2018-06-14, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag korrigerar dina felaktiga påståenden där du sen har mage att be andra att läsa på bättre.
Normal dialog förväntar jag mig inte.

Ja varför lämnar inte kvinnorna de våldsamma männen - speciellt om det finns psykopati i bilden och till allt elände ett barn.
Kan det bero på en kombination av tomma löften, naivitet, hopp om förändring? En manipulativ sate som både slår och smeker?

Lägg ner ditt jävla skuldbeläggande på henne, hon är fan inte den som är en total idiot i detta rättsfall du lagt in.

Sluta upp med att göra folk till något de inte är!
Dina förvanskningar är helt otroliga.
Ingen vet vad A lider av. Jag har inte skuldbelagt hans fru. Det framgår bara inte av historien hur och varför.
Jag har inte uttryckt att jag tycker synd om Kill Seven. Och så sluta projicera vad jag själv sagt till dig. Eftersom jag är ett krattskaft och allt möjligt skit så hoppar du över mig hädanefter.
Istället för att hoppa på folk.
Fokusera på andra som du gillar.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-14 kl. 01:04.
Citera
2018-06-14, 00:38
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jo,enligt min erfarenhet så kan det göra underverk med barn med låg empati.
De vet oftast inte hur de ska bete sig för att bli accepterade. De är ofta avundsjuka på andra barn och syskon som de upplever som ett hot om de vuxnas uppmärksamhet. Om man alltid får höra att man är ond,elak och dålig så kan man ju lika gärna bli det till slut. Man kan åtminstone bli bäst på att bli elakast.

Jag tycker man ska vara väldigt försiktig att sätta den stämpeln på barn. Vår hjärna utvecklas till 20-årsåldern. Sedan är vi tjugo hela livet. I bästa fall mognar vi och får livserfarenhet. Men en del mognar visst aldrig.
Har du erfarenhet av att arbeta med barn med uppförandestörningar, psykopatiska drag osv eller är det din "tro" som talar? För du verkar ha väldigt mycket åsikter om olika saker och får det att låta som att du utgår från vetenskaplig fakta eller egen erfarenhet genom arbete i dylika områden - när det egentligen är din tro och ditt hopp som talar.

Tyvärr är inte alla människor helt igenom goda - även om du skulle vilja att man kunde fixa så att det blev så. Så, jag tycker att DU ska vara väldigt försiktig när du uttalar dig om vissa saker, du vill gärna få dina egna tankar och förhoppningar till att vara vedertagen sanning. Inget fel i att tänka gott om folk, såklart. MEN, ibland måste man inse att det finns en gräns. Det finns ondskefulla, egoistiska individer som inget hellre vill än att vara just det - och inget hellre vill än att sprida olycka och död över andra människor. DET är hemskt. SANNINGEN är hemsk, men att inte kunna ta till sig sanningen tyder på en brist, en oförmåga som man bör fundera seriöst över.

Välmenat råd, du sprider rätt mycket besserwisseruttalanden samt har en jävligt tjock offerkofta du ofta tar på. Skippa sånt, det är inte värdigt. Tänk till innan du överreagerar och försök ta till dig fakta. Resonera på ett mer givande sätt så att det blir en normal dialog.

Det finns riktigt onda jävlar, som inte vill "botas", som njuter av att vara onda - som Peter Madsen.
Hur jävla mycket en hjärna kan förändras och påverkas så finns det ett minimalt antal personer med så grava störningar att rehab, terapi osv är totalt lönlöst. Enda "terapin" som skyddar, är inlåsning.
Med reservation då för någon inhemsk gangster-tonfisk-terapi, kanske skulle kunna tona ner PM;s GRANDIOSA uppfattning om sig själv något, vem vet? Skapa lite känsla av "jag är kanske inte så stor o BÄST av alla som jag tror?
Citera
2018-06-14, 00:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja,nu hade Janice bara bott ihop med Archie i 6 veckor vid otroheten och de kände varandra kort tid dessförinnan.
Om Archie är Psykopat eller schizofren eller båda delar framgår inte klart. Han hade störningar som blev bättre över tid. Janice levde ju inte ihop med Archie efter babyns död. Och nu är vi på väg bort från PM.
Men nog blev Archie galen. Det jag gillar med honom är att han är så ärlig. Det brukar inte psykopater vara. De brukar vara mer själviska,manipulativa samt kallt beräknande.Men Archie håller hela tiden med om, att det var bra att han åkte fast för han hade bara fortsatt att mörda. Trots att han är så ärlig att det verkligen ligger honom i fatet.
Ja, han är ärlig. Han sa till domaren att han ville skära huvudet av den medanklagades advokat för att han tyckte han pratade skit om honom. Hur man nu kan gilla detta...

