2018-06-12, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Jag bor nära Skogskyrkogården och var och kollade på familjegraven igår. Ja, gravskylten är nedmonterad vilket sannolikt tyder på att ett namn ska tillkomma.

fanns det inte blommor på plats eller är det inte normalt i Sverige att lämna den på plats efter begravningen?

I Danmark sätter vi alltid blommorna från kyrkan i graven efteråt.
Citera
2018-06-12, 08:18
Medlem
Citat:
Vema konto är detta och vad står det? Jag verkar vara blockad

Rebby Fox konto.

Det är klipp från någon nyhetssida- kan inte utläsa vilken. Det står att efter två månader är ”Avicii” äntligen begravd, att begravningen var i lördags och att det samma dag var överlämnande av hästen D’Avicii, kort sammanfattat..M.a.o. inte helt korrekta uppgifter vilket påpekas i kommentarerna. Det står även att begravningen fördröjdes beroende på ”death investigations”.
Citera
2018-06-12, 08:33
Medlem
Angående om det sker/skett en utredning gällande dödsorsak/ ev. misstanke om brott här i Sverige eller inte är lätt att ta reda på då sekretessen är betydligt mindre än i det land där han dog som säkert alla vet.
Bara att ringa till polisens växel och be att få prata med en förundersökningsledare på grova brott i Stockholm eller till Åklagarkammaren alt. Internationella åklagarkammaren i Stockholm och fråga om det pågår eller pågått en förundersökning gällande Tims död. De bör svara på just den frågan, men av förklarliga skäl isf troligen inga vidare detaljer..Ett lätt sätt att få svar på just denna fråga.
Citera
2018-06-12, 10:51
Medlem
Citat:
Jag bor nära Skogskyrkogården och var och kollade på familjegraven igår. Ja, gravskylten är nedmonterad vilket sannolikt tyder på att ett namn ska tillkomma.

Jag började nyfiket försöka hitta gravplatsen på Google Maps och på platsen för det jag tror är Berglings grav, finns ingen gravskylt alls. Google Maps-bilden verkar vara från 2014. Frågan är om det aldrig funnits någon gravskylt eller om jag helt enkelt inte hittat rätt grav.
Ska se om jag lyckas länka till det exakta stället.
https://www.google.com/maps/@59.2778...6!9m2!1b1!2i38

Detta behöver givetvis inte betyda att Tim inte kommer att ligga i familjegraven, för det tror jag nog att han kommer, men jag reagerade bara på att jag inte såg någon skylt på Google Maps.

För övrigt, tack Safursey för kloka inlägg!
Citera
2018-06-12, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnilemmE
Jag började nyfiket försöka hitta gravplatsen på Google Maps och på platsen för det jag tror är Berglings grav, finns ingen gravskylt alls. Google Maps-bilden verkar vara från 2014. Frågan är om det aldrig funnits någon gravskylt eller om jag helt enkelt inte hittat rätt grav.
Ska se om jag lyckas länka till det exakta stället.
https://www.google.com/maps/@59.2778...6!9m2!1b1!2i38

Detta behöver givetvis inte betyda att Tim inte kommer att ligga i familjegraven, för det tror jag nog att han kommer, men jag reagerade bara på att jag inte såg någon skylt på Google Maps.

För övrigt, tack Safursey för kloka inlägg!

Gravstenen/Skylten är bakom trädet det är 4 st gravplatser där. Ta och gå ett steg norr och du ser den eller titta från andra sidan
Senast redigerad av Carl7 2018-06-12 kl. 11:19.
Citera
2018-06-12, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Gravstenen/Skylten är bakom trädet det är 4 st gravplatser där. Ta och gå ett steg norr och du ser den eller titta från andra sidan

Enligt Hittagraven är det 5 gravplatser där och grav nr 53 som är Berglings är den längst ut på kanten, så jag undrar fortfarande. Men jag kan givetvis ha missat den.

Edit: Syns tydligt att den "saknas" från andra hållet. https://www.google.com/maps/@59.2777...6!9m2!1b1!2i38
Senast redigerad av EnilemmE 2018-06-12 kl. 11:32.
Citera
2018-06-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnilemmE
Enligt Hittagraven är det 5 gravplatser där och grav nr 53 som är Berglings är den längst ut på kanten, så jag undrar fortfarande. Men jag kan givetvis ha missat den.

