2018-06-13, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Jag tror inte Tims familj kommer notifiera pressen när fansen är välkomna att besöka graven. Om jag vill lägga en blomma på graven så är det mig veterligen inte förbjudet. Om jag vill titta om andra lagt blommor på graven är det mig veterligen inte förbjudet. Ni som vill vänta på att Tims familj notifierar pressen kan göra så - och andra får hantera på andra sätt. Jag dömer inte er och jag önskar samma bemötande i retur.

Vidrigt resonemang. Du äcklar mig faktiskt
Ska ANDRA människor visa dig respekt i att DINA behov ska tillmötesgås?

Du ska få lov att gå emot främmande människors önskan om avskildhet för att det är DIN ÖNSKAN OCH DINA BEHOV att lägga en blomma på en grav som tillhör folk du inte känner som Inte vill att du gör det?
Och alla andra ska förstå ditt behov i att få göra det även om familjen inte vill att du gör så

Höjden av egoism och fullständigt respektlöst
Fattar du inte det du som levt ett tag och begravt egen familj

Är du på riktigt
Citera
2018-06-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaptainAO
Det är sjuklig nyfikenhet att direkt efter någon begravts försöka nosa reda på var
Om man nu är här för att man känner sorg för vad som drabbat Tim borde man verkligen känna var gränsen går

Så småningom kommer säkert en allmän plats en minnes plats deklareras där hans fans kan visa respekt och vördnad

Det är inte samma sak som att dagarna efter en begravning sitta på Google och försöka hitta hans grav springa till kyrkogården " jag bor i närheten" och leta efter bevis på om han finns där
Ja det är verkligen ett sjukligt beteende och har inget med information att göra .
Så mycket som de alla pratar om hans extrema behov av enskildhet och rätten till privat liv är detta att in i det sista totalt dissa hans behov

Därmed bevisar man att man ingen respekt äger för vare sig hans liv eller död.

De kändisar som har en offentlig grav vill ha det så
Men så länge det inte finns och bara dagar efter han ska begravas är det ytterst osmakligt att tvinga fram "bevis" och därmed visa vägen för alla tänkbara knäppgökar att rusa dit och göra detsamma

Ja alla är barn till någon ocb jag syftar till att som föräldrar behöva vara rädd för att främmande folk stalkar min sons grav när vi inte VILL att en endaste jävel ska dit om det inte är nära familj och riktiga vänner

Vad är svårt att fatta med mitt inlägg
Respektera att i nuläget finns ingenstans att besöka Tim.
När det gör det är säkert alla som vill välkommen och innan dess INGEN

Nu har du skrivit massa onödigt och onödiga påhopp men en sak har du rätt i att vi ska nog inte skriva ut här mera vad som händer på gravgården för det kan locka till sig dårar som kan göra vad som helst. Det är inte bara skandinaver som läser här vad vi skriver här.
Citera
2018-06-13, 10:26
Medlem
Angående att lägga blommor till Tim Bergling

Så finns det tusen platser att göra det på
Man måste inte stalka runt inne på kyrkogården

Lägg en blomma utanför muren med hans namn på eller skicka blommor till kyrkogårdens gravårdare i Tims namn
Eller plantera träd i hans namn i skogsplanterings projekt eller donera en slant i hans namn till välgörenhet eller tänd ett ljus i ditt hem och be en stilla bön för honom etc...

