Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 20:03
  #409
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Dom jag har sett har slagstift.

Om polisen får ett larm utav några påstådda tjuvar att dom hittat en vapengömma, vill man ju tro att det är poliser som har någon slags kunskap i ämnet som skickas dit. I alla fall kommer till platsen i ett senare skede och rekar.

Sen har jag väldigt svårt att tro att det är tjuvar som larmat i detta fallet. Efter man kollat operation playa så känns det som polisen kör efter sina egna spelregler.

Vill tro det med. Men någon skrev ovan oss att det var två gripna för stöld/försök till stöld eller något liknande.

Ursäkta att jag kanske är lat men jag har inte sett vilken typ av vapen man har hittat. Någon som vet?
Citera
2018-06-13, 20:08
  #410
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Det är väl endast ute på gatan som polisen kan mista sig när det går fort och är ett skjuta eller skjutas läge.
Men det är väl nästan befängt att dom inte ser skillnad på det vid ett beslag eller efter 3 dagars ihärdigt CSI'ande på labbet. .
Nu tänker jag absolut inte sticka ut hakan och säga att så här är det.
Men jag blir gruvligt besviken och anser det som sista spiken i kistan för Svea rikes polis.

Replika saken är ju enbart en trådsanning som spinns här. Eller har jag missat något?

Nu har det gått snart en vecka, och undersökningen av vapnen bör rimligen ha inletts. Jag tror dock inte att poliserna som påträffade vapnen gav sig på att undersöka dem närmare.

Replika är inte en trådsanning, men jag lyfte det som en möjlighet. Men som sagt, inte det mest troliga.
Citera
2018-06-13, 20:26
  #411
Medlem
Nog för att replikor kan se naturtrogna ut så är det ju fortfarande så att man iaf på nära håll ser skillnad om man vet vad man tittar efter. På håll är ju en annan sak. Men en polis som står med ett vapen i handen och inte kan se om det är riktiga vapen borde byta jobb.
Citera
2018-06-13, 20:33
  #412
Medlem
Undras vem den efterspanade vänsterextremisten är som fortfarande är på fri fot? Att denne inte frivilligt ställt in sig hos polisen utan ligger och trycker tyder starkt på att vapnen är äkta.
Citera
2018-06-13, 20:52
  #413
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Undras vem den efterspanade vänsterextremisten är som fortfarande är på fri fot? Att denne inte frivilligt ställt in sig hos polisen utan ligger och trycker tyder starkt på att vapnen är äkta.

Han har ju släppts på fri fot.
Citera
2018-06-13, 20:55
  #414
Medlem
igor-s avatar
DB har blivit häktad och det har utförts flera husrannsakningar, i Taberg och JKPG. Pekar onekligen mot att det inte rör sig om rekvisita till rollspel.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...aberg-tillslag
Citera
2018-06-13, 20:59
  #415
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII
Betänk att han var student fram till nyligen.
Han år väl över 40, är han någon slags överliggare eller evighetsstudent, eller bara svagbegåvad?
Citera
2018-06-13, 21:18
  #416
Medlem
igor-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Jodå finns nog gott om människor med radikala åsikter som sympatiserar med AFA, men min uppfattning är att dessa inte är organiserade alls. Och mig veterligen så har det inte skett några aktioner från Jönköpings extremvänster på säkert två år. Och det verkade inte ha gett någon effekt alls.

Ca ett år sedan var ett storbråk utanför Bokcafét i JKPG då många AFA-anhängare greps.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...ter-storbraket
Citera
2018-06-13, 21:30
  #417
Medlem
Skeldersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han år väl över 40, är han någon slags överliggare eller evighetsstudent, eller bara svagbegåvad?

Det är väl inte helt ovanligt att vilja byta yrkesbana senare i livet?
Citera
2018-06-13, 21:33
  #418
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeldersan
Det är väl inte helt ovanligt att vilja byta yrkesbana senare i livet?
Vilken yrkesbana hade han innan?
Citera
2018-06-13, 21:43
  #419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilken yrkesbana hade han innan?
Yrke: Vänsterterrorist
Sysselsättning: Kriminell

Som jag fattat det så är fortfarande en person efterspanad men det hävdas i tråden att det skulle rört den person som anhölls och sedan släpptes? Är vi säkra på det?

Jag vägrar tro att det är softair/replikor-vapen som en del vänsterextremister vill påstå. Då hade David Bothén varit släppt nu. Fatta pinsamt för polis och åklagare annars.
Citera
2018-06-13, 22:12
  #420
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Som jag fattat det så är fortfarande en person efterspanad men det hävdas i tråden att det skulle rört den person som anhölls och sedan släpptes? Är vi säkra på det?

Jag har följt fallet rätt nära, och har fått uppfattningen att initialt anhölls fyra personer. DB är en av dem, de övriga tre släpptes ganska snabbt på fri fot.

I början av veckan anhölls ytterligare en person (eventuellt var han först anhållen i sin frånvaro?), och också han släpptes snabbt och begärdes inte häktad.

Det har inte förekommit uppgifter om en sjätte person, vad jag vet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback