Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Det man bör väga in i sina valtaktiska överväganden är att det sannolikt blir regeringskris & extra val senast 2020. Jag tycker gott man kan låta SD visa vad dom går för fram till dess. Sen får vi se.
Delar helt din uppfattning. Ge dem chansen och se hur de agerar och reagerar när de blivit en reell maktfaktor som direkt och indirekt påverkar den förda politiken.
Sviker de, fegar de ur och/eller börjar svaja då ska de bort, men just nu borde fokus ligga på att ge full gas och maximera SD i valet 2018 så att de andra partiledarna behöver hjärtstartare i eftervalsstudion på valaftonskvällen hos SVT och TV4...
Det måste till en ordentlig käftsmäll denna gång på hela sjuklövern så att de förstår budskapet utan den minsta tvekan. Det ska inte råda minsta tvivel. Att i detta skede - sex månader innan valet - börja splittra upp sig och rösta på AfS, MED och en massa andra 0,4-procents grupperingar och "partier" kommer bara att gynna de sittande som ställt till det för Sverige.