Det finns mängder med sätt att visa sin respekt på

Men på inget vis är det hedersamt eller kärlek att tvinga sig på en familjs grav som bett om privat andakt för att själva få sörja i fred
Citera
2018-06-13, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltina
Tims självmord förbryllar mig fortfarande... om man tittar rent statistiskt om suicid stämmer absolut ingenting, varken när det gäller ”vanliga” människor eller kändisar. Om ni tittar på statistiken är det förgiftning/överdos, hängning, hoppa framför tåg, skjuta sig etc, ja listan är lång. Användandet av vassa/stickande föremål finns också med men då att skära sig i handlederna. Självmorden sker oftast hemma eller i närliggande/känd miljö (ni kan ju googla var andra kändisar tagit livet av sig). Alltså det är inte bara en sak som sticker ut i Tims självmord utan flera: 1) han var på semester (om det nu var så) 2) det skedde ej i hemmet utan i Oman av alla ställen! 3) han gjorde det i en väns hus! 4) han skar sig i halsen, iallafall enligt media och folk här, vilket är väldigt ovanligt. Är jag helt ute och cyklar när jag tycker allt är väldigt konstigt??

Nej du är inte ute och cyklar. Det är mängder med luckor och märkliga fakta. Avsaknad av fakta och motstridiga uppgifter.
Som jag skrivit tidigare det ena utesluter inte det andra. Man kan bli provocerad och pushad att ta sitt eget liv. Man kan till och med tvingas till det. Man kan bli hjärntvättad och skrämd till att utföra handlingar som inte är självvalda
Citera
2018-06-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roland39Nisha09
Du har säkert rätt och absolut är det så att ingen nära sammarbetspartner ska gråta ut offentligt. Jag menade verkligen inget illa med det, men som jag under några år fått veta att de stod varandra nära, så reagerade jag därefter. Förlåt om jag förolämpat någon, eftersom Coldplays musik hjälpt mig när det varit kritiskt och att man vet att Chris Martin är extremt känslosam och har en sådan hög status, så trodde jag kanske att han kunnat skriva en rad. Tydligen har jag trampat dig på tårna och jag ber återigen om ursäkt för det. Men ta och läs all skit som skrevs innan Tims död och hur folk uppträdde då. Givetvis har Coldplay/Chris Martin så extremt mycket att göra så att man inte har 30 sekunder att bara skriva ngt. Det har andra gjort från Madonna till svenska kungahuset. Barack Obama osv. Men varsegod att tycka att inte Chris Martin sagt något. Man kan gå in och läsa bl a av A sky full of stars, Heaven mm som dragit in mängder med pengar till Coldplay, då kanske det skulle kunna komma ett ord!!

Kan det vara så att han är så förkrossad och har fullt upp med sig själv? Vem vet, han kanske har skuldkänslor eller andra egna problem. Eller så kanske han saknar ord, kanske tycker att vad han än säger blir fjuttigt.. förstår din fråga, spekulerar bara..
Citera
2018-06-13, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltina
Tims självmord förbryllar mig fortfarande... om man tittar rent statistiskt om suicid stämmer absolut ingenting, varken när det gäller ”vanliga” människor eller kändisar. Om ni tittar på statistiken är det förgiftning/överdos, hängning, hoppa framför tåg, skjuta sig etc, ja listan är lång. Användandet av vassa/stickande föremål finns också med men då att skära sig i handlederna. Självmorden sker oftast hemma eller i närliggande/känd miljö (ni kan ju googla var andra kändisar tagit livet av sig). Alltså det är inte bara en sak som sticker ut i Tims självmord utan flera: 1) han var på semester (om det nu var så) 2) det skedde ej i hemmet utan i Oman av alla ställen! 3) han gjorde det i en väns hus! 4) han skar sig i halsen, iallafall enligt media och folk här, vilket är väldigt ovanligt. Är jag helt ute och cyklar när jag tycker allt är väldigt konstigt??

