Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-12, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ariztotelez
Enligt nyheter idag så skall Özz stödja feministiskt initiativ. Karln begriper tydligen inte att nu blir det läge för fega journaliter att ta sig an Nujjen genom att fråga Fi:s ansvariga om deras syn på svartbyggen, svarta löner i största allmänhet. Sedan är det bara att fråga på om de har förtroende för Özz om det kommer fram lite av de underligheter som finns i denna tråd. Räknar med rubriker tmligen snart, avbokningar in masse osv. Grodan är i färd att koka sig själv inför öppen ridå.

Han gör det för publicitet. Sedan så är FI rätt parti för honom eftersom många turkar sympatiserar med kommunismen, och FI själva står inte långt ifrån vänstern, som kommunisterna heter idag.
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-06-12 kl. 12:31.
Citera
2018-06-12, 13:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariztotelez
Enligt nyheter idag så skall Özz stödja feministiskt initiativ. Karln begriper tydligen inte att nu blir det läge för fega journaliter att ta sig an Nujjen genom att fråga Fi:s ansvariga om deras syn på svartbyggen, svarta löner i största allmänhet. Sedan är det bara att fråga på om de har förtroende för Özz om det kommer fram lite av de underligheter som finns i denna tråd. Räknar med rubriker tmligen snart, avbokningar in masse osv. Grodan är i färd att koka sig själv inför öppen ridå.
Gissningsvis har övriga partier lite diskret meddelat att dom inte är intresserade av "stöd" från Özz.

Fi har ju sedan förra kongressen nästan helt tagits över av blattekärringar som verkar sakna omdöme helt och hållet. Självklart förtjänar Fi & Özz varandra. Bara att gratulera Fi som har skaffat sig detta formidabla val-lokomotiv. Med lite tur kanske dom kan få ensiffrigt i valet.
Citera
2018-06-12, 15:40
Medlem
DirtyBerties avatar
Enligt rubriken på Nyheter Idags artikel om Özz så känner han sig utbränd. Nej Özz, du är inte utbränd, du är bränd i kolan och det är inte samma sak. Det här flaggar för att Fk kommer få täcka upp alla inställda pk-evenemang där Özz, genom egen försorg, blivit paria. #utmedskiten
Citera
2018-06-12, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Enligt rubriken på Nyheter Idags artikel om Özz så känner han sig utbränd. Nej Özz, du är inte utbränd, du är bränd i kolan och det är inte samma sak. Det här flaggar för att Fk kommer få täcka upp alla inställda pk-evenemang där Özz, genom egen försorg, blivit paria. #utmedskiten
+ 1
Citera
2018-06-12, 17:45
Medlem
Lite småtrist att tråden håller på att dö ut när det först nu har konstaterats att Skolan är ett Svartbygge.

Enligt, Enne, verkar det som att mycket stora pengar (+ 1 mkr) plöjts ner på att renovera skolan till bostad och nu är det då styrkt att bygglov saknas till annat användningsområde än just skola.

Det är långt ifrån självklart att GK ger bygglov i efterhand till en renovering av en skola till bostad. Om så blir det slutliga resultatet så kan utgifterna ha varit helt onödiga. Ingen får bo där. Dessutom om renoveringen skett "svart" vilket det finns anledning att tro så kan det vara en gigantisk flopp.

Straffbeskattade med säg 1-2 Mkr. Fängelse finns på kartan. Dessutom förbjudna att bo i skolan. GK dömer dessutom ut vite för olovlig åtgärd utan bygglov.

Inget nytt från Advokatsamfundet i frågan?
Citera
2018-06-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Lite småtrist att tråden håller på att dö ut när det först nu har konstaterats att Skolan är ett Svartbygge.

Enligt, Enne, verkar det som att mycket stora pengar (+ 1 mkr) plöjts ner på att renovera skolan till bostad och nu är det då styrkt att bygglov saknas till annat användningsområde än just skola.

Det är långt ifrån självklart att GK ger bygglov i efterhand till en renovering av en skola till bostad. Om så blir det slutliga resultatet så kan utgifterna ha varit helt onödiga. Ingen får bo där. Dessutom om renoveringen skett "svart" vilket det finns anledning att tro så kan det vara en gigantisk flopp.

Straffbeskattade med säg 1-2 Mkr. Fängelse finns på kartan. Dessutom förbjudna att bo i skolan. GK dömer dessutom ut vite för olovlig åtgärd utan bygglov.

Fast med tanke på att skolan de facto fortfarande är en skola, så borde det gå alldeles utmärkt att i den byggnaden få bedriva undervisning.
I den byggnaden skulle följaktligen asylantadvokaten Debbie Nujen, så länge hon ännu är på fri fot, kunna lära advokatkollegor inom asylantsektorn vad de bör tänka på för att slippa måla in sig i hörnet (läs: finkan). Utan tvekan är Debbie Nujen svensk världsmästare i asylantkrämeri.

