Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
På temat ”50 miljoner flugor bevisar att bajs är gott”.

Haha. Detta är även en bra summering av"demokrati" i allmänhet.

Citat:
Den som inte går med att på att byta ut svenskar mot främmande folk är minsann en ”näjzist”.

Saker kan kallas olika saker, men om man vill bevara sitt folk och inte blandas ut i den oändliga horden av orcher från Mordor, ja då är man i praktiken en "nazist". Det var ju det nazisterna ville när det begav sig, bevara sitt folk. Det är bara att leva med det. Det är ju dom som vill byta ut, blanda bort och utrota svenskarna som är sjuka, onda och extrema galningar, inte "nazisterna" som vill motverka detta vansinne och denna ondska.

Citat:
Jag tror att ni har överanvänt det där epitetet vid det här laget. Så siffrorna ser nog inte alls ut som du hoppas på.

Färre och färre bryr sig och inser att media och systemet bara ljuger om allt i vår nutid såväl som om historiska fenomen och skeenden. Om man vill överleva så kan man inte bry sig om fiendens bräkande, kväkande, klagan, hets och hat.
Citera
2018-06-12, 22:58
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Man måste inte välja en etnisk sida. Man kan också välja att stå på samma sida som de som positivt bidrar till Sverige.
Urgammalt förlorarkort det du drog där, menar jag. Om en utlänning bidrar eller inte är egentligen en bisak. Sverige är svenskarnas land. Sverige behöver ingen invandring. Det finns utlänningar som bidrar rent ekonomiskt men det innebär inte att de hade rätt att sätta sin fot på svensk mark. Så många som möjligt ska återvandra. Ett led i återvandringspolitiken är att de som inte bidrar ska åka hem, men detta är bara ett av många sätt att få så många som möjligt att återvandra.

Andemeningen i AFS program är ingalunda att AFS står på deras sida som bidrar. Andemeningen är att AFS står på svenskarnas sida, och detta har Gustav Kasselstrand också betonat i sina tal under denna vår.

I valet 2022 kommer en majoritet av väljarna att ha utländskt påbrå. För de utlänningar som är vänligt inställda till en europeisk civilisation av traditionellt snitt finns SD att rösta på. För svenskarna finns AFS.
Senast redigerad av Kwato 2018-06-12 kl. 23:03.
Citera
2018-06-12, 23:14
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Nej och det har jag aldrig påstått heller. Han undrade varför de specifikt ska ut och då berättade jag varför. Jag är den som har velat att minst 2 miljoner ska lämna landet inklusiv sådana som är födda här. Jag har också föreslagit att de som har bakgrund i våra grannländer ska få en summa pengar för att assimileras in till vår kultur som att ändra efternamnet till ett svenskt och inte lära nästa generations sitt hemlands språk. En annan sak som jag också ha tagit upp är att AFS ska säga hur många procent svenskar ska vara av befolkningen och sedan arbeta sig uppåt mot den siffran istället för att säga hur många som ska lämna.
Om detta är seriöst menat och inte sarkasm, ja det är nog fanken bland de dummaste man hört. Låter mer som en sd-grej. Har svårt att se att ens någon afs:are skulle samtycka till det också. Just grejen med våra grannländer är att det inte behövs ett uns av pengar till något av detta då det är en naturlig process.
Senast redigerad av Norrlands.guld 2018-06-12 kl. 23:17.
Citera
2018-06-13, 00:08
Medlem
nudas.veritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Detta är en "metadiskussion" på Flashback. Här använder jag uttryck jag inte skulle använda offentligt om jag hade varit någon slags politisk företrädare. Här måste vi dock kunna säga som det är, öppet, ärligt och rakt på sak.
Om du var politiker skulle du alltså medvetet vilseleda dina väljare för att framföra en dold agenda?
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Rasfrågan är helt avgörande och rasblandning är ett högst verkligt och akut problem. Detta förstår och anser givetvis AfS partiledning också, och fortfarande många inom SD, men man säger det inte utåt då samhällsklimatet är som det är efter många decennier av hjärntvätt. Om alla människor i Sverige är mulatter om 150 år så har ju svenskarna upphört att existera. Detta anser definitivt även Kasselstrand och de andra i AfS-toppen. Etniska svenskar och vita finns och det handlar inte alls bara om "kultur" eller "islam". Detta är kulturmarxistiskt nonsens och Gustav och de andra är emot kulturmarxism och är öppna med att det finns en avgörande biologisk faktor.