Enligt uppgift från personer i forumet som säger sig veta så ska Tim ha försökt ta livet av sig någon dag innan. Det misslyckades och kanske därför han valde att använda ett mer drastiskt tillvägagångsätt den andra gången. Om det nu är så det gått till, mycket tyder på det men inget är mer än rykten. Tmz nämner även vristen... Usch!
Citera
2018-06-13, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Kan det vara så att han är så förkrossad och har fullt upp med sig själv? Vem vet, han kanske har skuldkänslor eller andra egna problem. Eller så kanske han saknar ord, kanske tycker att vad han än säger blir fjuttigt.. förstår din fråga, spekulerar bara..
Jag menade inte detta som något påhopp på något sätt, jag är besviken i alla fall. Ja, Barack Obama uttalade sig väldigt snabbt, mycket för att hans fru och Tim jobbade för välgörenhetsorganisationer. Tim Hade skänkt enormt mycket pengar till detta. Det hat skrivits så mycket av både svens press och främst utländsk press, kommer inte ihåg riktigt vart han uttalade sig. Det var i samma veva som Madonna uttalade sig. Stoppa pressarna är väl Sveriges svar på TMZ. Har följt allt redan samma kväll som beskedet kom, så det är inget påhittat av mig ang Obamas uttalande. Det värmer att höra de fina ord som sagts om Tim på denna tråd, men även en stor respekt för de kända människorna som uttrycker sin sorg och att de tänker på hans familj. Må så vara, men skvallras ska det, läste på en norsk hemsida att de hade sett högvakten i Sthlm överlät deras nya häst till D.Avicii till föräldrarna och som ifrågasatt mamman Anki Lidens "dansande och förvirrande beteende" under den ceremonin, som givetvis "stoppa pressarna" anammat och visat en snutt därifrån. Då kan man prata om skvaller, inte mitt inlägg ang Chris Martin. Att han sitter och är ledsen och förtvivlad över detta och inte vill visa sin sorg för allmänheten, stämmer INTE överens med den person som Chris Martin verkar vara. Han har ju som sagt tydligt visat när andra stjärnor, apple grundare och terrordådet i Manchester och annat, varit snabbt ute med sympati och hyllningar. Är det verkligen så svårt att förstå att man tycker att detta är underligt!? Efter hans egen skilsmässa så ville vänner och övriga Coldplay, inte velat att han skulle vara ensam, med tanke på hur han mådde. Gå in och titta vad mycket nedladdningar av Tim och Coldplays gemensamma musik har spelats och alla pengar som dessa spelat in, det borde väl vara märkbart även om nu C.M är stenrik. Hoppas att han gör en"George Michael hyllning, det borde kanske Tim kunna vara värd. jag känner mig förkrossad över TB död och har svårt att ta in det. Man undrar, utan att vara nyfiken, vilja veta vad som till slut hände. Och jag hoppas av hela mitt hjärta, utan att vara ond och elak, att Tim valde att avsluta sitt eget liv, så att det inte var alkohol eller annat som tog överhanden. Jag vet när jag själv har försökt detsamma, så har jag inte varit helt "klar" över vad jag tänkte göra. Vill absolut inte läsa något påhopp på mig efter detta inlägg, det finns flera som jag, som inte är starka nog att hantera detta. och som du skrev, vi kände inte Tim, men man kan bli fullständigt förkrossad ändå, när man vet vad svårt det kan vara att leva och försöka andas, när ångesten har hjärtat i ett järngrepp.
Citera
2018-06-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Nu har du skrivit massa onödigt och onödiga påhopp men en sak har du rätt i att vi ska nog inte skriva ut här mera vad som händer på gravgården för det kan locka till sig dårar som kan göra vad som helst. Det är inte bara skandinaver som läser här vad vi skriver här.

Precis, har sett massor av länkar härifrån som cirkulerar på Instagram, många på Rebbys sida men även på andra fans sidor.
Det är verkligen kusligt, att avguda någon så att deras egna liv blir förstörda o jag kan efter allt jag läst tänka mig att det finns både en o två av hans utländska fans som skulle kunna snoka upp graven för att ta "hem" Tim 😳
Citera
2018-06-13, 14:09
Medlem
Spotlifes avatar
Det fanns nog en sorg som växt sig starkare och djupare sedan länge. De plötsliga händelserna innan visar nog mer att han påverkats att ta upp sin karriär eller i varje fall delar av den han tidigare tänkt ha lämnat bakom sig.