Han är redo att mörda fler i sin mission och försöker direkt han får chansen då en medfånge ger honom vatten via gallret. Han är på väg att strypa honom.
Så visst är han ärlig alltid.

Tre år efter domen hamnar han i fokus igen då han tros ligga bakom en pakt i fängelset; ansvariga för fyra mord. Han döms för medhjälp till dråp och får valsa runt eftersom han sätter dit de andra.

Såg en intressant fråga han fick i en intervju (troligen 2003 utifrån det han säger). Det är samma intervju där han fortfarande anklagar Janice att ha mördat sonen.

"Did you kill seven people?
No comment on that."
https://www.youtube.com/watch?v=9BQ6P-6npNA
Citera
2018-06-14, 00:40
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Jag ser en flock minipsykopater i söta lusekofter, välinpackade små smörgåspaket, högläsning av dikter i en snödriva bortåt nåt fjäll.
Morsomt, sa Amygdala och sträckte på sig. Nu ska vi hoppa bort all överskottsenergi.

Fast i sig så är extremsport nåt de snarare försöker få psykopater att ägna sig åt istället för sitt sökande efter kickar på fel ställen. Kanske ett sånt hopp är spännande nog.

Jag är på jäävligt tunn is nu, men på ett sätt kan man kanske se Madsens på ena sidan besettelse för söta kattungar och på andra sidan viljan att utsetta sig för extrema risker som nån slags (omedveten) form av "självmedisinering"?
(känn dig inte tvungen att svara, även jag förstår at det här låter långsökt)
Citera
2018-06-14, 00:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Sluta upp med att göra folk till något de inte är!
Dina förvanskningar är helt otroliga.
Ingen vet vad A lider av. Jag har inte skuldbelagt hans fru. Det framgår inte av historien hur och varför.
Det är exakt vad du gör när du drar in att hon gnatar, pratar om andra (än henne) som oskyldiga samt börjar dravla om att hon kunde flyttat till sin mor.
DU borde snarare fokusera mer på vad Archie de facto gjort.
Citat:
Jag har inte uttryckt att jag tycker synd om Kill Seven. Och så sluta projicera vad jag själv sagt till dig. Eftersom jag är ett krattskaft och allt möjligt skit så hoppar du över mig hädanefter.
Istället för att hoppa på folk.
Fokusera på andra som du gillar.
Nej, gu' bevars. Rätt ska vara rätt. Du "känner lite" för honom var det visst. Trots hans brott.
Citat:
Det här är en mördare som kallades Kill seven som jag trots hans brott känner något lite för.
Vad sorg för ett dött barn + atypisk barndom + störningar och missbruk kan ställa till med.
Är han psykopat? Lider han av schizofreni? Eller vilka störningar lider han av? Idag lever Australiens våldsammaste fånge som var dömd till 3 x livstid + påbackning ett laglydigt liv i Skottland. Peppar,peppar....
Jag tror att det är lätt att döma men att en del förtjänar lite förståelse.
Samt behandling och terapi.
Obs. Jag hade inte velat träffa honom själv när han var "galen". Då hade jag inte suttit här och skrivit nu.

Jag lägger ut länken ifall någon är intresserad av att lyssna på podden i 2 delar.

"Archies bebis kommer tillbaka från de döda och berättar vad som krävs för att Archie ska få tillbaka sitt barn. Det är enkelt."
https://www.youtube.com/results?search_query=kill+seven+del+1
Citera
2018-06-14, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag är på jäävligt tunn is nu, men på ett sätt kan man kanske se Madsens på ena sidan besettelse för söta kattungar och på andra sidan viljan att utsetta sig för extrema risker som nån slags (omedveten) form av "självmedisinering"?
Nej,du är inte ute på tunn is.
Jag har arbetat med personer med antisociala störningar och missbruk. Allting handlar om självmedicinering. Allt vad de gör och allt de stoppar i sig.
Tyvärr kan vi inte ha en respektfull diskussion om det här i tråden. Tyvärr. Det är åsiktscensur.

Obs Det var den svartaste tiden i mitt liv. Men jag är glad att jag lärde känna de här människorna. För de var människor också och inte Aliéns. Ingen av dem lever idag vad jag vet. De dog av missbruk,olyckshändelser,självmord och våld (dråp).
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-14 kl. 00:55.
Citera
2018-06-14, 00:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Kapten Klänning överdrev omsorgen om kvinnor, där pratades det om kompensation för sin onda sida.

PM är psykopat och ser sig perfekt. Vad ska han medicinera?
Jag tror snarare det rör sig om att vilja visa upp denna mjuka sida för att manipulera omgivningen.
Allt detta knus och Sirid hit och dit. Allt är objekt för en sådan. Har han en fru är det praktiskt, han saknar henne säkert ur den vinkeln om hon rest bort. Kom hem och ligg med mig och koka mitt morgonkaffe. Så illa är det.
Katten är rekvisita.
Citera
2018-06-14, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Har du erfarenhet av att arbeta med barn med uppförandestörningar, psykopatiska drag osv eller är det din "tro" som talar? För du verkar ha väldigt mycket åsikter om olika saker och får det att låta som att du utgår från vetenskaplig fakta eller egen erfarenhet genom arbete i dylika områden - när det egentligen är din tro och ditt hopp som talar.

Tyvärr är inte alla människor helt igenom goda - även om du skulle vilja att man kunde fixa så att det blev så. Så, jag tycker att DU ska vara väldigt försiktig när du uttalar dig om vissa saker, du vill gärna få dina egna tankar och förhoppningar till att vara vedertagen sanning. Inget fel i att tänka gott om folk, såklart. MEN, ibland måste man inse att det finns en gräns. Det finns ondskefulla, egoistiska individer som inget hellre vill än att vara just det - och inget hellre vill än att sprida olycka och död över andra människor. DET är hemskt. SANNINGEN är hemsk, men att inte kunna ta till sig sanningen tyder på en brist, en oförmåga som man bör fundera seriöst över.

Välmenat råd, du sprider rätt mycket besserwisseruttalanden samt har en jävligt tjock offerkofta du ofta tar på. Skippa sånt, det är inte värdigt. Tänk till innan du överreagerar och försök ta till dig fakta. Resonera på ett mer givande sätt så att det blir en normal dialog.

Det finns riktigt onda jävlar, som inte vill "botas", som njuter av att vara onda - som Peter Madsen.
Hur jävla mycket en hjärna kan förändras och påverkas så finns det ett minimalt antal personer med så grava störningar att rehab, terapi osv är totalt lönlöst. Enda "terapin" som skyddar, är inlåsning.
Med reservation då för någon inhemsk gangster-tonfisk-terapi, kanske skulle kunna tona ner PM;s GRANDIOSA uppfattning om sig själv något, vem vet? Skapa lite känsla av "jag är kanske inte så stor o BÄST av alla som jag tror?
Jag har arbetat med människor inom psykiatri,omsorg och kommun och däribland problemungar, ja.
Citera
2018-06-14, 01:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har arbetat med människor inom psykiatri,omsorg och kommun och däribland problemungar, ja.
.. vilket är kanon, men det är inte är psykopater. Du verkar ha en gryta med problempersoner och en kramgo universallösning. Du har aldrig funderat om det är du själv som simmar mot strömmen med tanke på din sedvanliga offerroll om åsiktsförbud?
Senast redigerad av develi 2018-06-14 kl. 01:11.
Citera
2018-06-14, 01:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Tack, jag började tro att jag blivit knäpp!
Podden är nästan identisk med det som finns här. Senare nyheter om honom finns via media och google.
Citat:
The marriage was only six weeks old when Janice caught her husband in bed with another woman. She wasn't impressed, but Archie's response was so violent it prompted his first visit to a psychiatric hospital.

After discharging himself, Archie threw away his sedatives, started drinking heavily and took out all of his aggression on his wife. Although Janice was pregnant, Archie would repeatedly bash her when he was drunk, which was most nights. He would press his thumbs against her windpipe and only let go as she was about to lapse into unconsciousness.

One night when he nearly killed Janice, Archie booked himself back into the hospital and told psychiatrists that he wanted to kill his wife and her family.
http://murderpedia.org/male.M/m/mccafferty-archibald.htm
Citera
2018-06-14, 01:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ja, han är ärlig. Han sa till domaren att han ville skära huvudet av den medanklagades advokat för att han tyckte han pratade skit om honom. Hur man nu kan gilla detta...

Han är redo att mörda fler i sin mission och försöker direkt han får chansen då en medfånge ger honom vatten via gallret. Han är på väg att strypa honom.
Så visst är han ärlig alltid.
Skitsamma vad han sagt, gulleponken var ju i alla fall ÄRLIG. Eller?
Citera
2018-06-14, 01:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Skitsamma vad han sagt, gulleponken var ju i alla fall ÄRLIG. Eller?
Ja, du..
Det är skillnad på referensramar.
För min del är orden så äckliga att detta med ärlighet faller bort fullständigt. Och om så hans fru jagat honom med sopkvast när hon fann honom i sängen med en annan är det inte i parité med vad han gjorde med henne.
Han är helt störd och de facto försöker han mörda henne redan innan han får sina sk. visioner från sin döda son.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in