Du undrade över om Samfundet (Anne Ramberg) hörts av när det gäller disciplinärendet Debbie Nujen. Finns inget skäl att vara förvånad över tystnaden. Snart går AR på semester och snart är det val. Innan dess lär vi inte få höra nåt.
Mina 5 cent.
Citera
2018-06-12, 18:22
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Gissningsvis har övriga partier lite diskret meddelat att dom inte är intresserade av "stöd" från Özz.

Fi har ju sedan förra kongressen nästan helt tagits över av blattekärringar som verkar sakna omdöme helt och hållet. Självklart förtjänar Fi & Özz varandra. Bara att gratulera Fi som har skaffat sig detta formidabla val-lokomotiv. Med lite tur kanske dom kan få ensiffrigt i valet.
Özz är ju en gammal avdankad sosse; ända från SSU-tiden. Märkligt att han inte är vallokomotiv där; eller har S äntligen sett att han bara skulle vara ett bojsänke för dem?
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen

Verkligen. Först; att skolan och dess användning inte överensstämmer med verkligheten kan bli en "kul" sak. Hoppas de åker på straffavgifter som fan.

Jag undrar också lite över den totala tystnaden från SKV och EBM - har ingen (inklusive jag själv) hört något från dem? Jag tror bannemig att jag ska maila dem och fråga.
Citera
2018-06-12, 18:44
Medlem
Citat:

Ensiffrigt? Bara så rakt av?
Väldigt var du har blivit generös, Enoch T.
Att unna Fi ända upp till 9.9% är alldeles för mycket för mig.Tror inte ens att Özz har den lokomotiva förmågan..
Citera
2018-06-12, 19:48
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Özz är ju en gammal avdankad sosse; ända från SSU-tiden. Märkligt att han inte är vallokomotiv där; eller har S äntligen sett att han bara skulle vara ett bojsänke för dem?

Verkligen. Först; att skolan och dess användning inte överensstämmer med verkligheten kan bli en "kul" sak. Hoppas de åker på straffavgifter som fan.

Jag undrar också lite över den totala tystnaden från SKV och EBM - har ingen (inklusive jag själv) hört något från dem? Jag tror bannemig att jag ska maila dem och fråga.

Tycker också att det är bra att tråden fokuserar på anmälningar samt även leta nya uppgifter om ev. brott som begåtts av Özz Nujen med bolag, Debbie Nujen med bolag samt Rickard Damm.

Maila eller sänd in en anmälan om misstänkt Ekobrott
https://www.ekobrottsmyndigheten.se/kontakta-oss/anmalningar-om-misstankt-ekonomisk-brottslighet/

Maila SKV kring skattebrott ex nyttjande av svart arbetskraft
https://www.skatteverket.se/omoss/kontaktaoss/mejla/tipsaomskattefusk.4.7afdf8a313d3421e9a9561.html

Guide. Hur anmäler jag?
https://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-oss/lattlast-om-ekobrottsmyndigheten/hur-anmaler-jag-ekobrott/
Citera
2018-06-12, 21:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ensiffrigt? Bara så rakt av?
Väldigt var du har blivit generös, Enoch T.
Att unna Fi ända upp till 9.9% är alldeles för mycket för mig.Tror inte ens att Özz har den lokomotiva förmågan..
Hehe, jag tänkte mer i termer att dom kanske, i mån av tur, uppnår 1% eller någon decimal till.
Det optimala är givetvis 3.9%, med det lär aldrig inträffa. Inte ens med Özz på barrikaderna.
Citera
2018-06-12, 21:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Tycker också att det är bra att tråden fokuserar på anmälningar samt även leta nya uppgifter om ev. brott som begåtts av Özz Nujen med bolag, Debbie Nujen med bolag samt Rickard Damm.

Maila eller sänd in en anmälan om misstänkt Ekobrott
https://www.ekobrottsmyndigheten.se/kontakta-oss/anmalningar-om-misstankt-ekonomisk-brottslighet/

Maila SKV kring skattebrott ex nyttjande av svart arbetskraft
https://www.skatteverket.se/omoss/kontaktaoss/mejla/tipsaomskattefusk.4.7afdf8a313d3421e9a9561.html

Guide. Hur anmäler jag?
https://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-oss/lattlast-om-ekobrottsmyndigheten/hur-anmaler-jag-ekobrott/
Mycket bra. Anmälningar är det som kommer att avgöra detta i slutänden.
Citera
2018-06-12, 22:03
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Mycket bra. Anmälningar är det som kommer att avgöra detta i slutänden.
Nej det tror jag inte. I Sverige läggs anmälningar ned och avskrivs när det handlar om det nya frälset. Om något går till åtal blir straffen löjligt låga. Det alltså meningslöst att anmäla kanacker som Özz eller Soran. Det är först när pendeln svängt, vilket den inte gjort...än, som det kan bli kännbart. Framför för politiskt tillsatta nämndemän, åklagare och domare som draget ner Sverige i rännstenen.

I ett normalt land hade Özz varit adjÖzz sen flera decennier. Hade en svensk gjort i kurdistan vad han gör i Sverige, hade han inte varit vid liv.
Senast redigerad av DirtyBertie 2018-06-12 kl. 22:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in