2018-06-13, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Är ganska säker på att Kasslern, Hanhe, Ahl etc vet vilka det Svenska folket är och jobbar hårt för att rädda oss ifrån att bli minoritet. Tyvärr verkar denna tråd ha spårat ur totalt...

Steg 1: Stoppa invandringen
Steg 2: Utvisa Krimella/folk som inte är integrerade
Steg 3: Granska varje medborgarskap/Asylansökan sedan år 2000 (Kasslern har väl även nämt att man vill gå längre tillbaka en så).

SD står enbart för den första delen, och det inte fullt ut då man fortfarande vill ha kvotflyktingar. Uppfylls alla dessa steg så snackar vi om hundratusentals som ska skickas tillbaka.

Låt oss hoppas på att Almedalsveckan är startskottet på en aktiv valrörelse för AfS! Ska också bli intressant med YouGovs mätning som lär komma i nästa vecka.
Jag börjar bli sur nu.

SD lovar en massa saker. Ett löfte är något i framtiden. Man kan dra ut på ett löfte i evigheter..
Citera
2018-06-13, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Är ganska säker på att Kasslern, Hanhe, Ahl etc vet vilka det Svenska folket är och jobbar hårt för att rädda oss ifrån att bli minoritet. Tyvärr verkar denna tråd ha spårat ur totalt...

Steg 1: Stoppa invandringen
Steg 2: Utvisa Krimella/folk som inte är integrerade
Steg 3: Granska varje medborgarskap/Asylansökan sedan år 2000 (Kasslern har väl även nämt att man vill gå längre tillbaka en så).

SD står enbart för den första delen, och det inte fullt ut då man fortfarande vill ha kvotflyktingar. Uppfylls alla dessa steg så snackar vi om hundratusentals som ska skickas tillbaka.

Låt oss hoppas på att Almedalsveckan är startskottet på en aktiv valrörelse för AfS! Ska också bli intressant med YouGovs mätning som lär komma i nästa vecka.
SD står inte för några delar, de vill fortsätta med invandringen.
Citera
2018-06-13, 19:56
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
En snabb titt på den här tråden visar att denna tråd är den näst största tråden i detta delforum. Nog finns det allt ett intresse för Alternativ för Sverige.

En röst på Alternativ för Sverige är inte bortslösad. Om alla röstar efter sin politiska övertygelse och skiter i att vara så "taktiska" ska ni nog se att Alternativ för Sverige blir inröstade i riksdagen redan detta val i höst.
En röst på det du tror på är aldrig bortkastad!

Alla partier har varit små och börjat från noll. Att inte rösta på ett parti som anses ha små chanser att komma in i riksdagen, men som man anser är det bästa partiet, (läs: AfS) är mer bortkastad än att rösta på ett parti som finns i riksdagen men som man anser vara sämre (läs: SD) än det parti som man anser vara bäst, men som kanske inte blir invalt i riksdagen, just i år.

1 % - Om AfS får mer än en procent av rösterna i riksdagsvalet den 9 september så får de gratis valsedlar utplacerade i alla vallokaler i de två kommande allmänna valen 2022 och 2026.

2.5 % - Om AfS får mer än 2,5 procent av riksdagsrösterna så får de också partistöd.

Till partier utanför riksdagen utgår partistöd endast om partiet fått minst 2,5 procent av rösterna i hela landet i något av de två senaste riksdagsvalen. Alla förstår nog att det inte är lätt att bedriva en politisk verksamhet helt ideellt och att garanterat statligt bidrag under flera år medför en stor trygghet och möjlighet att växa. Detta bör de som sympatiserar med AfS, men som inte vill rösta på partiet med argumentet att de har liten chans att komma in i riksdagen, tänka på när de ska rösta nu i höst, den 9 september 2018.
Citera
2018-06-13, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
De till mer hetlevrade i tråden så vill jag ändå framföra att ren rasism inte är attraktivt. Hur många generationer anfäder som än må ha bott i Dalarna. Svensken har sedan dagis fått lära sig att rasism är det fulaste som finns. Fulare än att vara pedofil. Det ändrar man inte på.

Du verkar vara medveten om att rasismindoktrineringen sker redan från dagisåldern, likväl vill du att folk ska huka under och anpassa sig efter just detta antivita förtryck, som gjort sådan skada i vårt land och för vårt folk. Är det du som är en kastrerad cuck, eller menar du att vi bör lyda de kastrerade cucks som tydligen ska få sätta dagordningen för evig tid? Jag begriper mig inte på sådana där uttalanden.

