2018-06-12, 07:59
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Förklaring till olåst dörr

Känns långsökt, tror inte man återvänder om man precis mördat någon, utan man skyndar sig därifrån.
Dörren lämnades olåst i samband med att LW lämnade lägenheten, frivilligt eller ofrivilligt det vet vi ju inte. Det är vad jag tror.
Citera
2018-06-12, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
FP=MP?
Fick inte intrycket att teknikerna har sökt längs gatan eller ens från gångvägen runt till FP. Om attacken var våldsam med vasst föremål så användes den först vid FP?

Vad får en kvinna att lämna sitt hem olåst och hamna 150m bort?

Kan SD (eller annan GM) pratat med LW i dörren, LW visar mobilen och säger typ ”här finns bevis”. GM tar mobilen och springer iväg, med LW i bakhasorna?
Kan lika gärna vara en av dom nyare relationerna som vill se i mobilen vad hon sysslar med och springer/går iväg med den. LW givetvis arg och försöker ta tillbaka den
. Framme vid planket ser han att han är brädad....

Ja precis så kan det gått till +
Citera
2018-06-12, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Förklaring till olåst dörr

En farlig manöver, tänk om ett barn skulle vakna
och se honom.
Citera
2018-06-12, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej, glöm inte bort att han är geocachare, telefonen släpper han i en dagbrunn.

Innan lägger han den på en trottoarkant och knäcker den i 2 delar
Citera
2018-06-12, 08:10
Medlem
Citat:
FP=MP?
Fick inte intrycket att teknikerna har sökt längs gatan eller ens från gångvägen runt till FP. Om attacken var våldsam med vasst föremål så användes den först vid FP?

Kan SD (eller annan GM) pratat med LW i dörren, LW visar mobilen och säger typ ”här finns bevis”. GM tar mobilen och springer iväg, med LW i bakhasorna?
Kan lika gärna vara en av dom nyare relationerna som vill se i mobilen vad hon sysslar med och springer/går iväg med den. LW givetvis arg och försöker ta tillbaka den. Framme vid planket ser han att han är brädad....

Det har jag också funderat mycket på.
Allrahelst vid den tidpunkten.

Om någon SD/annan norpade mobilen skulle hon likaväl
kunnat ringa polis i stället för att jaga efter.
Citera
2018-06-12, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Svar ja på båda dina frågor. Tror att FP eller vägen dit på något sätt är mordplatsen. Endast mina egna teorier.

Vad tror du om vittnet som hade hört skrik periodvis i
cirka fem minuter?

Vet du om LWs ytterdörr va öppen eller olåst?
Senast redigerad av CarlJanne75 2018-06-12 kl. 08:41.
Citera
2018-06-12, 08:27
Medlem
Citat:
FP=MP?

Kan lika gärna vara en av dom nyare relationerna som vill se i mobilen vad hon sysslar med och springer/går iväg med den. LW givetvis arg och försöker ta tillbaka den. Framme vid planket ser han att han är brädad....
"Vad får en kvinna att lämna sitt hem..." kanske ett snabbt möte med älskaren innan han ska resa bort med exet...?! Dom ska inte ses på ett tag och något går väldigt snett...
Citera
2018-06-12, 08:37
Medlem
notknapparens avatar
Lägger upp lite text saxat ur dagen NA innan artikeln låses:

Inget nytt, men ett klarläggande från åkl hur länge SD kan vara skäligen misstänkt:

"Lena Wesströms misstänkte mördare är släppt ur häktet men något vanligt liv är svårt att leva.
– Hans hus är avspärrat och han kan inte bo hemma, berättar mannens advokat Ingvar Backman.
[...]
Det var i fredags som 44-åringen släpptes efter en vecka i häktet. Han är fortfarande misstänkt men på den lägre misstankegraden, något som han kan vara under en lång tid framöver.

Kan han vara skäligen misstänkt hur länge som helst?