Det är lätt att följa med när vänner gör sig hörda och presenterar det hela som en kul grej osv. men i grund och botten fanns nog känslan att benen var inte gjorda för att hålla den vikten längre. När klockan börjat ticka så handlade det nog bara mer om att känna sig tillräckligt bra och i balans för att utföra det som kontemplerats så länge. Och att verkställa.

Med det intresse, kärlek och nyfikenhet Tim Berglings karriär tog fart så är det också lätt att se hur mycket kraft och blod som också gick till det område han valt att lämna. När trycket på ytterligare spelningar etc började öka på ett sätt han inte var beredd på gick naturligtvis också mycket av energin dit. Det finns ingen avsaknad av pushar och provokationer bara en avsaknad av kunskap om ett beslut som funnits där länge och är väldigt svårt att genomföra utan att verkligen vilja det i djupet. För att skona sina nära och kära är det heller inte alltid möjligt att ta upp den värd som till en så stor och hög grad skiljer sig från deras, vilket nog blev mest tydligt med kompisar inom branschen och kollegor som kanske mer kände bara en sida av Avicci: Artisten.
Citera
2018-06-13, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Gör en polisanmälan så får du dina teorier prövade rättsligt. Jag har besökt Martin Luther Kings grav också. Och Karl Marxs.

Jag vill be om ursäkt till dig Safursey för mina burdusa ordval.
Det var inte trevligt det jag skrev.

Jag hoppas dock att människor förstår skillnad i att dela åsikter och tankar med att utföra saker i handling .

Det är en handling att gå runt och leta fysiskt efter en plats som för tillfället ombeddts av alla i Tims närhet att respekteras som privat

Han har knappt hunnit bli jordfäst för än folk börjar leta efter hans efterlämningar det är väldigt opassande
Och kränkande då denne unga man till oss alla talat om att han inte mådde bra av att bli igenkänd eller att vara i rampljuset .
Kan man inte vänta med att söka hans grav till det gått en tid och göra det i tystnad utan att dela med resten av världen var han kanske finns nu.

Jag fattar väl vikten av att kunna besöka en grav. Men det är ingen mänsklig rättighet att tränga sig på främmande människors önskan om att få sörja ifred .

Jag önskar dig inget ont och beklagar mina ordval /
Citera
2018-06-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roland39Nisha09
Jag menade inte detta som något påhopp på något sätt, jag är besviken i alla fall. Ja, Barack Obama uttalade sig väldigt snabbt, mycket för att hans fru och Tim jobbade för välgörenhetsorganisationer. Tim Hade skänkt enormt mycket pengar till detta. Det hat skrivits så mycket av både svens press och främst utländsk press, kommer inte ihåg riktigt vart han uttalade sig. Det var i samma veva som Madonna uttalade sig. Stoppa pressarna är väl Sveriges svar på TMZ. Har följt allt redan samma kväll som beskedet kom, så det är inget påhittat av mig ang Obamas uttalande. Det värmer att höra de fina ord som sagts om Tim på denna tråd, men även en stor respekt för de kända människorna som uttrycker sin sorg och att de tänker på hans familj. Må så vara, men skvallras ska det, läste på en norsk hemsida att de hade sett högvakten i Sthlm överlät deras nya häst till D.Avicii till föräldrarna och som ifrågasatt mamman Anki Lidens "dansande och förvirrande beteende" under den ceremonin, som givetvis "stoppa pressarna" anammat och visat en snutt därifrån. Då kan man prata om skvaller, inte mitt inlägg ang Chris Martin. Att han sitter och är ledsen och förtvivlad över detta och inte vill visa sin sorg för allmänheten, stämmer INTE överens med den person som Chris Martin verkar vara. Han har ju som sagt tydligt visat när andra stjärnor, apple grundare och terrordådet i Manchester och annat, varit snabbt ute med sympati och hyllningar. Är det verkligen så svårt att förstå att man tycker att detta är underligt!? Efter hans egen skilsmässa så ville vänner och övriga Coldplay, inte velat att han skulle vara ensam, med tanke på hur han mådde. Gå in och titta vad mycket nedladdningar av Tim och Coldplays gemensamma musik har spelats och alla pengar som dessa spelat in, det borde väl vara märkbart även om nu C.M är stenrik. Hoppas att han gör en"George Michael hyllning, det borde kanske Tim kunna vara värd. jag känner mig förkrossad över TB död och har svårt att ta in det. Man undrar, utan att vara nyfiken, vilja veta vad som till slut hände. Och jag hoppas av hela mitt hjärta, utan att vara ond och elak, att Tim valde att avsluta sitt eget liv, så att det inte var alkohol eller annat som tog överhanden. Jag vet när jag själv har försökt detsamma, så har jag inte varit helt "klar" över vad jag tänkte göra. Vill absolut inte läsa något påhopp på mig efter detta inlägg, det finns flera som jag, som inte är starka nog att hantera detta. och som du skrev, vi kände inte Tim, men man kan bli fullständigt förkrossad ändå, när man vet vad svårt det kan vara att leva och försöka andas, när ångesten har hjärtat i ett järngrepp.

Jag är beredd på att hålla med dig att det är väldigt märkligt att vare sig Chris Martin eller Coldplay eller ens en presstalesman å deras vägnar nämnt ett enda ord om att Tim gått bort.
När jag letar och tittar på intervjuer med C Martin tycker jag allt blir ännu konstigare.
Tycker mig se underliga tendenser hos denne herr Martin som leder till tankar om att han vet saker han inte borde veta. Jag gillade inte hans reaktion heller i studion som visades i True Stories . Tycker mannen verkar lida av något slags "Guds komplex " . Han känns för mig som en tvättäkta puppet on a string.
Coldplay musik är jätte bra men det betyder inte att dess medlemmar är av bästa karaktär.
Jag har lärt mig att Entertainment industrin är uppbyggt av enbart illusioner så vem vet vem som producerar vad.
Jag blev chockad när jag fick veta att en hel del musik som de flesta upplevt som ny musik egentligen är covers och samplad från artister från både 30 40 och 50 talet . Inget är heligt.
Cash is king
Citera
2018-06-13, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
Det fanns nog en sorg som växt sig starkare och djupare sedan länge. De plötsliga händelserna innan visar nog mer att han påverkats att ta upp sin karriär eller i varje fall delar av den han tidigare tänkt ha lämnat bakom sig.

Det är lätt att följa med när vänner gör sig hörda och presenterar det hela som en kul grej osv. men i grund och botten fanns nog känslan att benen var inte gjorda för att hålla den vikten längre. När klockan börjat ticka så handlade det nog bara mer om att känna sig tillräckligt bra och i balans för att utföra det som kontemplerats så länge. Och att verkställa.

Med det intresse, kärlek och nyfikenhet Tim Berglings karriär tog fart så är det också lätt att se hur mycket kraft och blod som också gick till det område han valt att lämna. När trycket på ytterligare spelningar etc började öka på ett sätt han inte var beredd på gick naturligtvis också mycket av energin dit. Det finns ingen avsaknad av pushar och provokationer bara en avsaknad av kunskap om ett beslut som funnits där länge och är väldigt svårt att genomföra utan att verkligen vilja det i djupet. För att skona sina nära och kära är det heller inte alltid möjligt att ta upp den värd som till en så stor och hög grad skiljer sig från deras, vilket nog blev mest tydligt med kompisar inom branschen och kollegor som kanske mer kände bara en sida av Avicci: Artisten.
Nu förstår jag inte riktigt hur du menar. Kan du uttrycka det lite mer konkret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in