2018-06-13, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cortado
Nu börjar det närma sig!

Första gången jag spelar något liknande och skulle uppskatta några synpunkter.

Målvakt
Thibaut Courtois (BEL)

Backar
Andrei Semenov (RYS)
Sergei Ignashevich (RYS)
Danilo (BRA)
Nicolas Tagliafico (ARG)

Mittfält
Paulinho (BRA)
William (BRA)
Paul Pogba (FRA)
N'Golo Kante (FRA)

Anfall
Neymar (BRA)
Antoine Griezmann (FRA)

Jag tror stenhårt på Franrike och Brasilien med många mål framåt.
Var svårt att hitta billiga backar, tanken är att försöka skaffa nya backar under turneringen.
Uppskattar synpunkter och hjälp

Det där är ju typ mitt lag! Vi får dela på segern.
Citera
2018-06-13, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Funderar själv över det, men hade då även med de Breuyne i ekvationen. Lukaku är dyrare, men har gjort dubbelt så många mål som Mertens på samma antal matcher i landslaget. Jag tror även Lukaku kommer trivas mot Panama och Tunisien. Mertens kan vara ett intressantare val ändå i och med att du får 2mil över till annat.

Resonerade kring det här också. Hade Lukaku från början men har nu valt Carrasco för att få råd med långsiktiga brassar i laget. (Kan såklart ändras tusen gånger till.)
Carrasco känns som rn billig väg in i Belgiens offensiv där man inte riktigt vet vem som kommer köra poäng av KdB, Hazard och Lukaku. Känns segt att ha Lukaku om Hazard gör hattrick etc...
Citera
2018-06-13, 14:39
Medlem
Riktigt svårt, men så är väl det här charmen med drömelvan.. att fnula och fundera.. nu ser min elva plötsligt ut såhär:

Courtois
Meunier, Danilo, Caceres, Carvajal
Hazard, Willian, Uribe, Nandez
Mertens, Jesus

Nu ingen fransman, bara en spanjor. Fokus på Belgien, och Brasilien. För tillfället nöjd.. men vi ser väl, det kan fort komma att ändras!
Citera
2018-06-13, 14:56
Medlem
Nu ser det ut såhär

5-3-2

Lloris
Marcelo Danilo Miranda Tagliafico Mendy
Kante Carrasco Sarr
Falcao Kane

1.500.000 i kassan, hade gärna satt in Pogba mot Kante, men har inte råd. Någon som har nåt genidrag att göra med detta lag?
Citera
2018-06-13, 15:01
Medlem
Som sagt, riktigt klurigt beroende på hur det går i vissa grupper. Vem som slutar 1a resp 2a i spanien och portugals grupp är ganska avgörande. Samma sak i grupp G mellan Belgien och England.
Hm. Bara att gambla.
Citera
2018-06-13, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmdttpc
Nu ser det ut såhär

5-3-2

Lloris
Marcelo Danilo Miranda Tagliafico Mendy
Kante Carrasco Sarr
Falcao Kane

1.500.000 i kassan, hade gärna satt in Pogba mot Kante, men har inte råd. Någon som har nåt genidrag att göra med detta lag?
Byt ut Sarr mot William.
Citera
2018-06-13, 15:14
Medlem
foool13s avatar
Borde flytta den här tråden till VM-forumet nu... samla alla VM-trådar och fans!
Citera
2018-06-13, 15:19
Medlem
Colossos avatar
Tror fan Sterling kan vara en outsider att göra ett par mål mot Panama och Tunisien.
Citera
2018-06-13, 15:27
Medlem
Colossos avatar
L’Equipe’s early probable France starting XI vs. Australia on Saturday: Lloris (c) - Pavard, Varane, Umtiti, Hernandez - Kante, Tolisso, Pogba - Mbappe, Griezmann, Dembele. #WorldCup⁠ #EDF #LesBleus #WC2018
Citera
2018-06-13, 16:16
Medlem
nocoolnamejims avatar
FAAAAAAAAAN alltså!!

Helt sjuk att detta kan bli så ångestframkallande, på ett "roligt" sätt... jaaa ni förstår!!!

PS. Förra året vann jag i våran kompisgrupp, viktigt att tillägga!! =D
Citera
2018-06-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Byt ut Sarr mot William.
*Willian heter han. Sedan är han den mest populäre spelaren i hela spelet så vill man sticka ut från mängden kan det ju vara ett tips att inte ta med honom. I mitt lag är han dock given.
Senast redigerad av Ivey 2018-06-13 kl. 16:55.
Citera
2018-06-13, 17:20
Medlem
Någon som har koll på tyskarna? Kommer Nuer få starta i mål eller börjar ter stegen för N vart/är skadad?? Samt Özil är han helt återställd? Försökt hitta info utan lycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in