– Ja, det kan han, i alla fall fram till brottet preskriberas, förklarar åklagare Åsa Hiding som håller i mordutredningen.

– Om man inte frihetsberövas så finns ingen tidsfrist.

Kommer du överklaga att han släpptes ur häktet?

– Nej, det är inget som jag har beslutat om just nu. Jag rättar mig efter tingsrättens bedömning, säger Åsa Hiding.

Mannen är fortfarande misstänkt men är fri och rör sig ute, känns det stressande?
[...]
Hur kan den försvåras?

– Det är ju en av grunderna för häktning, att den misstänkte på fri fot kan försvåra utredningen, och det var en av grunderna som jag framförde i tingsrätten. Men exakt vad han kan göra vill jag inte gå in på.

Finns det andra spår eller andra misstänka som ni utreder?

– Det vill jag inte kommentera, säger Åsa Hiding.
"

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/misstankt-mordares-hus-fortfarande-avsparrat-naturligtvis-en-jobbig-situation-for-honom
Citera
2018-06-12, 08:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
På tal om mobiler, så hade LW minst 1 Samsung. Länk till bild från hennes Insta 5 jan http://forumbilder.se/H75SJ/received-10155782607908635

Tror dock inte att det nödvändigtvis är hennes egen mobil. Av texten att döma är hon på besök på gamla arbetsplatsen och kommenterar att man där har uppgraderat mobilinnehavet.

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-12 kl. 08:49.
Citera
2018-06-12, 08:41
Medlem
Hur kan man släppa en person som är misstänkt för mord? Om han mördar igen då, vem tar ansvar för det? Detta "rätts"-samhälle är sinnessjukt! Fifflar du med skatten, då j-r straffas du!
Citera
2018-06-12, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det har jag också funderat mycket på.
Allrahelst vid den tidpunkten.

Om någon SD/annan norpade mobilen skulle hon likaväl
kunnat ringa polis i stället för att jaga efter.
Hade hon fast telefon med, eller två mobiler? Inte speciellt vanligt.
Om det är någon hon känner är polis inte det första man tänker på, iaf inte jag.
Citera
2018-06-12, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lägger upp lite text saxat ur dagen NA innan artikeln låses:

Inget nytt, men ett klarläggande från åkl hur länge SD kan vara skäligen misstänkt:

"Lena Wesströms misstänkte mördare är släppt ur häktet men något vanligt liv är svårt att leva.
– Hans hus är avspärrat och han kan inte bo hemma, berättar mannens advokat Ingvar Backman.
[...]
Det var i fredags som 44-åringen släpptes efter en vecka i häktet. Han är fortfarande misstänkt men på den lägre misstankegraden, något som han kan vara under en lång tid framöver.

Kan han vara skäligen misstänkt hur länge som helst?

– Ja, det kan han, i alla fall fram till brottet preskriberas, förklarar åklagare Åsa Hiding som håller i mordutredningen.

– Om man inte frihetsberövas så finns ingen tidsfrist.

Kommer du överklaga att han släpptes ur häktet?

– Nej, det är inget som jag har beslutat om just nu. Jag rättar mig efter tingsrättens bedömning, säger Åsa Hiding.

Mannen är fortfarande misstänkt men är fri och rör sig ute, känns det stressande?
[...]
Hur kan den försvåras?

– Det är ju en av grunderna för häktning, att den misstänkte på fri fot kan försvåra utredningen, och det var en av grunderna som jag framförde i tingsrätten. Men exakt vad han kan göra vill jag inte gå in på.

Finns det andra spår eller andra misstänka som ni utreder?

– Det vill jag inte kommentera, säger Åsa Hiding.
"

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/misstankt-mordares-hus-fortfarande-avsparrat-naturligtvis-en-jobbig-situation-for-honom

Jag antar att SD också kan överklaga beslutet "skäligen misstänkt"
till HovR, det verkar inte vara aktuellt, inte i nuläget i alla fall.
Undrar varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in