Citat:
Om jag var SD och (som han påstår) oskyldig till dådet så hade jag gjort allt för att rentvå mitt namn, samt åtminstone försöka påskynda processen att kunna leva något som liknar ett mer ”normalt liv” igen.
Hans liv nu är svårt såklart. LWs liv är utplånat för alltid. Två familjers liv (minst) är förstörda. Hoppas att han antingen erkänner, eller att de får fast den som gjort detta om det inte är han!!
Jag måste snart ta en paus härifrån, detta äter upp mig. Tycker det är fasansfullt. Hur ska då inte närstående och alla inblandade på nära håll uppleva det? Hur kunde det bli såhär? Tror man på allvar att det går att leva happy-go-lucky efter att man dödat någon, även om man inte åker fast?
Hans liv nu är svårt såklart. LWs liv är utplånat för alltid. Två familjers liv (minst) är förstörda. Hoppas att han antingen erkänner, eller att de får fast den som gjort detta om det inte är han!!
Jag måste snart ta en paus härifrån, detta äter upp mig. Tycker det är fasansfullt. Hur ska då inte närstående och alla inblandade på nära håll uppleva det? Hur kunde det bli såhär? Tror man på allvar att det går att leva happy-go-lucky efter att man dödat någon, även om man inte åker fast?
Förstår dig.
Man (jag) försöker få in det här som något begripligt i min föreställningsvärld. Men det är och kommer förmodligen alltid förbli en gåta för mig hur det kan gå så här fruktansvärt snett. Vissa bitar faller på plats.... men sen är det bara ett stort svart hål.
För er som är närmare och för de som är närmast måste det vara fruktansvärt.
Inte bara att man förlorat en person som är mitt uppe i livet, men känslan av att VEM KAN MAN LITA PÅ?
Tänker att om det ÄR SD, då måste han vara något i en klass för sig.
Om han har gjort det och sedan:
om skriken stämmer (med det utdragna förloppet), klarar av att fortsätta sitt dåd trots skriken
lömskt gör sig av med telefonen
sitter och ljuger (att det inte är han)
åker på resa och fortsätter sitt liv
fortsätter att neka
OM det inte är han, är det fruktansvärt för hela hans familj som har blivit indragna i den här karusellen.
Tänker ofta på hur sorgligt det är för alla barnen som har drabbats så hårt och orättvist för att en vuxen person valt att avsluta en människas liv.
Hur många offer följer i det här fallet? Kommer barnen att våga sova på natten... Vågar man vara ensam mer? Vågar man någonsin lita på någon? Kommer man förstå hur det kunde hända? Kan man bli fri från sitt hat?
50 ganska nära?
Låt honom inte gå fri.....
Livstid.
Erkänn.