2018-06-12, 13:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Om jag var SD och (som han påstår) oskyldig till dådet så hade jag gjort allt för att rentvå mitt namn, samt åtminstone försöka påskynda processen att kunna leva något som liknar ett mer ”normalt liv” igen.

Hans liv nu är svårt såklart. LWs liv är utplånat för alltid. Två familjers liv (minst) är förstörda. Hoppas att han antingen erkänner, eller att de får fast den som gjort detta om det inte är han!!

Jag måste snart ta en paus härifrån, detta äter upp mig. Tycker det är fasansfullt. Hur ska då inte närstående och alla inblandade på nära håll uppleva det? Hur kunde det bli såhär? Tror man på allvar att det går att leva happy-go-lucky efter att man dödat någon, även om man inte åker fast?

Förstår dig.
Man (jag) försöker få in det här som något begripligt i min föreställningsvärld. Men det är och kommer förmodligen alltid förbli en gåta för mig hur det kan gå så här fruktansvärt snett. Vissa bitar faller på plats.... men sen är det bara ett stort svart hål.

För er som är närmare och för de som är närmast måste det vara fruktansvärt.
Inte bara att man förlorat en person som är mitt uppe i livet, men känslan av att VEM KAN MAN LITA PÅ?

Tänker att om det ÄR SD, då måste han vara något i en klass för sig.

Om han har gjort det och sedan:
om skriken stämmer (med det utdragna förloppet), klarar av att fortsätta sitt dåd trots skriken
lömskt gör sig av med telefonen
sitter och ljuger (att det inte är han)
åker på resa och fortsätter sitt liv
fortsätter att neka

OM det inte är han, är det fruktansvärt för hela hans familj som har blivit indragna i den här karusellen.

Tänker ofta på hur sorgligt det är för alla barnen som har drabbats så hårt och orättvist för att en vuxen person valt att avsluta en människas liv.

Hur många offer följer i det här fallet? Kommer barnen att våga sova på natten... Vågar man vara ensam mer? Vågar man någonsin lita på någon? Kommer man förstå hur det kunde hända? Kan man bli fri från sitt hat?

50 ganska nära?
Låt honom inte gå fri.....
Livstid.
Erkänn.
Citera
2018-06-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tycker din text är lite otydlig. Har sms och chat enligt dig styrkt att de setts tidigare på kvällen?

Det står ju isåfall i kontrast till dina ord "trots detta.."

Jag tror starkt på att en del av bevisningen dom har kan vara eventuella sms dom hittat i SD:s telefon. Så ja, jag är övertygad om att dom träffades den kvällen. Men det räcker inte för att binda honom till brottet. Men allt är bara spekulationer.
Citera
2018-06-12, 13:57
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Narcissist/psykopat+psykolog= ofta inte bra. Våldsverkare som dessa brukar (i de sällsynta fall de går i t.ex. samtalsterapi) dra nytta av besöken och därigenom bli allt ”skickligare” på att räkna ut hur de ska dölja sitt verkliga jag. De gör ”studiebesök” inom psykiatrin enbart för att finslipa sitt bedrägliga beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Denna väntan på (ny) information är frustrerande. Det känns som om (de eventuella) genombrotten i fallet behandlas och fraktas av sengångare. Det kanske är meningen att det ska verka som om utredarna inte har så mycket på fötterna ännu förstås. Så att GM hinner avslöja sig på ett eller annat sätt, menar jag. Undrar vad GM gör nu? Beror givetvis på vem hen är. Inhandlar fönsterputs för att hålla skyltfönstret gnistrande rent? ”Självmedicinerar” med alkohol eller droger för att mota minnen från dådet i grind? Eller läser här på Flashback och får flasbacks? Begår nya brott i detta nu?

Självbedrägeri kort sagt.
Citera
2018-06-12, 14:12
Medlem
Fyra veckor har passerat utan att dödsorsak, MP eller annan info framkommit.
Är detta normen för mordfall i Sverige?
Citera
2018-06-12, 14:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
FP=MP?
Fick inte intrycket att teknikerna har sökt längs gatan eller ens från gångvägen runt till FP. Om attacken var våldsam med vasst föremål så användes den först vid FP?

Vad får en kvinna att lämna sitt hem olåst och hamna 150m bort?

Kan SD (eller annan GM) pratat med LW i dörren, LW visar mobilen och säger typ ”här finns bevis”. GM tar mobilen och springer iväg, med LW i bakhasorna?
Kan lika gärna vara en av dom nyare relationerna som vill se i mobilen vad hon sysslar med och springer/går iväg med den. LW givetvis arg och försöker ta tillbaka den. Framme vid planket ser han att han är brädad....

Det här är en av mina teorier jag framställde längre bak i tråden. En av hennes nuvarande kommer förbi med en present till sonen, hon berättar att hon inte vill träffa honom mer. .

Han blir arg och svartsjuk och tar hennes mobil för att se vilka fler hon träffar och nu dumpar honom för. Lena försöker ta den tillbaka, han springer ut och ner till planket med telefonen. LW måste ju följa efter för att försöka återta sin mobil.

Det här är ett troligt scenario till varför LW hastigt och utan att låsa dörren mitt i natten skulle ner till planket.
Citera
2018-06-12, 14:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Håller med Mindre brott leder till fängelse och skattebrott långa fängelsetider men mördare får springa lösa Helt sjukt
Nej byt regering
Lunchrumspolititik ala'SD
Skattebrott ges provocerande låga straff eller inga alls utan krävs istället på rättelse av skatteverket.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-12 kl. 14:29.
Citera
2018-06-12, 14:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
"Vad får en kvinna att lämna sitt hem..." kanske ett snabbt möte med älskaren innan han ska resa bort med exet...?! Dom ska inte ses på ett tag och något går väldigt snett...

SD och LW var dock inte älskare längre enligt både hennes och hans bekanta. Båda hade gått vidare. LW träffade andra vänner och SD och HD jobbade på att reparera sitt äktenskap.
Citera
2018-06-12, 14:21
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Fyra veckor har passerat utan att dödsorsak, MP eller annan info framkommit.
Är detta normen för mordfall i Sverige?

Polisen vet men förundersökningssekretess råder.
Citera
2018-06-12, 14:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag antar att SD också kan överklaga beslutet "skäligen misstänkt"
till HovR, det verkar inte vara aktuellt, inte i nuläget i alla fall.
Undrar varför.

Varför skulle han göra det så länge han inte har några restriktioner?
Skälig misstanke kommer ändå inte tas bort (tills det finns bevis som pekar mot någon annan) då han aldrig kan gå tillbaka och sudda ut hennes misshandelsanmälningar, faktum att de haft en affär, han avsaknad av alibi, att kan kan knytas till området via mobilmast. Enligt Leif GW är det bara dessa faktorer som krävs för den lägre misstankegraden.

Hade åklagaren haft mer hade hon sökt om restriktioner också.
Citera
2018-06-12, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Skälig misstanke kommer ändå inte tas bort (tills det finns bevis som pekar mot någon annan) då han aldrig kan gå tillbaka och sudda ut hennes misshandelsanmälningar, faktum att de haft en affär, han avsaknad av alibi, att kan kan knytas till området via mobilmast. Enligt Leif GW är det bara dessa faktorer som krävs för den lägre misstankegraden.

Jag vill minnas att GW sa att det du räknar upp gjorde att dom
blev intresserade av honom.

Åklagaren ansökte om restriktioner vid första häktningsförhandlingen,
antagligen även vid andra, ett antagande.

Lite svårt att ha restriktioner på någon är frisläppt.
Citera
2018-06-12, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Är det ett faktum att SD saknar alibi? Var har du läst/fått den uppgiften?
Det är i så fall något jag missat.
Citera
2018-06-12, 14:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag vill minnas att GW sa att det du räknar upp gjorde att dom
blev intresserade av honom.

Åklagaren ansökte om restriktioner vid första häktningsförhandlingen,
antagligen även vid andra, ett antagande.

Lite svårt att ha restriktioner på någon är frisläppt.

Man kan ha det när någon är frisläppt också så länge skälig misstankegrad finns kvar. Det var därför media bl.a. frågade SD advokat om han fått reseförbud och han svarade nej. Jag blev chockad rent ut sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in