Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 18:20
  #25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Tydligen skapas det på ekonomiska grunder då kvinnan är ha-galen. Det förklarar så många singlar. Feminismen reducerar ned kvinnan till en slampa och mannen till en plånbok. Merapi råkar ha rätt ibland trots att hon är helt galen.

Du kan väl försöka förklara lite hur du tänkte där, för resonemanget verkar aningen ologiskt.
Citera
2018-06-13, 18:22
  #26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
Det jag märkt är att det faller sig ofta inte naturligt att män och kvinnor träffas och bildar familj. Förr i tiden var det självklart. Idag ses det som en belastning. Skaffa barn är en börda, både för män och kvinnor.

Kvinnor värdesätter inte män. Därför ger männen mindre, offrar sig mindre för kvinnor. När kvinnor är otrevliga värdesätter man utseende mer då inget annat finns att hämta kraft från.

Det är svårare för många män att ha en statusfylld position i samhället då de kan ha svårt på arbetsmarknaden och bostadsmarknaden och inte kan ta hand om en kvinna. Då återstår bara sex, porr och fantasier om 18 - 25 åringar.

Kvinnor accepterar inte män med statusnivå tattare även om de i grunden är bra människor.

Varför ska män anstränga sig för en kvinna? Bättre leva på bidrag, runka, spela tv-spel och äta godis tills döden knackar på.

Kvinnor behöver ingen trygghet från män så länge de har ett välavlönat jobb och sina vindrickande väninnor.

Du tycker att det verkar som att kvinnor inte värdesätter män. Hm, okej. Tycker du att det verkar som att män värdesätter kvinnor i högre grad?
Citera
2018-06-13, 19:20
  #27
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Problemet med en del män, antagligen just de män som uttrycker negativa hatiska åsikter kring kvinnors frihet, är att de inte klarar av att träffa en kvinna utifrån sin egen person. Det krävs ju lite då. Då var det betydligt lättare för dem när kvinnor blev tvungna att slå sig ihop med någon man, varesig de ville eller inte. Deras misslyckade förhållande eller icke existerande förhållande till kvinnor är anledningen till deras kvinnohat och att de vill tillbaka till samhället för 100 år sedan.
Svårare än så är nog faktiskt inte sanningen.
Ja, jag har också varit inne på den linjen. Finns en del som verkar se tillbaka på hemmafru-eran (som historiskt ju knappt existerat) som något slags ideal
Citera
2018-06-13, 19:47
  #28
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Det är standardsvaret som taget från textbok feministiskt halmdockeri.
Det är ju DU som skapade en halmdocka av vad som skrevs. Sten, möt glashus. Så nå, hur är kvinnor endast ute efter mäns plånböcker om de vill ha en egen ekonomi?
Citera
2018-06-13, 19:52
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Men Merapi har ju rätt. Huvudanledningen är att vi inte längre är beroende av att vara i ett äktenskap, och att relationer skapas på andra grunder än ekonomiska.

Så kvinnor är bara horor?
Citera
2018-06-13, 19:58
  #30
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Så kvinnor är bara horor?
För x antal decennier fanns det få alternativ för en kvinna att försörja sig själv utan att vara gift. Som gift, ansågs det inte passande att dra hem en egen lön och arbetsmarknaden var inte precis öppen för kvinnor. Och det fanns wtt otal anledningar till att det var svårt att skilja sig om kvinnor knappt tilläts att försörja sig själva och sina barn. Nu klagas det märkligt nog på att kvinnor inte längre är beroende av äktenskap.
Citera
2018-06-13, 20:00
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
För x antal decennier fanns det få alternativ för en kvinna att försörja sig själv utan att vara gift. Som gift, ansågs det inte passande att dra hem en egen lön och arbetsmarknaden var inte precis öppen för kvinnor. Och det fanns wtt otal anledningar till att det var svårt att skilja sig om kvinnor knappt tilläts att försörja sig själva och sina barn. Nu klagas det märkligt nog på att kvinnor inte längre är beroende av äktenskap.

