sånt jag känner till sen förr, t.ex sexualsadisters beteende som jag lärde mig mycket av genom att noga hänga med i utredningen av mordet på Lisa Holm och sen vill man veta mer och då söker man vidare efter kunskaper som är resultatet av forskningsarbeten, fallstudier, vetenskap. Så, det är liksom inte tagit ur luften.
Men nu bor vi tack och lov inte i USA. Med "psykopatbebisar" och vanvårdade,torterade barn med hemskola utan insyn och 1,8 miljoner barn som försvinner om året. Som dyker upp som en död Jane Doe eller John Doe. Barn som inga myndigheter någonsin haft koll på.
Vi bor i det hyfsat civiliserade lilla landet Sverige. Utan bigotteri och republikaner (än så länge

)
Det lilla landet där barnaga är förbjudet enligt lag.
Och vad jag vet sätter vi inte psykopatdiagnos på små barn. Man kan kanske misstänka det tidigt. Men diagnos sätter man tidigast i övre tonåren. Det finns så mycket annat det kan vara nämligen som kan förväxlas med antisocial störning.
Det bästa är både arbetslivserfarenhet samt studier. Men jag tror inte att man enbart kan läsa sig till det.
En psykiatriker har 9 års utbildning. Först till AT-läkare med praktik inom sjukvården. För att kunna skilja på psykisk sjukdom och fysisk sjukdom. En hel del fysiska sjukdomar samt åkommor ger psykiska besvär nämligen. Därför måste en psykiatriker först utbilda sig till allmänläkare.
Sedan vidare utbildning inom psykiatri med praktik. Så psykiatriker är nog inget man kan läsa sig till själv.
Rättspsykiatriker har nog ännu längre utbildning.
Självutbildad rättspsykiatriker sedan 2015?

Tänk om du läst fel kurslitteratur?

Hare chrisna! Hare trevlig sommar.
EDIT: Det är möjligt att du är "snällast i världen". Jag föredrar vanliga människor. Med fel och tillkortakommande förutom sina förtjänster. Som har lite självinsikt så att de kan be om ursäkt när de klantat till det. Men det är jag det.