Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Jag såg den frågan, och besvarade den med att jag inte vet. Kan svara en gång till, lite mer utvecklat. MGM verkar tillhöra vad som brukar kallas för frihetlig vänster. Vet inte om han är autonom, och vet inte om han tillhör någon mer specifik rörelse än just vänstern. De flesta inom (den utomparlamentariska) vänstern är ganska oorganiserade, och rör sig flyktigt.
Jo jag förstår vad du menar, synd att du haft så svårt att uttrycka dig om sakfrågan fram till nu.
Jag förstår att många vill se den utomparlamentariska vänstern som oorganiserad men det är kanske för att genomsyrar samhället i stort.
Det är inte som några få hundra nazister som dom så gärna vill göra till hundratusentals då det kan utgöra en betydande fiende som förklaring till ett engagemang i en facistisk rörelse.
Det du kallar frihetlig vänster är ju att stödja tex AFA utan att vara direkt involverad som drivande person i en rörelse, många gånger gömmer sig liknande galningar i kommunala teatrar, skolor, miljö eller nykterhetsrörelser eller för den delen i svenska kyrkan.
Sammantaget handlar det nästan alltid om att det finns en stor pengakaka att ta del av utan att faktiskt behöva konkurrensutsättas och det är i grunden alltid skattebetalarnas pengar dom vill leva på. Ja det gäller även kyrkan.
Vi säger att denna godhjärtade kurator som figurerar i autonoma kretsar skulle begå ett rån, vad skulle han råna då?
Tillgången till kontanter i Sverige är rekordlåg och även jämförelsevis internationellt även om vissa andra länder sticker ut.
Jag tror att det finns en god möjlighet till att ett terrorbrott tillfälligt avvärjts och det med grund i den stora frustration som extremvänster-pöbeln känner inför att bli ifrågasatta och utmanade.
Jag vet att många med dig ser vänstervåld som självförsvar men ni håller på att marginaliseras, inte undra på desperationen.
Däremot så är det ju långt ifrån säkert att domen faller åt det hållet, här skulle man kunna tänka sig att gripandet är helt beroende av Säpos förarbete.