Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-06, 12:08
  #4777
Medlem
15APRILs avatar
Tegretol 400 mg, Lyrica 300, Oxascand 20 mg.
Citera
2018-06-07, 21:06
  #4778
Medlem
raven101s avatar
Om man tagit sub för första gången idag (först 0,5mg sen ytterligare 0,5mg 45 min senare.) kan man nu några timmar senare boosta med tramadol? Tagit det 2 gånger i inom loppet av nästan en vecka denna vecka med några veckors mellanrum. Första gången räckte 300mg, men dagen efter behövde jag ta 500 och fick sämre effekt. Kan jag nu ta lite tramadol utan tolerans mot subutex? Hur mycket ska man ta isåfall? Inte fått någon effekt riktigt på subben utan något svagt då jag tror jag råkade snyta ut den ytterligare 0,5mg

Bör tilläggas att jag även har tagit ca 1,7mg nitrazoalm och 1,5mg alprazolam, rätt så utspritt. Vilket jag har viss tolerans mot.
Citera
2018-06-07, 21:34
  #4779
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Circadin och alkohol?

Hur blir det? Blir det farligt? Blir jag mer påverkad? Är nyfiken
Circadin är sömnpiller. Skulle vara Nice om jag blev mer påverkad av det
__________________
Senast redigerad av Freddeiboi98 2018-06-07 kl. 22:03.
Citera
2018-06-08, 06:45
  #4780
Medlem
45mg sobril för kanske 7 timmar sen. Men vaknade u
pp efter endast 5 timmars sömn som man får skitmedicinen. Så jag tänkte nu ska vi fan ha kul och dra till lite extra innan jag ska börja nodda igen. Tog då 4st citodon and 2 och en halv imovane för kanske 2 timmar sen. Tog den sista halvan från imovanen och sen Rökte lite gräs för 1 timme sen. Tog sen direkt efter det ytlligare en till imovane. Och mår skit bra men undrar bara om det finns risk till andningsdepression vid sådana doser? Har ju ialla fall sprit ut doserna över tid så allt lär ju inte flyta på så mycket just nu som om det vore om jag hade tagit allt på en gång. Men ändå lite orolig pga av den totala mängden!

Alltså total: 45mg sobril, 120mg kodeine, 30mg zoplikon
Har även intaget en ipren under dagan. Samt 200mg kostillkost 5htp, lite marijuana kanske 0.3-0.4 g bara

Känner mig skit trött och vill sova men undrar om det är farligt?
__________________
Senast redigerad av ImmortalDon 2018-06-08 kl. 07:00.
Citera
2018-06-08, 14:26
  #4781
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Blir man mer påverkad om man tar 2 circadin (Sömntabletter) och dricker 8 3,5or?
Citera
2018-06-08, 16:01
  #4782
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Blir man mer påverkad om man tar elvanse tillsammans med 4 7,5or? Har ADHD. Jag måste veta. Så svara ni som vet.
Citera
2018-06-08, 23:05
  #4783
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Om man äter Ritalin mot adhd är det lugnt att ta antibiotika (doxycyklin) han har fått det av två olika läkare är det safe köra båda två samtidigt?
__________________
Senast redigerad av Abradolf-Lincler 2018-06-08 kl. 23:08.
Citera
2018-06-08, 23:46
  #4784
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Om man äter Ritalin mot adhd är det lugnt att ta antibiotika (doxycyklin) han har fått det av två olika läkare är det safe köra båda två samtidigt?

Ring någon av läkarna och se efter, är båda läkemedlen ordinerade av läkare så riskerar du ju ingenting. Jag har ingen aning om huruvida det är farligt eller inte, men man brukar väl avråda från att ex. dricka alkohol under pågående pencillinkur exempelvis
Citera
2018-06-11, 07:19
  #4785
Avstängd
Plaguetongues avatar
Hej jag har tagit E för första gången i lördags 240mg, jeg vet att man ska vänta 2-3 veckor innan man tar det igen helst, men kan man ta det typ 2 ggr med en veckas mellanrum eller blir euforin sabbad då?

tänkte prova LSD snart också, är det samma sak där? att man ska vänta ett tag emellan, och hur är det med LSD och Ecstasy, vet att man kan blanda men kan man ta MDMA några dagar efter en Syra tripp?

Cannabis/Tramadol/LSD/Ecstasy <--är det farligt att blanda? vilka kan man blanda för bättre rus? tram och cb vet jag..
Citera
2018-06-11, 16:46
  #4786
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Hej jag har tagit E för första gången i lördags 240mg, jeg vet att man ska vänta 2-3 veckor innan man tar det igen helst, men kan man ta det typ 2 ggr med en veckas mellanrum eller blir euforin sabbad då?

tänkte prova LSD snart också, är det samma sak där? att man ska vänta ett tag emellan, och hur är det med LSD och Ecstasy, vet att man kan blanda men kan man ta MDMA några dagar efter en Syra tripp?

Cannabis/Tramadol/LSD/Ecstasy <--är det farligt att blanda? vilka kan man blanda för bättre rus? tram och cb vet jag..
Det är minst tre månaders väntan som brukar rekommenderas mellan MDMA-intag; inte veckor.

Du bör absolut inte blanda tramadol med MDMA. Detta medför risk för serotonergt syndrom, vilket kan vara dödligt. Jag vet ej med säkerhet huruvida detta även kan uppstå vid kombination av tramadol och LSD, men en bekant råkade ut för ett allvarligt krampanfall under denna blandning. Kort och gott - ge fan i att blanda dessa substanser med tramadol.
Citera
2018-06-11, 18:45
  #4787
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det är minst tre månaders väntan som brukar rekommenderas mellan MDMA-intag; inte veckor.

Du bör absolut inte blanda tramadol med MDMA. Detta medför risk för serotonergt syndrom, vilket kan vara dödligt. Jag vet ej med säkerhet huruvida detta även kan uppstå vid kombination av tramadol och LSD, men en bekant råkade ut för ett allvarligt krampanfall under denna blandning. Kort och gott - ge fan i att blanda dessa substanser med tramadol.

okej, 3 månader säger en del andra säger 1 månad och en del säger 2 veckar, medans andra tar det varje dag, vem ska man lyssna på?

och hur ofta kan/ska man ta syra? och tar dom ut varandra eller kan man ha en E tripp och sen en LSD tripp utan att behöva tänka på hur långt emellan?
Citera
2018-06-12, 18:52
  #4788
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
okej, 3 månader säger en del andra säger 1 månad och en del säger 2 veckar, medans andra tar det varje dag, vem ska man lyssna på?
Ursprunget till tremånadersregeln är en rekommendation från Ann Shulgin, som upplevde att MDMA slutade ge henne positiva effekter överhuvudtaget:
Citat:
I quit with no problem, but ten years later I tried it again, and instead of that wonderful feeling of connection with everything, it made me depressed. The exact opposite of what it should be. I tried it once more and the same thing happened, so I stopped. Now I advise people-especially college students who discover MDMA and think it’s the greatest thing ever-to not use it more than four times a year.
En kort artikel på ämnet kan läsas på https://rollsafe.org/page/how-often-...tasy-and-roll/ - kontentan är att tillräckliga studier saknas för att du ska kunna ta någons ord för definitiv säkerhet. Det finns de som har klarat av höga doser tämligen frekvent, men också de som har tagit skada av detta. Är ditt mål att ta så mycket MDMA som möjligt inom en kort tidsram utan att bry dig nämnvärt om riskerna och "förlorad magi", så kan jag tänka mig att du resonerar annorlunda än de som hanterar substansen varsamt och önskar kunna nyttja den långsiktigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback