2018-03-07, 17:17
  #63553
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det man bör väga in i sina valtaktiska överväganden är att det sannolikt blir regeringskris & extra val senast 2020. Jag tycker gott man kan låta SD visa vad dom går för fram till dess. Sen får vi se.
Håller med och har det med i beräkningarna (mina tankegångar ovan). Tror att vi aldrig någonsin har haft så stor "risk" för ett extraval som under nästa mandatperiod.
2018-03-07, 17:33
  #63554
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vet precis vad du menar. Och håller delvis med. Men, vi har 6 mån till val. Detta är helt fel läge att slänga bort röster på ett parti som definitivt inte kommer in i riksdagen i höst. Det kan vi göra om SD tar fel riktning efter valet i OU och i förlängningen i nästa val.
SD vill ha noll asylinvandring och göra migrationsverket till ett återvandringsverk. Det räcker gott just nu och vi behöver stå enade just nu. Det är bättre med ett SD i höst på 27 än 25%.



Jag är fullt medveten om allt detta. Var inte överimponerad av hanteringen av SDU...
Läs mitt svar ovan varför det inte är läge att bråka om detta nu.


Jag är en av dom som i ett nafs avslutar mitt medlemskap och byter parti om SD sviker.
Vi ska göra de så jävla stora som det bara går i höst. Efter valet kan vi byta om vi vill. Men det är helt fel läge att göra det nu. Valtaktik!

Håller absolut med om att avgörandet ska ske i sista stund. Valet måste ge så stora utdelning som möjligt för de verkligt invandringskritiska.
Men stora förändringar kan ske snabbt och AFS som ett parti på rätt sida om 4% spärren om man får tror fria tider i dag.

http://www.friatider.se/tv-av-tre-sd-v-ljare-vill-se-nytt-invandrings-kritiskt-parti-i-riksdagen
2018-03-07, 17:37
  #63555
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det man bör väga in i sina valtaktiska överväganden är att det sannolikt blir regeringskris & extra val senast 2020. Jag tycker gott man kan låta SD visa vad dom går för fram till dess. Sen får vi se.

Delar helt din uppfattning. Ge dem chansen och se hur de agerar och reagerar när de blivit en reell maktfaktor som direkt och indirekt påverkar den förda politiken.

Sviker de, fegar de ur och/eller börjar svaja då ska de bort, men just nu borde fokus ligga på att ge full gas och maximera SD i valet 2018 så att de andra partiledarna behöver hjärtstartare i eftervalsstudion på valaftonskvällen hos SVT och TV4...

Det måste till en ordentlig käftsmäll denna gång på hela sjuklövern så att de förstår budskapet utan den minsta tvekan. Det ska inte råda minsta tvivel. Att i detta skede - sex månader innan valet - börja splittra upp sig och rösta på AfS, MED och en massa andra 0,4-procents grupperingar och "partier" kommer bara att gynna de sittande som ställt till det för Sverige.
2018-03-07, 18:16
  #63556
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det tror inte jag. Om ett par år minns ingen vad AFS ens var. AFS ges luft nu då man försöker splittra de svenskvänliga. Härska genom söndring. 2% på AFS i valet är 2% mindre på SD.
Nja, jag tror att väldigt många gammel-moderater måste hålla för nästan när de röstar på SD. Jag inbillar mig även att AfS ligger betydligt närmare Gösta Bohman och Yngve Holmberg än vad SD gör, vilket skulle göra AfS ett bättre alternativ för missnöjda Moderater än SD
Dessutom betraktar jag AfS som 'något' mer salongsfähiga än SD.
Wigh et al får sorgligt nog SD att framstå mer som inavlade bönder än seriösa Riksdagsmän/kvinnor.
2018-03-07, 18:35
  #63557
Moderator
Siegfrids avatar
Alternativ för Sverige har egen tråd där bland annat opinionsläget kan diskuteras.
/Mod.
2018-03-07, 19:09
  #63558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det tror inte jag. Om ett par år minns ingen vad AFS ens var. AFS ges luft nu då man försöker splittra de svenskvänliga. Härska genom söndring. 2% på AFS i valet är 2% mindre på SD.

Många av de som röstar AFS skulle nog välja soffan annars. Så SD tappar nog bara 1% om AFS får 2% etc. Börjar fundera i banor att det kan vara värt risken. Hursom måste SD återvinna min röst nu halvåret in mot valet.
2018-03-07, 19:44
  #63559
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vad tror du själv? Ett parti som historiskt (30 år tillbaka i tiden) varit de som mest öppnat gränserna för fullt inflöde byter partiledare och vips har de bytt ideologi? Då är man mer än lovligt naiv.
http://www.friatider.se/kristersson-m-lovar-mer-r-rlighet-och-m-ngfald-n-r-sverige-fullt-ut-ska-inordnas-i-det-globala-samh


Jag tror de är missnöjesröstare som ser SD som det ultimata långfingret åt seriösa politiska byråkrater. Att SD saknar relevans och erfarenhet i sakfrågor utanför invandring verkar inte dessa väljare bry sig om. De njuter snarare av att S + M måste behöva vädja och krypa inför dem likt en otrogen make som vill få en andra chans med sin fru

Jag ser SD tappa 4% till och som högst nå 16% i valet. Till stor del därför att deras sympatisörer inte kommer orka gå och rösta eller bry sig.
2018-03-07, 19:54
  #63560
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Jag ser SD tappa 4% till och som högst nå 16% i valet. Till stor del därför att deras sympatisörer inte kommer orka gå och rösta eller bry sig.
Vilka fakta & observationer stöder du detta på? Varför skulle sympatisörerna nu plötsligt tappa sugen, när situationen uppenbarligen är värre än någonsin? Ni får nog gå tillbaka till ritbrädet, för den här typen av trollande är det nog inte många som låter sig luras av.

Att "inte bry sig" är inte ett alternativ. Att istället söka sig till mer radikala rörelser är däremot ett högst tänkbart alternativ.
__________________
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-03-07 kl. 19:56.
2018-03-07, 20:34
  #63561
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Jag tror de är missnöjesröstare som ser SD som det ultimata långfingret åt seriösa politiska byråkrater. Att SD saknar relevans och erfarenhet i sakfrågor utanför invandring verkar inte dessa väljare bry sig om. De njuter snarare av att S + M måste behöva vädja och krypa inför dem likt en otrogen make som vill få en andra chans med sin fru

Jag ser SD tappa 4% till och som högst nå 16% i valet. Till stor del därför att deras sympatisörer inte kommer orka gå och rösta eller bry sig.

(Min fetning)

Det var sannerligen en teori som heter duga... Hur i hela friden kom du fram till detta? Det var länge sedan jag läste något mer ologiskt och verklighetsfrånvänt. Önsketänkande på mycket, mycket hög nivå.
2018-03-07, 20:38
  #63562
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Många av de som röstar AFS skulle nog välja soffan annars. Så SD tappar nog bara 1% om AFS får 2% etc. Börjar fundera i banor att det kan vara värt risken. Hursom måste SD återvinna min röst nu halvåret in mot valet.
Möjligt. Tror dock att det blir mer än 50% av rösterna som skulle vara SDs.
Vad sakpolitiskt saknar du hos SD, eller är det attityd, något annat?
Personligen lägger jag undan allt utom sakpolitiken fram till valet.
Står SD kvar vid noll asylinvandring och återvandringsspåret så får de min röst om så det visar sig att Jimmie är satanist.
2018-03-07, 22:34
  #63563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Möjligt. Tror dock att det blir mer än 50% av rösterna som skulle vara SDs.
Vad sakpolitiskt saknar du hos SD, eller är det attityd, något annat?
Personligen lägger jag undan allt utom sakpolitiken fram till valet.
Står SD kvar vid noll asylinvandring och återvandringsspåret så får de min röst om så det visar sig att Jimmie är satanist.

Blandning av lite allt möjligt. Man rensar bort folk utan anledning (Ekeroth etc) istället för att stå upp för dessa. Man är för veka retoriskt kring invandring/islam. Man är inte lika mkt anti-etablissemang som tidigare. M-flirten. Man verkar nöjda med 20%. Ger ett trött intryck hela partiledningen.

Min uppfattning är att man sålt sin själ litegrann genom triangulerandet de senaste åren..
2018-03-07, 22:42
  #63564
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Blandning av lite allt möjligt. Man rensar bort folk utan anledning (Ekeroth etc) istället för att stå upp för dessa. Man är för veka retoriskt kring invandring/islam. Man är inte lika mkt anti-etablissemang som tidigare. M-flirten. Man verkar nöjda med 20%. Ger ett trött intryck hela partiledningen.

Min uppfattning är att man sålt sin själ litegrann genom triangulerandet de senaste åren..
Det är ju fullständigt skitsamma hur man agerar retoriskt. Sakpolitiken är det enda som räknas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in