2018-06-12, 10:45
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja du har rätt det kan verka kineser och kidnappning Mats Alm om han är för tidig
Nej jag tror jag rest my case i detta fall då jag inte har nåt att tillföra Detta är mitt tredjespråk anyway hahahaha 😉
Hah.. jaa.. kidnapped by the circus.
Citera
2018-06-12, 10:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Råkade på hennes inlägg från denna nattliga cachetur till Katrineholm kl. 02.00 endast två veckor före mordet. Har den loggen varit uppe i tråden?

Vem är CO? Hon hintar på ett foto att "CO gillar rött! Jag gillar orange!".

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=92704d33-cfe8-42c0-85c9-5e3b7a1d57f8&IID=6ed5f379-341b-460a-89bc-91891af03510

De övriga geocacharna åker tillbaka till Stockholm, men hon stannar kvar i Katrineholm.
Citera
2018-06-12, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Råkade på hennes inlägg från denna nattliga cachetur till Katrineholm kl. 02.00 endast två veckor före mordet. Har den loggen varit uppe i tråden?

Vem är CO? Hon hintar på ett foto att "CO gillar rött! Jag gillar orange!".

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=92704d33-cfe8-42c0-85c9-5e3b7a1d57f8&IID=6ed5f379-341b-460a-89bc-91891af03510

De övriga geocacharna åker tillbaka till Stockholm, men hon stannar kvar i Katrineholm.
JorgoBoss, vart vill du komma?
Citera
2018-06-12, 11:16
Medlem
Energizer666s avatar
[quote=GilGrissom82|64315505]Råkade på hennes inlägg från denna nattliga cachetur till Katrineholm kl. 02.00 endast två veckor före mordet. Har den loggen varit uppe i tråden?

Vem är CO? Hon hintar på ett foto att "CO gillar rött! Jag gillar orange!".[quote]

CO= Cache Owner, dvs personen som har gömt/lagt ut cachen
Citera
2018-06-12, 11:19
Medlem
Underhållande läsning om hobbyklassificering av narcissism, psykopati och liknande. Lätt att sitta och döma andra människor bakom ett tangentbord.

Kan tänka mig att huvuddelen av tangentbordspsykologerna härinne har mängder av liknande drag själva.

Även individer utan drag av ovanstående kan ju råka döda andra människor dessutom - så var lite försiktiga att döma innan ni har mer på fötterna. Statistika är en sak - verklighet en annan.

Ibland är det undantaget som bekräftar regeln.
Citera
2018-06-12, 11:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Underhållande läsning om hobbyklassificering av narcissism, psykopati och liknande. Lätt att sitta och döma andra människor bakom ett tangentbord.

Kan tänka mig att huvuddelen av tangentbordspsykologerna härinne har mängder av liknande drag själva.

Även individer utan drag av ovanstående kan ju råka döda andra människor dessutom - så var lite försiktiga att döma innan ni har mer på fötterna. Statistika är en sak - verklighet en annan.

Ibland är det undantaget som bekräftar regeln.

Och med detta ville du exakt säga vad?

Tillför något vi kan använda i stället för självklarheter.

”Råka döda någon” är inte så vanligt och erkänns bäst omgående. Här finns gömd kropp, döljande av spår och påtagligt hänsynslöst beteende.
Citera
2018-06-12, 11:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90

Just de här diagnoserna brukar dyka upp som ett brev på posten när det saknas konkret information. Man ser också tecken på en lite naiv och överdriven auktoritetstro. Många här tycks ju lita blint på åklagaren, trots att man ännu inte har en blekaste aning om vad hon anser sig grunda sina misstankar på. What is Åsa Hiding?
Senast redigerad av Draifos 2018-06-12 kl. 12:04.
Citera
2018-06-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Om jag var SD och (som han påstår) oskyldig till dådet så hade jag gjort allt för att rentvå mitt namn, samt åtminstone försöka påskynda processen att kunna leva något som liknar ett mer ”normalt liv” igen.

Hans liv nu är svårt såklart. LWs liv är utplånat för alltid. Två familjers liv (minst) är förstörda. Hoppas att han antingen erkänner, eller att de får fast den som gjort detta om det inte är han!!

Jag måste snart ta en paus härifrån, detta äter upp mig. Tycker det är fasansfullt. Hur ska då inte närstående och alla inblandade på nära håll uppleva det? Hur kunde det bli såhär? Tror man på allvar att det går att leva happy-go-lucky efter att man dödat någon, även om man inte åker fast?

Känner samma som dig. Fallet har verkligen berört mig. Fast jag inte känner någon inblandad så är det nästan som om man "lärt känna" LW genom att hon lade ut så mycket på sociala medier. Jag har även skummat igenom hennes blogg och sett tv inslaget från hvb hemmet. Allt är så fruktansvärt tragiskt. Min man är inte alls intresserad av "sånt här" och tycker att jag är lite knäpp som engagerar mig så i fallet.
Citera
2018-06-12, 12:08
Medlem
En fundering under lunchen; kan dom ha hittat DNA från SD på LW som han kan förklarat bort som "naturliga orsaker", att dom exempelvis träffats tidigare under kvällen? Jag misstänker oxå att dom hittat sms eller chattkonversation dom emellan, som styrker det. Trots detta förnekar han givetvis all inblandning i mordet.
Citera
2018-06-12, 12:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
En fundering under lunchen; kan dom ha hittat DNA från SD på LW som han kan förklarat bort som "naturliga orsaker", att dom exempelvis träffats tidigare under kvällen? Jag misstänker oxå att dom hittat sms eller chattkonversation dom emellan, som styrker det. Trots detta förnekar han givetvis all inblandning i mordet.

Såvitt man kan döma från en del andra fall så har ”överbevisning” olika innebörd för olika människor. Rent tekniskt är det ofta svårt och tidsödande även när det för gemene man framstår som hur solklart som helst. Så ska det vara.

Så det är svårt att utifrån avgöra om det kommer hagla in indicier och spår av olika slag här eller om det kommer vara betydligt magrare. Nånting säger mig att det kommer vara en hel del att ta av här. Som gör saken uppenbar för alla utom honom själv, och kanske förvisso domaren.
Citera
2018-06-12, 13:37
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Denna väntan på (ny) information är frustrerande. Det känns som om (de eventuella) genombrotten i fallet behandlas och fraktas av sengångare. Det kanske är meningen att det ska verka som om utredarna inte har så mycket på fötterna ännu förstås. Så att GM hinner avslöja sig på ett eller annat sätt, menar jag. Undrar vad GM gör nu? Beror givetvis på vem hen är. Inhandlar fönsterputs för att hålla skyltfönstret gnistrande rent? ”Självmedicinerar” med alkohol eller droger för att mota minnen från dådet i grind? Eller läser här på Flashback och får flasbacks? Begår nya brott i detta nu?
Citera
2018-06-12, 13:45
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell

Tycker din text är lite otydlig. Har sms och chat enligt dig styrkt att de setts tidigare på kvällen?

Det står ju isåfall i kontrast till dina ord "trots detta.."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in