Flashback bygger pepparkakshus!
2018-06-11, 17:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Porre97
Tycker inte du gav så jätte mycket att diskutera i ditt första inlägg, vad ska vi göra. Konstatera att det är så?

Tror att avsaknaden av den äkta vän jag en gång hade men som tyvärr gått bort är resultatet av allting och i den här åldern är det svårt att hitta nya äkta vänner. Vill ha någon vid min sida som jag kan ta en kaffe med, åka på weekends med eller dra på någon festival med och på så sätt har man saker att se fram emot. Ett sammanhang för man tränar för att bli fräsch för roliga stunder, jobbar för att kunna genomföra det som skapar minnen i livet och så. I dagsläget kan jag förutspå dagarna. Är inte ensam i den bemärkelsen men har inte någon i mitt liv riktigt som jag kan kalla för en äkta vän.

Därför återfaller jag alltid till vad det är för mening att ens vara aktiv, träna eller fortsätta med viktiga rutiner för jag vet att efter jobbet åker jag hem till min lägenhet. På lediga dagar tränar jag och gör matlådor. På helgen kanske man träffar personerna som man bara hänger med för att festa men gemenskapen saknas ju..
Senast redigerad av Oldschool-jag 2018-06-11 kl. 17:15.
Citera
2018-06-11, 17:14
Medlem
boobacars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldschool-jag
Varför "måste" det vara som så att en individ kommer bli beroende? Uppskattar ditt inlägg men skulle vilja bortse från beroendebiten och istället lägga fokus på varför jag känner en sådan tomhet i de flesta fall. Opiaterna är dessutom inte resultatet av tomheten då det började långt före. Opiaterna är heller inte någon vardaglig eller ens varje-helg-grej, ett par gånger i månaden faktiskt.
Du "måste" bli beroende precis som att man blir beroende av cigaretter trots att man inte vill det, hjärnan lurar dig helt enkelt och få dig att tro att det är bra för dig, trots att det förstör dig lite varje gång du kör opin.
Citera
2018-06-11, 17:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boobacar
Du "måste" bli beroende precis som att man blir beroende av cigaretter trots att man inte vill det, hjärnan lurar dig helt enkelt och få dig att tro att det är bra för dig, trots att det förstör dig lite varje gång du kör opin.

Felaktigt. Jag har feströkt många gånger men röker aldrig bortsett från de tillfällena. Jag köper att beroende formas om man dagligen har ett destruktivt sätt gentemot sig själv. Du har dock rätt att opiaterna förstör för varje gång man gör det, men likt de som dricker alkohol i många fall varje helg betyder det sällan att ens de blir beroende..
Citera
2018-06-11, 17:24
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Varför "måste" det vara som så att en individ kommer bli beroende? Uppskattar ditt inlägg men skulle vilja bortse från beroendebiten och istället lägga fokus på varför jag känner en sådan tomhet i de flesta fall. Opiaterna är dessutom inte resultatet av tomheten då det började långt före. Opiaterna är heller inte någon vardaglig eller ens varje-helg-grej, ett par gånger i månaden faktiskt.

Dessutom vill jag tillägga att det är inte bara dom som känner sig "tomma" som känner sådär som du gör när du/dom tar opiater. Även den mest lyckliga får ett gott rus, tydligen!
Så det är inte så att du hittat just "din" drog, utan att du blir bedövad i hjärnan och slipper tänka/känna.
Hade blivit lika bedövad och invaggad i bomull om du var världens lyckligaste, och kanske gillat det även då! Men eftersom erfarenheter säger att alla blir torsk förr eller senare, är det väl bättre att avstå.
Citera
2018-06-11, 17:27
Citat:
Felaktigt. Jag har feströkt många gånger men röker aldrig bortsett från de tillfällena. Jag köper att beroende formas om man dagligen har ett destruktivt sätt gentemot sig själv. Du har dock rätt att opiaterna förstör för varje gång man gör det, men likt de som dricker alkohol i många fall varje helg betyder det sällan att ens de blir beroende..