Detta fattar alla som är lite med i matchen. Det finns ett underförstått samförstånd. Ingen behöver säga nåt, det räcker med menande blickar och antydningar. Sen kommer ni, thaigubbarna och de som inte fick plats vid grytorna i SD och som aldrig har fattat någonting, och klampar runt som elefanter. Det var först då jag och andra blev tvungna att överhuvudtaget ta upp dessa frågor.

Du tycker alltså att staten ska lägga sig i vem jag avser att skaffa barn med? Och förbjuda min fru och avkomma att leva i Sverige?

Att du tror att svenska folket skulle avla bort sig på 150 år är fullständigt verklighetsfrånvänt och om så skedde vore det väl ett högst självvalt beslut att göra detta.

Jag har en känsla av att du medvetet motarbetar AfS genom att utge dig för att vara sympatisörer och sedan skriva grovt rasistiska inlägg utan poäng. Inget av det du skriver finns i det politiska programmet. Inte heller finns något som tyder på att partiledningen stödjer detta. Ge dig.
Citera
2018-06-13, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Andemeningen i AFS program är ingalunda att AFS står på deras sida som bidrar. Andemeningen är att AFS står på svenskarnas sida, och detta har Gustav Kasselstrand också betonat i sina tal under denna vår.
Men invandrare som bidrar och anpassar sig står på samma sida som svenskarna. Var ser du konflikten?
Citera
2018-06-13, 00:35
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Samma som Trumps kampanj ju. Det är inte en stab på 20 eller 100 personer som räknas längre och att dynga ut pengar på TV-reklam, utan istället f.f.a. sociala medier.
Trumps kampanj var kostnadseffektiv jämfört med Hillarys, men nog öste han in pengar i kampanjen och hade massa folk anställda och betalade för reklam. AfS har inte samma ekonomiska muskler som Trump och det är en nackdel. Som du skriver är dock sociala medier väldigt viktigt och AfS gör ett okej jobb där men har ännu inte en tillräckligt stor svans av nätaktivister och så har de nackdelen att de blivit censurerade på Youtube och säkert hänger löst på Facebook som är den viktigaste plattformen just nu.
Citera
2018-06-13, 00:46
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Nej, det är bara en invändning mot att förstöra för välanpassade invandrare och Sverige som skulle gå miste om dem.
En person som lurat sig in i landet har ju visat sig vara opålitlig och visat att han skiter i Sveriges lagar. Det är en egoist som inte är lojal mot svenska folket. Även om en sådan människa stundtals är en ekonomisk vinst för staten är han en förlustaffär etniskt och kulturellt för Sverige.
Citat:
Man måste inte välja en etnisk sida. Man kan också välja att stå på samma sida som de som positivt bidrar till Sverige.
Att inte välja sida är att välja att förlora. Alla andra folkgrupper agerar som kollektiv. Tredje världen-människor som kommer hit och arbetar gör det inte för att finansiera välfärd till svenska pensionärer, de gör det för att berika sig själva och sina släktingar. Dessutom tränger invandrare ut svenskar från arbetsmarknaden, om inte massa blattar placerats ut genom nystartsjobb och liknande hade svenska ungdomar istället kunna ta de enkla jobb som blattar nu tar. Det här pratade Kasselstrand om i en podd tidigare i år. Alla invandrare inkräktar i grund och botten på svenskt livsrum och bidrar till att skapa ett mer otryggt samhälle med svagare social sammanhållning och deras närvaro skapar garanterat både psykisk ohälsa och en ovilja att skaffa barn bland svenskar som på ett undermedvetet plan föredrar att bo i en etniskt homogen Bullerby-miljö framför ett mångkulturellt samhälle där man ser olika nyanser av brunt överallt.
Citera
2018-06-13, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
En person som lurat sig in i landet har ju visat sig vara opålitlig och visat att han skiter i Sveriges lagar. Det är en egoist som inte är lojal mot svenska folket. Även om en sådan människa stundtals är en ekonomisk vinst för staten är han en förlustaffär etniskt och kulturellt för Sverige.
Dock kan ju människor ändra sig. Det vore bättre om man inriktade återvandringen på hur folk lever nu och inte på händelser långt i det förgångna.

Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Att inte välja sida är att välja att förlora. Alla andra folkgrupper agerar som kollektiv. Tredje världen-människor som kommer hit och arbetar gör det inte för att finansiera välfärd till svenska pensionärer, de gör det för att berika sig själva och sina släktingar. Dessutom tränger invandrare ut svenskar från arbetsmarknaden, om inte massa blattar placerats ut genom nystartsjobb och liknande hade svenska ungdomar istället kunna ta de enkla jobb som blattar nu tar. Det här pratade Kasselstrand om i en podd tidigare i år. Alla invandrare inkräktar i grund och botten på svenskt livsrum och bidrar till att skapa ett mer otryggt samhälle med svagare social sammanhållning och deras närvaro skapar garanterat både psykisk ohälsa och en ovilja att skaffa barn bland svenskar som på ett undermedvetet plan föredrar att bo i en etniskt homogen Bullerby-miljö framför ett mångkulturellt samhälle där man ser olika nyanser av brunt överallt.
Invandrare som arbetar tränger inte ut svenskar, utan de bidrar till att stärka det svenska arbetslivet, vilket skapar nya jobb. Svenskt livsrum finns det gott om i vårt till ytan stora land. Alla som har två tomma händer kan skapa sin dröm här. Den som inte trivs i hyresområdet kan välja att köpa en bostadsrätt eller hus, eller bygga ett eget hus. Viljan att skaffa barn har nog inte så mycket att göra med invandring. Vill folk skaffa barn, så skaffar de barn. I fattiga länder föds många barn, trots att omständigheterna är mycket sämre än i Sverige.
Citera
2018-06-13, 01:18
Medlem
Endevils avatar
Citat:
För mig innebär det att vara självförsörjande annat än möjligen korta perioder, följa lagar, att bete sig på ett sätt som passar in i Sverige, samt ha svenska värderingar när det gäller t ex
kvinnosyn och synen på sexuella minoriteter.

Nej, det är bara en invändning mot att förstöra för välanpassade invandrare och Sverige som skulle gå miste om dem.

Med andra ord är du en liberal såsse. Eller en Reinfeldt-klon.

Det viktigaste för dig är alltså inte att svenskarna finns kvar som etnisk grupp.

Reinfeldt igen. Vad avses med ”bidra positivt”? En sådan som du kan ju lika gärna byta ut de flesta svenskar mot kineser som ”bidrar mer”.
Citera
2018-06-13, 01:28
Medlem
Citat:
Med andra ord är du en liberal såsse. Eller en Reinfeldt-klon.
Liberal ja. Socialdemokrat, inte så mycket.

Citat:
Det viktigaste för dig är alltså inte att svenskarna finns kvar som etnisk grupp.
Etniska grupper är inga självändamål. Det intressanta är vad de åstadkommer.

Citat:
Reinfeldt igen. Vad avses med ”bidra positivt”? En sådan som du kan ju lika gärna byta ut de flesta svenskar mot kineser som ”bidrar mer”.
Jag tycker inte vi ska byta ut svenskar. Däremot kan vi gärna ha invandring, så länge det är en bra invandring.
Citera
2018-06-13, 01:40
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Liberal ja. Socialdemokrat, inte så mycket.

Etniska grupper är inga självändamål. Det intressanta är vad de åstadkommer.

Jag tycker inte vi ska byta ut svenskar. Däremot kan vi gärna ha invandring, så länge det är en bra invandring.

Vill bara påpeka att tråden handlar om AfS som inte är liberaler.

Det är din och Reinfeldts uppfattning om vad som är viktigt. Utifrån ”ekonomism” och ett utilitaristiskt perspektiv.

Och vad är ”bra invandring”? Kineser har jag hört ska vara mycket bättre än svenskar på att ”bidra positivt”. Så varför inte byta ut svenskar mot kineser? För det är ju Reinfeldts ”ekonomist perspektiv” du företräder. Lydiga produktions-och konsumtionsenheter önskas.
Citera
2018-06-13, 01:59
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Men invandrare som bidrar och anpassar sig står på samma sida som svenskarna. Var ser du konflikten?

Vad får dig att tro det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in