Om AfS inte skulle beskyllas för rasism vore de ett meningslöst parti, eftersom precis allt motstånd mot konsensus kategoriseras som rasism. Som Kasselstrand själv har sagt är det en kvalitetsstämpel att bli kallad för rasist. Du förordar alltså något som partiet själva, och dess grundare, uttryckligen vänder sig emot. Varför? Och varför duger inte SD i så fall för dig?
Citera
2018-06-13, 20:02
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Det här sveket går också till historien.

Sveket upprörde oss pga. dess felaktiga beslut som också går tvärtemot likabehandlingsprincipen. Dessa män hade fått sin sak prövad för dyra skattepengar i minst två instanser. I svensk lag finns ingen rätt att bevilja tillstånd pga. att handläggningen dragit ut på tiden.

Den 7 juni 2018 beslutade riksdagen att bevilja cirka 9 000 personer utan skyddsskäl uppehållstillstånd för studier. Den torsdagen röstade således de sju invandringspartierna i Sveriges riksdag för att ensamkommande afghanska män skulle få stanna i Sverige till en beräknad kostnad av 2.900 miljoner. Enbart AfS och SD röstade för att skicka hem dem.

Kasselstrand: ”Om man söker asyl i ett av världens nordligaste länder efter att ha vandrat genom en hel världsdel så är man asylbedragare. De är ekonomiska migranter, inte flyktingar. Det blir heller inte bättre av att 100% saknade ID-handlingar.”
https://twitter.com/gustavkassel/status/1004756840620675072

Olle Felten, riksdagsledamot för Alternativ för Sverige, kritiserade beslutet i ett inlägg den 4 juni i riksdagens kammare och sammanfattar här i artikeln de viktigaste invändningarna.
https://www.nyatider.nu/viktiga-invandningar-mot-regeringens-afghanamnesti/

Lagrådet har, bland annat, påpekat följande (många fler finns att läsa i artikeln):

– Att förslaget kringgår likabehandlingsprincipen, eftersom möjligheterna till uppehållstillstånd inte beror på den enskildes förhållanden.

– Att ”den tänkta regleringen avviker från normala principer inom rättsområdet”.

– Att ”gränsen har nåtts för vad som är acceptabelt i fråga om hur lagstiftning kan utformas”.

– Att ett av kraven för bifall för de cirka 2 000 personer som fått lagakraftvunna utvisningsbeslut är ”att utlänningen inte rättat sig efter ett tidigare lagakraftvunnet utvisningsbeslut”.

Av många häpnadsväckande brister och fel i denna proposition, tar de två sista punkterna ändå priset. Regeringen struntar i lagstiftningsprocessens regler och principer samt kräver att man skall vara kriminell för att få komma i åtnjutande av en extremt dyr exceptionell fördel bekostad av svenska skattebetalare!

Artikeln avslutas med de kritiska orden:
[…]”Det är verkligen inte konstigt att Sverige går på knäna på snart sagt alla områden. Och värre blir det, varje år detta fortsätter. Resultatet är att 7-klövern underminerar Sveriges ekonomi med, lågt räknat, tio miljarder extra varje år.
Samtidigt försämras servicen i motsvarande grad för oss andra.
Vi måste få stopp på vanstyret av Sverige!”

AKTIVISM. ”Eftersom kostnaden är så hög ville aktivister från Nordisk Ungdom och Mynttorgsaktivisterna finna en billigare lösning. Här är den!”
https://www.youtube.com/watch?v=bgoeuH5j1Y8

En handfull ”skäggbarn” stod uppradade längs Stallbron, precis intill Sveriges riksdag i Stockholm, samtidigt som aktivister delade ut flygblad som informerade om regeringens beslut att låta 9 000 vuxna män utan asylskäl få stanna i Sverige.
https://www.svegot.se/2018/06/11/nordisk-ungdom-salde-skaggbarn-pa-stockholms-gator/

”Vissa allianspartier påstod sig vara emot att de skulle få stanna. Men när frågan kom till om man skulle återförvisa förslaget till utskottet röstade alla sju invandringspartierna emot. Om lagen skulle försenas fanns det ju risk att någon av de (över) 9000 afghanerna skulle hinna utvisas. Enbart partierna Alternativ för Sverige och Sverigedemokraterna röstade för att skicka hem dem.”
https://www.youtube.com/watch?v=TAq5seUbKKw
Citera
2018-06-13, 20:06
Bannlyst
Jag röstar på AFS för att jag inte är en fascist. Fascist är man när man röstar på SD. Kritiserar man Åkesson eller SD så blir man markerad för avrättning dock, yttrandefrihet är inte SD:ares starkaste sida.
Citera
2018-06-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Du verkar vara medveten om att rasismindoktrineringen sker redan från dagisåldern, likväl vill du att folk ska huka under och anpassa sig efter just detta antivita förtryck, som gjort sådan skada i vårt land och för vårt folk. Är det du som är en kastrerad cuck, eller menar du att vi bör lyda de kastrerade cucks som tydligen ska få sätta dagordningen för evig tid? Jag begriper mig inte på sådana där uttalanden.