Det var ett bättre samhälle med stabilare familjestrukturer. Kolla dagens Väst som präglas av splittrade familjer och promiskuitet och dekadens och jämför med mer traditionella arabländer där sammamhållningen är starkare.
Citera
2018-06-13, 20:03
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Det var ett bättre samhälle med stabilare familjestrukturer. Kolla dagens Väst som präglas av splittrade familjer och promiskuitet och dekadens och jämför med mer traditionella arabländer där sammamhållningen är starkare.

Ja jävlar du vad traditionella arabländer är bättre samhällen än dagens väst.
Citera
2018-06-13, 21:26
  #33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Det var ett bättre samhälle med stabilare familjestrukturer. Kolla dagens Väst som präglas av splittrade familjer och promiskuitet och dekadens och jämför med mer traditionella arabländer där sammamhållningen är starkare.

Var ett himla gnäll om bättre samhälle och strukturer. Jag tror inte precis kvinnor lider särskilt mycket av sin valfrihet. Konservativa män vill gärna tro det utifrån att de själva inte har kontroll över situationen längre. Själv tycker jag att det känns riktigt bra att jag kan få välja vem jag vill leva med och jobba med, om jag vill ha barn eller ej. Så, de som störs av kvinnors valfrihet är män som inte kan attrahera en kvinna på ett sånt sätt så att hon själv vill vara med i matchen. Om varje person jobbade lite på sin egen produkt istället för att fokusera på att allt var bättre förr så hade vi inte haft lika många som kände sig så värdelösa och förfördelade.
Citera
2018-06-13, 22:25
  #34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Problemet med en del män, antagligen just de män som uttrycker negativa hatiska åsikter kring kvinnors frihet, är att de inte klarar av att träffa en kvinna utifrån sin egen person. Det krävs ju lite då. Då var det betydligt lättare för dem när kvinnor blev tvungna att slå sig ihop med någon man, varesig de ville eller inte. Deras misslyckade förhållande eller icke existerande förhållande till kvinnor är anledningen till deras kvinnohat och att de vill tillbaka till samhället för 100 år sedan.
Svårare än så är nog faktiskt inte sanningen.
Det finns inte en enda man som har något emot att kvinnor är sig själva. Men är de egentligen det särskilt ofta?
Går de inte omkring och sneglar på varandra och anammar varandras åsikter och språk hela tiden?
Och ingen är lika elak mot kvinnor som andra kvinnor.
Citera
2018-06-13, 22:36
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Var ett himla gnäll om bättre samhälle och strukturer. Jag tror inte precis kvinnor lider särskilt mycket av sin valfrihet. Konservativa män vill gärna tro det utifrån att de själva inte har kontroll över situationen längre. Själv tycker jag att det känns riktigt bra att jag kan få välja vem jag vill leva med och jobba med, om jag vill ha barn eller ej. Så, de som störs av kvinnors valfrihet är män som inte kan attrahera en kvinna på ett sånt sätt så att hon själv vill vara med i matchen. Om varje person jobbade lite på sin egen produkt istället för att fokusera på att allt var bättre förr så hade vi inte haft lika många som kände sig så värdelösa och förfördelade.

Dagens Väst är inte för kvinnors valfrihet. Och att vi ser splittrade relationer och familjer har alltså att göra med att dagens västerlänningar inte längre är attraktiva?

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja jävlar du vad traditionella arabländer är bättre samhällen än dagens väst.

Ja, på vissa områden.
Citera
2018-06-14, 07:13
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Tydligen skapas det på ekonomiska grunder då kvinnan är ha-galen. Det förklarar så många singlar. Feminismen reducerar ned kvinnan till en slampa och mannen till en plånbok. Merapi råkar ha rätt ibland trots att hon är helt galen.

Mannen är alltid en plånbok. Och dessa feminister sticker inte inter stolen med att kvinnor inte är annat än horor och har alltid varit. Det är ju deras huvudargument (kanske har de rätt). Det är inte bara dubbelmoralen som är problematisk, hykleriet, dekadensen och hatet söndrar mänskligheten på ett katastrofalt sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback