Citat:
Ursprungligen postat av
Ockhamsrazor
Jag är fortfarande mer inne på att det är den ändrade rapporteringen från t.e.x Expressen (om b.l.a just Afghanerna) plus Löfvens famösa framträdande i partiledardebatten som ligger bakom de kraftiga rörelserna från S till SD den sista månaden.
Kom ihåg att det inte hände någonting drastiskt i opinionen när de tre clownerna hade sin ursprungliga presskonferens om ensamkommandebeslutet i november 2017.
Men som jag skrivit tidigare tror jag att det
också är för att vi är närmare valet. Många politiskt ointresserade brydde sig inte om valet i november utan svarade vad de röstade i förra valet på OU frågor. Nu har de börjat fundera på vad de faktiskt skall rösta på i dessa val.
Denna aspekt kan ytterligare hjälpa SDs opinionssiffror då fler och fler politiskt ointresserade börjar fundera på sitt partival ju närmare valet vi kommer. De börjar googla lite, kanske klickar på en delad länk på facebook, kanske hamnar de hos alternativmedia, kanske läser de hos expressen om de vuxna iranska männen som skall gå på gymnasium i Sverige. Kanske läser de artikeln om böneutrop som de skummade förbi för en månad sedan. SD kan vinna många osäkra/ointresserade på slutspurten.
Man talar om Bandwagon och Bradly, vad skall man kalla dessa? Sista-minuten-väljare?