2018-06-13, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 227
Ifall en "Nazist" är alla som inte är Stalinbeundrande komminister och Islamister så består nästan hela världen av "Nazister"!
Redan från födseln?
När Nazist- partiet vann 1933 så blev de glada att tvångskonverteringen av kommunister gick så över förväntan enkelt. Slutsatsen var de båda typerna av människor i grunden var väldigt lika!
Hur kopplade du det till vad jag skrev? Läs inläggen av personen jag kallade nazist så finner du en människa som har direkta sympatier med NMR, dvs en nazist. Förstår dock inte riktigt din poäng, svara istället för att komma med någon kålsuparteori. Har nazisterna och polisen något samarbete eller varför visste denne nazist vad som hänt och varför skulle vänstern tycka det var jobbigt att veta? Polisavlönad nazist som infiltrerat rörelsen?
Citera
2018-06-13, 10:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Okej så det rör sig om AFA? Någon?
Det som är känt är vem han "gillade" på fejan. Annars vet jag inte.

Citat:
Bland de Facebooksidor som Bothén tryckt ”gilla” på är flera kopplade till våldsvänstern, såsom ”Free Joel”, Göteborgs Antifascistiska Front, SAC – Syndikalisterna, det vänsterextrema Bokcaféet i Jönköping, Allt åt alla Jönköping och Researchgruppen.
Citera
2018-06-13, 10:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Okej så det rör sig om AFA? Någon?

En person är häktad, ytterligare fyra har varit anhållna men är släppta på fri fot. I nuläget finns det inget som tyder på att ”det rör sig om AFA”. MGM har dock en bakgrund i den autonoma vänstern, oklart om han fortfarande är aktiv.
Citera
2018-06-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det som är känt är vem han "gillade" på fejan. Annars vet jag inte.

Vad trevligt, researchgruppen indirekt kopplade till regeringen och vänsterpartiet.
Citera
2018-06-13, 10:25
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Rubriceringen skulle inte bli grovt vapenbrott om vapnen inte var riktiga. Självklart vet polisen direkt om vapnen är riktiga eller ej. Jämför med rån, blir grovt om pistolen är riktig, och mildare straff om nån rånar med en vattenpistol typ.
Det fetade kan man inte vara säker på. Vill man vara elak så kan man säga att de enda som vet mindre om vapen än polisen är journalister. Tvivlar man på detta så kan man titta på alla feel good artiklar om vapenamnestier genom åren där poliser belåtet visar upp soft airvapen, replikor och liknande för imponerade journalister.
Citera
2018-06-13, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En person är häktad, ytterligare fyra har varit anhållna men är släppta på fri fot. I nuläget finns det inget som tyder på att ”det rör sig om AFA”. MGM har dock en bakgrund i den autonoma vänstern, oklart om han fortfarande är aktiv.

Alltså är personen kopplad till tidigare vänsterextremism, tack för informationen.
Citera
2018-06-13, 10:37
Medlem
På frågan om huruvida Jönköping är en känd vänsterstad så skulle jag säga att det liksom skinnskallarna går i vågor men runt kulturhuset finns det alltid en klick organiserade vänstermänniskor som är aktiva eller behjälpliga åt de olika bokstavsklubbarna på vänsterkanten.

Detta är ett faktum vad folk i tråden än vill hävda.

Såg även att någon nämnde "Peppe", den människan är inget hot mot någon och har inte så varit de senaste 10 åren även om han är en rolig profil.
Citera
2018-06-13, 11:23
Medlem
Kommer bli en nyttig läxa för unge herrn Bothen med några år bakom galler tillsammans med de invandrare han och hans familj ömmar så för.

Erfarenhet som väger oerhört mycket tyngre än hans socionomutbildnig från folkhögskolan.
Citera
2018-06-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta fallet är lite för mycket Åsa-Nisse för att man skall kunna ta det på allvar.
Några vänsterlallare planerar att mörda Jimmie Åkesson eller något i den stilen. De gömmer sina vapen och polisuniformer i en container. Sedan kommer två tjuvar som tydligen hade tänkt stjäla något i containern och hittar en massa vapen. De ringer då polisen och väntar på platsen tills polisen kommer.

Är det någon som köper den storyn?
Den storyn är för dum för att vara påhittad.
Citera
2018-06-13, 11:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Man får väl anta att hans fru/sambo inte är inblandad, för då hade han ju kunnat ha vapnen hemma. Eller kanske har han barn som springer & rotar i allt.
Citera
2018-06-13, 11:43
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag har träffat många med vänsterradikaka åsikter från Jönköping, de jag har träffat bedömer jag inte som våldsbenägna dock, men ormen kryper som bekant i gräset...

Jodå finns nog gott om människor med radikala åsikter som sympatiserar med AFA, men min uppfattning är att dessa inte är organiserade alls. Och mig veterligen så har det inte skett några aktioner från Jönköpings extremvänster på säkert två år. Och det verkade inte ha gett någon effekt alls.
Citera
2018-06-13, 11:49
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Utomparlamentariska metoder kan å andra sidan betyda allt från att dela ut flygblad till väpnad revolution.

Nu var det ju inte en gömma med flygblad man hittat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in