Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Kanske var otydlig, om MGM kastar sten tillsammans med AFA, attackerar politiska möten tillsammans med AFA men även umgås med AFA-pack samt sprider deras propaganda.
Jag skulle nog kalla en sådan person för anhängare till AFA utan att nödvändigtvis vara någon etablerad medlem i AFA. Ungefär som Akilov framstår som en anhängare av IS.
Först det första...vadå
om? Om en högerinriktad person misstänks för förberedelse till rån och jag skriver "Om han umgås med SMR:are, deltar på deras möten och sprider SMR:s propaganda så tycker jag man kan kalla honom för SMR:are". Det skulle du kanske hålla med om, men samtidigt är det ganska ointressant om jag inte samtidigt kan påvisa något av detta.
Med det sagt så kräver jag nog lite mer, ändå. I demonstrationen som var mot Jimmy Åkesson, tidigare länkad i tråden, så var förmodligen AFA på plats. En rimlig gissning är att även DB var det, precis som några hundra(?) andra personer. De agerade politiskt tillsammans, men det var inte AFA som så att säga ägde tillställningen.
Akilov var ett märkligt exempel då han svurit trohet till IS. Det finns inget känt om att DB sympatiserar med AFA.
Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Du verkar kräva en djupare relation.. som att betala någon form av medlemsavgift tex? Det är väl det jag undrar vilket jag trodde var uppenbart?
Vilken annan autonom rörelse tror du han figurerar i? Djurens rätt? Är dom stora i Jönköping?
Jag känner inte till AFA:s uppbyggnad, men jag kan ge dig att de antagligen inte har fysiska medlemskort eller medlemsregister. Vet inte om de har medlemsavgift. Visst kan det finnas någon form av otydlig gräns, men exempelvis gå på möten, identifiera sig med AFA etc..
Ingen aning om i fall DB är med i någon autonom organisation. Men han kanske är med i AFA, vet inte. De flesta inom vänstern utanför partierna tror jag är oorganiserade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Ödsla inte tid på vad jag kallar människor som figurerar i autonoma rörelser likt AFA eller Antifa, fascister som säger sig bekämpa fascism, mer än om du tvunget måste och inte förväntar dig svar på OT.
Du får kalla vem du vill för pack, men då det är ett skällsord är det också att lägga diskussionen på en ganska låg nivå.