2018-06-13, 12:34
Medlem
Håller på med de sista detaljerna just nu. Vad säger ni om att köra Iniesta + Willian eller N. Kante + Paulinho?
Citera
2018-06-13, 12:40
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Frågan är hur detta påverkar de spanska spelarna? Risk för underprestering?

Haha jäklar vad detta satte griller i huvudet på mig.
Citera
2018-06-13, 12:43
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Frågan är hur detta påverkar de spanska spelarna? Risk för underprestering?
Ja, bra är det väl inte. Kan eventuellt påverka den förmodade startelvan tänker jag, vilket kan ställa till det för de som satsat på Spanien.
Citera
2018-06-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Haha jäklar vad detta satte griller i huvudet på mig.
Mig med...var inte bra. Tänker på EM 2012 när frankrike hade såna problem och de underpresterade. Nu är det inte lika allvarligt som i spanien men att få byta tränare eller den assisterande lär ju träna laget resterande delen av turneringen men detta påverkar ju inte positivt.
Citera
2018-06-13, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Ja, bra är det väl inte. Kan eventuellt påverka den förmodade startelvan tänker jag, vilket kan ställa till det för de som satsat på Spanien.
Som jag då ^^. Men den assisterande lär ju ta över och tror de har samma taktik får vi hoppas.
Citera
2018-06-13, 12:48
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Som jag då ^^. Men den assisterande lär ju ta över och tror de har samma taktik får vi hoppas.
Ja, klurigt. På ett sätt borde väl assisterande köra mer safe och inte göra några stora förändringar heller kan man ju resonera. Å andra sidan kan det vara konflikter i truppen vilket kan göra att vissa blir bänkade. Svåranalyserat, men som tur var gynnar det nog bara mina portugiser i kvalet. ^^
Citera
2018-06-13, 12:48
Medlem
Colossos avatar
Har bara Silva med från Spanien, tror stenhårt på att Belgien tar hela skiten (får dock möta Brassarna i en eventuell kvartfinal). Dock svårt att bestämma mig för Lukaku eller Mertens i fram. Vad tycker ni? Man sparar in ändå 2 mille och mertens kommer nog göra mål och passa fram. Men dom alla kommer ju söka Lukaku.
Citera
2018-06-13, 12:58
Medlem
Killer-queens avatar
Jag spelar tråkigt och långsiktigt i år, för sist var det mer chansartat (vilket var spännande) men fick totalstryk i interna gruppen vilket var tråkigt. Jag kör på Frankrike, Belgien och Portugal vilka jag alla kommer en bra bit in i gruppspelet och förmodligen inte möter varandra på ett tag. Det som jag märker äter upp ekonomin är när man måste byta ut spelare allt för ofta.

3-4-3
Patricio (Por)
-
B.Alves (por)
Komapany (Bel)
Sidibe (Fra)
-
Matuidi (Fra)
Kante (Fra)
Carrasco (Bel)
Fellaini (Bel)
-
Lukaku (Bel – Cap)
A.Silva (Por)
Giroud (Fra)

Kör man säkra lag blir det svårare att ha råd, så de stora namnen uteblir förutom Lukaku. Jag borde egentligen göra mer research på benägenhet till att dra på sig kort – överlag är det bättre att ha ytterbackar som kan ge nån assist än en mittback som tar gult för laget.
Citera
2018-06-13, 13:04
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Jag spelar tråkigt och långsiktigt i år, för sist var det mer chansartat (vilket var spännande) men fick totalstryk i interna gruppen vilket var tråkigt. Jag kör på Frankrike, Belgien och Portugal vilka jag alla kommer en bra bit in i gruppspelet och förmodligen inte möter varandra på ett tag. Det som jag märker äter upp ekonomin är när man måste byta ut spelare allt för ofta.

3-4-3
Patricio (Por)
-
B.Alves (por)
Komapany (Bel)
Sidibe (Fra)
-
Matuidi (Fra)
Kante (Fra)
Carrasco (Bel)
Fellaini (Bel)
-
Lukaku (Bel – Cap)
A.Silva (Por)
Giroud (Fra)

Kör man säkra lag blir det svårare att ha råd, så de stora namnen uteblir förutom Lukaku. Jag borde egentligen göra mer research på benägenhet till att dra på sig kort – överlag är det bättre att ha ytterbackar som kan ge nån assist än en mittback som tar gult för laget.
Både Kompany och Sidebe ser ut att missa första matchen (enligt fotbollskanalen).
Citera
2018-06-13, 13:04
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Har bara Silva med från Spanien, tror stenhårt på att Belgien tar hela skiten (får dock möta Brassarna i en eventuell kvartfinal). Dock svårt att bestämma mig för Lukaku eller Mertens i fram. Vad tycker ni? Man sparar in ändå 2 mille och mertens kommer nog göra mål och passa fram. Men dom alla kommer ju söka Lukaku.
Funderar själv över det, men hade då även med de Breuyne i ekvationen. Lukaku är dyrare, men har gjort dubbelt så många mål som Mertens på samma antal matcher i landslaget. Jag tror även Lukaku kommer trivas mot Panama och Tunisien. Mertens kan vara ett intressantare val ändå i och med att du får 2mil över till annat.
Citera
2018-06-13, 13:06
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Både Kompany och Sidebe ser ut att missa första matchen (enligt fotbollskanalen).
Tack för den infon! Jag kan likväl ta Vertongen, och Sidebe går nog ersätta också.
Citera
2018-06-13, 13:19
Medlem
Nu börjar det närma sig!

Första gången jag spelar något liknande och skulle uppskatta några synpunkter.

Målvakt
Thibaut Courtois (BEL)

Backar
Andrei Semenov (RYS)
Sergei Ignashevich (RYS)
Danilo (BRA)
Nicolas Tagliafico (ARG)

Mittfält
Paulinho (BRA)
William (BRA)
Paul Pogba (FRA)
N'Golo Kante (FRA)

Anfall
Neymar (BRA)
Antoine Griezmann (FRA)

Jag tror stenhårt på Franrike och Brasilien med många mål framåt.
Var svårt att hitta billiga backar, tanken är att försöka skaffa nya backar under turneringen.
Uppskattar synpunkter och hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in