Skrämmande hur lite dagens ungdomar vet, att dom inte vet att opiater är nåt helt annat.
Inte konstigt att så många går under, när ni jämför med cigg o alkohol.
Att inte skolorna går ut med detta är skrämmande.
Citera
2018-06-11, 18:14
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Knarket har aldrig och kommer aldrig ha större kraft än vad jag har, dvs den styr inte mig, jag styr drogen.

Det säger alla tills...

Jag skulle råda dig att söka lycka inombords. Det finns inte utanför. Det är bara en tidsfråga innan du blir en torsk. På riktigt. Om du fortsätter.
Citera
2018-06-11, 18:40
Citat:

Vill du bli sån här? Mörda folk för en hundring.

(FB) Göteborg: Eddie Svensson, 31, hittad död i bostad 2018-03-09, polisen misstänker mord

Nej, sluta i tid då, och börja meditera eller nåt istället!
Kram
Citera
2018-06-11, 20:21
Medlem
Citat:
Knarket har aldrig och kommer aldrig ha större kraft än vad jag har, dvs den styr inte mig, jag styr drogen. ....bla bla bla...

Hahah du tror det ja, du har lika lite kontroll på det som en sovande bilist har på vägen. Den enda kontrollen du kan ha är att du inser att opiater/opioder har kontrollen över dig, när du inser det så kanske du inte dör inne på en toalett, thats it!
Senast redigerad av 812258 2018-06-11 kl. 20:24.
Citera
2018-06-12, 14:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Hahah du tror det ja, du har lika lite kontroll på det som en sovande bilist har på vägen. Den enda kontrollen du kan ha är att du inser att opiater/opioder har kontrollen över dig, när du inser det så kanske du inte dör inne på en toalett, thats it!

Det är alltså ett faktum att alla som drogar blir beroende och därmed inte kan sluta. Strunt.
Citera
2018-06-12, 15:02
Medlem
Porre97s avatar
Citat:
Det är alltså ett faktum att alla som drogar blir beroende och därmed inte kan sluta. Strunt.

Om du börjar inta droger regelbundet så kommer du fastna till slut, oavsett hur stark du tror att du är.
Citera
2018-06-12, 18:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Porre97
Om du börjar inta droger regelbundet så kommer du fastna till slut, oavsett hur stark du tror att du är.

Men det har jag poängterat flera gånger under tråden.. Naturligtvis är det så, men att det per automatik innebär att en människa blir beroende som brukar ett par gånger i månaden är då fortfarande strunt.

Edit:

Det finns två typer av människor som intar droger.

1. Fredag, lördag, kanske till och med söndag och varför inte någon gång mitt i veckan också?

2. En lördagskväll efter att man avklarat viktiga punkter i sitt liv och vill koppla av, för att sedan inte ha med droger att göra dagen efter, eller kommande dagar efter det.
Senast redigerad av Oldschool-jag 2018-06-12 kl. 18:39.
Citera
2018-06-12, 19:09
Medlem
Porre97s avatar
Citat:
Men det har jag poängterat flera gånger under tråden.. Naturligtvis är det så, men att det per automatik innebär att en människa blir beroende som brukar ett par gånger i månaden är då fortfarande strunt.

Edit:

Det finns två typer av människor som intar droger.

1. Fredag, lördag, kanske till och med söndag och varför inte någon gång mitt i veckan också?

2. En lördagskväll efter att man avklarat viktiga punkter i sitt liv och vill koppla av, för att sedan inte ha med droger att göra dagen efter, eller kommande dagar efter det.

Inte för att vara dryg men det finns nog fler knarkare än de 2 typerna. Men det är inte viktigt.
Jag förstår vad du menar, jag tar droger kanske 1 gång i månaden i genomsnitt.
Men jag känner inte att jag riktigt har kontroll över det när de händer. Alla är vi olika.

Om du inte kan sluta helt så har du någon form av beroende så är det bara, sen att det är under kontroll är en annan sak tycker jag.

Smaken är som baken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in