Om AfS inte skulle beskyllas för rasism vore de ett meningslöst parti, eftersom precis allt motstånd mot konsensus kategoriseras som rasism. Som Kasselstrand själv har sagt är det en kvalitetsstämpel att bli kallad för rasist. Du förordar alltså något som partiet själva, och dess grundare, uttryckligen vänder sig emot. Varför? Och varför duger inte SD i så fall för dig?

För att jag tror att en kraftfull repatriering måste till för att hindra en riktigt negativ utveckling för svenskarna.

Den som kan se på OS finalen på 100 meter utan att säga att ras inte spelar någon roll är i sanning färgblind. Men trots det så är öppen rasism något som stöter bort många potentiella väljare. Och varför behöva tjata om ras hit och ras dit. Det handlar ju om att svenskarna ska få det bättre i sitt eget land. Det enda land vi har. Svenskar finns som folk. Ett folk som alla andra med en rätt till sitt egna land.
Citera
2018-06-13, 20:14
Medlem
Nu är jag inte riktigt säker på om detta redan har avhandlats i tråden, men vad jag undrar är, hur är ståndpunkten från AfS sida gällande återvandring av personer som har fått barn i Sverige?
Citera
2018-06-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
För att jag tror att en kraftfull repatriering måste till för att hindra en riktigt negativ utveckling för svenskarna.

Då är du ju också rasist. Vill du varna för dig själv?
Citera
2018-06-13, 20:27
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil

Exakt så bör man se det. Men är man så rädd för att få vänsterepitetet ”rasist”...tja då är nog SD rätt parti. Mer Bannon och Trump och inget räddhågset MK borde däremot vara melodin för AfS.

"Let them call you racists," let them call you xenophobes. Let them call you nativists. Wear it as a badge of honor.”

-Steve Bannon
Citera
2018-06-13, 20:46
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Jag förstår Kasselstrands försök till vinnande retorik, när han påstod att: ”Jag ser YouTubes censur och anklagelser om ’hets mot folkgrupp’ som en ren kvalitetsstämpel av mitt budskap.”

Men jag själv anser inte att det nödvändigtvis ska ses som ngn ”kvalitetsstämpel” att bli kallad rasist. Jag anser mig inte vara rasist, tycker inte heller om att AfS som parti felaktigt ska behöva bli stämplad som ett rasistiskt parti, men man behöver inte säga eller göra särskilt mycket i vår unkna ankdamm idag för att få den stämpeln. Många som s.a.s. inte förtjänar epitetet blir ju kallade det ändå.

Så om man ändå skulle få den stämpeln, så rinner den av en numera precis som då man häller vatten på en gås. Jaha, om Du tycker det så, så får Du väl göra det om det känns bättre för dig. Orka bry sig liksom. Och framförallt. Orka diskutera det. Nä!
Citera
2018-06-13, 20:50
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Jag förstår Kasselstrands försök till vinnande retorik, när han påstod att: ”Jag ser YouTubes censur och anklagelser om ’hets mot folkgrupp’ som en ren kvalitetsstämpel av mitt budskap.”

Men jag själv anser inte att det nödvändigtvis ska ses som ngn ”kvalitetsstämpel” att bli kallad rasist. Jag anser mig inte vara rasist, tycker inte heller om att AfS som parti felaktigt ska behöva bli stämplad som ett rasistiskt parti, men man behöver inte säga eller göra särskilt mycket i vår unkna ankdamm idag för att få den stämpeln. Många som s.a.s. inte förtjänar epitetet blir ju kallade det ändå.

Så om man ändå skulle få den stämpeln, så rinner den av en numera precis som då man häller vatten på en gås. Jaha, om Du tycker det så, så får Du väl göra det om det känns bättre för dig. Orka bry sig liksom. Och framförallt. Orka diskutera det. Nä!

Själv är jag en stolt rasist om det innebär att jag vill se Svenskar i absolut majoritet i Sverige även i framtiden.

I övrigt så fick AfS lite gratisreklam i en artikel på Aftonbladet av en viss Martin Schori, där visades en grafiks bild på de olika partiernas framgång i sociala medier. De nämndes aldrig i texten dock.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ql0dV4/vrede-slar-karlek-i-sociala-medier-eller-darfor-ar-sd-bast-och-fi-sa

En annan observation jag har gjort är att SDs anhängare gärna diskuterar deras opinionsläge ( se tråden SD i opinionsmätningar), medan vi i AfS även är intresserade av att diskutera parties politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in