2018-06-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sydsvenskanartikeln är från 2013, sedan dess har Revolutionära Fronten lagt ned verksamhet, SMR har vuxit kraftigt och det har smällt bomber i Göteborg. Jag är inte övertygad om att SÄPOs lägesbestämning 2018 är identisk med den 2013. Artikeln på KIT från 2015 ger inte stöd för att vänstern utgör ett större hot än högern enligt SÄPO.

1250 per månad tycker jag inte är så mycket. Han drar atagligen in runt 20 gånger så mycket efter skatt, och den han bor med (sambo?) ännu mer.

Betänk att han var student fram till nyligen.
Citera
2018-06-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Har läst tråden och måste säga att det Troian skrev att MGM är rollspelare och kanske hade prylarna i en container låter ganska rimligt. Och ingen kan skylla mig för att vara vänster.

Jag funderade också på det där i ett tidigt stadium när jag googlade på hans namn och fann detta.

https://dokodoc.com/protokoll-frt-vid-ordinarie-riksmte-2011-i-sverok-sveriges-r.html

(Sedan att jag anser att rollspel inte är något för fullvuxna karlar utan endast för barn är kanske en bisak men jag kan lätt ana att han skäms som en hund. Hellre skulle då jag erkänna att jag förberedde ett bankrån än att jag höll på med rollspel.)
Citera
2018-06-13, 18:05
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Har läst tråden och måste säga att det Troian skrev att MGM är rollspelare och kanske hade prylarna i en container låter ganska rimligt. Och ingen kan skylla mig för att vara vänster.

Var min idé. men se vad fakta kan göra! (Stor ju själv på andra sidan spektrat).

Nu vill vi veta om hypotesen stämmer!
Citera
2018-06-13, 18:26
Medlem
Tror ni inte inbrottstjuvarna som upptäckte vapnen gjorde en bedömning om det handlade om replikor eller riktiga vapen innan man kontaktar polisen och erkänner inbrottet? Ganska osannolikt att man tar den kontakten om man anar att det inte handlar om riktiga vapen
Citera
2018-06-13, 18:43
Medlem
Har någon kvar hans fb-vänlista?
Senast redigerad av Malala87 2018-06-13 kl. 18:48.
Citera
2018-06-13, 18:45
Medlem
Även övertydlig sparsam rapportering från regimmedia tycker jag.

Föreställ er dramat om han hade kopplingar till NMR istället. Ramaskri och Breivik/Hitler spaltmeter efter spaltmeter.

Man hade krävt åtgärder och bakgrundskontroller. Intervjuvat skolpersonal och elever etc.
Citera
2018-06-13, 19:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vamosalaplaja
Tror ni inte inbrottstjuvarna som upptäckte vapnen gjorde en bedömning om det handlade om replikor eller riktiga vapen innan man kontaktar polisen och erkänner inbrottet? Ganska osannolikt att man tar den kontakten om man anar att det inte handlar om riktiga vapen

Om vi är öppna för möjligheten att poliserna inte direkt kunde se att det rörde sig om replikor, så kan vi nog inte förvänta oss att inbrottstjuvarna heller skulle se det.
Citera
2018-06-13, 19:35
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om vi är öppna för möjligheten att poliserna inte direkt kunde se att det rörde sig om replikor, så kan vi nog inte förvänta oss att inbrottstjuvarna heller skulle se det.

Det är väl endast ute på gatan som polisen kan mista sig när det går fort och är ett skjuta eller skjutas läge.
Men det är väl nästan befängt att dom inte ser skillnad på det vid ett beslag eller efter 3 dagars ihärdigt CSI'ande på labbet. .
Nu tänker jag absolut inte sticka ut hakan och säga att så här är det.
Men jag blir gruvligt besviken och anser det som sista spiken i kistan för Svea rikes polis.

Replika saken är ju enbart en trådsanning som spinns här. Eller har jag missat något?
Citera
2018-06-13, 19:38
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Även övertydlig sparsam rapportering från regimmedia tycker jag.

Föreställ er dramat om han hade kopplingar till NMR istället. Ramaskri och Breivik/Hitler spaltmeter efter spaltmeter.

Man hade krävt åtgärder och bakgrundskontroller. Intervjuvat skolpersonal och elever etc.

Samtidigt brukar den autonoma rörelsen skrika sig hesa om att de inte alls skyddas utav etablissemanget, så tragikomiskt.

Med detta visar MSM enbart vilka svin dom är, och vilken sida dom står på i dagens polariserade värld som de varit med och skapat.

Att man hyr en container för över 1200kr månaden under 2 års tid samtidigt som man pluggar får i alla fall mina ögonbryn att höja sig. Sen att den visar sig innehålla en gömma bestående av automatvapen, polisuniformer, löshår och peruker så blir man lätt lite konspiratorisk.

Varför skulle en ny examinerad skolkurator som precis fått jobb vilja göra ett bankrån eller dylikt?

Min hypotes är att tanken varit att göra någon slags stöt för att finansiera den autonoma rörelsen inför valet. Eller ett försök att tysta Åkesson eller någon/några inom den nationella rörelsen.

MGM har skrivit desperata inlägg om vilken värld han kommer få leva i om SD skulle få makten.

Tycker det stinker riktigt illa om detta faktiskt så man undrar lite hur många vänsterelement som ligger sömnlösa om nätterna i Jönköpingstrakten.
Senast redigerad av motarbetar 2018-06-13 kl. 20:00.
Citera
2018-06-13, 19:44
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Det är väl endast ute på gatan som polisen kan mista sig när det går fort och är ett skjuta eller skjutas läge.
Men det är väl nästan befängt att dom inte ser skillnad på det vid ett beslag eller efter 3 dagars ihärdigt CSI'ande på labbet. .
Nu tänker jag absolut inte sticka ut hakan och säga att så här är det.
Men jag blir gruvligt besviken och anser det som sista spiken i kistan för Svea rikes polis.

Replika saken är ju enbart en trådsanning som spinns här. Eller har jag missat något?

Du kan köpa repliker som väger på grammet lika mycket som ett äkta vapen. Men ta bort magasinet så ser du om det är soft air guns eller ej, svårare än så är det inte.
Citera
2018-06-13, 19:51
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Du kan köpa repliker som väger på grammet lika mycket som ett äkta vapen. Men ta bort magasinet så ser du om det är soft air guns eller ej, svårare än så är det inte.
Har dom slagstift å allt med? Är dom inte pluggade? Borde lätt kunnas ses med en ficklampa.
Förstår inte varför alla är så kåta på lajvare vapen? Är ju för fan exotiskt med vänster terrorister i Sverige. Omfamna det!
Jag väljer att tro, kanske i min enfald att polisen ser skillnad. Om inte annat av en slump :/
Citera
2018-06-13, 19:58
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Har dom slagstift å allt med? Är dom inte pluggade? Borde lätt kunnas ses med en ficklampa.
Förstår inte varför alla är så kåta på lajvare vapen? Är ju för fan exotiskt med vänster terrorister i Sverige. Omfamna det!
Jag väljer att tro, kanske i min enfald att polisen ser skillnad. Om inte annat av en slump :/

Dom jag har sett har slagstift.

Om polisen får ett larm utav några påstådda tjuvar att dom hittat en vapengömma, vill man ju tro att det är poliser som har någon slags kunskap i ämnet som skickas dit. I alla fall kommer till platsen i ett senare skede och rekar.

Sen har jag väldigt svårt att tro att det är tjuvar som larmat i detta fallet. Efter man kollat operation playa så känns det som polisen kör efter sina egna spelregler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in