Edit: Syns tydligt att den "saknas" från andra hållet. https://www.google.com/maps/@59.2777...6!9m2!1b1!2i38

Du har helt rätt. Jag var slarvig. Enligt registret skall det vara 5 st gravplatser där och Berglings familjegrav skall vara närmast muren där det är lite grop i marken utan blommor och gravsten Augusti 2014 redan som bilden på Google Maps är tagen. Det syns på muren att det har suttit en skylt där tididare. Har dom blivit tvungna att ta ner den för att få ha graven ifred efter Avicii blev känd? För borde inte finnas nån orsak att den saknades i Augusti 2014 för det har inte varit nån gravsättning där mellan 1995-2017.

Ni som bor nära där. Syns det att marken är rörd och är det blommor där?

Jag tror att det bara var begravningsceremoni i fredags och att Avicii kremeras nu nån gång i veckan. Typ idag eller i morgon.

Och ingen har gått ut med att han är begravd nu. Utan bara att begravningsceremonin har ägt rum i fredags.
Citera
2018-06-12, 13:04
Medlem
Citat:
Jag är faktiskt glad av att begravningen skett och som det verkar, så har media inte lyckats hitta bilder därifrån. Det är konstigt att inga bilder släppts, det är både positivt och negativt från min sida. Eftersom han är/var, glömmer eller förtränger faktiskt att allt detta har hänt, så var han "vår" egna älskade Tim Bergling, Avicii var ju tyvärr det namnet som han "ytligt" var, det är ändå Tim han verkligen ville vara. Jag är som sagt 15 år äldre, men sorgen har ingen ålder och inte heller om vilken ålder man än har ung som gammal, så har man älskat hans musik. Ångrade att jag började skriva i tråden för några dagar sedan, man blir livrädd för att våga fråga om någonting. Jag förstår i alla fall att han är begravd på Skogskyrkogården i gamla Enskede, har varit där en gång då jag och mina föräldrar var där för att se Greta Garbos grav. Kommer nog inte dit något mer på grund av sjukdom, men skulle gärna fått se en bild på Klas Berglings familjegrav där troligtvis Tim kommer att få sista vilan. Då kan jag mellan sjukhusvistelna kan komma hem och sätta en ros i en vas och tacka för allt... Att jag konstant frågat efter Chris Martins tystnad är för att jag vet att de sammarbetade mest och att, när jag varit riktigt, riktigt nere för räkning lyssnat på all musik jag kommit över från Chris Maritn/ Coldplays musik och det har räddat mig många gånger. Som det är nu, så känner jag mig "blåst" av storstjärnans frånvaro. Hur mycket de än nu turnerat så är det inte svårt att säga några fina ord om sin vän..
Citera
2018-06-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannethu
fanns det inte blommor på plats eller är det inte normalt i Sverige att lämna den på plats efter begravningen?

Begravningsceremonin har varit, det betyder inte att han är begravd än. Gravsättningen sker ofta senare. Det finns alltså förmodligen ingen grav att lägga blommorna på.
Citera
2018-06-12, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannethu

Jag vet inte. Kanske kommer de flytta graven för att slippa besökare från fans. Det fanns inga blommor på graven så sent som igår.
Citera
2018-06-12, 14:35
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Kanske kommer de flytta graven för att slippa besökare från fans. Det fanns inga blommor på graven så sent som igår.
Jag har också tänkt på möjligheten att de kan vilja ha graven i fred. Eller kanske sprida askan. Men jag gissar på att han blir begravd där, och sen kan fans besöka graven om de vill.

Vid kremering brukar kistdekorationerna läggas på en liten gård efter begravningsceremonin (i alla fall gör man så här), inte på graven. Sen blir det urnsättning och då kan man lägga blommor på graven, men då är det oftast någon enstaka ros eller liknande.
Citera
2018-06-12, 15:33
Medlem
Citat:
Du har helt rätt. Jag var slarvig. Enligt registret skall det vara 5 st gravplatser där och Berglings familjegrav skall vara närmast muren där det är lite grop i marken utan blommor och gravsten Augusti 2014 redan som bilden på Google Maps är tagen. Det syns på muren att det har suttit en skylt där tididare. Har dom blivit tvungna att ta ner den för att få ha graven ifred efter Avicii blev känd? För borde inte finnas nån orsak att den saknades i Augusti 2014 för det har inte varit nån gravsättning där mellan 1995-2017.

Ni som bor nära där. Syns det att marken är rörd och är det blommor där?

Jag tror att det bara var begravningsceremoni i fredags och att Avicii kremeras nu nån gång i veckan. Typ idag eller i morgon.

Och ingen har gått ut med att han är begravd nu. Utan bara att begravningsceremonin har ägt rum i fredags.

Område 38 grav 53 ska enligt uppgift vara familjegraven. Graven finns, men det finns ingen skylt på denna plats och det syns inget spår efter någon skylt på muren. Marken är orörd och det finns inga blommor där. Jag befarar att graven flyttats till ett icke-officiellt ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in